پیام آذری

آخرين مطالب

قیمت برخی خودرو‌ها در ایران، 16 برابر کشور‌های همسایه است!/در وضعیت بی‌عرضگی و تسلیم دولت‌ برابر رانت‌خوار‌ها قرار داریم اقتصادي

قیمت برخی خودرو‌ها در ایران، 16 برابر کشور‌های همسایه است!/در وضعیت بی‌عرضگی و تسلیم دولت‌ برابر رانت‌خوار‌ها قرار داریم
  بزرگنمايي:

پیام آذری - سیداحمد آوایی، نماینده دزفول گفت: وقتی ما دو مصوبه در خصوص واردات خودرو داشتیم، عده‌ای آمدند و گفتند این‌ها دنبال تحقیر مردم هستند و می‌خواهند خودروی کارکرده وارد کنند یا وقتی قانون وضع کردیم که خودروی نو وارد شود، باز ایراد گرفتند که این کار ارزبری دارد که باید بگویم این صحبت‌ها دروغ است. به گزارش اقتصاد24؛علیرغم دو مصوبه مجلس یازدهم در خصوص واردات خودرو‌های نو و کارکرده خارجی و البته شعار‌های دولت سیزدهم در خصوص سامان‌دهی صنعت و بازار خودرو، آن چیزی که همچنان عیان است، اوضاع آشفته صنعت و البته گرانی بالا خودرو‌های ساخت داخل است. در همین رابطه، سیداحمد آوایی، نماینده دزفول به اقتصاد24 گفت: واقعاً نمی‌دانم چه اراده‌ای وجود دارد که نمی‌خواهند مردم روی به خرید خودروی امن که قیمت آن منطقی باشد، بیاورند؟ من معتقدم این رویه، فساد موجود در سیستم دولتی است و این حرف را هم قبول ندارم که اگر خودرو وارد مملکت شود، برخی شاغلان در این حوزه، کارشان را از دست می‌دهند. این‌گونه صحبت‌ها، توهین به مردم است. وی افزود: ما در مجلس یازدهم و در دو مقطع، تصویب کردیم که واردات خودروی نو و کارکرده به کشور صورت بگیرد. عجیب است که قانون وضع می‌شود، اما خروجی نمی‌بینیم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وقتی ما دو مصوبه در خصوص واردات خودرو داشتیم، عده‌ای آمدند و گفتند این‌ها دنبال تحقیر مردم هستند و می‌خواهند خودروی کارکرده وارد کنند یا وقتی قانون وضع کردیم که خودروی نو وارد شود، باز ایراد گرفتند که این کار ارزبری دارد که باید بگویم این صحبت‌ها دروغ است. همه دولت ها در خیانت تولید خودروی بی کیفیت شریک اند آوایی اظهار داشت: ما افرادی را در کشور داریم که محصولی را صادر کردند و ارزآوری داشتند، حال آقایان بگذارند با این ارز وارد شده، خودرو وارد کشور شود. از سوی دیگر، ما عده‌ای کارمند و دیپلمات در خارج از کشور داریم که ساکن آن‌جا هستند و خودشان ارز دارند. چرا آقایان نمی‌گذارند آن‌ها خودرو وارد مملکت کنند؟ وی یادآور شد: تعداد افراد کشته و مجروح در کشور به واسطه سوانح رانندگی در ایران، به اندازه افراد بی‌گناهی است که این ماه‌ها در غزه کشته شدند. چرا باید روزانه این همه کشته و مجروح به خاطر بی‌کیفیتی خودرو‌ها داشته باشیم؟ این رویه، هیچ ربطی به تحریم و استکبار جهانی ندارد و تمام دولت‌ها در این زمینه خیانت کردند. حتی در افغانستان هم خودرو به قیمت واقعی خریده می‌شود نماینده دزفول گفت: چرا 80 میلیون نفر ایرانی باید فدای دو، سه خودروساز داخلی شوند؟ قیمت بعضی خودرو‌های ما، 16 برابر قیمت خودرو‌های کشور‌های همسایه است. حتی در افغانستان، امارات و عراق خودرو به قیمت واقعی خریده می‌شود. واقعاً چه دستی در کار است که وضعیت ما این شده است؟ آوایی افزود: اسم این وضعیتی که در آن قرار داریم، بی‌عرضگی است. نامش تسلیم دولت‌ها در برابر رانت‌خوار‌ها است و اصلاً ربطی به این دولت ندارد، همه دولت‌ها در این زمینه مقصر هستند. قیمت خودرو‌های خارجی در ایران وی در ادامه بیان کرد: ایران که خودروی برقی و هیبریدی تولید نمی‌کند. چرا این‌دست خودرو‌ها را وارد نمی‌کنند؟ با خودروی هیبریدی که صنعت داخلی ما ضربه نمی‌خورد، پس دلیل این وضعیت چیست؟ چرا به خودرو‌هایی که کیفیت بالاتری دارند، لوکس می‌گویند؟ آن‌ها فقط ایمنی بالاتری دارند. شما‌ها مشکل دارید که نمی‌گذارید این خودرو‌ها وارد کشور شوند؟ اجازه واردات بدهید تا هرکسی پول دارد و دلش می‌خواهد، آن خودرو را بخرد. نماینده دزفول در پایان خاطرنشان کرد: رویه کنونی در حوزه خودرو، یعنی تنگ‌نظری و تسلیم یک‌سری رانت و فساد‌ها شدن. متاسفانه، تمام دولت‌ها این راه را رفته‌اند.

سیداحمد آوایی، نماینده دزفول گفت: وقتی ما دو مصوبه در خصوص واردات خودرو داشتیم، عده‌ای آمدند و گفتند این‌ها دنبال تحقیر مردم هستند و می‌خواهند خودروی کارکرده وارد کنند یا وقتی قانون وضع کردیم که خودروی نو وارد شود، باز ایراد گرفتند که این کار ارزبری دارد که باید بگویم این صحبت‌ها دروغ است.
به گزارش اقتصاد24؛علیرغم دو مصوبه مجلس یازدهم در خصوص واردات خودرو‌های نو و کارکرده خارجی و البته شعار‌های دولت سیزدهم در خصوص سامان‌دهی صنعت و بازار خودرو، آن چیزی که همچنان عیان است، اوضاع آشفته صنعت و البته گرانی بالا خودرو‌های ساخت داخل است.
در همین رابطه، سیداحمد آوایی، نماینده دزفول به اقتصاد24 گفت: واقعاً نمی‌دانم چه اراده‌ای وجود دارد که نمی‌خواهند مردم روی به خرید خودروی امن که قیمت آن منطقی باشد، بیاورند؟ من معتقدم این رویه، فساد موجود در سیستم دولتی است و این حرف را هم قبول ندارم که اگر خودرو وارد مملکت شود، برخی شاغلان در این حوزه، کارشان را از دست می‌دهند. این‌گونه صحبت‌ها، توهین به مردم است.
وی افزود: ما در مجلس یازدهم و در دو مقطع، تصویب کردیم که واردات خودروی نو و کارکرده به کشور صورت بگیرد. عجیب است که قانون وضع می‌شود، اما خروجی نمی‌بینیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وقتی ما دو مصوبه در خصوص واردات خودرو داشتیم، عده‌ای آمدند و گفتند این‌ها دنبال تحقیر مردم هستند و می‌خواهند خودروی کارکرده وارد کنند یا وقتی قانون وضع کردیم که خودروی نو وارد شود، باز ایراد گرفتند که این کار ارزبری دارد که باید بگویم این صحبت‌ها دروغ است.
همه دولت ها در خیانت تولید خودروی بی کیفیت شریک اند
آوایی اظهار داشت: ما افرادی را در کشور داریم که محصولی را صادر کردند و ارزآوری داشتند، حال آقایان بگذارند با این ارز وارد شده، خودرو وارد کشور شود. از سوی دیگر، ما عده‌ای کارمند و دیپلمات در خارج از کشور داریم که ساکن آن‌جا هستند و خودشان ارز دارند. چرا آقایان نمی‌گذارند آن‌ها خودرو وارد مملکت کنند؟
وی یادآور شد: تعداد افراد کشته و مجروح در کشور به واسطه سوانح رانندگی در ایران، به اندازه افراد بی‌گناهی است که این ماه‌ها در غزه کشته شدند. چرا باید روزانه این همه کشته و مجروح به خاطر بی‌کیفیتی خودرو‌ها داشته باشیم؟ این رویه، هیچ ربطی به تحریم و استکبار جهانی ندارد و تمام دولت‌ها در این زمینه خیانت کردند. 
حتی در افغانستان هم خودرو به قیمت واقعی خریده می‌شود
نماینده دزفول گفت: چرا 80 میلیون نفر ایرانی باید فدای دو، سه خودروساز داخلی شوند؟ قیمت بعضی خودرو‌های ما، 16 برابر قیمت خودرو‌های کشور‌های همسایه است. حتی در افغانستان، امارات و عراق خودرو به قیمت واقعی خریده می‌شود. واقعاً چه دستی در کار است که وضعیت ما این شده است؟
آوایی افزود: اسم این وضعیتی که در آن قرار داریم، بی‌عرضگی است. نامش تسلیم دولت‌ها در برابر رانت‌خوار‌ها است و اصلاً ربطی به این دولت ندارد، همه دولت‌ها در این زمینه مقصر هستند. 
قیمت خودرو‌های خارجی در ایران
وی در ادامه بیان کرد: ایران که خودروی برقی و هیبریدی تولید نمی‌کند. چرا این‌دست خودرو‌ها را وارد نمی‌کنند؟ با خودروی هیبریدی که صنعت داخلی ما ضربه نمی‌خورد، پس دلیل این وضعیت چیست؟ چرا به خودرو‌هایی که کیفیت بالاتری دارند، لوکس می‌گویند؟ آن‌ها فقط ایمنی بالاتری دارند. شما‌ها مشکل دارید که نمی‌گذارید این خودرو‌ها وارد کشور شوند؟ اجازه واردات بدهید تا هرکسی پول دارد و دلش می‌خواهد، آن خودرو را بخرد.
نماینده دزفول در پایان خاطرنشان کرد: رویه کنونی در حوزه خودرو، یعنی تنگ‌نظری و تسلیم یک‌سری رانت و فساد‌ها شدن. متاسفانه، تمام دولت‌ها این راه را رفته‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/675500/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مراسم بزرگداشت استاندار شهید در گلشن زهرای مراغه

شهید «رحمتی» شب قبل حادثه از مادر شهید چه درخواستی داشت؟

ظرفیت ویژه اردبیل در حوزه ورزش‌های روستایی و عشایری

نام‌گذاری ایستگاه‌های راه‌آهن مشهد و تبریز به نام شهیدان رئیسی و آل‌هاشم

لیگ یک/ امیدها در تبریز زنده شد

آیت‌الله رئیسی خود را خادم مردم می‌دانست

شهید آیت‌الله رئیسی دشمنان خود را وادار به تسلیم می‌کرد/ شهید امیرعبداللهیان اصول، میدان و دیپلماسی را به هم گره زد

خط اصلی انتقال آب شرب پارس آباد اصلاح شد

ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد

تصویب طرح بازآفرینی و تفصیلی اراضی منطقه کشتارگاه ارومیه

تولید نانومواد معدنی درون سلول زنده

تحویل 15 هزار واحد مسکن تا پایان سال

مادر شهیدان «براتعلی و کتابعلی قاسمی» آسمانی شد

جان باختن کوهنورد مهابادی در ارتفاعات هاوشینان

جنون سرعت با طعم خسارت

ملاحظات زیست محیطی قربانی توسعه ناپایدار نمی‌شود

کشف 4 انبار انواع پوکه سیگار و کاغذ توتون قاچاق در ارومیه

آغاز بهسازی رودخانه بالیقلوچایی اردبیل

تدارک سرپناه برای 412 متقاضی مسکن در خلخال

تشکیل شورای کارگران شهرداری ارومیه با هدف پیگیری حق و حقوق قانونی آن‌ها

سلامتی کارگران فدای معیشت شده است

کارگران مهم‌ترین بخش نیروی انسانی شهرداری هستند

تاکید ایران و آذربایجان بر اجرای توافقات در سد «قیزقلعه سی»

کشف سکه های 2هزارساله در یک استان غربی + جزئیات

فوت کوهنورد مهابادی در ارتفاعات هاوشینان آذربایجان‌غربی

نگاه ویژه شهید رئیسی به احیا دریاچه ارومیه با تفویض اختیارات ویژه به آذربایجان‌غربی

استقلال و پرسپولیس واگذار شدند تا دغدغه‌ای 20 ساله تمام شود!

برنامه های آموزشی و فرهنگی حفاظت از محیط زیست در استان اردبیل اجرا می شود

رشد 4 برابری فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در دولت سیزدهم

استاندار اردبیل به شهرستان پارس‌آباد سفر می‌کند

کمیته امداد اردبیل 43 هزار و 800 خانوار نیازمند را حمایت می کند

بی‌نظیرترین فضای همدلی را در اردبیل شاهد هستیم

بازتاب نامه امام خامنه‌ای در وب‌سایت عراقی شفق نیوز

آغاز به کار رویداد صدار در شبستر با حضور بیش از 20 شرکت صنعتی

پاسخ مرعشی به پیشنهاد نامزدی انتخابات ریاست جمهوری

قدردانی امام خامنه‌ای از مواضع شرافتمندانه دانشجویان‌ آمریکایی

وضعیت مبهم مالکیت تراکتور/ پایان یا ادامه عصر زنوزی در تبریز؟

آغاز کار رویداد صدرا در شبستر با حضور 20 شرکت صنعتی

فیلم| برگزاری جشن بزرگ صوفیان پس از سال‌ها در پاکستان

دیدار مخبر با خانواده مالک رحمتی، استاندار شهید تبریز

83 واحد صنعتی راکد در آذربایجان‌شرقی احیا شد

تاکید ایران و آذربایجان بر اجرای توافقات روسا در سد «قیزقلعه سی»

تعیین تکلیف انتخابات هیات بدنسازی تا هفته آینده/ مالکیت ماشین‌سازی واگذار می‌شود

آغاز عملیات بهسازی بالیقلوچای اردبیل با اعتبار یک‌هزار میلیار تومان

اردبیل را باید در شأن اهالی آن بسازیم/ پروژه های عمران شهری بیش از هر زمان در حال انجام است

توضیحات مرعشی درباره پیشنهاد خاتمی به صدر برای کاندیداتوری در انتخابات/ تجربه تلخ انتخابات 84 را فراموش نکنیم/ راهبرد«نه جنگ و نه صلح» ایران را فرسوده است

ببینید | جواب خبرساز بایدن به سوال جنجالی خبرنگار؛ قدرت به کاملا هریس واگذار می‌شود؟

توضیحات مرعشی درباره پیشنهاد خاتمی به صدر برای کاندیداتوری در انتخابات/ تجربه تلخ انتخابات 84 را فراموش نکنیم/ راهبرد«نه جنگ و نه صلح» ایران را فرسوده کرده است

عکس/ برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تبریز

علت تاخیر افتتاح بزرگترین بیمارستان جنوب‌شرق کشور، ترک فعل در تهران است