پیام آذری

آخرين مطالب

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خبر داد

ارتقای کیفیت مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی علمي

ارتقای کیفیت مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامعه علمی کاربردی کشور حفظ و ارتقای کیفیت تمامی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی را از مهم‌ترین برنامه‌های آتی عنوان کرد و گفت: برنامه‌های متعددی برای ارتقای کیفیت دانشگاه در نظر گرفته شده است، تاکنون 9 عامل شناسایی شده که هرکدام دارای 179 شاخص بوده و ما برای تک تک این شاخص‌ها توجه ویژه‌ای داریم.

محسن محمدزاده با اشاره به سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در 15 مهرماه، اظهار کرد: این دانشگاه 27 سال قبل با هدف تربیت نیروی متخصص، ماهر و کارآفرین ایجاد شد تا نقصی را که در میان دانش آموختگان وجود داشت، رفع کند.
وی افزود: از بدو تاسیس دانشگاه علمی کاربردی، تاکنون یک میلیون و 850 هزار نفر فارغ التحصیل تربیت شدند که اکثر آن‌ها در مراکز مختلف از جمله، صنعتی، کشاورزی، خدماتی و هنری به فعالیت مشغول هستند.
وی بیان کرد: با توجه به نوع دانش آموختگان مراکز علمی کاربردی و براساس نیاز بازار و محیط کار، 30 درصد ظرفیت آموزش عالی کشور به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی اختصاص داده شده است، دانشگاه علمی کاربردی هم به عنوان مرکز فعال در این حوزه به ماموریت خود ادامه داده و بستر لازم را برای جذب دانشجو فراهم می‌کند.
وی با اشاره به فعالیت 20 مرکز علمی کاربردی در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: مراکز دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی همواره از مراکز بسیار خوب ما در سطح کشور هستند و طبق ارزیابی‌های انجام شده در سال‌های مختلف، 11 مرکز این استان جزو مراکز برتر کشور شناخته شدند، این عامل نشانگر فعالیت مراکز در راستای تحقق اهداف دانشگاه است.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامعه علمی کاربردی کشور با بیان این‌که دانشگاه علمی کاربردی طی سال‌های مختلف فعالیت، با فراز و نشیب‌هایی از لحاظ کمی و کیفی مواجه بوده است، گفت: با توجه به شرایط کنونی حاکم بر آموزش عالی کشور، معتقدم امروزه دانشگاه جامع علمی کاربردی در مسیر و ریل اصلی خود قرار گرفته است و دانش آموختگآن آن نیز از حداقل مهارت برخوردار هستند، البته دانش آموختگانی که طی دو یا سه سال آتی وارد دانشگاه شدند از لحاظ کیفی، مهارت آموزی مطلوب‌تری نسبت به سال‌های گذشته خواهند داشت.
وی برخورداری دانش آموختگان از کیفیت لازم برای جذب در محیط کار را از عامل تضمین کننده‌ی بهای دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر 75 درصد دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل هستند و حدود 40 درصد آن‌ها در شغل‌های مرتبط با رشته‌ی تحصیلی مشغول به کار هستند.
محمدزاده با اشاره به عمده چالش‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی، اظهار کرد: مخدوش شدن اعتبار این دانشگاه طی چند سال گذشته از عمده چالش‌های این دانشگاه بود، به دلیل توجه بیش از اندازه به مسائل کمی دانشگاه، توجه به کیفیت دانشگاه مغفول باقی مانده بود و این افکار را در سطح جامعه به وجود آورده بود که این دانشگاه از لحاظ کیفی مطلوب نیست.
وی ادامه داد: با ارتقای کیفیت دانشگاه جامع علمی کاربری خوشبختانه این چالش رفع شد، سال 98، میزان ورودی‌ها به آموزش عالی کشور با توجه به ساختار جمعیتی به طور طبیعی سیر نزولی داشت اما دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به سال گذشته با 15 درصد افزایش داوطلبین ورودی به مراکز مواجه بود که این نشانگر توجه دانش آموزان و خانواده‌ها به دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
وی با بیان این‌که 800 برنامه‌ی درسی مصوب در مراکز مختلف علمی کاربردی کشور تدریس می‌شود، گفت: ما به هیچ عنوان به وضع موجود قانع نیستیم، معتقدم دانشگاه باید سیرتحول کیفی خود را ادامه دهد.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامعه علمی کاربردی کشور با اشاره به تحصیل دانشجویان خارجی در مراکز آموزشی علمی کاربردی کشور، افزود: اکثر دانشجویان خارجی دانشگاه جامع علمی کاربردی از کشورهای همجوار مانند عراق، سوریه و افغانستان و سایر کشورهای همسایه هستند، با اجرا و ایجاد دوره‌های آموزشی مختلف، زمینه‌ برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی فراهم می‌شود.
وی با بیان این‌که تعداد مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور 520 مرکز است، ادامه داد: برای ارتقای کیفی دانشگاه،برنامه‌های مختلف از جمله برگزاری آزمون‌های متمرکز اجرا می‌شود، نوع اجرای برنامه‌ها و کیفیت آن در مراکز متفاوت خواهد بود.
محمدزاده با بیان این‌که نیمسال سال گذشته آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت برای برگزاری آزمون‌های متمرکز در رشته‌های مختلف انتخاب شد، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی یکی از موفق‌ترین استان‌ها در برگزاری آزمون‌های متمرکز بود.این استان از لحاظ سطح کیفی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.
وی توسعه‌ی دوره‌ها برای جذب دانشجویان خارجی را جزو برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد و گفت: مهارت آموزی که به کارآفرینی ختم شود، قطعا ارزش بیشتری دارد، به همین دلیل در این راستا حداقل یک مرکز نوآوری در دانشگاه‌های علمی کاربردی ایجاد شده است، همچنین برگزاری استارتاپ‌ها برای به نمایش گذاشتن یافته‌های دانشجویان نیز از اقدامات موثر دانشگاه بوده است.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامعه علمی کاربردی کشور ادامه داد: ایده‌ی اصلی ایجاد دانشگاه جامع علمی کاربردی از دوره‌های آموزشی عالی در کشور صنعتی پیشرفته‌ی آلمان اقتباس شده است، بنابراین دوره‌های علمی کاربردی که برای جذب دانشجویان خارجی برگزار می‌شود، با هماهنگی و ارتباط با دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور آلمان انجام می‌شود.
وی با اشاره به سطح علمی اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی از مدرسان خبره که دارای تجربیات و سابقه‌ی بسیاری در تدریس هستند، برخوردار است، سال گذشته مدرسان مورد ارزیابی قرار گرفتند و کسانی که از کیفیت لازم برخوردار بودند به کار خود ادامه دادند.
وی ادامه داد: ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی از دو نوع قشر به عنوان مدرس استفاده می‌کنیم، یکی استفاده از مدرسانی که در محیط کار فعال هستند و دیگری بهره‌مندی از مدرسان و اساتید باتجربه‌ی علمی است.
محمدزاده با بیان این‌که 70 درصد مفاد درسی در دوره‌های علمی کاربردی مهارتی و 30 درصد نظری است، گفت: اساتیدی که دارای تجربه‌ و توان لازم برای انتقال مهارت دارند در دانشگاه جامع علمی کاربردی تدریس می‌کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/166681/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کلاف سردرگم صنعت خودرو

ابطال ممنوعیت واردات خودرو بالای 40 هزار دلار

کیفیت؛ حلقه گمشده صنعت خودروسازی کشور

شورای رقابت، نسخه اقتصاد اسلامی برای صنعت خودرو پیچیده است؟

خرداد تمام شد و خبری از تحویل خودروهای وارداتی نشد/ وزارت صمت نمی‌خواهد پاسخگو باشد؟

قیمت شیشه خودرو هم میلیونی شد

دومینوی رانت خودروهای ممنوعه؟

ایران‌خودرو چگونه مجبور شد پول مشتریان را پس دهد؟

ضرر خودروسازان، نارضایتی خریداران

وزیر صنعت: در حوزه خودرو، مردم از شرایط موجود ناراضی هستند

زیر پوست وارادات خودروی کارکرده با ارز خودتون!

شرایط جدید گمرک برای ورود موقت خودروی سواری به کشور/ تصویب آیین‌نامه واردات کامیون کارکرده

معاوضه نیسان آبی با گوشت قرمز در آفریقا!

بازگشایی سامانه یکپارچه خودرو برای 3 درصد از باقی ماندگان مرحله دوم در شهریور ماه

ضوابط خرید خودرو توسط دستگاه های اجرایی اصلاح شد/ ممنوعیت خرید هرگونه خودرو سواری خارجی توسط ادارات

شرایط جدید واردات خودرو اعلام شد

هفت مهمان خارجی بازار خودرو

شورای رقابت علیرغم دستور رئیسی از مصوبه خود عقب‌نشینی نکرد

چه کسی مسئول قانونی قیمت گذاری خودرو است‌؟/ با تکیه بر آرزوها، نمی‌توان کشور را سر و سامان داد

نمایش مسخره ای به نام واردات خودرو؛ وعده 200 هزار خودرو به مردم ایران دادند و تنها 280 دستگاه وارد کردند!

«نه» شورای رقابت به فرمان رئیسی

ماجرای استعفای اعضای شورای رقابت بعد از دستور رئیسی چیست؟

صنعت خودرو در چنگ دولت

شورای رقابت به جای حمایت از منافع مردم،‌ از گران‌فروشی مونتاژکاران دفاع کرد

توپ واردات خودروهای کارکرده در زمین دولت

رئیس سازمان استاندارد: محموله خودروهای وارداتی را متوقف نکرده‌ایم

خبر مهم برای متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده

وقتی 207 ثبت نام می‌کنی، اما 206 تحویل می‌گیری!

آغاز طرح فروش فوری تارا اتوماتیک ویژه سامانه یکپارچه ازسوی ایران خودرو (+جدول فروش)

قیمت جدید لاستیک دولتی اعلام شد

ترخیص اولین نمونه های خودروی وارداتی غیر چینی از گمرک (+عکس و مشخصات خودرو)

فعال بازار خودرو: با استانداردهای ما پورشه، بنز و ب‌ام‌و هم رد می‌شوند!

«خودی»ها پشت فرمان واردات؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران: تا این لحظه هیچ آیین‌نامه‌ای درمورد واردات خودرو از سوی دولت ارائه نشده است

واردات خودرو پشت‌ چراغ‌قرمز ارز

مجوز «واردات خودرو توسط جانبازان» با تعرفه صفر ابلاغ شد

زمان اجرای مصوبات شورای رقابت درباره قیمت خودروها اعلام شد

تصویب آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صمت

گرانی خودرو در راه است

ورود 20 هزار خودروی وارداتی به گمرک

تولید خودروهای برقی بدون دنده امکان‌پذیر است؟/ شوی تبلیغاتی در حیاط دولت

آئین‌نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده ابلاغ شد

بیش از 70 هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد/ تکذیب حذف سامانه یکپارچه

سامانه یکپارچه خودرو باز شد

گول آگهی‌ها و شایعات را نخورید؛ برای واردات، خودروی فرسوده نیاز نیست

قیمت گواهی اسقاط خودرو 30 تا 35 میلیون تومان است

دستورالعمل واردات خودروی کارکرده منتشر شد/ اسامی25 برند مجاز خودرو برای واردات

افزایش 60 درصدی قیمت لوازم خودرو/ 30 درصد لوازم فروشان خودرو تعطیل شدند

سامانه فروش یکپارچه خودرو از 20 شهریور بار دیگر فعال می‌شود

میانگین قیمت خودروهای کارکرده در دنیا 27 هزار دلار است