پیام آذری

آخرين مطالب

گزارش خبری مهر؛

ایران قدرت فوتسال آسیا/رضایت از میزبانی شایسته ارومیه ورزشي

ایران قدرت فوتسال آسیا/رضایت از میزبانی شایسته ارومیه
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه – مسابقات مقدماتی فوتسال قهرمانی آسیا امروز در حالی به خود پایان می دهد که درخشش بازیکنان تیم ملی فوتسال در این دوره از مسابقات نشان داد ایران قدرت برتر فوتسال آسیا است.

خبرگزاری مهر - گروه استانها: مرحله مقدماتی فوتسال قهرمانی آسیا در منطقه جنوب و مرکز آسیا با حضور 7 تیم ایران، تاجیکستان، افغانستان، جمهوری قرقیز، ازبکستان، نپال و ترکمنستان در ارومیه در حال برگزاری است.
در حال حاضر تیم های قاره آسیا با استفاده از مربیان صاحب سبک، اصول دفاعی را به خوبی آموزش دیده اند و سال به سال عملکرد بهتری از خود به نمایش می گذارند بطوری که تیم ملی ایران در سالهای اخیر با درخشش در بازیهای بین المللی و منطقه ای توانسته حرف های زیادی برای گفتن در این رشته ورزشی داشته باشد.
مرحله مقدماتی مسابقات فوتسال مردان آسیا از روز چهارشنبه تا سوم آبان ماه امسال با حضور تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، نپال، افغانستان، ایران، قرقیزستان و ترکمنستان در ارومیه برگزار می‌شود؛ طبق قرعه‌کشی تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، نپال و افغانستان در گروه اول و تیم‌های ایران، قرقیزستان و ترکمنستان در گروه دوم به رقابت می‌پردازند.
در روز نخست بازیها در اولین دیدار این مسابقات تاجیکستان با 6 گل نپال را شکست داد، ازبکستان با نتیجه 6 بر 2 افغانستان را از پیش‌رو برداشت و تیم ملی ایران با چهار گل ترکمنستان را مغلوب کرد.
پنج‌شنبه دوم آبان‌ماه تاجیکستان با نتیجه 5 بر 2 افغانستان را برد و به دور بعدی صعود کرد و تیم ملی ازبکستان چهار بر یک نپال را شکست داد ودر روز پایانی دور مقدماتی، امروز نپال با افغانستان ساعت 13، ازبکستان با تاجیکستان ساعت 15:30 و قرقیزستان با ایران ساعت 18 دیدار خواهند کرد.
پنج تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی 2020 مردان آسیا که اسفند امسال در کشور ترکمنستان برگزار خواهد شد را کسب می‌کنند.
حضور بانوان و اختصاص یک چهارم از ظرفیت سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه و استقبال پرشور بانوان نیز توانست بر میزبانی خوب ارومیه نیز مهر تاییدی بزند که تاکنون موجب رضایت مسئولان فدراسیون جهانی و کشوری فوتبال شده است.

تیم ملی تاجیسکتان برای صعود به مرحله بعد آماده است
سرمربی تیم ملی فوتسال تاجیکستان در نشست خبری بعد از بازیهای این تیم گفت: از میزبانی این دوره از رقابت ها رضایت داریم و در گروه 2 این مسابقات مقدماتی جدال سختی وجود دارد و تلاش همه تیم‌ها رسیدن به مرحله نهایی این مسابقات است.
دجان ددوویچ با اشاره به برد تیم اش در اولین بازی این دوره از رقابتها افزود: پیروزی در این دیدار برای ما به عنوان آغازگر این مسابقات از اهمیت بالایی برخوردار بود و بسیار خرسندیم که این مسابقه بدون مصدومیت و بدون اتفاق خاصی به پایان رسید.
وی ادامه داد: تیم ملی فوتسال تاجیکستان با وجود اینکه زمان کافی برای انجام تمرین نداشت، به عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند در گروه 2 این مسابقات حضور دارد و برای صعود به مرحله نهایی امیدوار است.
سرمربی تیم ملی فوتسال تاجیکستان با قدردانی از نحوه میزبانی ایران و شهر ارومیه در فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم، گفت: هتل، اسکان، تغذیه و سالن محل مسابقات در حد بسیار خوبی است و بازیکنان و کادر فنی این تیم به هیچ وجه احساس غریبی نمی‌کنند.
تیم ملی فوتسال تاجیکستان این دوره از رقابت ها تاکنون با برد تیم های مقابل صعود خود به مرحله نهایی را مسجل کرده است.

نپال برای تجربه اندورزی در مسابقات فوتسال شرکت کرده است
اما سرمربی تیم نپال که تاکنون با شکست این دوره از مسابقات را طی کرده اند نه تنها از شکست بازیکنان تیم اش گلایه مند است بلکه فراهم نبودن زیرساخت های ورزش فوتسال را مهمترین عامل باخت تیم ملی این کشور می داند.
گوراک باشنت در گفتگو با خبرنگاران بعد از بازیهای این دوره تا فینال این مسابقات افزود: تجربه کم و نداشتن بازی‌های تدارکاتی عامل اصلی شکست تیم ما برابر تیم ملی تاجیکستان بود.
وی با بیان اینکه فوتسال در نپال علاقمندان زیادی دارد و به عنوان یک ورزش تفریحی است افزود: مشکلات فوتسال در کشور نپال زیاد است و ما علاوه بر اینکه زندگی سختی در این کشور داریم، لیگ و مسابقات فوتسال و حتی زمین مختص و استاندارد فوتسال هم نداریم.
سرمربی تیم ملی فوتسال نپال با بیان اینکه تیم ما با هدف تجربه‌اندوزی در این مسابقات به مصاف رقیبان می‌رود و انتظار داریم برای مسابقات آینده با شرایط بهتری به میدان برویم افزود: شرایط تیم ملی نپال نسبت به سال‌های قبل بهتر شده و در بازی‌های بعدی نیز بهتر خواهدشد.
هر چقدر مربیان تیم های تاجیکستان و نپال از شرایط میزبانی رضایت داشته باشند اما سرمربی تیم افغانستان که از حضور چند بازیکن ایرانی الاصل بهره می‌برد از مناسب نبودن کف پوش سالن مسابقات در ارومیه گلایه مند بوده و یکی از عوامل ناکامی بازیکنانش می داند.

کف پوش سالن غدیر اجازه بازی مناسب به تیم افغانستان نداد
سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان در گفتگو با خبرنگاران بعد از بازی برابر حریفان اش گفت: بازیکنان این تیم به بازی کردن بر روی کف‌پوش چوبی عادت ندارد و کف ‌پوش سالن غدیر ارومیه اجازه ارائه بازی روان را از شاگردانم گرفت.
عبدالرزاق مومراک با بیان اینکه تیم ما همواره بر روی کف پوش پی وی سی تمرین کرده ولی کف پوش سالن غدیر ارومیه چوبی است و روی آن را رنگ کرده اند ادامه داد:
وی اما بعد از تجربه شکست دوم در این دوره از بازیها ناهماهنگی و مشکلات داخلی فوتبال در افغانستان را دلیل ناکامی تیم اش دانست و گفت: تیم ما تنها 20 روز قبل تشکیل شده و نداشتن بازی تدارکاتی و اردوهای تمرینی و همچنین مشکلات داخلی فوتبال افغانستان باعث عدم نتیجه گیری ما در این 2 بازی بود.
مومراک با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنان ایرانی تیم گفت: امیدواریم با کسب تجربه از بازیهای این دوره در رقابت های سالهای بعد عملکرد بهتری داشته باشیم.
سرمربی تیم قرقیزستان، ازبکستان نیز در نشست های بعد از بازی بیشتر به ارزیابی از بازیهای بازیکنان خود پرداخته و به صورت گذرا از میزبانی این دوره از رقابت ها ابراز رضایت کردند.

همه تیم های آسیایی فوتسال درحال پیشرفت هستند/میزبانی ارومیه در حد عالی است
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران که بردهای شیرینی مقابل حریفانش تاکنون تجربه کرده است معتقد است سطح این دوره از مسابقات قابل قبول بوده و همه تیم های آسیایی به خصوص تیم های شرکت کننده در این دوره در حال پیشرفت هستند.
محمد ناظم‌الشریعه حضور تماشاگران پرشور ارومیه را یکی از عوامل برد تیم ملی ایران دانشست و افزود: از این بردها در حضور هواداران پرشور ارومیه‌ای خوشحالیم و به مردم این شهر که میزبانی خوبی داشتند، تبریک می گویم.
وی ادامه داد: ما نیز از سال 2016 جوانگرایی را آغاز کرده ایم و اکنون بازیکنان جوان زیادی به تیم ملی آمده اند که از آن جمله می توان به جوانانی جون سالار آقاپور، طاها مرتضایی، علیرضا جوان، بهزاد عظیمی، سعید مومنی اشاره کرد.
ناظم الشریعه با بیان اینکه هم اکنون تیم فوتسال ایران از قدرت های برتر آسیا به شمار می رود عنوان کرد: ایران همچنان یکی از قدرت های برتر آسیا و حتی دنیا است و در رقابت های فوتسال 2019 نیز حضور قدرتمندی خواهیم داشت.
وی در ادامه میزبانی ارومیه را تاکنون بسیار عالی و مناسب توصیف کرد و گفت: تیم ملی ایران جند سال پیش نیز در این شهر و سالن غدیر مسابقه داده و خاطرات خوبی از میزبانی ارومیه داریم.
امروز بازیهای فینال این دوره از مسابقات در ارومیه برگزار می شود و طی آن چهار تیم جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب می کنند امید می رود بازیهای فینال نیز به خوبی طی این چند روزی که برگزار شده است برگزار شود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/170953/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟