پیام آذری

آخرين مطالب

نامگذاری خیابانی در شورابیل به نام استاد عسگر شاهی اردبیلی فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام آذری -


همزمان با هفته استان اردبیل و به همت شورا و شهرداری یکی از خیابان‌های محدوده شورابیل اردبیل به نام استاد عسگر شاهی اردبیلی نامگذاری و افتتاح شد.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل در مراسمی که در مجتمع شورابیل اردبیل برگزار شد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اظهار کرد: ما باید قدر سرمایه‌های فرهنگی و هویتی خود را بدانیم چرا که در همه کشورها مقوله فرهنگ و تاریخ بسیار پراهمیت است و از همین روی ما نیز برای اینکه تاریخ و مدنیت خود را به نسل آینده نشان دهیم باید مفاخر و نیروهای گرانسنگ خود را پاس بداریم.
بهروز ندایی با قدردانی از تلاش مجموعه شهرداری و شورای شهر اردبیل در نامگذاری یکی از خیابان‌های این شهر به نام استاد شاهی از مفاخر شعر و ادب استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما باید چنین گنجینه‌هایی را در کنار پاسداشت و نکوداشت به نسل‌های جوان و نوجوان خود معرفی کنیم تا براساس یک الگو و معیار شایسته حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها شکل گیرد.
وی افزود: ما روی سه موضوع باید در اردبیل چشم‌انداز روشنی را تعریف کنیم که اولی مربوط به معرفی و شناساندن جایگاه و عظمت سلسله صفویه و نقش آنها در یکپارچگی و حفظ وحدت ایران اسلامی بوده که برای همیشه به یادگار می‌ماند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل دومین ظرفیت را توان نخبگان استان به ویژه ارج نهادن به نقش و جایگاه این مفاخر از شاه اسماعیل صفوی گرفته تا قهرمانان ملی، میهنی و فرهنگی و علمی اعلام کرد و گفت: قطعا این تکریم زمینه دلگرمی و انگیزه‌بخشی به سایر فرزانگان استان اردبیل را در بروز و ظهور استعدادهایشان فراهم می‌آورد.
ندایی سومین شان این استان را تکریم شعایر و مشهور بودن به حسینیت و عشق به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت توصیف کرد و گفت: استاد شاهی به تنهایی در هر سه مرتبه و جایگاه دارای ارج و قرب هستند و ما نیز به نمایندگی از دولت به وجود چنین سرمایه‌های ارزشمند افتخار می‌کنیم.
نامگذاری روز قدردانی از مفاخر اردبیل
در این مراسم همچنین عضو سابق شورای شهر اردبیل با اشاره به 14 سال حضور خود در پارلمان محلی اظهار
کرد: شورا و شهرداری در تکریم و تجلیل از بزرگان این شهر در سال‌های اخیر سنگ تمام گذاشتند و این واقعیتی است که باید قبول کنیم شهردار ساعی در کنار همه فعالیت‌های عمرانی به بخش فرهنگی توجهی جدی دارد. 
جواد قرآن‌نویس خاطرنشان کرد: این فرصتی استثنائی است که ما در سال‌های اخیر نامگذاری خیابان‌ها و میادین را به اسم بزرگان و چهره‌های برجسته شهر و دیارمان انجام می‌دهیم که این حرکت در سطح کشور اقدامی ستودنی محسوب می‌شود. 
وی گفت: ما با همه استان‌ها در ارتباط هستیم و ابتکار شورا و شهرداری اردبیل را در نامگذاری خیابان‌ها و بلوارها به اسم چهره‌های شاخص مطرح کردیم در حالی که در هیچ یک از شهرهای کشور چنین حرکت فرهنگی و هویتی انجام نشده است. 
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل پیشنهاد کرد؛ تا یک روز در سپاس و قدردانی از مفاخر شهرمان به این عنوان نامگذاری شود تا در این روز همه مردم عشق و ارادت خود را به چهره‌های تاثیرگذار شهرشان نشان داده و به نوعی حرکت تکریم و سپاسگذاری از مفاخر و نخبگان به انجام برسد. 
در این مراسم که همراه با شعرخوانی و برنامه‌های فرهنگی و هنری بود استاد عسگر شاهی از شاعران و مفاخر ادبی و عرفانی کشورمان نیز در سخنانی بیان کرد: شهردار اردبیل که خود از علم و ادب و معارف معرفتی برخوردار است به یک چهره فرهنگ دوست تبدیل شده به طوری که در سال‌های اخیر برای بزرگان و مفاخر این شهر تندیس‌ها و یادمان‌هایی تدارک دیده شده است. 
وی گفت: ما باید به شکل مطلوب از این سرمایه‌ها استفاده کنیم هر چند که بنده خود را لایق این همه توصیف و تمجید نمی‌دانم و قطعا نام و آوازه اردبیل همواره در تاریخ، فرهنگ و مدنیت این کشور چون نگینی خواهد درخشید.
شورا و شهرداری سرمایه‌های انسانی را نگین توسعه اردبیل می‌دانند
رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این مراسم گفت: شهر اردبیل که به شهر حسینی و عشق به خاندان اهل بیت معروف است از جهات مختلف سعی دارد تا قدر سرمایه‌ها و داشته‌های مادی و معنوی خود را به ویژه نیروی انسانی را بداند و در مسیر تکریم و تجلیل از این چهره‌های شاخص حرکت کند .
علیرضا پوستی اظهار کرد: توسعه فیزیکی و کالبدی شهر در یک روال عادی اتفاق می‌افتد اما آنچه که برای ما مهم است توسعه فرهنگی، اجتماعی و ارزش نهادن به نیروهای انسانی شاخص و کاربلد است که به یقین توسعه یافتگی‌های بعدی را نیز رقم می‌زند .
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که نسل جوان و نوجوان ما نخبگانی چون استاد شاهی، معماری، سلیم موذن‌زاده و ... را نشناسند قطعا خلائی در شکل‌گیری هویت اخلاقی و الگوهای رفتاری آنها به وجود می‌آید که نباید اجازه دهیم این خلا زمینه انحرافی را به وجود آورد .
رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: کار شورا و شهرداری اردبیل از آنجائی اهمیت پیدا می‌کند که خیابان‌ها و میادین شهر را به نام مفاخر و بزرگان به ثبت می‌رساند که این حرکت نسل آینده را به تفکر وامی‌دارد که این انسان‌های برجسته چه کاری انجام داده و دارای چه جایگاهی بودند که این چنین اسباب تکریم آنها مهیا شده است .
پوستی ادامه داد: ما در تداوم این حرکت فرهنگی و ارزشی قبل از سالگرد رحلت استاد سلیم موذ‌ن‌زاده تلاش خواهیم کرد تا میدانی که به نام وی نامگذاری شده با یک تندیس مناسب بهره‌برداری شود .

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/164251/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟