پیام آذری

آخرين مطالب

گپ و گفت‌وگو با آقای گل؛

"لیونل مسی فوتبال نابینایان" از دغدغه‌هایش می‌گوید ورزشي

"لیونل مسی فوتبال نابینایان" از دغدغه‌هایش می‌گوید
  بزرگنمايي:

پیام آذری - "بهزاد زادعلی اصغر" قهرمان پارالمپیک تبریزی و یکی از ملی پوشان فوتبال پنج نفره‌ی نابینایان است که با معجزه‌ی ایمان به توانایی خود، توانست ثابت کند، معلولیت جسمی و فیزیکی برای روح بزرگ و پر توانش محدودیت نیست.

به گزارش ایسنا، 15 اﮐﺘﺒﺮ، 23 مهر روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن و ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ نام گذاری شده است، این روز در راستای اﻫﻤﯿﺖ دادن ﺑﻪ روﺷﻨﺪﻻن، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت آن‌ها و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻂ‌ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ، بنیان نهاده شده است.
نابینایان شاید به چشم دیگران ناتوان دیده شوند ولی گاهی آنها، دنیا را زیباتر از بینایان می‎بینند و بی‌تفاوت از زیبایی‌های دنیا و توانایی‌های خود رد نمی‌شوند، افرادی که مسیر موفقیت زندگی خود را با چشم دل طی می‌کنند.
بهزاد زادعلی اصغر ، قهرمان پارالمپیک تبریزی، در مسابقات پارالمپیک ریو با سوپرگل‌های خود به لقب لیونل مسی فوتبال نابینایان شهرت یافته است.
لیونل مسی ایرانی به تازگی در مسابقات فوتبال پنج نفره قهرمانی آسیا- تایلند نیز با به ثمر رساندن هفت گل، عنوان آقای گل را به خود اختصاص داد و با هم تیمی‌های خود موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی و سهمیه‌ی مسابقات توکیو 2020 شد.
بهزاد زاد علی اصغر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سابقه‌ی فعالیت 14 ساله‌اش در رشته‌ی فوتبال، اظهار کرد: مسابقات فوتبال پنج نفره در کشور تایلند شهر پاتایا برگزار شد، این مسابقات آخرین فرصت برای کسب سهمیه‌ی پارالمپیک توکیو 2020 بود که با تلاش و همکاری هم تیمی‌هایم موفق به کسب این سهیمه شدیم.
وی با بیان این‌که مسابقات پارالمپیک توکیو به میزبانی ژاپن در سال 2020 برگزار می‌شود، گفت: تیم‌های آسیایی فوتبال پنج نفره‌ی چین و ایران در این مسابقات حضور خواهند داشت.
وی افزود: هدف ما قراگیری در جایگاه قهرمانی بود ولی به دلیل مصدومیت چند نفر از بازیکنان و نبود تغذیه مناسب در جریان بازی‌های آسیایی،قهرمانی را از دست دادیم.

وی با اشاره به مشکلات تیم فوتبال پنج نفره‌ی کشور، افزود: قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات تایلند، تعداد اردوها بسیار کم و به صورت فشرده برگزار می‌شد، به طوری‌که طی 54 روز با برگزاری تنها شش اردو، در این مسابقات حضور یافتیم در حالی که کسب سهمیه برای تیم بسیار اهمیت داشت.
زاد علی اصغر افزود: وضعیت تغذیه در کشور میزبان مطلوب نبود، در حالی که تغذیه‌ی مناسب بازیکنان در نتیجه‌گیری بازی بسیار تاثیر گذار است. علی رغم تلاش و تجربیات بازیکنان، در حین بازی دچار کمبود و افت انرژی می‌شدیم، با این حال بازیکنان تیم ملی با غیرت و با بهره گیری از تجربه‌ توانستند سهمیه را کسب کنند.
وی با انتقاد از نبود حمایت مسئولان از ورزشکاران فوتبال پنج نفره‌ی نابینایان، گفت: ما مصاحبه‌های زیادی انجام می‌دهیم ولی معتقدم مسئولان اهمیتی به رسانه‌ها و انتقادات نمی‌دهند و نسبت به نیازهای بازیکنان تیم ملی فوتبال بی توجه هستند.
تمامی توجه‌ها تنها به یک رشته‌ی خاصی در استان معطوف شده است
وی با بیان این‌که موقع رفت و برگشت به مسابقات آسیایی تایلند مورد بی مهری زیادی از سوی مسئولان کشوری و استانی قرار گرفتیم، افزود: از این موضوع بسیار ناراحتم، هیچ گونه استقبالی توسط مسئولان استانی حین بازگشت تیم انجام نشد، حتی بعد از بازگشت از مسابقات هیچ کدام از رسانه‌ها رویداد کسب سهیمه را پوشش ندادند، معتقدم تمامی توجه‌ها تنها به یک رشته‌ی خاصی در استان معطوف شده است البته نمی‌خواهم اسمی از این رشته ببرم.
وی ادامه داد: این هفته نیز که از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان میهمان در صحن علنی شورای اسلامی دعوت شده بودم، با مبلغی -که از بیان مقدار آن خجالت می‌کشم-، به عنوان پاداش، مورد تجلیل قرار گرفتم.
با چنین وضعیت و کمبودها نمی‌توان به طور شایسته و در شان مسابقات پارالمپیک حضور داشت
وی نبود زمین اختصاصی برای انجام تمرینات را از اصلی‌ترین مشکلات ورزشکاران فوتبال پنج نفره در استان عنوان کرد و گفت: طی شش ماه گذشته رئیس فدارسیون موضوع تامین زمین اختصاصی برای انجام تمرینات را به رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان اعلام کرد ولی تاکنون هیچ اقدامی از سوی این اداره کل انجام نشده است، این موضوع بسیار آزاردهنده است، گمان می‌کنم با چنین وضعیت و کمبودها نمی‌توانم به طور شایسته و در شان مسابقات پارالمپیک شرکت کنم.
اکنون هیچ گونه امکاناتی برای آمادگی و حضور در مسابقات پارالمپیک توکیو 2020 را نداریم
وی با بیان این‌که اداره کل ورزش و جوانان استان وعده‌هایی برای تامین امکانات و اختصاص زمین داده ولی تاکنون هیچ کدام عملیاتی نشده است، گفت: معتقدم اگر امکانات لازم برای انجام تمرینات فراهم شود، قطعا حرفی برای گفتن در پارالمپیک توکیو 2020 خواهیم داشت، زمانی که من بدون داشتن هیچ امکانات در سطح آسیا می‌توانم عنوان آقای گل را کسب کنم قطعا می‌توانم در مسابقات پارالمپیک توکیو نیز به نحو احسن بدرخشم.
این قهرمان تبریزی ادامه داد: اکنون هیچ گونه امکاناتی برای آمادگی شرکت در مسابقات پارالمپیک توکیو 2020 نداریم، مسئولان همواره وعده و قول می‌دهند، ولی هیچ قولی را عملیاتی نمی‌کنند، تاکنون هیچ گونه حمایت مالی و معنوی از سوی مسئولان ارشد استانی از جمله استانداری،شهرداری و غیره نشده است، ما بازیکنان تنها تلاش خود را برای موفقیت و سربلندی کشورمان در جهان به کار می‌گیریم.
وی، کسب مقام نائب قهرمانی در مسابقات پارالمپیک ریوی 2016 را مقام بزرگی برای تیم ملی فوتبال پنج نفره‌ی کشور عنوان کرد و گفت: ما بدون امکانات، بزرگ‌ترین پوئن را در این مسابقات برای تبریز کسب کردیم، در پارالمپیک ریو 2016، تنها تیم فوتبال پنج نفره‌ی تبریز مدال و مقام به دست آورد، هنوز نمی‌دانم چرا مسئولان به ما توجهی نمی‌کنند؟! از آقای استاندار خواستار رسیدگی به این موضوع هستم تا حداقل به خاطر سربلندی تبریز در پارالمپیک توکیو، جلسه‌ای برای این موضوع تشکیل دهند و از مسئولان سوال کنند چرا امکانات را برای ما فراهم نمی‌کنند.

از هیچ کدام از مسئولان جوابی نگرفتیم
وی با تاکید بر این‌که زمین اختصاصی و دیواره‌های فوتبال پنج نفره، یکی از نیازهای اولیه‌ی تیم فوتبال پنج نفره‌ی نابینایان است، گفت: ورزشکار نیاز دارد از لحاظ مالی هم تامین شود تا بتواند به فعالیت خود در ورزش حرفه‌ای ادامه دهد، متاسفانه ورزش حرفه‌ای ما جزو اولویت‌ها نیست، با این‌که نتایج حرفه‌ای برای استان کسب می‌کنیم ولی دیدگاه حرفه‌ای از سوی مسئولان نسبت به ورزشکاران استان وجود ندارد.
در برخی مواقع دلم می‌گیرد خودم را به عنوان تبریزی معرفی کنم
وی با بیان این‌که مسئولان را به عنوان ستون و مانعی برای رسیدن به هدف‌هایم می‌بینم ، گفت: علی رغم انجام تلاش‌های فراوان برای سربلندی تبریزم، در برخی مواقع دلم می‌گیرد خودم را به عنوان تبریزی معرفی کنم، چرا که واقعا از سوی مسئولان مورد بی مهری قرار می‌گیرم، به طور شبانه روز و با کم‌ترین امکانات تمرینات را انجام می‌دهم ولی من نیز تا حدی ظرفیت دارم و تا زمانی می‌توانم تحمل کنم.

زاد علی اصغر با بیان این‌که طرفدار تیم فوتبال تراکتور بوده و ارادت خاصی به مالک باشگاه تراکتور دارد، ادامه داد: لقب لیونل مسی در مسابقات پارا المپیک ریو از سوی کارشناسان پارا المپیک، و سایت نشریه انگلیسی «سان» و سایت های خبری اسپانیا و فرانسه به بنده اختصاص داده شد و خوشحالم که به سطحی از فوتبال دست یافته‌ام که ملقب به مسی نابینایان شده‌ام.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به عقد قرادادش با تیم باشگاهی کایسری اسپور ترکیه، اظهار کرد: این باشگاه به دلیل حضورم در تیم ملی از بنده شکایت کرده است، با توجه به این‌که اولویت نخست من حضور در تیم ملی کشورم است متاسفانه به دلیل عدم همکاری با این باشگاه جریمه شدم. حتی احتمال دارد امسال نتوانم برای این تیم بازی کنم. تمامی وقت خود را برای حضور در تیم ملی کشور گذاشته‌ام. هدف‌گذاری من نیز برای موفقیت در پارالمپیک 2020 توکیوست و فعلا تصمیمی برای بازی در لیگ باشگاهی ترکیه ندارم.
انتهای خبر

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/167155/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سامانه فروش یکپارچه خودرو از 20 شهریور بار دیگر فعال می‌شود

میانگین قیمت خودروهای کارکرده در دنیا 27 هزار دلار است

سوال مهم از دولت درباره گرانی‌های بی‌منطق در بازار لاستیک خودرو

سامانه یکپارچه خودرو و مشکلات آن/ کلاه گشاد خودروسازان بر سر خریداران

واردات خودرو؛ از رویاسازی تا رویافروشی در وزارت صمت رئیسی

نرخ اجاره خودروی خارجی؛ روزانه 28 میلیون تومان!

وزارت صمت: اجازه ورود خودروهای کارکرده پنج هزار دلاری و غیراستاندارد را به ایران نمی‌دهیم

واردات خودرو مخصوص ماشین‌های چینی است؟ | چرا دولت به قانون واردات خودرو عمل نمی‌کند؟

تایر گران شد/ سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر: کمبود ارز، تایر را گران کرد

طرح واردات خودروهای کارکرده منتفی می‌شود؟

فروش دستوری خودرو شکست خورد

سامانه یکپارچه خودرو حذف شد

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو حذف نمی‌شود

شورای رقابت: خودروسازان منتظر مجوز افزایش قیمت نباشند

خودروسازان به جای خودرو، قیر و خشکبار صادر می کنند!

مردم مشغول تهیه پول و خودروسازان در حال احتکار!

چرا پارکینگ خودروسازان دوباره سنگین شد؟/ اظهارات متناقض در مورد دپوی خودرو

خودروهای وارداتی هفته آینده فروخته می‌شوند

واردات خودرو قاتل پیکاپ‌های چینی

چرا خودروسازان دست به احتکار می زنند؟/ مقصر، قیمت گذاری دستوری است؟

جزییات تازه درباره زمان عرضه، قیمت و نوع خودروهای وارداتی اعلام شد

آیین نامه واردات خودرو دوباره تغییر کرد/ افراد عادی نمی‌توانند خودرو وارد کنند؟

کلاه گشاد خودروسازان بر سر مردم

وزیر صنعت: قیمت‌گذار خودرو باید وزارت صمت باشد

سامانه فروش یکپارچه برای 6 خودروی وارداتی باز شد اما امکان ثبت‌نام ندارد!

وعده پوچ دولت برای تحویل خودروهای وارداتی

لغو محدودیت های گارانتی خودرو به زیر 2 سال/ نحوه فروش خودرو تغییر کرد

موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش 20 درصدی قیمت تایر

واکنش ها به نرخ‌گذاری 6 مدل خودروی وارداتی؛ این همه هیاهو برای واردات خودروی میلیاردی

آغاز مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو/ مالکان این خودروهای فرسوده می‌توانند خودرو وارد کنند

سود بازرگانی لاستیک‌های وارداتی کاهش یافت

زمان عرضه دوم و سوم در سامانه فروش خودروهای وارداتی اعلام شد

وزیر صمت: احتکار خودرو در کار نیست

وزیر صمت: مردم در خرید خودرو عجله نکنند؛ شرایط رو به بهبود است

وعده تکراری و تو خالی؛ در خرید خودرو عجله نکنید، ارزان می شود!

بن سلمان کارخانه هیوندا را به عربستان آورد

سامانه خودروهای وارداتی با ٧ خودروی جدید باز شد

شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی کنار رفت

عرضه خودرو وارداتی ایران خودرو در سامانه یکپارچه فروش (+تصاویر و مشخصات شاین مکس)

رشیدی‌کوچی: بگویید چگونه خودرو 700 میلیونی یک‌دفعه 2 میلیارد و 800 میلیون تومان شد؟!

اعلام جزئیات مالیات خودروهای لوکس/ مهلت و نحوه پرداخت مشخص شد

اظهار تاسف نماینده مجلس از مجوز افزایش 40 درصدی در خودرو/ آغاز مرحله چهارم فروش خودروهای وارداتی از فردا

خودروهای جدید سایپا و ایران خودرو راهی سامانه یکپارچه می‌شوند

تعرفه واردات تایر کاهش یافت

فراری حراج شد

ادعای وزیر صمت: قیمت خودروهای وارداتی برای متوسط مردم قابل قبول است

چرا خودروهای اقتصادی جهان در ایران لوکس می‌شوند؟

فروش جدید 8 خودروی وارداتی از فردا/ وزیر صمت: حق ندارید مشتری را مجبور به خرید محصولات جدید کنید

تمدید مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی تمدید شد

تکلیف قیمت لاستیک خودرو مشخص شد