پیام آذری

آخرين مطالب

همزمان با هفته استان اردبیل انجام شد؛

رونمایی از دو اثر فرهنگی و هنری در کانون اردبیل فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام آذری -


همزمان با هفته فرهنگی اردبیل دو اثر فرهنگی و هنری به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اربیل رونمایی شد.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، این مراسم با حضور اعضای هنرمند و فعال کانون و مسئولان استانی در سالن جعفر ابراهیمی کانون اردبیل برگزار شد، از فیلم کوتاه حس خوب کودکی ساخته سولماز علیزاده رونمایی شد. 
فیلم حس خوب کودکی با پرداختن به مضمون کودکان بازمانده از تحصیل در روستای بینه لر مشگین شهر فیلمبرداری شده و زندگی دو نوجوان مشگین شهری را نشان می داد که در 15 سال گذشته با بسته شدن درب تنها مدرسه روستا از تحصیل بازمانده بودند و در نهایت با همکاری مردم روستا و پدر سعید و محمد دو نوجوان فیلم، مدرسه بازسازی و با دو دانش آموز فعال شد. 
همچنین در این مراسم از کتاب از اسفریس تا هشت بهشت نوشته داریوش علومی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل رونمایی شد. 
کتاب از اسفریس تا هشت بهشت با مضمون صفویه شناسی و با هدف معرفی شاه اسماعیل صفوی بنیانگذار سلسله جلیله صفوی به رشته تحریر درآمده است. 
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در مراسم رونمایی از این آثار با تبریک هفته بزرگداشت اردبیل اظهار کرد: ما همزمان با هفته اردبیل شاهد اجرای نقاشی دیواری کودکان و نوجوانان اعضای کانون با مضمون و موضوع صفویه شناسی بودیم که آثار نقاشی زیبا و فاخری را در راستای شناسایی و معرفی خاندان صفویه به تصویر کشیدند. 
زعفراحدزاده با بیان اینکه قسمتی از تاریخ و هویت فرهنگی ما در این نقاشی های دیواری به تصویر کشیده شده است، خاطرنشان کرد: این تصویرگری و هنرنمایی کودکان و نوجوانان کانون کاری بسیار عظیم و بی نظیر در سطح استان و کشور است و ما بر این باوریم که باید استعدادهای این کودکان در مسیر درست هنری و فرهنگی هدایت شده و معرفی شود. 
وی ادامه داد: ما برای هفته اردبیل برنامه های متعددی را پیش بینی کردیم که نزدیک به 10 برنامه از سوی ستاد برگزاری هفته اردبیل به کانون واگذار شد و در طول این هفته شاهد برگزاری آن از سوی کانون هستیم. 
احدزاده معرفی و شناساندن هویت فرهنگی و اصیل نوجوانان را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: تلاش ما این است تا با آشنایی این کودکان با هویت صفویه که ریشه دینی و مذهبی ایران برگرفته از تلاش های این سلسله است، جایگاه واقعی خود را یافته و به آن ببالند. 
وی به تاکید امام جمعه اردبیل و استاندار مبنی بر تولید متحوا برای کودکان و نوجوانان با مضمون و موضوعات صفویه شناسی بیان کرد: کتاب از اسفریس تا هشت بهشت که نگاهی ژرف به معرفی شاه اسماعیل صفوی است و برگزاری نقاشی دیواری با این موضوع توانسته است فعالیت های هنری کانون را در هفته اردبیل برجسته و متمایز نماید. 
در این مراسم همچنین شهردار اردبیل با تقدیر از کارهای ارزنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل در برگزاری چنین برنامه های فرهنگی و هنری مشارکت کودکان و نوجوانان را در شناسایی هویت دینی و فرهنگی اردبیل مهم دانست و اظهار کرد: کانون نقش ارزنده و موثری را در شکل گیری هویت فرهنگی و دینی کودکان و نوجوانان ما دارد که در هفته فرهنگی اردبیل در سالجاری این نقش پررنگ کانون به نمایش گذاشته شد. 
حمید لطف اللهیان برپایی و اجرای نقاشی دیواری از سوی اعضای هنرمند کانون را نقطه عطف برنامه های گرامیداشت هفته اردبیل اعلام کرد و گفت: ما امروز شاهد یک اقدام فرهنگی ارزشمند از سوی کانون بودیم که قطعا در شکل گیری شخصیت فرهنگی کودکان و نوجوانن موثر خواهد بود. 
نویسنده این کتاب با اشاره به اینکه تاریخ پرافتخار اردبیل مدیون سلسله صفویه است، اظهار کرد: ما به اندازه کافی در معرفی و شناخت این سلسله در کشور اقدام نکردیم اما باید با تمام توان و با بکارگیری ابزارهای متعدد هنری به ویژه فیلم، موسیقی، کتاب و ... در راستای معرفی چنین شخصیت هایی تلاش کنیم. 
داریوش علومی خاطرنشان کرد: کار نگارش کتاب از اسفریس تا هشت بهشت در دو ماه و با حمایت مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل و کارشناسان این کانون انجام شد و در حال حاضر مراحل چاپ را طی می کند. 
وی با اشاره به اینکه در نگارش کتاب از منابع و ماخذ متعدد صفویه شناسی استفاده شده است، گفت: فرآیند نگارش کتاب از اردیبهشت ما سالجاری آغاز شده و بر چگونگی تشکیل سلسلسه صفویان در اردبیل تاکید شده است. 
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با یادآوری اینکه شاه اسماعیل صفوی در 13 سالگی و در سنین نوجوانی پس از 950 سال کشور را به یک ثبات واقعی رسانده و مذهب شیعه را به عنوان دین رسمی کشور معرفی کرد، افزود: شاه اسماعیل صفوی از ریشه و خاک اردبیل است و ما هر قدر در راستای معرفی این شخصیت تلاش کنیم به همان میزان فرهنگ دینی و معنوی خود را به جهان معرفی کرده ایم. 
در ادامه این مراسم همچنین از نقاشی دیواری کودکان و نوجوانان اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل که با مضمون صفویه شناسی در دیوار روبروی اداره کل و پارک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل که شامل 45 نقاشی فاخر و بینظیر است رونمایی شد. 
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل در هفته فرهنگی اردبیل با برنامه های متعدد فرهنگی و هنری از جمله پخش فیلم، مستند، کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی، برگزاری نمایشگاه آثار ادبی و هنری کودکان و نوجوانان با موضوع استان اردبیل در نگارخانه خطایی اردبیل و بازدید از موزه شیخ صفی، برگزاری مهرواره موسیقی و قصه گوئی با مشارکت مربیان کانون استان اردبیل در برنامه های این هفته به شایستگی مشارکت کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/164254/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

پیروزی 15 بر صفر تیم شرکت گاز آذربایجان غربی در زنجان

تولید سالانه بیش از 100 هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب

14 سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است

پرداخت 24 میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

آب شرب روستا‌های کیله و بالابان پیرانشهر تأمین شد

ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

تغییر چهره «گلنار» سریال گلیدخت بعد 3 سال

اولتیماتوم یک ماهه به تکمیل تصفیه خانه پساب مشگین شهر

رفع تصرف 50 هکتار از اراضی ملی در بوکان

امسال 93 هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود

رفع نشتی مخزن هوائی روستای گلمرز شهرستان ارومیه

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

تصاویری از سیلاب در شهرستان زرآباد

تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر

بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب

بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه

بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده

دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت‌به رگبار باران و رعدوبرق هشدار داد

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان

حادثه رانندگی در محور ارومیه_سلماس

افزایش 15 درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

حادثه رانندگی در محور مرگنلر _ چایپاره

لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

ارتش اسرائیل مشغول به خود؛ رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

شلیک پدافند در پی مشاهده شئ مشکوک در آسمان تبریز

ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟

لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

قاب هایی جالب از تیپ و چهره «محمد» سریال ستایش در کنار همسرش

پیش بینی برداشت بیش از 90 هزار تن گندم در میاندوآب

ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟ /توضیحات معاون سیاسی استاندار درباره فعال شدن پدافند هوایی

(ویدیو) اولین تصاویر تبریز بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار

فیلمی از وضعیت امروز شهر تبریز پس از برخی اخبار در مورد حادثه امنیتی

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

تبریز در امنیت و آرامش کامل است

شلیک پدافند هوایی در تبریز