پیام آذری

آخرين مطالب

پس از وعده عادلانه کردن قیمت‌ها توسط رئیسی، شکاف قیمت کوییک 13 برابر شد! اقتصادي

پس از وعده عادلانه کردن قیمت‌ها توسط رئیسی، شکاف قیمت کوییک 13 برابر شد!
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم دو ماه پیش از رسیدن به این مسند و در خرداد ماه 1400 گفت: خودرو باید از حالت انحصاری خارج و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود. این در حالی است که پس از وعده عادلانه کردن قیمت‌ها توسط وی، شکاف قیمت خودرویی همچون کوییک 13 برابر شد. به گزارش تجارت‌نیوز، ابراهیم رئیسی، در دوران نامزدی برای ریاست جمهوری دولت سیزدهم و پیش از آن‌که بر مسند فوق برسد، وعده‌های بسیاری در حوزه اجرایی داشت. غافل از آن‌که پس از چند ماه باید سکان هدایت قوه مجریه را به دست می‌گرفت و انتظار می‌رفت که حداقل بخشی از وعده‌های وی، فاز اجرایی به خود بگیرد. رئیسی در خرداد ماه 1400 و دقیقاً دو ماه پیش از آغاز دوران ریاست جمهوری گفت: امکان افزایش تولید خودرو به بیش از دو میلیون دستگاه وجود دارد؛ خودرو باید از حالت انحصاری خارج شده و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود. وی در ادامه صنعت خودرو را از دغدغه‌های مهم و در عین حال قابل حل مردم ذکر کرد و با تأکید بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست. اختلاف 468 میلیونی پژو پارس از کارخانه تا بازار با مقایسه اختلاف قیمت کارخانه تا بازار چند خودروی ایرانی، می‌توان متوجه واقعیت‌های صنعت خودرو شد.در کمتر از سه سال و نسبت به خرداد ماه 1400، قیمت کارخانه خودرویی همچون پژو پارس LX TU5 از 146 میلیون تومان به 402 میلیون تومان رسید؛ در حالی که قیمت بازار آن از 269 میلیون تومان به رقم باورنکردنی 870 میلیون تومان دست پیدا کرده است. مورد دیگری همچون کوییک معمولی در سال 1400 با قیمت 141 میلیون تومان از درب کارخانه به فروش می‌رسید، اما نرخ فروش آن در بازار 152 میلیون تومان تعیین شده بود؛ به عبارتی اختلاف 11 میلیون تومانی از کارخانه تا بازار. هم‌اکنون اختلاف قیمت کوییک S به 144 میلیون تومان رسیده که به معنی افزایش 13 برابر آن طی تنها سه سال است. اختلاف قیمت فوق تقریباً در تمامی خودروهای داخلی دیده می‌شود و دلیل آن علاوه‌بر افزایش عجیب‌وغریب نرخ ارز، کنترل قیمت‌های درب کارخانه محصولات داخلی، خصوصاً برای دو شرکت ایران خودرو و سایپا است. کارت قرمز دولت رئیسی در صنعت خودرو دولت سیزدهم با ادعای فراوان وارد میدان شد و حداقل در بخش ساماندهی صنعت خودروسازی، یک کارت قرمز بزرگ نصیب خود کرد و این موضوع را می‌توان از استیضاح رضا فاطمی‌امین، وزیر سابق صمت متوجه شد. وی با وعده آزادسازی واردات خودرو و ساماندهی این بازار روی کار آمد و با گذشت دو سال، علاوه‌بر اینکه موفق به واردات حتی یک خودرو نشد، شرایط بازار خودرو نیز حادتر شد. عباس علی‌آبادی به عنوان وزیر دوم صمت از حدود یک سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده، اما این مقام دولتی نیز موفق به واردات گسترده خودرو نشده است. علی‌آبادی از سوی دیگر وعده برقی‌سازی صنعت خودرو و ناوگان حمل‌ونقل کشور را داد که باز هم می‌توان سرعت لاک‌پشتی آن را متوجه شد.

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم دو ماه پیش از رسیدن به این مسند و در خرداد ماه 1400 گفت: خودرو باید از حالت انحصاری خارج و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود. این در حالی است که پس از وعده عادلانه کردن قیمت‌ها توسط وی، شکاف قیمت خودرویی همچون کوییک 13 برابر شد.
به گزارش تجارت‌نیوز، ابراهیم رئیسی، در دوران نامزدی برای ریاست جمهوری دولت سیزدهم و پیش از آن‌که بر مسند فوق برسد، وعده‌های بسیاری در حوزه اجرایی داشت. غافل از آن‌که پس از چند ماه باید سکان هدایت قوه مجریه را به دست می‌گرفت و انتظار می‌رفت که حداقل بخشی از وعده‌های وی، فاز اجرایی به خود بگیرد.
رئیسی در خرداد ماه 1400 و دقیقاً دو ماه پیش از آغاز دوران ریاست جمهوری گفت: امکان افزایش تولید خودرو به بیش از دو میلیون دستگاه وجود دارد؛ خودرو باید از حالت انحصاری خارج شده و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود. وی در ادامه صنعت خودرو را از دغدغه‌های مهم و در عین حال قابل حل مردم ذکر کرد و با تأکید بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست.
اختلاف 468 میلیونی پژو پارس از کارخانه تا بازار
با مقایسه اختلاف قیمت کارخانه تا بازار چند خودروی ایرانی، می‌توان متوجه واقعیت‌های صنعت خودرو شد.در کمتر از سه سال و نسبت به خرداد ماه 1400، قیمت کارخانه خودرویی همچون پژو پارس LX TU5 از 146 میلیون تومان به 402 میلیون تومان رسید؛ در حالی که قیمت بازار آن از 269 میلیون تومان به رقم باورنکردنی 870 میلیون تومان دست پیدا کرده است.
مورد دیگری همچون کوییک معمولی در سال 1400 با قیمت 141 میلیون تومان از درب کارخانه به فروش می‌رسید، اما نرخ فروش آن در بازار 152 میلیون تومان تعیین شده بود؛ به عبارتی اختلاف 11 میلیون تومانی از کارخانه تا بازار. هم‌اکنون اختلاف قیمت کوییک S به 144 میلیون تومان رسیده که به معنی افزایش 13 برابر آن طی تنها سه سال است.
اختلاف قیمت فوق تقریباً در تمامی خودروهای داخلی دیده می‌شود و دلیل آن علاوه‌بر افزایش عجیب‌وغریب نرخ ارز، کنترل قیمت‌های درب کارخانه محصولات داخلی، خصوصاً برای دو شرکت ایران خودرو و سایپا است.
کارت قرمز دولت رئیسی در صنعت خودرو
دولت سیزدهم با ادعای فراوان وارد میدان شد و حداقل در بخش ساماندهی صنعت خودروسازی، یک کارت قرمز بزرگ نصیب خود کرد و این موضوع را می‌توان از استیضاح رضا فاطمی‌امین، وزیر سابق صمت متوجه شد. وی با وعده آزادسازی واردات خودرو و ساماندهی این بازار روی کار آمد و با گذشت دو سال، علاوه‌بر اینکه موفق به واردات حتی یک خودرو نشد، شرایط بازار خودرو نیز حادتر شد.
عباس علی‌آبادی به عنوان وزیر دوم صمت از حدود یک سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده، اما این مقام دولتی نیز موفق به واردات گسترده خودرو نشده است. علی‌آبادی از سوی دیگر وعده برقی‌سازی صنعت خودرو و ناوگان حمل‌ونقل کشور را داد که باز هم می‌توان سرعت لاک‌پشتی آن را متوجه شد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/675335/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مراسم بزرگداشت استاندار شهید در گلشن زهرای مراغه

شهید «رحمتی» شب قبل حادثه از مادر شهید چه درخواستی داشت؟

ظرفیت ویژه اردبیل در حوزه ورزش‌های روستایی و عشایری

نام‌گذاری ایستگاه‌های راه‌آهن مشهد و تبریز به نام شهیدان رئیسی و آل‌هاشم

لیگ یک/ امیدها در تبریز زنده شد

آیت‌الله رئیسی خود را خادم مردم می‌دانست

شهید آیت‌الله رئیسی دشمنان خود را وادار به تسلیم می‌کرد/ شهید امیرعبداللهیان اصول، میدان و دیپلماسی را به هم گره زد

خط اصلی انتقال آب شرب پارس آباد اصلاح شد

ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد

تصویب طرح بازآفرینی و تفصیلی اراضی منطقه کشتارگاه ارومیه

تولید نانومواد معدنی درون سلول زنده

تحویل 15 هزار واحد مسکن تا پایان سال

مادر شهیدان «براتعلی و کتابعلی قاسمی» آسمانی شد

جان باختن کوهنورد مهابادی در ارتفاعات هاوشینان

جنون سرعت با طعم خسارت

ملاحظات زیست محیطی قربانی توسعه ناپایدار نمی‌شود

کشف 4 انبار انواع پوکه سیگار و کاغذ توتون قاچاق در ارومیه

آغاز بهسازی رودخانه بالیقلوچایی اردبیل

تدارک سرپناه برای 412 متقاضی مسکن در خلخال

تشکیل شورای کارگران شهرداری ارومیه با هدف پیگیری حق و حقوق قانونی آن‌ها

سلامتی کارگران فدای معیشت شده است

کارگران مهم‌ترین بخش نیروی انسانی شهرداری هستند

تاکید ایران و آذربایجان بر اجرای توافقات در سد «قیزقلعه سی»

کشف سکه های 2هزارساله در یک استان غربی + جزئیات

فوت کوهنورد مهابادی در ارتفاعات هاوشینان آذربایجان‌غربی

نگاه ویژه شهید رئیسی به احیا دریاچه ارومیه با تفویض اختیارات ویژه به آذربایجان‌غربی

استقلال و پرسپولیس واگذار شدند تا دغدغه‌ای 20 ساله تمام شود!

برنامه های آموزشی و فرهنگی حفاظت از محیط زیست در استان اردبیل اجرا می شود

رشد 4 برابری فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در دولت سیزدهم

استاندار اردبیل به شهرستان پارس‌آباد سفر می‌کند

کمیته امداد اردبیل 43 هزار و 800 خانوار نیازمند را حمایت می کند

بی‌نظیرترین فضای همدلی را در اردبیل شاهد هستیم

بازتاب نامه امام خامنه‌ای در وب‌سایت عراقی شفق نیوز

آغاز به کار رویداد صدار در شبستر با حضور بیش از 20 شرکت صنعتی

پاسخ مرعشی به پیشنهاد نامزدی انتخابات ریاست جمهوری

قدردانی امام خامنه‌ای از مواضع شرافتمندانه دانشجویان‌ آمریکایی

وضعیت مبهم مالکیت تراکتور/ پایان یا ادامه عصر زنوزی در تبریز؟

آغاز کار رویداد صدرا در شبستر با حضور 20 شرکت صنعتی

فیلم| برگزاری جشن بزرگ صوفیان پس از سال‌ها در پاکستان

دیدار مخبر با خانواده مالک رحمتی، استاندار شهید تبریز

83 واحد صنعتی راکد در آذربایجان‌شرقی احیا شد

تاکید ایران و آذربایجان بر اجرای توافقات روسا در سد «قیزقلعه سی»

تعیین تکلیف انتخابات هیات بدنسازی تا هفته آینده/ مالکیت ماشین‌سازی واگذار می‌شود

آغاز عملیات بهسازی بالیقلوچای اردبیل با اعتبار یک‌هزار میلیار تومان

اردبیل را باید در شأن اهالی آن بسازیم/ پروژه های عمران شهری بیش از هر زمان در حال انجام است

توضیحات مرعشی درباره پیشنهاد خاتمی به صدر برای کاندیداتوری در انتخابات/ تجربه تلخ انتخابات 84 را فراموش نکنیم/ راهبرد«نه جنگ و نه صلح» ایران را فرسوده است

ببینید | جواب خبرساز بایدن به سوال جنجالی خبرنگار؛ قدرت به کاملا هریس واگذار می‌شود؟

توضیحات مرعشی درباره پیشنهاد خاتمی به صدر برای کاندیداتوری در انتخابات/ تجربه تلخ انتخابات 84 را فراموش نکنیم/ راهبرد«نه جنگ و نه صلح» ایران را فرسوده کرده است

عکس/ برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تبریز

علت تاخیر افتتاح بزرگترین بیمارستان جنوب‌شرق کشور، ترک فعل در تهران است