پیام آذری

آخرين مطالب

بیماریهای قلبی عروقی و سرطان ها تهدید کننده سلامت مردان است اجتماعي

بیماریهای قلبی عروقی و سرطان ها تهدید کننده سلامت مردان است
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- کارشناس برنامه میانسال و سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: بیماریهایی که سلامت مردان را تهدید می کنند شامل بیماریهای قلبی عروقی، سرطان ها ، برخی از بیماریهای شغلی و بیماری های اسکلتی است.
سپیده غلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خرنگار ایرنا افزود: مردانی که در فاصله سنی 30 تا 70 سال قرار دارند، در خصوص عوامل خطر بیماری های غیر واگیر آگاهی کافی ندارند و به پیشگیری از بیماریها اهمیت چندانی نمی دهند و به سلامت خود کمتر بها می دهند که باید این نگاه در مردان اصلاح شود.
وی اضافه کرد: علت اصلی این نگرش در مردان مشکلات اقتصادی، شغلی و اهمیت بیشتر به سلامت خانواده است که باعث افزایش بیماری و آسیب در مردان در این گروه سنی می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نزدیک به 50 درصد از جمعیت کشور را مردان تشکیل می دهند و بیشترین تعداد از آنها در گروه سنی میانسالان 30 تا 59 سال قرار دارند، این گروه جمعیتی در فعالیت های مختلف اقتصادی و صنعتی رکن اساسی جامعه هستند و به این دلیل حفظ و ارتقای سلامت مردان اهمیت فراوانی دارد.
کارشناس برنامه میانسال وسالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: هفته سلامت مردان فرصت مناسبی برای آموزش عموم مردم در راستای بهبود وضعیت سلامت پسران و مردان جامعه، ترغیب برای مراجعه زود هنگام به پزشک و تشخیص و شروع به موقع درمان بیماریهای شایع مردان است.
غلامی گفت: توجه به بهبود شیوه زندگی، تحرک بدنی کافی و تغذیه سالم از دوران کودکی و نوجوانی می تواند سلامت را در سایر دوره های زندگی تامین کند.
وی با اشاره به اینکه در کنار توجه به سلامت جسم، موضوع سلامت روح و روان نیز باید مورد مورد توجه قرار گیرد، افزود: سلامت روان، کلید داشتن جسم سالم، روحیه با نشاط و بهره وری بالاتر در محیط کار است.
وی با بیان اینکه پویش هفته سلامت مردان ایرانی هرسال در هفته اول اسفندماه برگزار می شود، اظهار داشت: از اهداف این پویش اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت مردان به عنوان نیمی از جمعیت کشور و آشنایی مردان با مقوله سلامت است.
کارشناس برنامه میانسال وسالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار داشت: هفته ملی سلامت مردان ایرانی با شعار "مردان فعال تر مردان سالم تر" از امروز /اول اسفند/ آغاز شده و تا هفتم اسفندماه جاری ادامه دارد.
غلامی ادامه داد: ارائه خدمات سلامت به گروه های مختلف مردان در طول سال و با اولویت بندی بیشتر در هفته سلامت مردان، جلب مشارکت گروه های مختلف مردان به ویژه مردان کارمند در استفاده از دوچرخه برای یک روز هفته برای ایاب و ذهاب تا اداره، جلب همکاری شهرداری، انجمن های ورزشی، انجمن های علمی و فدراسیون های ورزشی، نمایندگان بهداشت ادارات کل، سازمانهای مردم نهاد، صداو سیما و ورزشکاران به ویژه دوچرخه سواران، توزیع پوستر، تراکت و پمفلت مرتبط با مناسبت روزها در ادارات و سازمان ها، برگزاری دوچرخه سواری دسته جمعی، پیاده روی دسته جمعی و مسابقات ورزشی، برگزاری جلسات سخنرانی در مجامع عمومی و ادارات، مدارس و دانشگاهها، ارائه خدمات سلامت به گروههای مختلف مردان، برگزاری مسابقات نقاشی، ورزشی، مقاله نویسی با موضوعات روزهای هفته، درج مقاله و مصاحبه در رسانه های محلی و برگزاری برنامه های ورزشی با در نظر گرفتن پتانسیل شهرستان از برنامه هایی است که برای اجرا در هفته سلامت مردان ایرانی تمهید شده است.
به گزارش ایرنا، درکشور ایران از سال 1385 نخستین پنجشنبه اسفند ماه هرسال به عنوان روز مـلی ســــلامت مـــردان تعیین و مقرر شده هر ساله در این روز با هدف حساس سازی جامعه آموزش و فرهنگ سازی درحد امکان مداخلات تشخیص و درمانی صورت گیرد که با توجه به اهمیت سلامت مردان و برای ایجاد فرصت کافی جهت انجام فعالیت ها، برنامه های مربوط در هفته ای به همین نام(هفته ملی سلامت مردان ایرانی /سما/) برگزار می شود.
سلامت مردان موضوعی است که موجب استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و توسعه کشور را در پی خواهد داشت مردان نسبت به زنان در معرض فاکتور های خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و استرس شغلی در آنها بیشتر است از سوی دیگر مردان کمتر به پزشک مراجعه کرده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف از جمله موانع فرهنگی تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تاخیر می اندازند.
نامگذاری هفته اول اسفند ماه در کشور ما، با هدف تاکید بر سلامت مردان کشورمان و حساس سازی مردان جامعه ایرانی برای توجه بیشتر به جنبه های مختلف پیشگیری از مخاطرات سلامت بوده است.
8137/2093

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/129033/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به 15 هزار و 400 هکتار رسید

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان، شلیک پدافند بوده است

تکذیب خبر جلسه اضطراری شورای‌عالی امنیت ملی

ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی

شلیک پدافند منشا صدای انفجار در تبریز

(ویدئو) در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | آیا پای اسرائیل در میان بود؟

در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | تصاویر

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز

تبریز در امنیت و آرامش کامل

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فوری/ فعال شدن پدافند هوایی در تبریز /علت صدای انفجار در غرب تبریز چه بود؟ +جزئیات

اصابت موشک به اصفهان صحت دارد؟ /علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

آرامش کامل در آسمان تبریز

تحویل هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات

منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در تبریز | منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

شلیک پدافند، منشا صدای انفجار در تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

شلیک پدافند به شیء مشکوک منشا صدای انفجار در تبریز بود

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه