پیام آذری

آخرين مطالب

مدیریت شعب بانک تجارت استان اردبیل:

اختصاص 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات در حمایت از تولید اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام آذری -


مدیریت شعب بانک تجارت استان اردبیل گفت: با هدف حمایت از واحدهای تولیدی بانک تجارت 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات در استان اردبیل پرداخت می‌کند تا طی دو سال تثبیت اشتغال و رونق تولید اتفاق بیفتد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رضا اسکندری که همزمان با بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران مشکلات اقتصادی کشور و شرایط حساس در تعامل و ارتباط بهتر و موثر با مردم و افکار عمومی را یادآور شد، خاطرنشان کرد: ما هر قدر واقعیت‌ها را به مردم بگوئیم و صادقانه با آنها رفتار کنیم به یقین پیشبرد برنامه‌ها و اهداف انجام شده و به دور از حب و بغض و حاشیه‌سازی‌ها ما از طریق رسانه‌ها می‌توانیم فعالیت‌های انجام شده را بازگو کنیم.
مدیریت شعب بانک تجارت استان اردبیل گفت: رسانه‌ها به دو راز بزرگنمایی و غیرواقعی جلوه دادن مشکلات می‌توانند به مدیران دستگاه‌های اجرایی در حل نارسائی‌ها کمک کنند که ضرورت دارد محوریت کار و ارتباط با مردم را صداقت و راستی قرار دهیم.
اسکندری با بیان اینکه در 40 سال گذشته ملت ایران گذر از ترور، جنگ، تحریم و تهدیدهای مختلف به سمت تعالی حرکت کرده‌اند، تصریح کرد: در این شرایط حساس وظیفه همه مدیران و مسئولان است تا با صداقت واقعیت‌ها را به مردم گفته و یک تلاش مضاعف و جهاد همه جانبه را در پیشبرد اهداف نظام اسلامی در پیش بگیرند.
وی با گرامیداشت هفته بانکداری اسلامی گفت: نظام بانکی ما دارای اهداف و برنامه‌های خاص در حمایت از مجموعه‌های تولیدی و اشتغالزاست تا در یک فرصت استثنائی بتوان برنامه‌ها و رویکردها را تحقق بخشیم.
پرداخت 235 میلیارد ریال وام ازدواج در سالجاری 
عضو شورای اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه در نیمه اول سال معمولا شاهد ابلاغ آئین‌نامه و بخشنامه‌ها در پرداخت تسهیلات هستیم و عملیالت پرداخت در نیمه دوم سال اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: مدیریت شعب بانک تجارت استان اردبیل 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات را در حمایت از رونق تولید و تثبیت اشتغال در نظر گرفته که با رعایت ضوابط و مقررات پرداخت این تسهیلات انجام می‌شود.
اسکندری خط قرمز بانک تجارت را حفظ واحدهای تولیدی از لحاظ اشتغال و تولید اعلام و خاطرنشان کرد: ما حتی برخی از قوانین و مقررات بانکی را در حمایت از رونق تولید و اشتغال نادیده گرفتیم تا صداقت و واقع‌بینی خود را در حمایت از مجموعه‌های تولیدی نشان دهیم.
وی در مورد پرداخت وام ازدواج برای زوجین گفت: در سال گذشته بیش از یک هزار و 524 فقره از این تسهیلات پرداخت شده که در سالجاری این مبلغ به 750 فقره وام به میزان 235 میلیارد ریال رسیده است.
مدیریت شعب بانک تجارت استان اردبیل به سقف پرداخت وام ازدواج نیز اشاره کرد و افزود: زوجین تا 60 میلیون تومان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، اما مشکلی که ما با آن گریبانگیر هستیم، در کنار افزایش مبلغ وام ازدواج، گاه زوجین استطاعت بازپرداخت اقساط خود را ندارند و در کنار آن کمتر کسی پیدا می‌شود که به عنوان ضامن برای این وام‌ها معرفی شود.
اسکندری ادامه داد: ما آمادگی داریم براساس سقف تعیین شده پرداخت وام ازدواج را در سالجاری انجام دهیم که امیدواریم زوجین در دریافت این تسهیلات از طریق ثبت نام در سامانه اقدام کنند.
وی در مورد پرداخت تسهیلات بانک تجارت به کارخانه سبلان پارچه اظهار کرد: از طریق شعبه مرکزی تعیین تکلیف این مجموعه تولیدی در دستور کار است که مراحل اعلام ورشکستگی و واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی نیز انجام شده ولی هنوز به نتیجه مشخص نرسیده است.
مدیریت شعب بانک تجارت استان اردبیل با اشاره به بخشودگی جرایم و سود وام‌های پرداخت شده قبل از سال 95 و همچنین در همین سال بیان کرد: با شرایط خاص که از طریق بانک به متقاضیان اعلام شده دریافت کنندگان تسهیلات می‌توانند با پرداخت اصل تسهیلات بدهی خود را تسویه کنند که در این زمینه باید اصل تسهیلات زیر یک میلیارد ریال باشد.
اسکندری گفت: براساس اولویت‌بندی انجام شده ما بدون در نظر گرفتن سقف تشکیل پرونده متقاضیان را در بهره‌مندی از این بخشودگی انجام می‌دهیم و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
در حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی محدودیتی نداریم
عضو شورای اشتغال استان اردبیل در پاسخ به سوالی در مورد پرداخت تسهیلات از طریق بانک تجارت به طرح‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: ما در حمایت از تولید به ویژه واحدهای دانش بنیان سعی می‌کن
یم فراتر از تعهدات خودمان عمل کرده تا این واحدها سرپا نگه داشته شده و اشتغال آنها حفظ شود.
اسکندری اظهار کرد: بانک تجارت همچون سایر بانک‌ها وصول مطالبات معوقه را در دستور کار قرار داده که متاسفانه به حق یا ناحق بزرگترین معضل شبکه بانکی مطالبات معوق و غیرضرور است که تبعات منفی را به همراه دارد.
وی خاطرنشان کرد: تمام بانک‌های دولتی و خصوصی در اعطای تسهیلات سود و زیان خود را در نظر می‌گیرند و ما حق عدول از نرخ مصوب را در پرداخت تسهیلات نداریم و با 18 درصد نرخ سود تسهیلات را پرداخت می‌کنیم تا در یک فرجه زمانی کوتاه این منابع به بانک بازگردد.
5 درصد معوقات بانکی استان مربوط به بانک تجارت است
مدیریت شعب بانک تجارت استان اردبیل افزود: براساس واقعیت‌های کشور بانک‌ها علاقمند پرداخت تسهیلات در کوتاه مدت هستند تا منابع پرداخت شده سریع به چرخه بانک‌ها برگشته و در حوزه اقتصادی موثر واقع شود.
اسکندری با بیان اینکه در سالجاری تاکنون طرحی در حوزه گردشگری پذیرش نشده است، تصریح کرد: 60 تا 70 درصد هتلداران و مراکز اقامتی سرعین از بانک تجارت تسهیلات گرفته‌اند ولی ما امروز با مشکل عدم پرداخت اقساط از سوی این مجموعه‌ها روبرو هستیم که متاسفانه منابع بانک در این حوزه برگشت نخورده است.
وی در مورد مطالبات غیرجاری و معوق بانک تجارت بیان کرد: 5 درصد معوقات بانکی استان مربوط به بانک تجارت است و ما با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم سعی داریم تا این منابع به چرخه منابع بانکی برگردد.
مدیریت شعب بانک تجارت استان اردبیل تنوع پرداخت تسهیلات بانک تجارت را در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن، خدمات و قرض‌الحسنه یادآور شد و گفت: بانک تجارت در کارهای عام‌المنفعه به ویژه ساخت واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله تا سیل اخیر ورود پیدا کرده و در برخی از استان‌ها نیز به فعالیت‌های بهداشتی و درمانی روی آورده است.
اسکندری ادامه داد: در روزهای گذشته نشستی را با اعضای هیئت مدیره کودکان سرطانی و بی‌سرپرست اردبیل داشتیم که قرار شد در حد توان خود به این مجموعه‌ها کمک کرده و کارکنان بانک تجارت بخشی از دریافتی ماهانه خود را به این کودکان نیازمند پرداخت کنند.
وی با اشاره به طرح‌های متعدد از سوی بانک تجارت در حمایت از گروه‌های مختلف افزود: بیش از 30 طرح از اسفندماه تاکنون در حوزه‌های مختلف ابلاغ شده و ما سعی می‌کنیم این طرح‌ها را عملیاتی کنیم.
مدیریت شعب بانک تجارت استان اردبیل به رتبه اول استان اردبیل در پرداخت تسهیلات رونق تولید و همچنین رتبه اول در بخش ارزی اشاره و تصریح کرد: ما در توسعه پایانه‌های فروش و ارائه دستگاه‌های پوز بین بانک‌های تجارت کشور رتبه اول را داریم.
اسکندری با رد شایعه ورشکستگی بانک تجارت گفت: تمام بانک‌ها سعی می‌کنند اطلاعات خود را از طریق بورس در اختیار مردم قرار دهند که به صورت مشخص سود و زیان بانک‌ها در این شفاف‌سازی معلوم است.
وی در پایان اظهار کرد: با برگزاری مجامع سالانه تمام تلاش هیئت مدیره بر این است تا در حفظ منافع سهامداران تلاش کرده و از کارهای تبلیغی و حاشیه‌ای به نوعی پرهیز شود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/164141/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟