پیام آذری

آخرين مطالب

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ساخت مصنوعات طلا در تکاب سياسي

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ساخت مصنوعات طلا در تکاب
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مهاباد- کارخانه طلای زرشوران، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی و فرمانداری تکاب برای آموزش، طراحی و ساخت جواهرات و مصنوعات طلا با استفاده از فناوری چاپگرهای سه‌بعدی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی در آیین امضای این تفاهم‌نامه همکاری اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های تکاب در بخش معادن طلا و استفاده از این پتانسیل‌ها در راستای ایجاد رونق اقتصادی و توسعه اشتغال، تقویت و گسترش دانش فنی و تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در این شهرستان بسیار ضروری است.
محسن مددی افزود: براساس این تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه، راهبردهای عملیاتی در ایجاد صنایع پایین‌دستی از جمله راه‌اندازی زنجیره اشتغال طلا براساس فناوری چاپ سه بعدی موسوم به « RP » تدوین و آموزش‌های مهارتی لازم در حوزه طلا و جواهرسازی به نیروی کار موردنیاز این صنعت ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه کاهش بیکاری و بسترسازی برای اشتغال جوانان تحصیل‌ کرده از مهمترین اهداف امضای این تفاهم‌نامه است اظهار داشت: پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تبدیل فلز طلای استخراج شده از معادن طلا به مدل‌های نهایی بازار هدف و حرکت به‌ سمت ایجاد قطب طراحی و تولید صنعتی جواهرات و مصنوعات طلا بر پایه چاپگرهای سه‌بعدی از مزایای اجرای این تفاهم‌نامه همکاری به‌شمار می‌رود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به همکاری کارخانه طلای زرشوران تکاب با مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این شهرستان در راستای تامین و تهیه تجهیزات مربوط به فناوری چاپ سه‌بعدی و تولید صنعتی جواهرات طلا و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی جواهرسازی ادامه داد: بر همین اساس دوره‌های مهارت‌آموزی مطابق با استاندارهای بین‌المللی برای متقاضیان ورود به عرصه ساخت و تولید جواهرات و مصنوعات طلا برگزار و بستر اشتغال برای مهارت‌آموزان فراهم خواهد شد.
توانمندسازی نیروی کار یکی از مهمترین اهداف توسعه تکاب است
فرماندار تکاب نیز در این مراسم با بیان اینکه توانمندسازی نیروی کار در جهت ایجاد خلاقیت و کارآفرینی یکی از مهمترین اهداف توسعه این شهرستان است، گفت: آموزش و توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برپایه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های محلی کلید رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در تکاب است.
محمود زمانی افزود: توانمندسازی نیروی انسانی از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و بالابردن مهارت‌ها و کارایی شغلی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهمترین راهکارهای رفع بیکاری در تکاب به شمار می‌رود که تحقق این امر نیازمند تغییر نگرش ایجاد اشتغال و عبور از پشت میزنشینی است.
وی بیان کرد: تکاب با داشتن 2 معدن بزرگ طلا و 30 معدن فعال سنگ از مهترین قطب‌های معدنی کشور به شمار می‌رود که باید از این ظرفیت در راستای ایجاد اشتغال و صنایع پایین‌دستی و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید مصنوعات طلا استفاده شده و از این طریق از خام‌فروشی مواد معدنی جلوگیری شود.
فرماندار تکاب اظهار داشت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه جواهرسازی با نگاه دقیق به بازار کار و رونق اقتصادی با تکیه بر ظرفیت‌های بزرگ معادن طلا و سنگ از نیازهای اصلی این شهرستان محسوب می‌شود.
زمانی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مشارکت کارخانه طلای زرشوران و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زمینه اشتغال جوانان در کارگاه‌های جواهرسازی و مصنوعات صنعتی طلا فراهم شود و اجرای مفاد این تفاهم‌نامه اشتغال نقطه عطفی در راستای رفع بیکاری در منطقه باشد.
تکاب به قطب جواهرسازی صنعتی کشور تبدیل می‌شود
مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران نیز در این مراسم گفت: در فاز توسعه این مجتمع به دنبال صنعتی‌سازی تولید طلا و راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی هستیم و تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح را نیز فراهم کنیم.
محمدرضا علی محمدی سیابانی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، راه‌اندازی کارگاه‌های مبتنی بر فناوری چاپگرهای سه بعدی، طلاسازی صنعتی و طراحی و نمونه‌سازی سریع انجام و به دنبال آن زنجیره اشتغال طلا در تکاب ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد: آموزش طراحی و نمونه‌سازی و استفاده از تجهیزات چاپ سه‌بعدی در ساخت و تولید مصنوعات طلا بر اساس این تفاهم نامه در تکاب اجرا می‌شود و کارخانه طلای زرشوران شمش‌های طلا را به صورت امانی در اختیار شرکت‌ها و کارگاه‌های پشتیبان اجرای این طرح قرار خواهد داد.
مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران با بیان اینکه باید با استفاده از فناوری‌های نوین و تجهیزات چاپ و اسکن سه‌بعدی، فرآیند جواهرسازی از سنتی به صنعتی تبدیل شود اظهار داشت: با اجرای این طرح و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید مصنوعات صنعتی طلا، تکاب به محور طراحی سه‌بعدی و قطب جواهرسازی صنعتی تبدیل می‌شود.
علی محمدی سیابانی اضافه کرد: همچنین در راستای تحقق اهداف این تفاهم‌نامه، آموزش‌های معطوف به بازار کار و استاندارهای تولید جواهرات صنعتی توسعه و گسترش پیدا می‌کند.
شهرستان تکاب دارای 2 معدن بزرگ طلا در مناطق «آق‌دره» و «زرشوران» است و با داشتن بیش از یکصد تن ذخیره طلا در کوه‌های خود یکی از قطب‌های تولید این کانسنگ معدنی در کشور به شمار می‌رود؛ معدن طلای زرشوران بزرگترین معدن طلای خاورمیانه است.
در حال حاضر چهار واحد تولید و استحصال طلا در کنار این معادن فعالیت می‌کند.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و معادن طلا و سنگ یکی از محورهای توسعه این شهرستان شناخته شده‌است.
7514/6185

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/166918/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟