پیام آذری

آخرين مطالب

خاطره بازی با نبردهای «تراکتور - ذوب آهن» ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام آذری -

تقابل‌ دو تیم «تراکتور – ذوب آهن» در لیگ برتر و جام حذفی طی 10 سال اخیر، یادآور بازی‌های مهیج، پر گل و خاطرات فراموش نشدنی برای فوتبال دوستان به ویژه «پرشورها» است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، از دریافت سه گل در 10 دقیقه گرفته تا ثبت سریع‌ترین هتریک لیگ؛ انگار تراکتور و ذوب آهن برای خلق تقابل‌های جذاب و تماشاگر پسند هم قسم شده‌اند. 
پنج تقابل جذاب تراکتور – ذوب آهن را در آستانه‌ی رویارویی این دو تیم در هفته سوم لیگ نوزدهم، بررسی می‌کنیم تا خاطرات پرشورها از آن نبردهای جذاب تاریخی زنده شود. 
تراکتور در روز پانزدهم مرداد ماه سال 92 از هفته سوم مسابقات لیگ سیزدهم فوتبال کشور، میهمان تیم ذوب آهن بود که توانست با ارایه فوتبال زیبا و تماشاگر پسند رقیبش را با نتیجه چهار بر دو شکست دهد. 
گل‌های تراکتور را در آن بازی ربیع خواه، ابراهیمی، علی کریمی و کریم انصاری‌فرد در دقایق 19، 32 ، 92 و 93 و گل‌های ذوب آهن را نیز سپهر حیدری در دقیقه 63 و مهدی رجب زاده در دقیقه 71 به ثمر رساندند. 
لوکا بوناچیچ هدایت ذوب آهن و مجید جلالی نیز هدایت تراکتور را در آن دیدار برعهده داشت و تراکتور در پایان فصل سیزدهم، رتبه ششم در لیگ برتر را کسب کرد؛ همچنین موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات جام حذفی شد. 
بازی فراموش نشدنی!
پنجم آبان ماه سال 94 هواداران فوتبال شاهد یکی از پرگل‌ترین و مهیج‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ برتر بودند. این بازی در حالی از لیگ پانزدهم و به میزبانی ورزشگاه یادگار امام (ره) برگزار شد که تونی اولیویرای پرتغالی هدایت تراکتور و یحیی گل محمدی نیز هدایت ذوب آهن اصفهان را برعهده داشت. 
تراکتور در آن دیدار توسط سروش رفیعی در دقیقه 16 به گل اول دست یافت که ذوب آهنی‌ها دقیقه 27 توسط احسان پهلوان این گل را پاسخ دادند. دقیقه 45 بازی، تراکتور با گل بختیار رحمانی بار دیگر از حریفش پیش افتاد تا شاگردان تونی برنده به رختکن بروند. نمایش خوب تراکتور در نیمه دوم نیز ادامه داشت و این تیم دقایق 55 و 75 به ترتیب توسط شاهین ثاقبی و بختیار رحمانی گل‌های سوم و چهارم را به ثمر رساند. 
|
|
اما این پایان ماجرا نبود؛ تونی که خیالش از پیروی تیمش راحت بود، بازیکنان اصلی و تأثیرگذارش را بیرون کشید و همین موضوع باعث شد که تراکتور در 10 دقیقه پایانی، تحت فشار حملات حریف قرار گیرد و در عین ناباوری، دقایق 81، 86 و 92 از رقیبش گل دریافت کند. این بازی با نتیجه چهار بر چهار به پایان رسید و بار دیگر به فوتبال دوستان ثابت کرد که فوتبال یک رشته ورزشی 90 دقیقه‌ای است و تا زمان دمیدن داور در سوت پایان بازی، ادامه دارد. 
نبرد مهیج؛ اینبار در جام حذفی
تراکتور و ذوب آهن یکی دیگر از نبردهای جذابشان را یازدهم دی ماه سال 95 در جام حذفی رقم زدند که طی آن تراکتور با پیروزی دراماتیک توانست به فینال جام حذفی صعود کند. 
تراکتور موفق شد پس از 120 دقیقه تلاش، با نتیجه سه بر دو مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد و به فینال جام حذفی صعود کند. گل‌های ذوب آهن را در آن دیدار احسان پهلوان در دقیقه 44 و جری بنگستون از روی نقطه پنالتی در دقیقه 119 به ثمر رساندند. گل‌های تراکتورسازی را نیز حاتمی در دقیقه 89، محمد ابراهیمی در دقیقه 92 و محمد نوری در دقیقه 120 وارد دروازه ذوب آهن کردند. 
|
|
این بازی دو اخراجی هم داشت؛ به طوری که ذوب آهن در دقیقه 70 با اخراج مرتضی تبریزی 10 نفره شد. تراکتورسازی نیز از دقیقه 111 با اخراج کرار جاسم، 10 نفره به بازی ادامه داد. 
در آن بازی دقیقه 119 و روی کرنر تیم ذوب آهن، درخشان مهر با خطای مدافع تراکتورسازی متوقف شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. جری بنگستون مهاجم تعویضی ذوب آهن توپ را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه اخباری کرد و در حالی که همه منتظر شنیدن سوت داور بودند، شوت زیبای محمد نوری، به تور دروازه رشید مظاهری چسبید و تراکتور را به فینال فرستاد. 
بازهم چهار گل!
بیست و سوم بهمن ماه سال 95 دو تیم فوتبال تراکتور و ذوب آهن اصفهان از ساعت 15 در هفته بیست و یکم لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان امیر قلعه‌نویی موفق شدند با نتیجه چهار بر یک ذوب آهن را شکست دهند. گل‌های تراکتور را در آن دیدار محمد ایران‌پوریان (از روی نقطه پنالتی دقیقه شش)، لوسیانو ادینیو دقیقه 31، محمد ابراهیمی دقیقه 39 و مهدی کیانی دقیقه 94 وارد دروازه حریف کردند. 
|
تک گل شاگردان مجتبی حسینی را نیز مهدی رجب‌زاده به زیبایی در دقیقه 35 از روی ضربه کاشته به ثمر رساند. 
آخرین آتش بازی
دیدار رفت تراکتور و ذوب آهن در فصل هجدهم در ورزشگاه مملوء از هوادار یادگار امام (ره) تبریز برگزار شد که در آن دیدار، میهمان اصفهانی دقیقه 27 بازی با گل محسن مسلمان از روی ضربه ایستگاهی پیش افتاد و برنده به رختکن رفت. اما نیمه دوم ورق به نفع تیم میزبان برگشت و پرشورها نیمه‌ی فوق العاده‌ای را شاهد شدند؛ به طوری که دقیقه 53 بازی لی اروین به جای طاهران به بازی آمد و به ترتیب دقایق 56، 59 و 64 برای تراکتور گلزنی کرد تا سریع‌ترین هتریک تاریخ لیگ برتر ایران را به نام خود ثبت کند. کاپیتان شجاعی نیز با گل دقیقه 75 آتش بازی را تکمیل کرد تا تراکتور در حضور 70 هزار هواداراش با نتیجه پر گل چهار بر یک رقیبش را شکست دهد.
|
|
|

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/163927/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟