پیام آذری

آخرين مطالب

گسترش همکاری متولیان حوزه فناوری، توسعه استان را به دنبال خواهد داشت علمي

گسترش همکاری متولیان حوزه فناوری، توسعه استان را به دنبال خواهد داشت
  بزرگنمايي:

پیام آذری -
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به اینکه همکاری پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی استان نتایج اثربخشی به دنبال خواهد داشت، افزود: گسترش همکاری متولیان حوزه فناوری، توسعه استان را به دنبال دارد. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در جریان بازدید رئیس پارک علم و فناوری استان از جهاددانشگاهی اردبیل اظهار کرد: واحد اردبیل در حوزه پژوهش و فناوری در حوزه‌های پزشکی با اولویت سلامت باروری، کشاورزی با اولویت گیاهان دارویی و فندق استان و گردشگری با اولویت گردشگری سلامت فعالیت دارد.
وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز بخشی از دانش پژوهشگاه رویان را در استان بومی‌سازی کرده‌ایم، اظهار کرد: این مرکز در میان سایر مراکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی سطح کشور رتبه قابل قبولی دارد. 
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه میزان موفقیت درمان ناباروری در این مرکز مطابق با استانداردهای جهانی و کشوری است، اضافه کرد: تاکنون بیش از یک هزار و 100 درمان این مرکز موفقیت‌آمیز بوده است که این، برای برای استان ما افتخار بزرگی است. 
اوچی اردبیلی با بیان اینکه چشم‌انداز این نهاد در حوزه سلامت باروری، تأمین فضای فیزیکی مناسب برای ارائه خدمات هرچه بهتر به زوجین نابارور است، یادآور شد: در صورت تامین زمین مناسب از سوی متولیان امر درصدد راه‌اندازی مجتمع سلامت در اردبیل هستیم تا با راه‌اندازی این مجتمع علاوه بر درمان ناباروری، کلینیک‌های درمانی تخصصی دیگری نیز راه‌اندازی و فعالیت‌های این حوزه را توسعه دهیم.
وی به ظرفیت‌های گردشگری اردبیل و مراجعه بیش از 300 زوج از کشورهای همجوار برای درمان به مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که در حوزه سلامت استان وجود دارد می‌توان با همکاری متولیان امر و به دور از موازی کاری فعالیت‌های این حوزه را توسعه داد ودر حال حاضر جهاددانشگاهی تلاش دارد فعالیت‌های خود را در شأن استان ارائه و نیازها را پوشش دهد. 

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: در راستای طرح تحول سلامت، زوجین نابارور در صورت دارا بودن شرایط دستورالعمل ابلاغ شده، خدمات درمانی خود را با 85 درصد تخفیف در مرکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی دریافت می‌کنند که این امر کمک بزرگی برای خانواده‌ها است. 
اوچی اردبیلی با بیان اینکه در حال حاضر در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل 15 شرکت و یک هسته فناور با 34 ایده فناورانه استقرار دارد، اظهار کرد: این مرکز با بسته‌های حمایتی مناسب در زمینه جذب و تسهیل روند فعالیت شرکت‌ها و هسته‌های فناور تلاش می‌کند. 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز رشد جهاددانشگاهی در راستای توسعه بهره‌برداری از پتانسیل گیاهان دارویی اندومیک و بومی استان است. یادآور شد: برای گسترش فعالیت‌ شرکت‌های مستقر و تسهیل برای انجام طرح‌های تحقیقاتی، آزمایشگاه کشت بافت مرکز تجهیز و راه‌اندازی شد تا مکمل فعالیت‌های تولید محصول باشد. 
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از اخذ تأییدیه دانش بنیانی توسط سه شرکت این مرکز خبر داد و اضافه کرد: با توجه به هزینه‌های بالای تولید محصول، برخی از شرکت های فناور با مشکل تامین هزینه های کارآزمایی بالینی مواجه هستند که اگر حمایت های لازم صورت گیرد فعالیت‌های این حوزه توسعه می‌یابد. 
اوچی اردبیلی با بیان اینکه نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف جهاددانشگاهی در سال 1387 فعالیت خود را در اردبیل آغاز کرده است، گفت: به دنبال کسب نتایج ارزشمند در درمان بیماری‌‌های صعب‌العلاج با استفاده از سلول‌‌های بنیادی، تشکیل بانک‌ نگهداری خون بند ناف مورد توجه قرار گرفت. 
وی با بیان اینکه این دفتر با رعایت استانداردها و ارائه صحیح و به موقع خدمات، ذخیره‌ سازی خون بند ناف را به صورت شبانه‌‌روزی انجام می‌‌دهد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در قالب مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، سازمان دانشجویان ایران و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در راستای پیشبرد برنامه‌های توسعه فرهنگی استان فعالیت می‌کند. 
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل تاکید کرد: در حال حاضر جهاددانشگاهی با تمام توان خود در راستای خدمت‌رسانی به مردم فعالیت می‌کند و آمادگی دارد در راستای توسعه استان به انجام فعالیت‌های مأموریت محور اقدام کند. 

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز در این بازدید با اشاره به اینکه زیرساخت‌ و فعالیت‌های خوبی توسط جهاددانشگاهی در استان ایجاد و ارائه شده است، تصریح کرد: هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های متولی می‌تواند تحولات خوبی را در استان رقم بزند و مایه امید برای جامعه باشد. 
دکتر حبیب ابراهیم‌پور با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان اردبیل در حوزه گیاهان دارویی و صنایع خلاق بسیار قوی فعالیت می‌کند، ادامه داد: فعالیت‌های مشترکی که در پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی استان در حال انجام است موجب هم‌افزایی می‌شود و نتایج اثربخشی را به دنبال خواهد داشت. 
وی فناوری را وجه اشتراک جهاددانشگاهی با پارک علم و فناوری عنوان کرد و با بیان اینکه جهاددانشگاهی در راستای رشد و توسعه استان امکانات خوبی برای شرکت های فناور فراهم کرده است ادامه داد:جهت‌گیری پارک به سمت رشد فعالیت‌های فناوری در استان است به همین خاطر با شناسایی نقاط مشترک می‌توان در جهت توسعه فعالیت‌های مراکز رشد تاثیرگذار عمل کرد. 
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش بنیان است، یادآور شد: با تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسات پژوهشی می‌توان زمینه مناسبی را برای افزایش ثروت و اشتغال در حوزه فناوری استان فراهم کرد. 
ابراهیم پور با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان آماده همکاری و حمایت از برنامه‌های توسعه ای جهاددانشگاهی است، خدمات جهاددانشگاهی را در حوزه سلامت باروری ارزنده و مهم عنوان کرد و افزود: کادر درمانی، تجهیزات، امکانات و خدمات این نهاد در سطح قابل قبولی است و با تأمین فضای فیزیکی مناسب و همکاری دستگاه‌های متولی می‌تواند در ارائه خدمات بهتر به زوجین نابارور تلاش کند. 
وی از تلاش‌های جهاددانشگاهی استان اردبیل در ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف تقدیر کرد. 
گفتنی است رئیس پارک علم و فناوری استان در این بازدید از مراکز درمان ناباروری قفقاز و رشد فناوری گیاهان دارویی، بانک خون بند ناف رویان و آزمایشگاه‌های جهاددانشگاهی استان بازدید و در جریان فعالیت های آنها قرار گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/142741/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تبرئه مرد جوان در ارتباط با خودکشی زهره فکور‌صبور

نجات جان 2 مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین‌دژ

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان

رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه

آیت الله رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد

رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد

از پرسپولیس رفتند، هالند شدند!

بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد

تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

چگونگی بازیچه‌شدن ذهن ما توسط منوی رستوران‌ها

نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!

امضای 8 سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد

قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه

63 درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد

توصیه مهم اژه‌ ای به فراجا درباره حجاب

ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد

سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد /جامعه را به سمت لجبازی نبریم

قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز | ستاره های پرسپولیس در لیست خرید

آرزوی 3 بازیکن تراکتور؛ کاش یحیی به تبریز نیاید

خروش آبشار شیرلان از دل کوه‌های هریس + فیلم

پروژه فیبر‌نوری منازل و کسب‌وکارها؛ بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات آذربایجان غربی

خسارت سیل به بیش از 600 حلقه چاه کشاورزی در زرآباد

کشف هزار و 760 عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه

دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی

راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز

برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی

عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی

ترکمانچای شهرستان شد

حادثه رانندگی در محور روستایی آلبلاغ بوکان

ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر

دستگیری قاتل در کمتر یک ساعت در خوی

اجرای 80 پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی

افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی

حدود 500 هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد

ارومیه نیازمند 250 کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است

اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه

طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب

لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه

برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک

اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه

انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه

هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است

بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه

دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه