پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل:

فعالیت‌های تحقیقاتی جهاددانشگاهی برای رفع نیازهای استان انجام می‌گیرد علمي

  بزرگنمايي:

پیام آذری -


رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: جهاددانشگاهی با تعهد، ماموریت‌های خود را پیش می برد و در راستای پیشرفت کشور تلاش می‌کند.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در نشست صمیمی با کارکنان جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد : با توجه به عملکرد اخذ شده از حوزه‌های مختلف، فعالیت‌های این واحد رو به رشد است. 
وی با بیان اینکه جهادگران با تقویت روحیه همدلی و هم‌افزایی می‌توانند به روند توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان سرعت ببخشند، اظهار کرد: عملکرد جهاددانشگاهی واحد اردبیل و اعتماد دستگاه‌های اجرایی در واگذاری ماموریت‌های مهم به این نهاد، نشان‌دهنده نقش تأثیرگذار این واحد در توسعه استان است. 
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر این نهاد با شناخت نقاط قوت و ضعف خود، فعالیت‌هایش را پیش می‌برد و به دنبال رفع کاستی‌ها است، ادامه داد: با توجه به اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی از رسالت‌های مهم جهاددانشگاهی است به همین خاطر این نهاد سعی دارد با ارائه آموزش‌های مهارتی و اجرای طرح‌ و برنامه‌های مهم نقش خود را در ایجاد کسب وکار استان ایفا کند. 
اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارت محور می‌تواند زمینه‌ لازم را برای اشتغال‌زایی فراهم کند تصریح کرد: در حال حاضر فضای فیزیکی لازم و تجهیزات مناسب در پنج مرکز آموزشی جهاد‌دانشگاهی فراهم شده تا علاقه‌مندان بتوانند با بهره‌گیری ازدوره‌های آموزشی این نهاد توانمند شوند. 
وی از بهره‌مندی بیش از ده هزار نفر از خدمات آموزشی جهاددانشگاهی در استان در سال گذشته خبر داد، اظهار کرد: این نهاد با برگزاری دوره‌های تخصصی و آموزش ضمن خدمت کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان، علاوه بر تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و توانمند، زمینه مهارت‌افزایی را برای ورود به کسب و کار فراهم می‌کند. 
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه برای بهره‌مندی بیشتر استان لازم است بیش از پیش تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی این واحد با ارائه الگوی مناسب، ارتقاء سطح آموزش‌ها و کمک به دریافت مجوزهای لازم، فناوران و پژوهشگران را برای تولید محصول حمایت و پشتیبانی می‌کند و این امر قطعا موجب ایجاد انگیزه در آنها می‌شود. 
اوچی اردبیلی با بیان اینکه این مرکز تنها مرکز رشد تخصصی استان در حوزه فناوری گیاهان دارویی است، تصریح کرد: در حال حاضر این مرکز در بین 22 مرکز رشد فعال جهاددانشگاهی در سطح کشور جایگاه پنجم را دارد که این رتبه مایه افتخاری برای استان است. 
وی اضافه کرد: هم اکنون 15 شرکت و یک هسته فناور با 34 طرح فناورانه در در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل استقرار دارند که همه آن‌ها در مرحله رشد هستند. 
وی از رشد 65 درصدی چاپ کتاب در مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: از آغاز فعالیت تاکنون 93 عنوان کتاب در هفت گروه کشاورزی، علوم انسانی، مهندسی، محیط زیست، دین و معارف، زبان خارجه، پزشکی و اقتصاد چاپ شده است. 
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل اجرای 26 طرح پژوهشی توسط این واحد در سال گذشته را نشان از اعتماد و توجه مسئولان استانی به این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های تحقیقاتی این نهاد در راستای توسعه مطالعات کاربردی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفع نیازهای درمانی و پژوهشی استان انجام می‌گیرد. 
اوچی اردبیلی افزود: مرکز درمان ناباروری قفقاز از ظرفیت‌های سلامت باروری استان محسوب می‌شود که اختصاص و تهیه فضای فیزیکی مناسب برای این مرکز از برنامه‌های مهم جهاددانشگاهی اردبیل برای توسعه این مرکز است. 
وی ادامه داد: پزشکان متخصص و توانمند با استفاده از تجهیزات و امکانات مناسب در راستای ارتقای میزان موفقیت درمان و رضایت‌مندی مراجعین به مرکز درمان ناباروری قفقاز تلاش می‌کنند. 
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: یکی از اهداف توسعه فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل، راه‌اندازی و ایجاد مجتمع سلامت است که به یقین این امر توسعه حوزه گردشگری سلامت در استان را به دنبال خوهد داشت. 
اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه در حال حاضر 400 دانشجو در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل تحصیل می‌کنند، یادآور شد: این مرکز در بین سایر مراکز علمی کاربردی استان، بیشترین جذب دانشجو را دارد و طبق ارزیابی نهادهای نظارتی از مراکز فعال است. 
وی اظهار کرد: این مرکز با نیازسنجی، رشته‌‌های تحصیلی اشتغالزا و مهارت محور را در استان شناسایی کرده است و با بهره‌گیری از اساتید مجرب و فضای فیزیکی مناسب، خدمات آموزشی را ارائه می‌کند. 
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از برگزاری 64 برنامه فرهنگی در سال 1397 در استان توسط این نهاد خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون مراکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، انتشارات، فرهنگی- گردشگری دانشجویان ایران(ایسنا) و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در راستای خدمت به توسعه فرهنگی استان فعالیت می‌کنند. 
اوچی اردبیلی ادامه داد: خبرگزاری های دانشجویان ایران (ایسنا) و بین المللی قرآن (ایکنا) به عنوان دو بازوی مهم اطلاع‌رسانی در سطح استان، می‌توانند نقش مهمی در تثبیت جایگاه و معرفی استان ایفا کند. 
در ادامه این نشست معاونان و مدیران جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گزارشی از عملکرد و برنامه‌های حوزه فعالیت خود ارائه کردند. 
|
گفتنی است در پایان این نشست از اکبر نهایی، رحیم بایرامی، فینا محمودی ارشادی، عباس فدا، فردین محمودی و محسن شاکر به عنوان جهادگر نمونه و منتخبان مسابقات فرهنگی و ورزشی که به مناسبت سی و نهمین سالگرد جهاددانشگاهی در استان اردبیل برگزار شده بود، تجلیل شد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/164199/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس