پیام آذری

آخرين مطالب

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در اردبیل:

8 هزار زائر اولی به مشهد اعزام شدند/تجمع خادم‌یاران در اردبیل فرهنگي

8 هزار زائر اولی به مشهد اعزام شدند/تجمع خادم‌یاران در اردبیل
  بزرگنمايي:

پیام آذری -
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در اردبیل گفت: در دو سال گذشته بیش از 8 هزار زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شدند که آستان قدس رضوی با تدارک اقامت سه روزه و غذای رایگان در خدمت این زائران بوده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، کاظم دبیر همزمان با گرامیداشت دهه کرامت و در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت‌های نمایندگی آستان قدس رضوی در اردبیل اظهار کرد: در سه سال اخیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها راه‌اندازی شده تا در کشور همه اهالی استان‌ها خود را همجوار امام رضا (ع) بدانند و به نوعی از خدمات آستان قدس رضوی و فیوضات معنوی و مادی امام هشتم بهره‌مند شوند.
وی به چهار ماموریت اصلی دفاتر نمایندگی آُستان قدس رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: اولین ماموریت ما امدادی است که در این زمینه در کنار توزیع ارزاق بین نیازمندان و کمک‌رسانی به محرومان جامعه سعی شد تا از ظرفیت خادم‌یاران در محلات در شناسایی افراد بی‌بضاعت استفاده و نسبت به توزیع موادغذایی اقدام شود.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در اردبیل افزود: در دو سال گذشته 8 هزار زائر اولی در قالب 200 دستگاه اتوبوس به مشهد مقدس اعزام شدند تا در سه روز اقامت در هتل و تغذیه رایگان از این زائران رضوی پذیرایی شود.
دبیر ادامه داد: امسال نیز تلاش می‌کنیم به تعداد 50 دستگاه اتوبوس زمینه این اعزام زائران اولی را که با گذشت سال‌ها از عمر آنها موفق به حضور در حرم امام رضا نشدند فراهم کنیم.
وی بیان کرد: به هیچ وجه افراد نیازمندی که ما نسبت به توزیع موادغذایی و ارزاق آنها اقدام می‌کنیم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند و به صورت محله‌ای و با کمک خادم‌یاران شناسایی و نسبت به کمک و مساعدت به آنها اقدامات خوب و موثری انجام می‌شود.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در اردبیل یکی دیگر از ماموریت نمایندگی آستان قدس رضوی را در استان اردبیل اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی متعدد به مناسبت‌های مختلف و تدارک دیده شده در طول سال اعلام کرد و گفت: راه‌اندازی کرسی تلاوت قرآن، فعالیت بیش از 10 مهدالرضا، مجموعه شباب‌الرضا، محافل شعرخوانی و ... از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌ها در این بخش بوده که به ارتقای روح معنوی و ارزشی در جامعه کمک کرده است.
دبیر سومین ماموریت را در حوزه نذر و وقف اعلام و اظهار کرد: ما در همین استان اردبیل نذورات مردم را که مختص بارگاه رضوی است جمع‌آوری کرده و صرف کارهای عام‌المنفعه و کمک به نیازمندان می‌کنیم به طوری که اخیرا دو مکان در شهر اردبیل وقف امام رضا (ع) شده است.
وی چهارمین ماموریت را خادم‌یاری اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه خادم شدن در حرم امام رضا(ع) کار سختی بود و باید سال‌ها افراد در این بخش منتظر فرصتی برای خادمی بارگاه رضوی می‌شدند ما در این زمینه تسهیل ایجاد کردیم و به همان نیت در قالب کانون‌های بیست و پنجگانه خادم‌یاری را انجام می‌دهیم.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در اردبیل نمونه این کانون‌ها را کانون زیارت اولی‌ها، تبلیغی، تعلیم و تربیت، کانون مداحان، جوانان، نوجوانان، خانواده، تشکل‌های بانوان، خبر و رسانه، فضای مجازی و ... دانست و اظهار کرد: همشهریان با حضور در این کانون‌ها می‌توانند به نیت خادمی امام رضا(ع) خدمات عام‌المنفعه را انجام دهند.
دبیر از تهیه و تدارک 200 جهیزیه برای نوعروسان، پرداخت 300 وام قرض‌الحسنه به مبلغ 5 میلیون تومان و ... خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه کارآفرینی و اشتغال نیز ما تا سقف 50 میلیون تومان به طرح‌های خلاقانه و نوآورانه تسهیلات پرداخت می کنیم تا این منابع با نرخ سود صفر درصد زمینه اشتغال را برای گروه‌های مختلف فراهم آورد.
وی تصریح کرد: 250 هزار نفر در کشور در طرح خادم‌‌یاری رضوی و در قالب کانون‌های بیست و پنجگانه ثبت نام کردند که در استان اردبیل در یک سال اخیر خادم‌یاران به 2 هزار و 500 نفر رسیده‌اند که امسال تلاش می‌کنیم این تعداد را به 5 هزار نفر ارتقا دهیم.
ساختمان چندمنظوره آستان قدس رضوی در اردبیل احداث می‌شود
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در اردبیل‌ در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری‌ها برای حضور سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی در اردبیل و تلاش برای راه‌اندازی مجموعه‌های تولیدی و اقتصادی وابسته به این مجموعه خبر داد و اظهار کرد: در قالب کانون اشتغال از استارت‌آپ‌ها و ایده‌های نو و خلاقانه حمایت می‌کنیم و هر کسب و کاری که منجر به اشتغال شود مورد حمایت ماست.
دبیر افزود: ما در همین راستا برای 100 نفر ایجاد اشتغال کردیم و 3 هزار قلم ارزاق و بسته غذایی نیز در بین نیازمندان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه در شهرستان بیله‌سوار یکی از روستاها به عنوان روستای هدف تعریف شده است، گفت: در رفع محرومیت قرار است اردوهای جهادی در این منطقه محروم اجرا شود تا با تلاشی که قرارگاه عمران و پیشرفت انجام می‌دهد زمینه تحول و تحرک بیشتر در این حوزه فراهم آید.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در اردبیل از پیشنهاد به سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی برای احداث ساختمان چندمنظوره خبر داد و اظهار کرد: این ساختمان در سه هزار مترمربع شامل بخش‌های امدادی، آموزشی، درمانگاهی و ... طراحی و اجرا خواهد شد تا خانواده‌های نیازمند خدمات رایگانی را از خادم‌یاران در حوزه‌های مختلف دریافت کنند.
دبیر با گرامیداشت دهه کرامت بیان کرد: با همکاری 2 هزار و 500 خادم‌یار 250 برنامه در این هفته تدارک دیده شده است که 80 برنامه توسط نمایندگی آستان قدس رضوی و مابقی به صورت مشارکتی اجرا خواهد شد.
وی به اجرای برنامه‌ رواق رضوی در پیاده راه اسفریس با برپایی غرفه‌های متعدد در نمایش فعالیت خادم‌یاران اشاره کرد و گفت: در این برنامه که روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد همشهریان از ساعت 18 عصر تا 21 از برنامه‌های مختلف مولودی‌خوانی، شعرخوانی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و همچنین فعالیت کانون‌های بیست و پنجگانه استفاده خواهند کرد.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در اردبیل ادامه داد: در گرامیداشت این دهه اجرای برنامه‌های متعدد در مساجد، حضور خادمان رضوی با پرچم امام رضا در مناطق مختلف با عنوان زیر سایه خورشید و اجرای بیش از 160 برنامه مشارکتی در مساجد، دانشگاه‌ها و محیط‌های عمومی در گرامیداشت این هفته تدارک دیده شده است.
دبیر گفت: تجمع خادم‌یاران در شب میلاد امام رضا(ع) در مهدیه برگزار خواهد شد و در کنار آن ما شاهد عزیمت 120 زوج برای اولین بار به مشهد مقدس خواهیم بود و با فعال کردن کانون رسانه از مجموع خبرنگاران فعال نیز اعزام به مشهد مقدس را در هفته‌های آینده شاهد خواهیم بود.
وی اظهار کرد: با هدف توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی اولین کتابخانه رضوی را در مهدیه اردبیل دایر خواهیم کرد و سعی‌مان بر این خواهد بود تا دومین کتابخانه را نیز در محله گلمغان راه‌اندازی کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/152332/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

عملیات وعده صادق از برکات وجود ارتش و سپاه مقتدر است

اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است

عملیات عمرانی بزرگترین پروژه مسیر گشایی تاریخ تبریز

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود

کنایه امام جمعه اردبیل به ادعای حمله اسرائیل به اصفهان /مگر کوادکوپتر قدرت دارد که مسیر دو هزار کیلومتری را طی کند؟

سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است

راهپیمایی مردم تکاب در حمایت از عملیات وعده صادق برگزار شد

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

پاسخ ویرانگر ایران درصورت حماقت دوباره صهیونیستها

پاسخ ویرانگر جمهوری اسلامی ایران در صورت حماقت دوباره صهیونیست‌ها

آل‌هاشم: سوخت اصلی موشک‌های ایران حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود

حمله و هدایت ریز پرنده ها از خاک جمهوری باکو انجام شده است....

حمایت نمازگزاران و مردم اهر از عملیات وعده صادق

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور

برگزاری اردوی تیم ملی گلبال در اردبیل

راهپیمایی مردم پارس آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

آیت الله عاملی: عملیات وعده صادق بزرگ‌ترین حادثه قرن است

نیرو‌های‌مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

راهپیمایی حمایت از غزه و وعده صادق در شهر چهاربرج

کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

هویت طبیعی دریاچه شورابیل حفظ می‌شود

50 هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

تذکر رئیس قوه قضائیه درباره پرهیز از صدور قرار تامین منتهی به بازداشت (فیلم)

نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

وعده صادق، جوابی دندان شکن به رژیم صهیونیستی

چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟

رییس جمهور استان سمنان را ترک کرد

ماجرای شلیک پدافند در تبریز چه بود؟ / روایت مقامات رسمی درباره صداهای شنیده شده در اصفهان و تبریز

ببینید | شوخی کاربران با حمله «ریزپرنده‌ای»

پاسخ ایران در صورت دیوانگی صهیونیست‌ها ویرانگر خواهد بود

حمایت نمازگزاران آذربایجان شرقی از عملیات وعده صادق

ویزیت رایگان ارتش در مراغه

بازیگر خردسال فیلم خانه ابری محصول سال 1365 بعد از 38 سال/ تصاویر

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟

صعود بانوی قایقران آذربایجان‌غربی به نیمه‌نهایی مسابقات روئینگ انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه

ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه

پروازهای فرودگاه تبریز به حالت عادی برگشت

رئیس‌جمهور استان سمنان را ترک کرد

سورپرایز قیمت طلا برای عروس و دامادها

وعده صادق تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود

آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری

جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه 31 فروردین

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی 31 فروردین

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد