پیام آذری

آخرين مطالب

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان خبرداد

راه‌اندازی هشتمین شعبه بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در اردبیل علمي

راه‌اندازی هشتمین شعبه بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در اردبیل
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/اردبیل مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان گفت: هشتمین شعبه بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با هدف احداث و توسعه دانشگاه جامع فرهنگیان در کشور استان اردبیل راه‌اندازی شد.

احمدی در نشست با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل با تقدیم سه هزار و 400 شهید یکی از استا‌ن‌های برتر در دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی است و ما تصمیم گرفتیم به خاطر این برجستگی‌ها هشتمین شعبه بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان را در این استان راه‌اندازی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا در 31 استان کشور شعبه این بنیاد را راه‌اندازی کرده و در اولین فرصت تکریم از واقفین و نیکوکاران را در عرصه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم انجام دهیم و در این آئین از اصحاب رسانه و مطبوعات که شایسته‌ترین پوشش خبری را در راه‌اندازی این بنیاد در استان‌ها انجام دهند، به نوبه خود تقدیر خواهیم کرد.
مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم سابق را تامین معلم مورد نیاز آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان هم راستا با دانشگاه شهید رجایی در عمل به رسالت و وظیفه خطیر خود سعی می‌کنند تا شایسته‌ترین نیروها را تربیت کرده و تحویل نظام تعلیم و تربیت دهند تا نسلی صالح و شایسته به درجه تعالی و پیشرفت علمی برسند.
احمدی اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان را یادآور شد و بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاه در کشور است که رئیس جمهور به عنوان رئیس هیئت امنای آن محسوب می‌شود و این دانشگاه به قدوم مبارک مقام معظم رهبری در 19 اردیبهشت سال 97 مزین شد تا بر عظمت و جایگاه آن افزوده شود.
وی افزود: مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند که در حق این دانشگاه کوتاهی شده و باید کاستیهای گذشته جبران شود و معظم‌له همواره یکی از دغدغه‌های خود را رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان و حل مشکلات آنها اعلام کردند.
مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان اهمیت این دانشگاه را یادآور شد و تصریح کرد: محصول این دانشگاه 30 سال برای این کشور زحمت می‌کشد و ما هیچ تولیدی را سراغ نداریم که تا این حد ماندگار باشد و برای نظام مفید و موثر واقع شود.
احمدی اضافه کرد: خانواده‌های ما به ویژه پدران و مادران عزیزترین ثروت خود را به دست معلمان می‌سپارند و ما در تربیت این معلمان باید نهایت ظرافت و دقت را داشته باشیم و از قصور و کوتاهی در حق آنها پرهیزکنیم.
وی دلیل توجه بیشتر به تربیت معلم و بها دادن به جایگاه معلمان را مهم ارزیابی کرد و گفت: اساس رشد و تعالی هر جامعه به دست نیروی جوان و متعهد است و در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در توان نسل جوان و استفاده از انرژی‌ آنها تاکید کرده که دانشگاه فرهنگیان نیز در این حوزه غفلت نکرده و همواره سعی بر ارزش و بها دادن به نیروی جوان را داشته است.
مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: باید غفلت‌های گذشته به این دانشگاه رفع شود و همه به ارتقای جایگاه آن کمک کنیم و در این زمینه به دور از کارهای تشریفاتی و ظاهری باید جایگاه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم اعتلا یابد.
احمدی بیان کرد: در مکتب اسلام و تاریخ این کشور بر سنت حسنه وقف و نیکوکاری تاکید شده و ما بر همین اساس بنیاد خیرین و حامی دانشگاه فرهنگیان را راه‌اندازی کردیم تا از ظرفیت نیکوکاران و خیرین در ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: در بسیاری از کشورها و در یک سنت دیرین 70 درصد هزینه دانشگاه‌ها را نیکوکاران و ثروتمندان پرداخت می‌کنند که دانشگاه هاروارد، بوستون و ... جزو دانشگاه‌هایی هستند که با کمک خیرین و افراد خیرخواه فعالیت می‌کنند که متاسفانه در کشورمان در حوزه دانشگاهی این فعالیت‌ها کمرنگ است.
مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: در بین 145 کشور دنیا رتبه ما در وقف و امور خیریه دانشگاهی از بیست و پنجم به رتبه بیست و نهم تنزل یافته است در حالی که ایران در حوزه خیرین مدرسه‌ساز درخشش جهانی داشته و عملکردمان در این حوزه زبانزد عام و خاص است.
احمدی گفت: باید همچون مدرسه‌سازی به ساخت دانشگاه فرهنگیان به عنوان اصلی‌ترین جایگاه در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش بها داده شود، چرا که اگر نیروی انسانی نداشته باشیم مدرسه شکیل و زیبا به درد نمی‌خورد و بهتر است در قدم اول به ساخت دانشگاه فرهنگیان کمک شود تا بهترین فضا برای حضور معلمان فراهم آید.
وی توجه به دانشگاه فرهنگیان را توجه به تقویت نظام آموزشی کشور و اعتلای روزافزون نظان تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: اکثر املاک دانشگاه فرهنگیان به صورت اجاره‌ای و متعلق به آموزش و پرورش است و اصلا شایسته نیست معلمی را تربیت کنیم که فضای آموزشی آن مدرسه استیجاری باشد.
مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: ما دنبال تربیت معلمی هستیم که در آن معلمان قیمتی پرورش یابند نه اینکه بخواهیم به هر قیمتی معلم تربیت کنیم و در سند تحول بنیادین نیز بر اقتدار و عظمت دانشگاه فرهنگیان و تاثیرگذاری آن تاکید شده است.
احمدی افزود: در سند تحول بنیادین به تربیت نیروی انسانی شاخص در تراز نظام اسلامی تاکید شده و این ماموریت به دانشگاه فرهنگیان سپرده شده اما در شان این دانشگاه نیست که فضاهای آموزشی آن در مدارس و فضاهای استیجاری برگزار شود.
وی تصریح کرد: براساس دغدغه‌های مقام معظم رهبری تعدادی از صاحب‌منصبان و دلسوزان دغدغه‌مند نظام تعلیم و تربیت گردهم آمده‌اند تا این بنیاد را تشکیل داده و در کنار بودجه‌های دولتی با جلب کمک‌های خیرین و نیکوکاران به احداث دانشگاه فرهنگیان و توسعه واحدها کمک کنند.
مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: این بنیاد با کمک 15 نفر از خیرین و حامیان مالی دانشگاه فرهنگیان تشکیل شد تا با محوریت رئیس دانشگاه و مشاور عالی آن بنای اولیه این بنیاد گذاشته شده سپس هیئت موسسان با تشکیل مجمع عمومی 30 نفر از چهره‌های ملی را انتخاب کردند تا شورای مرکزی شکل گیرد.
احمدی افزود: در استان‌ها نیز با کمک 15 نفر از خیرین وپنج نفر صاحبنظر مسایل فرهنگی و اجتماعی، دو نفر از معلمان منتخب و سه نفر از دانشگاه فرهنگیان در مجموع با 25 نفر شورای مرکزی تشکیل و هیئت مدیره و مدیرعامل انتخاب می‌شوند.
وی بیان کرد: تلاش ما بر این است تا 25 آبان ماه در همه 31 استان کشور این بنیاد فعالیت خود را آغاز کند تا طرح 10031 عملیاتی شده و در بلندمدت شاهد تاسیس یک دانشگاه جامع فرهنگیان در هر استان باشیم که 100 هکتار زمین نیز در این زمینه تخصیص می‌یابد.
مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: آنچه که خیرین ما را رنج می‌دهد عدم صداقت، عدم شفافیت و بی‌توجهی به علاقه و اشتیاق آنها به کار خیرخواهانه است که ما در این بنیاد سعی کردیم این ضعف‌ها را رفع و نسبت به جذب خیرین اقدام کنیم تا از ظرفیت آنها برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم.
احمدی در پایان خاطرنشان کرد: ما در کنار برگزاری همایش کشوری برای همکاران همیار در دانشگاه فرهنگیان همایش دیگری را نیز با حضور خیرین و واقفین برگزار خواهیم کرد که پیش‌بینی می‌کنیم از قبل برگزاری این آئین و گلریزان میلیاردها تومان منابع جذب کنیم تا بازسازی و توسعه پردیس دانشگاه فرهنگیان اتفاق بیفتد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/169447/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟