مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه:
خط یک قطار شهری تبریز تا پایان سال 98 به بهره برداری میرسد
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام آذری - تبریز- مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از بهره برداری خط یک قطار شهری تبریز تا پایان امسال خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر ، مصطفی مولوی فرد قبل از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: تکمیل خط یک قطار شهری از ابتدا در اولویت کاری این سازمان بوده که تاکنون 11 ایستگاه از این خط به بهره برداری رسیده است هر چند تجهیزات برخی از این ایستگاهها هم اکنون نیز ناقص بوده اما در آینده نزدیک تجهیزات ایستگاهها همچون پله برقی، سیستم اطفای حریق و سیستم مخابراتی ایستگاهها تکمیل خواهد شد.
وی در خصوص آماده سازی ایستگاههای بعدی قطار شهری برای بهره برداری گفت: تا آخر خرداد ایستگاه 12 خط یک به مدار قطار شهری اضافه شده و تا آخر سال 98 نیز تمامی ایستگاههای خط یک قطار شهری را به مرحله بهره برداری خواهیم رساند.
مولوی فرد در خصوص برنامههای سازمان تا پایان سال گفت: علاوه بر بهره برداری از خط یک، حفاری تونلها در خط دو ادامه یافته، در خط سه، در تلاش برای پی ریزی خواهیم بود و از سوی دیگر مطالعات خط چهار نیز تکمیل خواهد شد.
تغییر کریدور در خط سه قطار شهری تبریز
مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه همچنین از انجام مطالعاتی برای تغییر کریدور در خط سه قطار شهری خبر داده و افزود: تحقیقات انجام یافته، ما را به این نتیجه رساند که تغیر کریدور در این خط میتواند در راستای مکان یابی درست ایستگاهها مفید باشد که در نتیجه این تغییر کریدور، سه هزار میلیارد در هزینهها صرفه جویی میشود.
وی با بیان اینکه هر کیلومتر از قطار شهری، 400 میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: در این راستا، تصمیم بر این شده است که ایستگاه فرودگاه با توجه به اینکه روزانه مسافر چندان زیادی نداشته و مقرون به صرفه نخواهد بود، از ایستگاههای پیش بینی شده حذف گردیده و به جای آن سیستم تراموا طراحی شود.
مولوی فرد در ادامه با اشارهای به هزینههای انجام شده در خطوط مختلف قطار شهری تبریز گفت: خط یک قطار شهری دو هزار و 51 میلیارد تومان به ارزش واقعی و به روز شش هزار و 205 میلیارد، خط دو، 577 میلیارد و به ارزش به روز هزار و 153 میلیارد و مطالعات خط سوم و چهارم شش میلیارد و به ارزش به روز 10 میلیارد، هزینه دربر داشته است.
هزینه 2600 میلیارد تومانی برای قطار شهری تبریز
وی افزود: در مجموع دو هزار و 634 میلیارد تومان به ارزش واقعی و به روز هفت هزار و 368 میلیارد تومان تا به امروز برای قطار شهری تبریز هزینه شده که هزار و 233 میلیارد آن توسط دولت و هزار و 401 میلیارد توسط شهرداری تأمین شده است.
مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه در خصوص اعتبارات سال 98 نیز گفت: 280 میلیارد تومان اعتبار از محل شهرداری و 120 میلیارد اعتبار توسط دولت در سال 98 به بدنه قطار شهری تزریق شده، همچنین با احتساب 18 میلیارد منابع جاری و هزار و 200 میلیارد اوراق برای خط دو، در مجموع هزار و 618 میلیارد برای قطار شهری در سال 98 اختصاص خواهد یافت.
وی همچنین از انجام مطالعاتی برای راه اندازی سیستم " ای آر تی " در مسیر بی آر تی تبریز خبر داد و گفت: این سیستم شبیه مترو بوده اما نه در زیر زمین بلکه در سطح خیابان به راه خواهد افتاد که اگر قرارداد آن تا پایان سال منعقد شود، سه سال برای اجرایی شدن آن زمان نیاز است که باید اشاره کنیم در صورت اجرایی شدن آن، تبریز اولین شهر کشور خواهد بود که از این سیستم حمل و نقل بهره مند خواهد بود.
توجه به نام اصیل خیابانهای تبریز در نام گذاری ایستگاهها
مولوی فرد همچنین در خصوص نامگذاری ایستگاههای قطار شهری گفت: در تلاش برای نام گذاری ایستگاهها به نام اصیل خیابان و محلات شهر هستیم، به طور مثال ایستگاهی که به محققی تبریز ختم میشود، از زمانهای گذشته، یکی از میادین اصیل و کهن شهر تبریز بوده و نام "میدان کهن" به خود گرفته بود که ما علاقمند به استفاده از این نام اصیل و تاریخی برای این ایستگاه هستیم که نیاز به فرهنگ سازی در بین مردم به خصوص توسط اصحاب رسانه دارد.
-
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵:۳۶
-
۳۱ بازديد
-
خبرگزاری مهر - شرقی
-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/139126/