پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایسنا:

دانشگاه علمی کاربردی در تمامی دوره‌ها به بعد مهارتی دانشجویان متمرکز شده است علمي

  بزرگنمايي:

پیام آذری -

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با اشاره به نیاز کشور در سال رونق تولید، گفت: در حال حاضر تولید بیشتر توسط نیروهای کارآمد و مهارتی محقق می‌شود، به همین دلیل دانشگاه در تمامی دوره‌ها به بعد مهارتی دانشجویان متمرکز است. 
فرزان قالیچی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجائی و باهنر، با بیان این‌که دانشگاه علمی کاربردی طی چندسال اخیر، با تمرکز روی موضوع کیفیت، به بازبینی برنامه‌ها در تمامی مقوله‌ها اقدام کرده است، اظهار کرد: بازبینی دانشگاه جامع علمی کاربردی بیشتر در حوزه‌ی آموزش و پژوهش و فعالیت‌های تربیت بدنی و دانشجویی بوده است. 
وی با اشاره به فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه‌ی آموزش، افزود: توجه به کیفیت آموزش و تربیت مهارتی دانشجویان یکی از ماموریت اصلی این دانشگاه محسوب می‌شود، بر همین اساس تمامی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در زمینه‌ی مهارتی ملزم به انجام اقدامات جدی شده‌اند. 
وی با اشاره به تفاوت دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه‌ها‌، گفت: توجه به موضوع مهارتی یکی از ماموریت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی محسوب می‌شود، درحالی‌که در سایر دانشگاه‌ها کم‌تر به این موضوع پرداخت می‌شود، با توجه به این‌که ما ادعا می‌کنیم دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه نسل سومی است بنابراین پژوهش در حیطه‌ی مهارت و کارآفرینی این دانشگاه تعریف می‌شود و معتقدیم که تمامی دانشجویان باید کارآفرین شوند. 
وی افزود: همواره تلاش می‌کنیم به حیطه‌ی کارآفرینی و اشتغال و کسب و کار توجه زیادی شود. 
وی تاسیس کلینیک کارآفرینی و اشتغال دانشگاه جامع کاربردی استان را یکی از اقدامات بسیار برجسته‌ی این دانشگاه دانست و گفت: دانشجویان تمامی مراکز علمی کاربردی سطح استان می‌توانند با حضور در این مرکز، آموزش‌های مربوط به موضوع کسب و کار و چگونگی ورود به بازار کار را دریافت کنند. 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اقدامات بسیار اساسی در حوزه‌ی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، گفت: سال گذشته دومین جشنواره‌ی فضای مجازی کشوری در استان ما برگزار شد، این جشنواره در راستای توجه به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر جدی گرفتن فضای مجازی بود که در این زمینه دومین کنگره توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد. 
وی ادامه داد: جشن دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی برای اولین بار با حضور بیش از 300 دانشجو و خانواده‌هایشان در مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار شد و همچنین طرح قرآنی به مناسبت ایام ماه رمضان با رویکرد قرائت قرآن و توجه به مفاهیم قرآنی در بیشتر مراکز علمی کاربردی استان برگزار شد. 
وی بیان کرد: سال گذشته همزمان با ایام ماه محرم، مراسم تعزیه خوانی در مراکز علمی کاربردی استان برگزار شد و امسال نیز مانند سال گذشته، این مراسمات در مراکز برگزار خواهد شد. 
قالیچی با اشاره به اقدامات دانشگاه علمی کاربردی در حوزه‌ی تربیت بدنی، گفت: تیم دختران دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی استان در پنجمین المپیاد ورزشی دانشجویی کشوری رتبه‌ی سوم را کسب کردند، همچنین دو صعود کوهنوردی به قله‌های سهند و میشو در جهت آماده سازی دانشجویان به عنوان فعالیت ورزشی و فرهنگی این دانشگاه انجام شد. 
وی با بیان این‌که طی چند سال گذشته، چگونگی ارتباط دانشگاه با صنعت در محیط‌های دانشگاهی و صنعت مطرح می‌شود، گفت: فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی در چهار حیطه‌ی صنعت، مدیریت و خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی است، دانشگاه جامع علمی کاربردی به مراکز صنعتی که دارای محیط کار نباشند، مجوز تاسیس مرکز علمی کاربردی ارائه نمی‌دهد، دانشگاه جامع علمی کاربردی مانند ایدم، ماشین سازی و شیرین عسل و غیره از جمله محیط‌های کاری مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی است. 
وی ادامه داد: داشتن محیط کار نه تنها برای رشته‌های صنعتی بلکه در حوزه‌ی کشاورزی نیز یکی از الزامات مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی است تا براساس آن دانشجویان بتوانند مهارت‌های لازم را کسب کنند. 
وی افزود: تمامی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی ملزم به تحقق جدی بخش‌های مهارتی دروس جامع علمی کاربردی شده‌اند. 
وی با بیان این‌که نیروی انسانی ماهر می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد، گفت: توجه به تربیت نیروی ماهر می‌تواند هزینه‌های صنعت را کاهش و بهره وری را افزایش دهد برهمین اساس دانشگاه‌ علمی کاربردی در دوره‌های پودمانی برگزار می‌کند، تمامی کارخانجات و صنایع می‌توانند برای ارتقای بهره‌وری از نیروی انسانی در حوزه‌ی کاری، از دوره‌های کوتاه مدت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی بهره‌مند شوند. 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی دراز مدت بوده و این ترم نیز در راستای تدوام برنامه‌ی سال‌های گذشته با هدف تربیت نیروی مهارتی است. 
وی ادامه داد: ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی جزو برنامه و اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان است. 
وی با بیان این‌که توصیه می‌کنم دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی رشته‌ی تحصیلی خود را با عشق و علاقه انتخاب کنند، گفت: نباید چنین تصور کنیم که تنها با اخذ مدرک دانشگاهی می‌توان کسب و کار ایجاد کرد، امروزه همه به دنبال نیروی کار ماهر هستند و معتقدم هر فردی که دارای مهارت باشد، قطعا بیکار نخواهد ماند. 
وی ادامه داد: افراد از امکانات مهارت آموزی دانشگاه جامع علمی کاربردی به خوبی استفاده کنند. 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی بیان کرد: خانواده‌های ایرانی فرزندان خود را صرفا به دلیل اخذ مدرک مجبور به تحصیل در دانشگاه نکنند، امروزه جامعه به دنبال نیروی کار است، خانواده‌ها فرزندان خود را به کسب مهارت در رشته‌هایی ترغیب کنند که بتوانند از کسب و کار درآن رشته بهره مند شوند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/163866/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داروهای نهفته در دل طبیعت کوه سبلان شفابخش و روح افزا

نهضت تجلیل از معلمان فراگیر شود/عزم جمعی برای پاسداشت معلمان

جشنواره نمایش اسب اصیل ایرانی در اردبیل

اهداف کاری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در سال 1403 مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی سالی با در آمد مالی خوبی را پشت سرگذاشت

کشف 30 دستگاه ماینر در شهرستان پلدشت

اجرای 60 طرح محرومیت زدایی در شهرستان پلدشت

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه

ملاقات مردمی استاندار آذربایجان غربی

بازار گرم گیاهان بهاری در مهاباد

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه اول اردیبهشت

چندش‌ترین سالاد دنیا

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی اول اردیبهشت

نساجی به بقا در لیگ برتر امیدوار شد

بمب بزرگ تراکتوری‌ها؛ سرمربی سابقب گرت بیل در راه تبریز

جان باختن 2 نفر بر اثر گازگرفتگی در مرند

خودروهای متخلف در تبریز توقیف می‌شوند

تبریک تولد 85 سالگی رهبر انقلاب؛ رهبران معاصر با آیت‌الله خامنه‌ای قابل مقایسه نیستند

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف جاده اهر - مشکین شهر

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

شاهرخ استخری در بلژیک؛ از تیپ و چهره تازه تا طعنه به شبکه آی فیلم/ تصاویر

نجات 2 کوهنورد مفقودی در ارتفاعات دره‌جرمی ارومیه

سرمربی جدید تراکتور امروز مشخص می‌شود

هواداران خواستار اخراج کادر مدیریت و دروازه‌بان تراکتور شدند

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

ایجاد 9 سایت الگویی برنج در محمودآباد

راهپیمایی مردم ارومیه و یزد درحمایت از عملیات وعده صادق

نجات کوهنوردان مفقودی دره جرمی ارومیه

مرگ تلخ 2 مرد در داخل چادر مسافرتی

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

رونمایی «بهبود فریبا» سریال پایتخت از تیپ و چهره جدیدش در 50 سالگی

تازه‌ترین اخبار از مناطق سیل‌زده بلوچستان/ برق وصل شد

زرآباد زیر آب؛ مدیریت بحران کجاست؟

برداشت خارج از عرف گیاهان خوراکی ممنوع است

امحای 113 تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی

پیروزی نوجوانان طلایی‌پوشان مقابل رهروان تبریز

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اجرای طرح تحقیقاتی عملکرد گندم در میاندوآب

ارتباط محور چابهار به نیک‌شهر برقرار شد

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را به کام مرگ کشاند

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف دو پراید در جاده اهر- مشگین شهر

مرگ تلخ دو مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه