پیام آذری

آخرين مطالب

آذربایجان غربی یک گام دیگر رو به جلو سياسي

آذربایجان غربی یک گام دیگر رو به جلو
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه– ایرنا– «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس‌جمهوری روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته میهمان مردم آذربایجان‌غربی بود و در این سفر با افتتاح طرح‌های مهم اقتصادی، یک گام بلند دیگر در مسیر پیشرفت و آبادانی این استان برداشته شد.

معاون اول رییس‌جمهوری عصر روز چهارشنبه در صدر هیاتی از وزرا، معاونان وزرا و مدیران بخش های مختلف برای افتتاح طرح های عمرانی و خدماتی، بازدید از تونل انتقال آب به دریاچه و وضعیت دریاچه ارومیه و همچنین برگزاری جلسه کارگروه احیای دریاچه ارومیه وارد فرودگاه این شهر شد.
جهانگیری در بدو ورود به آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این سفر 2 بیمارستان مجهز و مدرن یکی در ارومیه و دیگری در میاندوآب افتتاح می شود، بیان کرد: آذربایجان‌غربی ظرفیت بسیار بالایی در بخش درمانی و پزشکی دارد و پزشکان متخصص و فوق تخصص مجرب و بیمارستان‌های مجهزی در استان فعالیت دارند و یک فرصت چشمگیر برای توریسم درمانی در این منطقه ایجاد شده‌است.
وی تاکید کرد: افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه و هدیه آن از سوی دولت به جوانان ارومیه فرصتی است که همچنان ارومیه بتواند در رشته‌های مختلف ورزشی سرآمد باشد.
وی بیان کرد: احیای دریاچه ارومیه برای دولت خیلی مهم است و این دریاچه پس از احیا به کانون حیات و توسعه منطقه و کشور تبدیل می‌شود.
وی افزود: به عنوان رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه سعی کرده‌ام تا در هر شرایطی و با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای، اعتبارات ستاد احیا تخصیص یابد و امروز وضعیت دریاچه به فضل خدا در سایه تلاش‌های صورت گرفته و افزایش نزولات آسمانی خوب است.
پس از ورود به ارومیه، جهانگیری بلافاصله به بیمارستان میلاد ارومیه رفت تا این طرح را که با سرمایه بخش خصوصی راه اندازی شده، افتتاح کند.
بیمارستان 300 تختخوابی و بین‌المللی میلاد با پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده بود که فاز 2 آن در سفر معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
افتتاح فاز 2 یک بیمارستان دیگر در جنوب آذربایجان غربی، نخستین برنامه کاری معاون اول رییس جمهوری در روز دوم سفر به این استان بود؛ در این آیین فاز دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) میاندوآب به بهره برداری رسید.
این بخش از بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) میاندوآب با زیربنای 10 هزار مترمربع در چهار طبقه احداث شده و دارای 2 بخش بستری، 13 اتاق زایمان و 6 اتاق جراحی است.
اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح این طرح، با بیان اقدامات خوب دولت در مهار منابع آبی و استفاده بهینه از آنها اظهار داشت: در سال اول دولت یازدهم با برداشت هشت میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی که با موافقت رهبر معظم انقلاب انجام گرفت، تمامی طرح‌های آبی و خاکی را در غرب کشور با موفقیت به پایان رسانده و توانستیم چند میلیارد مترمکعب آب را به کشور بازگردانیم.
وی افزود: دولت همچنین مصمم است تا گازرسانی را تا پایان این دولت به پایان برساند و کار آبرسانی به تمامی روستاها را نیز همچنان ادامه دهد.
وی به زوایای مختلف طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این طرح موجب شد تا پزشکان متخصص به مناطق محروم بروند و در آنجا ماندگار شوند.
وی تاکید کرد: اجرای این طرح همچنین 45 هزار تخت بیمارستانی موجود کشور را بازسازی و 26 هزار تخت بیمارستانی جدید را نیز به این تعداد افزود به طوری که هم‌اکنون یک چهارم تخت‌های موجود در این دوره ایجاد شده است.
بازدید از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه که یکی از مهمترین طرح های احیای این دریاچه است، دیگر برنامه مهم معاون اول رییس جمهوری در آذربایجان غربی بود.
در این بازدید، مسئولان اجرایی و دست اندرکاران طرح به طور کامل گزارشی از وضعیت اجرای تونل ارائه کردند.
طرح تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه دارای 36 کیلومتر طول می‌باشد که تاکنون 31 کیلومتر آن احداث و عملیات اجرایی پنج کیلومتر از این تونل باقی‌ مانده‌است تا سالانه 650 میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه شود.
بعد از آن، نوبت به بازدید از دریاچه ارومیه رسید و معاون اول رییس جمهوری که ریاست ستاد احیای دریاچه را نیز برعهده دارد، از نزدیک با وضعیت کنونی دریاچه ارومیه آشنا شد.
جهانگیری در این بازدید دستور لازم را برای تداوم هرچه سریع‌تر طرح‌های مربوط به انتقال آب و کاهش مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را صادر کرد.
برگزاری جلسه کارگروه ستاد احیا بلافاصله پس از بازدید از دریاچه ارومیه و تونل انتقال آب به این دریاچه، برنامه ویژه معاون اول رییس جمهوری در سفر به ارومیه بود که با حضور همه اعضا برگزار شد و در آن، استاندار آذربایجان غربی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و دبیر ستاد احیا، وزیر نیرو و برخی دیگر از مسئولان به بیان نظرات خود برای بهبود عملکرد در راستای احیای دریاچه ارومیه پرداختند.
معاون اول رییس‌جمهوری در این جلسه گفت: اقدامات سخت‌افزاری دریاچه ارومیه و تونل انتقال آب به این دریاچه تا پایان دولت دوازدهم به سرانجام می‌رسد.
اسحاق جهانگیری افزود: تاکنون 34 هزار و 650 میلیارد ریال به غیر از منابع داخل دستگاهی برای احیای دریاچه هزینه شده‌است.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز اقدامات لازم را با اعتبارات درون‌دستگاهی باید انجام دهند و منتظر تخصیص اعتبار سالانه نباشند.
وی با بیان اینکه در تخصیص آب برای صنعت و گلخانه در حوضه دریاچه ارومیه مشکلی نداریم، ادامه داد: ما به دنبال حل مشکل مردم هستیم و تمام توان خود را در این خصوص به کار می‌گیریم و بنا نداریم که برای مردم مشکل‌آفرین باشیم.
معادن اول رییس‌جمهوری تصریح کرد: دولت به دنبال آرامش و توسعه کل کشور به ویژه حوضه دریاچه ارومیه است و تمام برنامه‌ریزی‌ها را نیز در این خصوص انجام می‌دهد.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با توجه به مشکلات موجود و نیاز منطقه، بازنگری در برخی مصوبه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه ضروری به نظر می‌رسد.
محمدمهدی شهریاری افزود: اختصاص آب به بخش صنعت و کشت گلخانه‌ای در کنار بازنگری در بازاجرای سد در مناطق حاشیه‌ای و شبکه‌های آبیاری از جمله موارد مهم در این خصوص است.
وی با قدردانی از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به دریاچه ارومیه و اقدامات موثر ستاد احیا، اضافه کرد: مهمترین مشکل ما تخصیص نیافتن آب برای کشت گلخانه‌ای است که مانع سرمایه‌گذاری در این حوزه ‌می‌شود.
‌وی بیان کرد: برخی طرح‌های اجرایی در حوزه سدسازی نیز در این حوضه متوقف شده که از جمله آنها می‌توان به سد نازلو با 34 درصد پیشرفت، سد سیمینه رود با 15.6 درصد پیشرفت و سد باراندوز با 13 درصد پیشرفت اشاره کرد.
استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: این در حالی است که برای برخی از آنها نیز میلیاردها تومان هزینه شده و از جمله آنها هزینه 64 میلیارد تومانی در خصوص سد نازلو را می‌توان ذکر کرد.
شهریاری گفت: برخی شبکه‌ها نیز بر اساس مصوبه‌های این ستاد متوقف شده که شبکه‌های «زولا و دریک» سلماس، نازلو و شهرچای ارومیه، حسنلو نقده و زرینه‌رود و ساروق از جمله آنهاست.
وی با اشاره به اختصاص 150 میلیون مترمکعب آب شرب از زرینه‌رود به آب شرب شهر تبریز، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این آب به بخش شرب اختصاص نیافته است و در بخش دیگری مصرف می‌شود.
وی بیان کرد: علاوه بر آن 200 میلیون مترمکعب هم از رودخانه ارس که باید بخشی از حقآبه دریاچه ارومیه را تامین کند، به آذربایجان‌شرقی می‌رود.
وی اضافه کرد: مردم باید به خاطر اقدامات انجام‌شده برای احیای دریاچه ارومیه قدردان دولت باشند هرچند دولت این را وظیفه خود می‌داند؛ امیدوارم با تکمیل طرح‌های ستاد احیا شاهد بهبود روزافزون وضعیت دریاچه باشیم.
در این جلسه همچنین کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه و رضا اردکانیان وزیر نیرو از احیای دریاچه در سال 1406 و همچنین ورود 4.7 میلیارد مترمکعب آب از سدها به دریاچه طی سال های اخیر خبر دادند.
آخرین برنامه جهانگیری در ارومیه، افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری در این شهر بود؛ این ورزشگاه که 15 سال از کلنگ زنی آن می گذشت، به همت دولت تدبیر و امید عملیات عمرانی آن سرعت یافته بود که با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
جهانگیری در این آیین گفت: دولت تدبیر و امید با همه توان به دنبال ایجاد نشاط، شادابی و امید به آینده در میان جوانان است و اجرای طرح‌‎های مختلف به‌ویژه طرح‌های توسعه زیرساخت‌های ورزشی در همین رابطه انجام‌ می‌گیرد.
وی افزود: احداث زیرساخت‌های مورد نیاز قشر جوان از وظایف مهم دولت‌هاست که به خوبی در کشور انجام شده است و افتتاح صدها طرح طی سال‌های اخیر آن را نشان می‌دهد.
وی اضافه کرد: دشمنان به دنبال ناامید کردن مردم به ویژه جوانان از آینده کشور هستند و اجرای اینگونه طرح‌ها آنان را در رسیدن به اهداف خود ناامید می‌کند.
وی‌بیان‌کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند تا امید به آینده در جوانان روز به روز بیشتر شود و همراهی همه بخش‌ها در این خصوص ضروری است.
معاون اول رییس‌جمهوری نگاه مساوی به شادابی و نشاط دختران و پسران را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: برخی افراد مخالف حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هستند ولی باید بدانند که زنان جامعه ما طی سال‌های طولانی گذشته به صورت کاملا اسلامی در میادین حضور یافته‌اند و از اعتقادات خود نیز با وجود درخشش در بسیاری از مسابقات عدول نکرده‌اند.
جهانگیری تاکید کرد: ما باید همیشه برای بانوان در میادین ورزشی، شرایط مناسب به وجود بیاوریم.
معاون اول رییس جمهوری به همراهی وزرای نیرو، ورز ش و جوانان و بهداشت و درمان عصر روز پنجشنبه ارومیه را به مقصد تهران ترک کردند.
برچسب‌ها
آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید اسحاق جهانگیری دریاچه ارومیه محمدمهدی شهریاری ستاد احیای دریاچه ارومیه

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/170832/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور؛ ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از دلیل مرگ او

جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد

قلع و قمع 2 مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای باروج یامچی

اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در آذربایجان شرقی

مسامحه دستگاه‌های متولی حجاب پذیرفتنی نیست

پیش‌بینی تولید 14 میلیون تن گندم در کشور

دادستان اردبیل: پوشیدن لباس‌های خلاف شرع، جرم است

اجرای محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در اردبیل

کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد

کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب

راهیابی والیبالیست‌های مهاباد و بوکان به اردوی تیم‌ملی

تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه

پیام‌ تبریک فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به مناسبت 29 فروردین روز ارتش

کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت

ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است

56٠ واحد مسکونی نیروهای ارتش در ارومیه در حال اجراست

فیلم جدید حسن فتحی و شهاب حسینی از فردا می‌آید

خشم عجیب پوچتینو: خاک بر سر مدیر نشست خبری!‏

برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان میانه در 21 اردیبهشت

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

47 سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد

برر سی طرحهای محرومیت زدایی در نقده

376 میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت

تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی

اعطای 44 سری جهیزیه به نوعروسان و زوجهای جوان در پیرانشهر

ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه

نیروهای مسلح کشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارند

دو پینگ‌پنگ باز اعزامی به رقابت‌های انتخابی المپیک مشخص شدند

نیما عالمیان مجوز حضور در انتخابی المپیک را گرفت

برادران عالمیان در مسیر سهمیه المپیک پاریس

برادران عالمیان در راه انتخابی المپیک

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

حواشی «مست عشق» همچنان ادامه دارد/ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

مبادرت باشگاه‌ها و مدارس والیبال جهت اخذ مجوز فعالیت الزامی است

جذب و هزینه 57 درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط

(تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

انتقاد فرماندار بستان آباد ازوضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی دام

رهاسازی 30 قطعه کبک در دامان طبیعت مرند

فریدون مشیری؛ شاعر زندگی/ ویدئو

راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل

تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود

محکومیت سه میلیارد ریالی قاچاقچی احشام در سلماس

مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه

جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلفدر ارومیه

مشارکت مردم شاه کلید موفقیت بنیاد مسکن

جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلف در ارومیه

راهیابی دو والیبالیست از مهاباد و بوکان به اردوی تیم ملی

ثبت 246 میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی

قدردانی امام جمعه اشنویه از عملیات وعده صادق