پیام آذری

آخرين مطالب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی:

950 ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه کتاب تبریز حضور می یابند فرهنگي

950 ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه کتاب تبریز حضور می یابند
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی با بیان این‌که در حوزه نشر حدود 900 ناشر داخلی با 150 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تبریز شرکت می‌کنند، گفت: 50 ناشر خارجی با 25 هزار عنوان کتاب و در حوزه نشر دیجیتال نیز 15 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور دارند.

به گزارش ایسنا، محمد محمدپور در نشست خبری "هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، دهمین نمایشگاه مطبوعات و هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال" اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تبریز، بعد از نمایشگاه کتاب تهران از لحاظ گستردگی، تعداد عناوین کتب و تنوع و تکثر برنامه‌ها، دومین رویداد کشور در حوزه کتاب بوده و مهم‌ترین رویداد فرهنگی شمال‌غرب کشور است.
وی با بیان این‌که آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب تبریز روز دوشنبه 29 مهرماه راس ساعت 10 صبح در سالن شمس تبریزی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب ارتقای سطح مطالعه و کتابخوانی بین آحاد مردم است.
وی با تاکید بر این‌که کتاب خوانی و مطالعه نسبت مستقیمی با جریان توسعه دارد، گفت: مسیر توسعه در کشورهایی که سطح مطالعه بالایی دارند، با شتاب همراه پایداری و عمق پیش می‌رود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این خصوص افزود: برای پیش بردن برنامه‌های توسعه بصورت همه جانبه، گسترده، عمیق و پرشتاب، راهی جز ارتقای سطح مطالعه و افزایش عادت به مطالعه در بین آحاد مردم نداریم.
وی با تاکید بر این‌که میانگین مطالعه در کشور نسبت به سایر کشورها پایین است، افزود: این موضوع با آرمان‌های بلند انقلاب و سیاست های کلان کشور نسبتی نداشته و باید در جهت ارتقای سطح مطالعه تلاش کنیم.
سرانه مطالعه در استان پایین‌تر از میانگین‌ کشوری است
وی با بیان این‌که سرانه مطالعه در استان پایین‌تر از میانگین‌ کشوری است، متذکر شد: این موضوع رسالت ما را بیشتر کرده و باید در جهت گسترش سطح مطالعه در استان تلاش مضاعفی داشته باشیم.
محمدپور با بیان این‌که مهم‌ترین هدف از برپایی نمایشگاه کتاب تبریز، افزایش سرانه مطالعه مردم و و کاهش هزینه‌ها و تسهیل دسترسی به آخرین پدیده‌های حوزه نشر است، افزود: در جریان این نمایشگاه، مخاطبان و پدیدآورندگان حوزه نشر ارتباط بی واسطه‌ای برقرار کرده و باعث می‌شود روند نشر متناسب با ذائقه مخاطبان باشد. همچنین فضای تعاملی و رقابتی سالم و سازنده‌ای نیز بین ناشران به وجود می‌آید.
وی با تاکید بر این‌که علی‌رغم سختی‌های مضاعف، امسال نیز نمایشگاه کتاب را برگزار می‌کنیم، گفت: 80 ناشر استانی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
برگزاری اولین دوره کتاب سال آذربایحان شرقی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که برنامه‌های جنبی مختلفی در نمایشگاه کتاب تبریز برگزار می‌شود، ادامه داد: اولین دوره کتاب سال آذربایحان شرقی نیز همزمان با نمایشگاه کتاب تبریز برگزار شده و نتایج آن نیز در مراسم افتاحیه نمایشگاه اعلام می‌شود، در این رابطه هفت عنوان کتاب به عنوان کتاب سال و 14 عنوان کتاب به عنوان کتب شایسته تقدیر معرفی می‌شود.
عرضه یک میلیارد و 800 میلیون تومان بن کتاب
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: یک میلیارد و 800 میلیون تومان بن در اختیار آحاد مردم قرار خواهد گرفت که 20 درصد آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 80 درصد نیز توسط خریداران پرداخت می‌شود.
وی با بیان این‌که دانشجویان مقطع کاردانی بن 50 هزارتومانی، مقطع کارشناسی بن 100 هزارتومانی و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به بالا بن 150 هزار تومانی دریافت می‌کنند، گفت: برای طلاب دینی سطح یک نیز بن 50 هزار تومانی، سطح دو بن 100 هزار تومانی و طلاب دینی سطح سه به بالا نیز بن‌کارت 150 هزار تومانی تعلق می‌گیرد.
محمدپور افزود: در کنار 20 درصد تخفیف موجود در بن کارت، ناشران نیز موظف به ارائه تحخفیف حداقل 10 درصدی هستند و گاه تا 40 درصد نیز این تخفیف را ارایه می‌کنند.
وی با بیان این‌که کتب کمک آموزشی شامل بن تخفیف نمی‌شوند، افزود: در نمایشگاه کتاب سال 97 نیز تنها یک چهارم(دو و نیم میلیارد تومان) فروش مربوط به کتب کمک آموزشی بود؛ امسال نیز اعلام کردیم که کتب کمک آموزشی در نمایشگاه عرضه نشود اما از زمین و زمان فشار آوردند و از این رو موافقت جهت عرضه این نوع کتب نیز داده شد، چرا که بخشی از مطالبات مراجعه کنندگان است.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب تبریز در سال 97 معادل هشت و نیم میلیارد تومان فروش داشت.
محمدپور با تاکید بر این‌که پیش بینی می‌کنیم نمایشگاه کتاب تبریز با هزینه سه میلیارد تومانی(50 درصد از بودجه کشوری و 50 درصد از بودجه استان) برپا شود، افزود: بحث اعتبارات از چالش‌های نمایشگاه کتاب تبریز بوده و در این دوره اگر حمایت استاندار و رییس سازمان بودجه نبود، این حرکت به مخاطره می‌افتاد.
50 نوع صنف از نمایشگاه کتاب تبریز منتفع می‌شوند
وی با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه کتاب را در مسیر ارتقای کتابخوانی لازم می‌دانیم، تشریح کرد: امسال نیز با سختی‌ مضاعفی این نمایشگاه را برپا می‌کنیم، چرا که علاوه بر مطالبه مردمی، تاثیر اقتصادی بسیاری در استان داشته و بیش از 50 نوع صنف از این نمایشگاه منتفع می‌شوند.
وی با اشاره به این‌که 22 هزار متر مربع فضای مسقف در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفته است، گفت: دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان و هفتمین نمایشکاه رسانه‌های دیجیتال نیز همزمان با نمایشگاه کتاب تبریز برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است، از این‌رو پیشنهاد می‌کنیم که در حوزه رسانه نیز اهالی رسانه استان طی ماه‌های آتی نمایشگاهی تخصصی برگزار کنند، ما نیز از این حرکت حمایت مادی و معنوی لازم را خواهیم کرد.
بر اساس این گزارش، هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از 29 مهر تا 4 آبان ماه ( از ساعت 10 صبح الی 20) در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/167450/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟