پیام آذری

آخرين مطالب

معاون آموزش و پرورش استان اردبیل خبرداد؛

سرانه ورزش دانش‌آموزی اردبیل از متوسط کشوری پائین‌تر است / اردبیل میزبان مسابقات دانش آموزی کشور ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام آذری -


معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: استان اردبیل از لحاظ رسانه ورزش دانش‌آموزی نسبت به میانگین کشوری در رتبه پائین‌تری قرار دارد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، منصور صاحب در نشست با خبرنگاران و در آستانه برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات ورزش دانش‌آموزی پسر سراسر کشور در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در سال‌های گذشته مورد توجه و اقبال فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی کشور و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته به طوری که ما در سه سالتحصیلی متوالی موفق به میزبانی مسابقات و رویدادهای ملی در استان اردبیل بودیم که میزبانی دوازدهمین جشنواره روش های برتر تدریس دبیران تربیت بدنی کشور، بیست و نهمین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی دبیران تربیت بدنی کشور و سی و ششمین دوراه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور از نمونه این برنامه‌های برگزار شده در اردبیل است.
وی با اشاره به اینکه قرار بود در پنج رشته میزبانی از دانش‌آموزان را در اردبیل شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تامین منابع مالی در این دوره تنها توانستیم دو رشته والیبال و فوتسال را در اردبیل میزبانی کنیم که از اول تا 7 مرداد از 31 استان کشور دانش‌آموزان پسر در اردبیل حضور خواهند داشت. 
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: از 31 استان کشور در رشته های فوتسال و والیبال برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند که در هر تیم فوتسال 12 نفر و تیم والیبال نیز 14 نفر از هر استان وارد اردبیل خواهند شد. 
صاحب ادامه داد: در مجموع در رشته فوتسال 372 نفر و در رشته والیبال نیز 434 نفر در اردبیل پذیرش خواهند شد که در پنج روز و در دو رشته با یکدیگر رقابت خواهند کرد. 
وی گفت: ما در مجموع میزبان یک هزار و 42 نفر از دانش‌آموزان، مربیان، داوران و عوامل اجرایی در جریان این مسابقات در اردبیل خواهیم بود که امیدواریم همچون دوره‌های گذشته میزبان شیاسته ای برای این ورزشکاران در اردبیل باشیم. 
وی این مسابقات را ظرفیت عظیمی برای اردبیل در راستای معرفی قابلیت‌ها توانمندی‌های این استان اعلام و تصریح کرد: واگذاری این سطح از میزبانی به اردبیل نشان از اعتماد فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی و وزارت آموزش و پرورش است که قطعا برآیند و ثمرات مثبتی را نیز برای اردبیل خواهد داشت. 
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل به برنامه‌ریزی برای اسکان شرکت‌کنندگان در این رویداد ملی در اردبیل اشاره کرد و افزود: در رشته فوتسال دانشگاه محقق اردبیلی میزبان این دانش‌آموزان خواهد بود و در کنار آنها در رشته والیبال نیز ما سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان را نیز در این دانشگاه مستقر خواهیم کرد.
وی همچنین بیان کرد: در رشته والیبال نیز 17 استان در دانشگاه فرهنگیان و 11 استان نیز در مدرسه نمونه شبانه‌روزی الزهرا ناحیه دو مستقر خواهند شد. 
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل از برگزاری برنامه افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات دانش‌آموزان پسر سراسر کشور در سالن شهید آسمانی اردبیل همزمان با دوم مرداد خبر داد و اظهار کرد: در رشته والیبال دو سالن شهید آسمانی و رضازاده اردبیل و در رشته فوتسال نیز سالن‌های دانشگاه پیام نور و سالن امام خمینی شاهد برگزاری این مسابقات خواهند بود.
صاحب در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری گردهمایی روسای انجمن‌های فوتسال سراسر کشور در اردبیل و تجلیل از پیشکسوتان این رشته با حضور متخصصان و صاحبنظران رشته فوتسال در اردبیل خبر داد و بیان کرد: ما در کنار برگزاری این رویداد ورزشی نسبت به بازدید و دیدار دانش‌آموزان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری اقدام می‌کنیم که بازدید از مجموعه پل معلق و سایت باستانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از جمله این برنامه‌هاست. 
وی دستاورد برگزاری چنین مسابقات کشوری را در اردبیل یادآور شد و گفت: از محل برگزاری این رویداد ملی در اردبیل مال موفق شدیم نسبت به تجهیز و نوسازی سالن ورزشی امام خمینی اقدام کنیم که سال‌های سال بود از داشتن امکانات اولیه محروم مانده بود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در سالتحصیلی 95-96 در اردبیل بالغ بر 23 پروژه نیمه‌تمام ورزشی در اردبیل وجود داشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به غیر از دو استخر شهرستان پارس‌آباد و مشگین‌شهر ما هیچ پروژه غیرفعالی در اردبیل نداریم. 
وی به پائین بودن سرانه ورزش ‌دانش‌آموزی اردبیل نسبت به میانگین کشوری اشاره و اظهار کرد: طی چند سال اخیر سرانه ورزشی اردبیل 19 سانتیمتر مربع به ازای هر دانش‌آموز بود که ما در دو سال اخیر ما این رقم را به 21.6 درصد رساندیم و در کنار آن شاهد افتتاح 10 پروژه ورزشی در اردبیل بودیم.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: ما تنها در حال حاضر برای اسکان 180 نفر از دانش‌آموزان در رویدادهای ورزشی ظرفیت پذیرش داریم که امیدواریم با ایجاد مجتمع‌های جدید این ظرفیت را در اردبیل افزایش دهیم.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/164259/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود

فعالیت 40 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس

همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه