پیام آذری

آخرين مطالب

آیا برای عضله سازی باید استراحت کرد؟ ورزشي

آیا برای عضله سازی باید استراحت کرد؟
  بزرگنمايي:

پیام آذری - عضله سازی فرایندی دو مرحله‌ایست: از بین بردن بافت عضله و ترمیم مجدد آن. اهمیت استراحت برای عضله سازی زمانی که یک بدنساز از استراحت صحبت می‌کند، ممکن است به چیزهای مختلفی اشاره داشته باشد. در زمینه‌ی رشد عضله، استراحت می‌تواند بین هر ست، بین هر جلسه‌ی تمرینی، خواب شبانه یا حتی یک چرت کوتاه در روز تلقی شود. در حقیقت تمام این حالات استراحت، در ساخت عضله بسیار مهم‌اند، و همیشه به یک دلیل خاص انجام نمی‌گیرند. صرف نظر از اینکه دیگران استراحت را چه معنا می‌کنند، شما می‌توانید مطمئن باشید که استراحت کردن خیلی مهم است و بدون آن، شما در بدنسازی پیشرفت خیلی کمی خواهید داشت. • استراحت بین هر ست باید در استراحت بین ست‌هایتان تعادل داشته باشید. اینکه چقدر بین هر ست‌هایتان استراحت کنید، تصمیمی حساس است که می‌تواند بر مجموع پیشرفت شما در رشد عضلاتتان موثر باشد. خیلی کم استراحت کردن می‌تواند بدنتان را خسته کند که باعث خواهد شد خیلی زودتر تمرینتان را پایان دهید. اگر به عضلاتتان اجازه ندهید که بین ست‌ها خود را احیا کنند، عضلاتتان کمتر از سطح مطلوب رشد خواهند کرد، چرا که استراحت خیلی کوتاه می‌تواند یک تمرین بی‌هوازی را به هوازی تبدیل کند. خیلی زیاد استراحت کردن هم مدیریت زمان ضعیف شما را می‌رساند، و می‌تواند به کاهش اندروفین، که به شما شور و هیجان ورزش‌های سنگین در باشگاه را می‌دهد، بینجامد. در مجموع بهتر است که اگر می‌خواهید در این زمینه تقلب کنید، زیاد استراحت کردن را انتخاب کنید، چرا که تاثیراتش بیشتر روانی است تا فیزیکی. • استراحت بین جلسات تمرینی عضله سازی فرایندی دو مرحله‌ایست: از بین بردن بافت عضله و ترمیم مجدد آن. زمانی که در باشگاه هستید، بافت عضلاتتان را از بین می‌برید. زمانی که بین هر جلسه‌ی تمرینتان استراحت می‌کنید، مثلا یک روز کامل، عضلاتتان دوباره ترمیم و بازیابی می‌شوند. بدون داشتن متغیر دوم در این معادله، نمی‌توانید به درستی عضله سازی کنید. پس از یک تمرین سخت، بدن شما منابعی که در اختیار عضلات هستند را افزایش می‌دهد، و اجازه می‌دهد تا جریان خون و ذخیره گلیکوژن بهبود پیدا کنند. چنین اتفاقی در طول تمرین رخ نخواهد داد، بلکه کاملا در حین استراحت به وقوع خواهد پیوست. برای حداکثر رشد عضلانی خواب 8 ساعت پس از تمرین لازم است • خوابیدن مهم ترین دلیل اینکه چرا بدنسازان حرفه‌ای بیش از یک بار در روز تمرین نمی‌کنند، خواب است! در خواب، بدن شما بیشترین هورمون رشد را آزاد خواهد کرد، چیزی که بخش جدایی ناپذیر ساخت عضله است. بدون یک یا دو شب خواب، بدن شما نمی‌تواند به طور کامل خودش را ترمیم کند، و برای تمرین بعدی‌تان به اندازه‌ی کافی آماده نخواهید بود. برای اینکه توده‌ی عضلانی‌تان به حداکثر رشدش برسد، سعی کنید حداقل هشت ساعت در شب پس از هر تمرینتان بخوابید. • چرت زدن از چرت زدن معمولا چشم پوشی می‌شود، اما مطمئنا کار بی ارزشی نیست. چرت زدن طیف وسیعی از مزایا را به بدنسازان ارائه می‌کند. اول اینکه چرت زدن، تاثیر محرومیت از خواب را در یک بدنساز کاهش می‌دهد، و به آن بدنسازانی که همیشه نمی‌توانند هشت ساعت بخوابند بسیار کمک می‌کند. دوم اینکه چرت زدن، سطح کورتیزول را کاهش می دهد. این خبر خوبی است، چرا که کورتیزول، وابسته به کاتابولیسم است، و می‌تواند رشد عضلات را خراب کند. همچنین چرت زدن، برای بدنسازان تعدادی مزایای سلامتی غیر مستقیم دیگر نیز به همراه دارد، از جمله بهبود عملکرد قلب، ترمیم سلول‌ها و تولید هورمون. منبع : fitnessmagazine.ir


عضله سازی فرایندی دو مرحله‌ایست: از بین بردن بافت عضله و ترمیم مجدد آن.
اهمیت استراحت برای عضله سازی
زمانی که یک بدنساز از استراحت صحبت می‌کند، ممکن است به چیزهای مختلفی اشاره داشته باشد. در زمینه‌ی رشد عضله، استراحت می‌تواند بین هر ست، بین هر جلسه‌ی تمرینی، خواب شبانه یا حتی یک چرت کوتاه در روز تلقی شود. در حقیقت تمام این حالات استراحت، در ساخت عضله بسیار مهم‌اند، و همیشه به یک دلیل خاص انجام نمی‌گیرند. صرف نظر از اینکه دیگران استراحت را چه معنا می‌کنند، شما می‌توانید مطمئن باشید که استراحت کردن خیلی مهم است و بدون آن، شما در بدنسازی پیشرفت خیلی کمی خواهید داشت.
• استراحت بین هر ست
باید در استراحت بین ست‌هایتان تعادل داشته باشید. اینکه چقدر بین هر ست‌هایتان استراحت کنید، تصمیمی حساس است که می‌تواند بر مجموع پیشرفت شما در رشد عضلاتتان موثر باشد. خیلی کم استراحت کردن می‌تواند بدنتان را خسته کند که باعث خواهد شد خیلی زودتر تمرینتان را پایان دهید. اگر به عضلاتتان اجازه ندهید که بین ست‌ها خود را احیا کنند، عضلاتتان کمتر از سطح مطلوب رشد خواهند کرد، چرا که استراحت خیلی کوتاه می‌تواند یک تمرین بی‌هوازی را به هوازی تبدیل کند.
خیلی زیاد استراحت کردن هم مدیریت زمان ضعیف شما را می‌رساند، و می‌تواند به کاهش اندروفین، که به شما شور و هیجان ورزش‌های سنگین در باشگاه را می‌دهد، بینجامد. در مجموع بهتر است که اگر می‌خواهید در این زمینه تقلب کنید، زیاد استراحت کردن را انتخاب کنید، چرا که تاثیراتش بیشتر روانی است تا فیزیکی.
• استراحت بین جلسات تمرینی
عضله سازی فرایندی دو مرحله‌ایست: از بین بردن بافت عضله و ترمیم مجدد آن. زمانی که در باشگاه هستید، بافت عضلاتتان را از بین می‌برید. زمانی که بین هر جلسه‌ی تمرینتان استراحت می‌کنید، مثلا یک روز کامل، عضلاتتان دوباره ترمیم و بازیابی می‌شوند. بدون داشتن متغیر دوم در این معادله، نمی‌توانید به درستی عضله سازی کنید.
پس از یک تمرین سخت، بدن شما منابعی که در اختیار عضلات هستند را افزایش می‌دهد، و اجازه می‌دهد تا جریان خون و ذخیره گلیکوژن بهبود پیدا کنند. چنین اتفاقی در طول تمرین رخ نخواهد داد، بلکه کاملا در حین استراحت به وقوع خواهد پیوست.

پیام آذری


برای حداکثر رشد عضلانی خواب 8 ساعت پس از تمرین لازم است
• خوابیدن
مهم ترین دلیل اینکه چرا بدنسازان حرفه‌ای بیش از یک بار در روز تمرین نمی‌کنند، خواب است! در خواب، بدن شما بیشترین هورمون رشد را آزاد خواهد کرد، چیزی که بخش جدایی ناپذیر ساخت عضله است. بدون یک یا دو شب خواب، بدن شما نمی‌تواند به طور کامل خودش را ترمیم کند، و برای تمرین بعدی‌تان به اندازه‌ی کافی آماده نخواهید بود. برای اینکه توده‌ی عضلانی‌تان به حداکثر رشدش برسد، سعی کنید حداقل هشت ساعت در شب پس از هر تمرینتان بخوابید.
• چرت زدن
از چرت زدن معمولا چشم پوشی می‌شود، اما مطمئنا کار بی ارزشی نیست. چرت زدن طیف وسیعی از مزایا را به بدنسازان ارائه می‌کند. اول اینکه چرت زدن، تاثیر محرومیت از خواب را در یک بدنساز کاهش می‌دهد، و به آن بدنسازانی که همیشه نمی‌توانند هشت ساعت بخوابند بسیار کمک می‌کند.
دوم اینکه چرت زدن، سطح کورتیزول را کاهش می دهد. این خبر خوبی است، چرا که کورتیزول، وابسته به کاتابولیسم است، و می‌تواند رشد عضلات را خراب کند. همچنین چرت زدن، برای بدنسازان تعدادی مزایای سلامتی غیر مستقیم دیگر نیز به همراه دارد، از جمله بهبود عملکرد قلب، ترمیم سلول‌ها و تولید هورمون.
منبع : fitnessmagazine.ir

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/676178/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تغییر چهره بازیگر نقش کودکی «سهراب» سریال از سرنوشت بعد 5 سال/ تصاویر

تغییر چهره «تینا وصال» سریال بچه مهندس بعد 4 سال/ تصاویر

تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه/ عکس

جاعل قراردادهای فروش زمین در اردبیل دستگیر شد

ارائه گزارش ده درصد طرح‌های تحقیقاتی خاتمه یافته دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

افزایش 37 درصدی بارش‌های استان اردبیل

دستگیری جاعل و کلاهبردار حرفه‌ای در اردبیل

بازگشت معدن سیلیس ترسه بلاغ اشنویه به چرخه تولید

فارس میزبان جشنواره «سرو سرخ» شد

تراکتور چگونه در مسیر سقوط قرار گرفت/ «پول» عامل خوشبختی نشد!

آغاز ثبت ملی آثار موجود در موزه‌های شهرداری تبریز

تعیین قیمت نجومی برای واگذاری باشگاه تراکتور / چه کسی مالک قرمزهای تبریز می‌شود؟

پویش مشهد مهربان مصداقی از مشارکت مردمی در امور اجتماعی و الگویی برای سایر شهرهاست

تکلیف تراکتور با یحیی گل محمد مشخص شد

بازدید وزیر نفت از خط لوله انتقال فرآورده تبریز ـ ارومیه

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد/ کریدور ارس باید با اراده دو کشور ادامه یابد

مخابرات سومین شرکت توسعه اینترنت فیبرنوری در آذربایجان‌غربی / روستاها، 4G می‌شوند

رئیسی: کریدور ارس باید با اراده ایرانی و آذربایجانی اجرایی شود

هوشمندسازی 41 کیلومتر از مرزهای آذربایجان‌غربی

علی‌اف: دخالت کشور‌های بیگانه در مسائل منطقه‌ای ما قابل قبول نیست

مردم برای کاهش خسارت سیلاب احتمالی همراهی کنند

هشدار شیوع بیماری قارچی ریشه در آذربایجان غربی

تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس ارومیه

دعوت گلر ارومیه ای به اردوی تیم ملی فوتبال بانوان

توسعه فیبر نوری به طول نزدیک هزار کیلومتر در آذربایجان غربی

علی اف در ایران چه می‌کند؟

لزوم رفع موانع تولید و حمایت از بخش خصوصی

اجرای 42 طر ح ابنیه فنی در محورهای ارتباطی آذربایجان‌غربی

موج جدید بارش‌ ها، از این روز آغاز خواهد شد

گفتمان سازی جهاد تبیین در دانشگاه‌ها الگوسازی شود

احکام بدوی تتلو صادر شد/ هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکردند

تالاب «آق‌قلعه» نقده برای نخستین بار سرریز کرد

دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ ای، قربانی گرفت

ماجرای جنایت وحشتناک مرد دوزنه در جاده

صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در اردبیل

دستگاه‌ها برای پیشگیری از بروز خسارات ناشی از بارندگی اقدام کنند

اعلام دقیق هشدارهای هواشناسی به منظور پیشگیری از خسارات بارندگی

اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه سی ام اردیبهشت

دستگیری سارقان خانه باغها و اماکن در خوی

بهره بردرای از سد «قیزقلعه سی» با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان/ پروژه ای که پل‌های دوستی را محکم‌تر می‌کند

ملاقات مردمی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی

بهادری جهرمی: افتتاح سد قیز قلعه‌سی در افزایش ظرفیت تولید برق و گردشگری مؤثر است

شهرداری ارومیه نسبت به تملک بناهای تاریخی اقدام کند

دیدار روسای جمهور ایران و آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور

ارائه خدمات امدادی به بیش از 5800 نفر در سیل و آب‌گرفتگی طی یک هفته اخیر

کریدور ارس در 6 جبهه کاری با قوت در حال انجام است / برخی‌ها از همکاری ما خرسند نیستند و اهمیتی هم ندارد + فیلم

جزییات جدید درباره تعطیلی آخر هفته

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه

با کریمان کارها دشوار نیست

اردبیل با دمای 4 درجه، خنک‌ترین مرکز استان در کشور شد