پیام آذری

آخرين مطالب

اختصاص 120 میلیارد ریال اعتبار به سد گرمی‌چای اقتصادي

اختصاص 120 میلیارد ریال اعتبار به سد گرمی‌چای
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه میانه با اشاره به ساخت سد «گرمی چای» برای تامین آب شرب میانه و روستاهای اطراف، از تخصیص120 میلیارد ریال به این طرح با پیگیری‌های استانی و شهرستاتی خبر داد.

محمدرضا مشایخی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران شهرستان میانه با اشاره به پیشرفت 70 درصدی طرح ساخت سد «گرمی چای»، پیشرفت خط انتقال آب شرب آن را 50 درصد و تصفیه خانه را 95 درصد عنوان کرد و گفت: 450 لیتر در ثانیه آب از این سد تامین خواهد شد.
وی اضافه کرد: همه تلاش ما بر این است تا پروژه انتقال آب شرب میانه از سد گرمی چای طی سال آینده به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا، سد گرمی چای در 53 کیلومتری شمال شرقی شهر میانه، با هدف ذخیره سازی و تنظیم 46 میلیون متر مکعب از آورد سالیانه، تأمین آب مورد نیاز 1600 هکتار از اراضی کشاورزی و تأمین آب شرب شهر میانه با میزان حدود 16 میلیون متر مکعب در سال احداث می شود.
فرماندار ویژه میانه همچنین با اشاره به طرح سد شهریار میانه و نیاز آن به 2 جاده جایگزین به طرف روستای ممان و روستاهای بالا دست افزود: بخشی از زیرساخت‌های این امر انجام شده و 2 هزار و 760 میلیارد ریال اعتبار برای آبگیری نصف مخزن سد در نظر گرفته شده و برای تکمیل و آبگیری تمام سد در حدود 5 هزار میلیارد ریال نیاز است.
وی اجرای پایاب سدآیدوغموش را که از هسته های کلیدی در سند تدبیر و توسعه میانه است، از دیگر اولویت های مدیریت شهرستان در حوزه آب اعلام کرد.
مشایخی در ادامه چهار بانده کردن جاده میانه-سرچم را جزو مهمترین پروژه های برون شهرستانی در حوزه راه و کمبود اعتبار را سبب پیشرفت کند عملیات اجرایی آن ذکر کرد.
وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده به دنبال آن هستیم از طریق مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء روند پیشرفت پروژه میانه-سرچم را تسریع دهیم.
مشایخی، چهار خطه کردن جاده میانه-تیکمه داش و میانه-سرچم را جزو مصوبات رسمی و پروژه های اولویت دار بیان کرد.
وی همچنین به آغاز ترمیم آسفالت ورودی‌های شهر میانه آغاز اشاره و احداث پل روگذر شهرک اندیشه را جزو برنامه‌های شهرداری میانه عنوان کرد که بزودی آغاز خواهد شد.
فرماندار میانه اضافه کرد: برای احداث پل دوم مسیر گلزار مومنین 8 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده‌ایم تا مشکلات ترافیکی حل شود؛ همچنین بنا بر قول های داده شده تا آخر سال جاری پل «قوری چای» به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری، ساخت راه دسترسی 25 روستا به بهره برداری رسیده است، گفت: برای احداث راه های درون شهرستانی و روستاها از محل اعتبار قیر رایگان و مشارکت مردم بهره برده ایم .
مشایخی به اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی های سرمایه ای استان برای ساخت راه یونیک _ گنجگاه در سال جاری نیز اشاره کرده وافزود: در حوزه آب شرب روستایی نیز برای 17 روستا از اعتبارات دولتی هزینه شده و 16 روستای دیگر نیز با مشارکت دولت و مردم به اجرا می رسد.
وی با بیان اینکه میانه تنها شهرستان در سطح آذربایجان شرقی است که 90 درصد تصفیه خانه آن به اتمام رسیده، گفت: به فکر ایجاد تصفیه خانه دوم هستیم تا در تامین آب شرب مردم دچار مشکل نشویم.
در بحث انتخابات قانون فصل الخطاب است/ همراهی مردم سبب اجرای درست قانون
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ویژه شهرستان میانه گفت: در بحث انتخابات با هیچ کس حتی خویشاوندان نزدیک تعارف نداریم و قانون فصل الخطاب است.
محمدرضا مشایخی تاکید کرد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی حق ندارند در میادین و خیابان‌های پرتردد ستاد بر پا کرده و به تبلیغات بپردازند.
وی تشریح کرد: مجوزی برای برپایی ستادهای تبلیغاتی در خیابان‌ها و میادین پرتردد ارائه نخواهد شد.
مشایخی همراهی مردم را کمک حال دولت در اجرای درست قانون خواند و افزود: مردم با انتخاب اصلحها در انتخابات اسفند ماه مجلس، آینده ای روشن را رقم خواهند زد.
وی گفت: در انتخابات پیش رو سعی در افزایش مشارکت حداکثری مردم خواهیم داشت.
مشایخی با بیان اینکه به صورت قانونی در زمینه انتخابات و اطلاع رسانی بهتر و بیشتر با اصحاب رسانه به عنوان مطلعین جامعه همکاری خواهیم کرد، از خبرنگاران خواست تا در زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، انتخاب اصلح و نتایج مثبت آن برای آینده جامعه اطلاع رسانی کنند.
مرکز تصویربرداری جامع شهرستان میانه افتتاح می شود
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه ادامه داد: در روزهای آتی شاهد بهره برداری از مرکز تصویربرداری جامعه شهرستان میانه با هزینه کرد 7 میلیارد ریالی خواهیم بود.
مشایخی با اشاره به قول مساعد تزریق اعتبار برای پیشرفت پروژه دبیرستان شهدای زینبیه افزود: در سال 99 شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.
وی در بحث اجرای فاز3 شرکت فولاد میانه و فراهم بودن تمامی امکانات آن نیز گفت: این شرکت در سال آینده برای شروع کار اقدام به برگزاری آزمون جهت جذب نیرو خواهد کرد.
مشایخی به اجرای مجتمع فولاد از سوی بخش خصوصی در روستای کلوچه خالصه شهرستان میانه نیز اشاره کرد، از رفع مشکل تامین انرژی در این پروژه خبر داد و افزود: در فاز اولیه این شرکت شاهد اشتغالزایی برای 300 نفر خواهیم بود.
فرماندار میانه در خصوص پروژه گاوداری 6 هزار راسی میانه نیز گفت: به دنبال برگزاری جلسه‌ای با آقای فتاح رئیس سازمان بنیاد مستضعفان هستیم تا با عنایت ویژه‌ این نهاد به شهرستان میانه شاهد آغاز اجرای این پروژه باشیم.
لزوم کاهش نزاع های فردی و گروهی در میانه
معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه در ادامه با اشاره به آمار بالای نزاع های فردی و گروهی در شهرستان بر لزوم کاهش آن تاکید کرد.
مشایخی با قدردانی از عملکرد خوب نیروی انتظامی در شاخص هایی چون کاهش وقوع جرائم، افزایش کشفیات و مقابله جدی با قاچاق، خواستار ارائه راهکارها و اطلاع رسانی های لازم در کاهش نزاع های فردی و گروهی شد و گفت: همراهی مردم در این موضوع، به مراتب اثرگذارتر خواهد بود.
وی اضافه کرد: ما می توانیم با عملکرد خود، اعتماد عمومی را نسبت به نظام افزایش دهیم، زیرا هرگونه توسعه ، پیشرفت ، نظم و امنیت بر مبنای اعتماد عمومی صورت می پذیرد.
شهرستان میانه با 190 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.
7231/518

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/166787/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟