پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:

جهاددانشگاهی از پشتیبانان و تسهیلگران مشاغل خانگی در آذربایجان غربی حمایت می کند علمي

جهاددانشگاهی از پشتیبانان و تسهیلگران مشاغل خانگی در آذربایجان غربی حمایت می کند
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیر طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در آذربایجان غربی و رییس جهاد دانشگاهی استان گفت: حمایت از پشتیبانان کل استان جهت اتصال به بازار متقاضیان مشاغل خانگی که توانمند شده‌اند نیازمند مدل مشخص حمایتی می باشد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، دکتر رستم زاده در جلسه هم اندیشی و آسیب شناسی تسهیلگران طرح ملی مشاغل خانگی در استان که 4 شهریور برگزار شد اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی بعنوان کارفرمای این طرح ملی در راستای تحقق کیفی این طرح در استان گام‌های عملی خوبی برداشته است که در جلسات فی مابین جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و بانک‌ها از جمله صندوق کارآفرینی امید مقرر گردید به پشتیبانانی که براساس طرح‌ ملی مشاغل خانگی در جهت اتصال به بازار این طرح بعنوان فاز نهایی، چرخه کارآفرینی و اشتغال را کامل می‌کنند وام متناسب با طرح و رسته و افراد شاغل در آن رسته وام اختصاص می دهد.
مدیر طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در آذربایجان غربی شناسایی و تشکیل بانک پشتیبانان واقعی این حوزه را بسیار ضروری ذکر و خاطر نشان کرد: فرمانداری‌ها و دستگاههای متولی و مرتبط نیز این بانک را به روز نموده و مطابق درخواست‌های قبلی در اتصال این حلقه مفقودی بین تولید نظام مند و حرفه‌ای و مطابق با خواست بازار و عرضه و فروش آن مشارکت و اهتمام جدی‌تر و برنامه عملیاتی تری را در راستای اشتغالزایی کارآفرینی و تحقق کیفی این طرح ملی بردارند.
وی با اشاره به خصوصیت پایلوت بودن استان در این طرح ملی خاطر نشان ساخت: انعطاف و تغییرات اجرایی طرح و تکنیک های آن بخاطر اثر بخش بودن کیفی در اجرای ملی طرح با بهترین و موثر ترین ابزارها بوده است و یقیناً این تجارب در تحقق ارزشمند طرح ملی مشاغل خانگی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با اجرای جهاددانشگاهی در استانها اجرا می شود بسیار ارزشمند و ذی قیمت خواهد بود.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی و نیاز سنجی و پلان اجرایی این طرح ملی در مرحله پایلوت بسیار کیفی پیش بینی شده بود خاطر نشان ساخت: مدل های مختلف مدیریتی و اجرایی در اثر بخشی طرح بسیار مهم است لذا باید براساس این تجربه‌ها مدل های نهایی سریعا‍ً اجرایی شود.
دکتر رستم زاده فرهنگ دریافت وام و هزینه کرد در غیر محل آن را از مشکلات اساسی و فرهنگی این طرح ذکر و خاطر نشان کرد: تغییر نگرش و جلب اعتماد در اینخصوص و مهیا و جاری کردن اعتبارات در صورت تخصیص به مجرای اثرگذار و پشتیبانان واقعی و پایدار طرح یکی از چالش های اساسی این طرح می باشد.
وی عدم وجود فرهنگ کار تیمی و جمعی را یکی از آفت‌های اساسی اقتصادی و نیز اشتغال ذکر و خاطر نشان کرد: این مهم با آموزش صرف حل نشده و نیازمند یک کار جدی ظریف و اثر گذار فرهنگی به نسل آینده حتی قبل از تحصیلات ابتدایی تا تکمیلی و دانشگاهی که مورد توجه عملی و غیر تئوری قرار گیرد که در اجرای چنین طرح هایی برای طراحی یک روند مستمر و اشتغال پایدار در اذهان متقاضی و حتی پشتیبانان نیز تأثیر دارد.
مدیر اجرایی طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در آذربایجان غربی گفت: وظیفه تسهیلگران و جهادگران جهاددانشگاهی برنامه ریزی عملیاتی برای رفع چالش های مختلف پیش بینی نشده اینچنینی در اجرای طرح و ارائه راه حل های اثر بخش و ورود به کارهای بعدی طرح بود.
دکتر رستم زاده با اشاره به اینکه اتصال به بازار یک حلقه مغفول و مفقود تولید محصول و خدمات در کشور است خاطر نشان کرد: این اتصال کیفی نیازمند یک رویکرد و نگرش کیفی عملگرای اثر بخش و در عین حال علمی و مبتنی بر واقعیت های نوین بازار است.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: پشتیبانان، فعالان رسته‌های مختلف شغلی هستند که با برنامه ریزی و تجمیع توان تولید و یا ارایه خدمات به متقاضیان مشاغل خانگی مدیریت و بهینه سازی این انرژی ها و توانمندی ها رادر یک مسیر هدفمند و اثر بخش و ارزش آفرین تر طراحی و اجرایی می نمایند و محصول و خدمت و ارزش ایجاد شده را با یک رویکرد حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار و مخاطبان عام و خاص ارزش مدار تر کرده و یک اتصال کیفی به بازار را محقق می نمایند.
وی با اشاره به فعالیت 21 رسته شغلی طرح ملی مشاغل خانگی در استان گفت: رسته عسل، مرغ بومی، کسب و کار الکترونیکی، بسته بندی حبوبات، کیف دوزی، بسته بندی سبزیجات، پرورش قارچ، پرورش گل و گیاه، بسته بندی میوه خشک، مترجمی زبان خارجه، گلهای کریستالی، مجسمه سازی، ویراستاری، عرقیات گیاهی، تولیدات چرمی دست دوز، تولید نرم افزار، تولید میوه خشک، تولید انواع گیاهان دارویی، انیمیشن و فرآوری گیاهان دارویی از رسته‌های مشاغل خانگی استان بوده که در این راستا از فعالان بازار و پشتیبانان و تسهیلگران این عرصه جهت بهره مندی و تجمیع توان مشارکتی متقاضیان توانمند ثبت نام کننده این طرح دعوت بعمل می آید تا با مراجعه به سامانه طرح مشاغل خانگی به آدرس www.inhb.ir در بخش ثبت نام پشتیبانان در رسته شغلی مربوطه اقدام نمایند و یا با دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی به شماره 32417352-7 داخلی 139 و به آدرس مجتمع پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی واقع کیلومتر 5 جاده ارومیه به سلماس، فرعی کولق جهت تماس مسولان اجرایی این طرح و بهره مندی از خدمات تا مورخه 20 شهریور مراجعه نمایند. 
در خاتمه تسهیگران شهرستانهای مختلف جهاددانشگاهی آذربایجان غربی به ارایه مشکلات و آسیب شناسی و چالش ها و ارایه رهکارها پرداختند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/159275/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهناز افشار : در نوجوانی دوست پسر داشتم/ ویدئو

پله‌هایی که خاک می‌خورند!

افزایش دمای هوا در اردبیل

نمایش آثار آیینی محوطه‌های باستانی در اردبیل

رویکرد حراست حفاظت و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است

صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری 2 ارومیه

دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است

اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ

پیش بینی تولید بیش از 93 هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب

بهره مندی اهالی روستای هفتوان سلماس از آب سالم و بهداشتی

ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور

ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه

ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور

پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و 600 تن محصول کلزا در میاندوآب

پایان مسابقات فوتسال جام رمضان خوی

تولید سالانه 3500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از 15 هزار هکتار از مزارع مهاباد

حل مشکل 32 ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه

3 میلیون و 600 هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد

تصاویر زیبا و چشم‌نواز از حال خوب دریاچه ارومیه + عکس

بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش ایران و اسرائیل؛ این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟

حذف پیچ‌های خطرناک محور جلفا به سیه‌رود

پیشرفت 90 درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

تصادف تویوتا با پژو در محور مهاباد - سردشت با 2 مصدوم

رگبار باران و رعدوبرق در راه آذربایجان غربی

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد

زیرسازی منشعبات خیابان گلشن منطقه دو ارومیه

برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز در شهر ارومیه

تصادف در جاده نقده - مهاباد 11 مصدوم برجا گذاشت

سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد

جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ

برگزاری میز خدمت فرماندار چالدران با جامعه هدف بهزیستی

بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش بین ایران و اسرائیل؛  این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟

واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران

بهار در کوچه باغات سراب قنبر- کرمانشاه

بازآفرینی 5000 مترمربع از میدان ساعت تبریز

یک فوتی و 6 مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان

احتمال وقوع سیل در این سه استان

افزایش 10 درصدی حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی

حادثه رانندگی در جاده صوفیان یک کشته و 6 مصدوم بر جای گذاشت

جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد

مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل

رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد

تداوم عملیات پخش آسفالت در معابر منطقه سه ارومیه

برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان

بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس

افزایش 10 درصدی حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی