پیام آذری

آخرين مطالب

اظهارات نامزدهای مجلس شورای اسلامی

از احساس تکلیف تا احیای جایگاه مجلس اجتماعي

از احساس تکلیف تا احیای جایگاه مجلس
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز - با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،تبلیغات نامحسوس داوطلبان با ارایه برنامه و حضور در محافل و مجامع و شبکه‌های اجتماعی روز به روز افزایش می‌گذارد.

به گزارش ایرنا، دیروز و در پایان آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس، تعداد افراد ثبت نام‌کننده در آذربایجان‌شرقی به 775 نفر رسید که 82 نفر از آنان زن و مابقی مرد هستند.
ثبت نام از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌شرقی در حالی پایان یافت که در این مدت افرادی با دغدغه‌های متفاوت برای اعلام حضور به فرمانداری تبریز مراجعه می‌کنند.
آذربایجان‌شرقی با 3.9 میلیون نفر جمعیت 19 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که هر چهار سال یک بار در قالب 13 حوزه نمایندگی راهی «خانه ملت» می شوند.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان این که میزان ثبت نام کنندگان نسبت به دوره گذشته 24 درصد افزایش یافته است،گفت: همچنین میزان حضور زنان برای انتخابات نسبت به دوره گذشته 28 درصد افزایش داشته است.
علیار راستگو افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان بیشترین آمار ثبت نامی به ترتیب مربوط به حوزه های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با 335 داوطلب ، مرند و جلفا با 69 داوطلب و مراغه و عجب شیر با 54 داوطلب و میانه با 49 داوطلب و اهر و هریس 45 داوطلب است.
وی اظهار کرد: از مجموع نام نویسی کنندگان 32 داوطلب سابقه نمایندگی در ادوار گذشته و 163 نفر نیز سابقه داوطلبی در ادوار گذشته انتخابات مجلس را دارند.
راستگو خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام زمان ثبت نام از امروز(یکشنبه) 17 آذر، صلاحیت نام نویسی کنندگان در هیئت های اجرایی به مدت 10 روز مورد بررسی قرار گرفته و در یازدهمین روز فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه،علت رد طلاحیت داطلبان را به صورت کتبی و محرمانه به خود داوطلب خواهند داد.
با نگاهی به آمار و اسامی ثبت نام کنندگان می بینیم که اکثر نمایندگان فعلی به جز دو نفر (نماینده مردم مرند و جلفا و یکی از نمایندگان حوزه تبریز،اسکو و آذرشهر) در این دوره نیز از حوزه های انتخابیه شان مجدد داوطلب شده اند و یکی از نمایندگان زن حوزه تبریز،اسکو و آذرشهر نیز ترجیح داده این دوره از حوزه انتخابیه تهران داوطلب شود.
با نگاهی به هرم سنی داوطلبان مجلس،از حداقل(30 سال) تا حداکثر (70 سال) سن دیده می شود. نکته قابل تامل در اظهار نظرها و جایگاه حزبی ثبت نام کنندگان حاکی از غلبه دو گرایش اصلاح طلبی و اصولگرایی است؛اکثر ثبت تام کنندگان اگرچه به طور عضو این دو گرایش سیاسی نیستند اما در اظهارات‌شان خود را علاقمند به گرایش اصلاح طلبی و اصول‌گرایی معرفی می کنند.
از اصلاح قانون تا گسترش دموکراسی
یکی از دواطلبان مجلس یازدهم که سابقه نمایندگی دو دوره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی از حوزه تبریز،اسکو و آذرشهر را در کارنامه دارد،عقبه اصلاح طلبی داشته و به رک گویی و صراحت لهجه معروف است.
وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارها اعلام کرده‌ بودم که آرد خود را بیخته و الک خود را آویخته ام و تا دیروز ساعت 8 نیز به هیچ وجه انگیره شرکت نداشتم، اما به خاطر اصرار دوستان و برای گفتن حرف خود و مردم پا به عرصه انتخابات گذاشتم.
داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات موجود در جامعه تاکید کرد: احساس می کنم که توان سخنگوی مردم بودن را دارم و اگر تاکنون نیز کوچک ترین نقطه ضعف مالی و اخلاقی داشتم مرا رسوا می‌کردند.
وی با بیان این‌که مجلس خانه ملت است و من آمده‌ام از حق انتخاب شدن استفاده کنم، افزود: اگر مجلس، مجلس بود شاید می‌توانست از حوادث اخیر پیشگیری کرده و طرح مدیریت مصرف سوخت را به نحوی در مجلس تعدیل کند تا منجر به حوادث نشود؛ جمیع این موارد باعث شده جهت داوطلبی انگیزه پیدا کنم.
این داوطلب نمایندی مجلس با بیان این‌که حضور در مجلس را ضروری می‌دانم، تاکید کرد: به خاطر آینده مملکت احساس کردم که باید پا به عرصه بگذارم و اگر تایید صلاحیت شوم و رای بیاورم، به عنوان وکیل‌الرعایا وارد مجلس خواهم شد، در این رابطه نیز کارنامه هشت ساله دارم و هر جریان و لیستی که از من حمایت کند، استقبال می‌کنم اما نماینده جریان و گروه نخواهم بود، بلکه نماینده مردم خواهم بود. در این مجلس حتی یک نفر وکیل الرعایا ندیدم که به مّر وظایف نمایندگی عمل کند.
وی گفت: بعد از مجلس هفتم، یک بار هم علت رد صلاحیت من را اعلام نکرده‌اند و فقط گفته‌اند که به خاطر بند یک و سه ماده 28 قانون رد صلاحیت شده‌ام. هنوز ترکش‌های دفاع از اسلام و نظام در بدنم است، چگونه متلزم به نظام و اسلام نیستم؟ ما خود را از انقلابی‌ترین و قانونمندترین افراد جامعه می دانیم.
این داوطلب شرکت در انتخابات اظهار کرد: هر کسی وارد مجلس شده تمام امکانات مجلس را برای رانت، ویژه خواری یا حمایت از مفاسد به کار گرفته اما من همواره با فساد مبارزه می‌کنم، این رویکرد باعث شده تا با ابزار نظارت استصوابی تعدادی افراد کوتوله وارد مجلس شده و سطح مجلس را تنزل دهند.
وی با تاکید بر این‌که وعده‌های خارج از اختیار دادن، نشان از عدم صلاحیت کاندیداست، افزود: در مجلس ششم نشان داده‌ام که با یک گل هم بهار می شود و رکوردار سوال از وزراء در مجلس بوده‌ام.
وی با تاکید بر این‌که اصلاح طلبی و اصول‌گرایی مرسوم دکان است، گفت: مبانی فکری بنده مشخص است و می گویم اصلاح طلب هستم، البته برخی اصول‌گراهایی در استان می‌شناسم که بسیار اصلاح‌طلب تر از برخی اصلاح‌طلبان کار کرده‌اند، باید براساس عملکرد قضاوت کنیم.
یک نامزد انتخابات مجلس یازدهم که فرزند شهید و دانشجوی دکتری علوم اجتماعی است، گسترش دموکراسی را هدف خود برای ثبت‌نام اعلام می کند.
داوطلب دیگر نیز مدیر یک دبیرستان است که ثبت‌نام در انتخابات را یک تکلیف برای خود می‌داند و می گوید: توجه به مشکلات زیرساختی و تربیتی از جمله اهداف من از شرکت در انتخابات است؛ من این مشکلات را از نزدیک لمس کرده ام و فکر می‌کنم بتوانم آنها را حل کنم و به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم.
جوان‌ترین داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در آذربایجان شرقی نیز متولد سال 1366 و کارشناس ارشد برق و مخابرات است که هدفش از ثبت نام در انتخابات خانه ملت را حضور جوانان در مجلس دانست و گفت: جوانان باید مجلس بروند و خواسته‌هایشان را اجرایی کنند. به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم.
یکی دیگر از داوطلبان متولد سال 1345 است که با مدرک فوق لیسانس مدیریت اجرایی جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شده است. او کارمند وزارت نفت بوده و هدف خود را احیای امید در جوانان عنوان کرد.
دانشجوی دکترای نرم افزار مهندسی کامپیوتر و 45 ساله دیگر داوطلبی است که جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد. او کارمند اداره گاز بوده و هدف خود را کمک به مردم و همچنین کمک به رشد و شکوفایی جامعه عنوان کرد. به گفته خودش وابسته به هیچ حزبی نیست.
متولد سال 61 با مدرک کارشناسی ارشد ادبیات دیگر داوطلبی است که جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد.وی مدرس مدارس غیر انتفاعی تبریز بوده و به گفته خودش به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کند. او در جمع خبرنگاران گفت: باید اقتدار ملی داشته باشیم و از پتانسیل های کشور در راستای کمک به مردم و اشتغال برای جوانان استفاده کنیم.
یک روحانی جوان متولد سال 62‌، دارای دکتری حوزه و کارشناسی ارشد الهیات، دیگر داوطلبی است که جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد. او مدرس رشته الهیات در دانشگاه بوده و به گفته خودش به صورت مستقل و به نمایندگی از مردم در انتخابات شرکت می‌کند. او در مورد اهدافش گفت: مشارکت در عرصه انتخابات حق عمومی و همه می‌توانند به نوبه خود وارد عرصه شوند؛ می‌خواهم سخنگوی ملت بوده و تا جایی که در توان دارم مطالبات مردم را پیگیری کرده و زمینه را برای جوانگرایی فراهم کنم.
داوطلبی با مدرک کارشناسی ارشد عمران و دانشجوی دکتری مدیریت ساخت، دیگر داوطلبی است که جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد. او مدیر پروژه‌های ساختمانی، پل ها، است و به گفته خودش به صورت مستقل وارد انتخابات می‌شود اما به طیف اصول گرایی گرایش‌ فکری دارد. او تکمیل پروژه‌های عمرانی چون مترو، راه‌ها و... را از جمله اهداف خود برشمرد و گفت: اتمام خط یک مترو تبریز به مدت 10 سال به طول انجامیده و اگر با همین روال پیش برویم 70 سال بعد خط پنجم مترو تکمیل خواهد شد! از این‌رو جدیت در این رابطه ضروری بوده و در این راستا برنامه دارم.
عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و متولد 61 دیگر داوطلبی است که به همراه پدر و چند تن از همراهان وارد فرمانداری تبریز شد.
وی در جمع خبرنگاران گفت: بنده در ساحه‌های علمی، اجتماعی و سیاسی فعال بوده و به لطف خداوند نیز در حوزه خود دارای توانمندی هستم. به عنوان کنشگر اجتماعی نیز همواره فعال بوده و امروز پا بر عرصه گذاشتم تا منادی ورود جوانان به عرصه مدیریت کشور و تسهیل‌گر و شکننده سد ورود جوانان در عرصه مدیریت باشیم.
وی با تاکید بر این‌که حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی یک الزام بوده و غیرقابل اجتناب است، افزود: گام دوم انقلاب یعنی قدردانی از زحمات 40 ساله، اما جوانگرایی؛ چراکه برای حل مشکلات جامعه نیاز به نفسی تازه احساس می‌شود. می‌خواهیم نخبگان آذربایجان از خانه نشینی خارج شده و جوانان و تحصیل کردگان همانند دوران دفاع مقدس در جامعه نقش ایفا کنند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی عملکرد دهم،گفت: این‌که بگوییم مجلس دهم و مجالس پیشین همه ضعیف بوده‌اند از انصاف دور بوده و از نمایندگان مردم قدردانی می‌کنیم اما اگر مجلس کنشگری مناسبی داشت، وضعیت مردم این چنین نبود.
داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم با تاکید بر این‌که اولویت اول بنده وضعیت معیشتی و امنیت روانی مردم است، افزود: برای رفع این موضوع، نیازمند همدلی در کشور هستیم و بحث های جناحی پاسخگوی این نیازمندی نیست. بنده در ابتدا برای آرامش روانی مردم تلاش خواهم کرد؛ اقتصاد کشور نیز با بحران‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت مواجه است که راه حل های مناسبی در این رابطه دارم.
این داوطلب شرکت در انتخابات با تاکید بر این‌که اگر مردم اعتماد کرده و رای بدهند، به عنوان نماینده کنشگر و تاثیرگزار در مجلس عمل کرده و نماینده منفعل نخواهم بود، خاطرنشان کرد: جوان پیشرو قوه پیشران توسعه و اعتلای جامعه بوده و می‌تواند با عقلانیت، درایت، تدبیر و با روحیه جهادی و آرامان‌خوهی کارهای بسیاری را انجام دهد.
وی با تاکید بر این‌که شفافیت یکی از اصول اساسی بوده و شفافیت آرا و شعافیت مالی از جمله حق و مطالبات مردم است، افزود: اگر به مجلس راه یابم، قول می‌دهم که تمامی آرای خود را افشا کنم. در رابطه با تبلیغات نیز نه هزینه کرده و نه اتلاف منابع خواهم کرد و بعد از انتخابات نیز منابع درآمدی و هزینه کرد(اگر هزینه‌ای باشد) را اعلام خواهم کرد.
اعلام دغدغه دانشجویان با ثبت نام داوطلبان دانشجو
متولد سال 1365 با مدرک کارشناسی ارشد ژنتیک و دانشجوی دکتری بیوانفورماتیک، دیگر داوطلبی است که برای ثبت نام در انتخابات وارد فرمانداری شد. به گفته خودش عضو هیچ حزبی نبوده اما گرایش‌های اصلاح طلبی دارد. وی در جمع خبرنگاران گفت: عمدا روز دانشجو را جهت ثبت نام انتخاب کرده‌ام تا دغدغه این قشر را یادآور شوم، چراکه نخبگان بسیاری داریم که برای کسب حداقل‌های زندگی جذب موسسات خارجی می‌شوند.
وی با بیان اینکه قانون اساسی ما پتانسیل‌های بسیاری دارد که اجرایی نمی‌شود،افزود: بنده اهل تزویر و ریا نبوده و برای تبلیغات نیز به صورت قانونی و معقول هزینه خواهم کرد اما وام دار کسی نخواهیم بود.
دانشجوی دکترای حقوق خصوصی دیگر داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم از حوزه تبریز،اسکو و آذرشهر است. وی وکیل دادگستری است که به مدت 16 سال وکالت می‌کند. در مورد اهدافش در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف بنده پیشگیری از تخلفات بانکی است و اکثر پرونده‌هایی که کار کرده‌ام نیز در همین رابطه است؛ بنده حقوق دان هستم و متعلق به حزب خاصی نبوده و اصلا سیاسی نیستم.
دارنده دکتری زبان شناسی گرایش ترکولوژی دیگر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی است، به گفته خودش 12 عنوان کتاب تالیف کرده و مدرس دانشگاه است. او دغدغه خود را نبود متخصص حوزه ترکولوژی در مجلس عنوان کرد و گفت: طی چندین دوره، نماینده متخصص فرهنگ و زبان‌شناسی از حوزه انتخابیه تبریز به مجلس راه نیافته است، از این رو با توجه به موقعیت کنونی و هجمه‌های دشمنان وظیفه خود دیدم که اگر فرصت فراهم شد در این خصوص موثر واقع شوم.
موضع مشخصی دارم و به جریان انقلابی وابسته ام
نماینده‌ فعلی مردم تبریز،اسکو و آذرشهر از جمله داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است؛ وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این‌که چرا باید مردم دوباره به شما رای دهند؛ گفت: مردم مخیر هستند و بر اساس شاخص‌های مدنظر خود رای خواهند داد، لازم هم نیست که حتما به من رای بدهند اما بنده خود را سرباز نظام و انقلاب می‌دانم به همین دلیل پا به عرصه گذاشته‌ام.
وی در ارزیابی عملکرد مجلس دهم نیز گفت: اصلی‌ترین ضعف مجلس دهم این بود که اکثریت نمایندگان اثرگذار در طرح‌ها و لوایح، به نوعی سرنوشت مجلس را به سرنوشت دولت بسته بودند و همچنین سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی نیز ملاک قانون گذاری و بحث بررسی لایحه بودجه نبود و این موضوع نیز یکی دیگر از ضعف های مجلس گذشته و فعلی بود.
نماینده مردم تبریز،اسکو و آدرشهر افزود: در مجلس گذشته و فعلی تنها حدود 20 الی 25 درصد سیاست کلی نظام مورد توجه مجلس قرار گرفته بود و به همین دلیل بیشتر کارها به سامان نمی‌رسد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از اصولگرایان انتقاد کرده‌اند، گفت: انتقاد حق همه بوده و بدون انتقاد پیشرفت نخواهیم کرد، اما نقد هم باید سازنده باشد و تخریب کننده نباشد تا مسیر پیشرفت را باز کند. توصیه دارم که نقد منصفانه باشد.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ارزیابی عملکرد مجلس دهم در مبارزه با مفاسد اقتصادی و به ویژه بحث خصوصی سازی‌ها، اظهار کرد: بنده از جمله نمایندگان پیشقدم در این رابطه بودم بر مبنای اسناد و بررسی به این نتیجه رسیده بودیم که خصوصی‌سازی در کشور گرفتار روندی معیوب شده و باعث شده افرادی فاقد اهلیت و با پول‌هایی که خارج از قاعده و قانون به دست آورده‌اند، برخی شرکت‌های دولتی را تصاحب کنند که در این رابطه ورود کردیم.
این داوطلب شرکت در انتخابات با تاکید بر این‌که مجلس فعلی تا خرداد ماه جریان داشته و از بحث بنزین به این سادگی رد نخواهیم شد، افزود: طرحی که دولت در این رابطه اجرا کرد می‌توان گفت به نوعی طرح خودشان بود و آقای لاریجانی نیز در این حد اعلام کردند که طرحی نصف و نیمه در جلسه سران قوا تصویب شده است، در این خصوص نه قیمت را گفتند و نه روز اجرا را.
وی در این خصوص تاکید کرد: اقدامات خود را در این خصوص به جد انجام خواهیم داد تا باری از دوش مردم کم کنیم. البته در حرف می گویند افزایش قیمت بنزین بر قیمت سایر کالاها اثرگذار نخواهد بود اما این حرف عقلانی نبوده و مشخص است که افزایش قیمت را در پی خواهد داشت. لذا اگر بگوییم افزایش قیمت بنزین روی قبمت کالاها اصلا اثر ندارد، خودمان را فریب داده‌ایم.
داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که مجلس بدون لاریجانی و عارف چگونه خواهد بود؟ گفت: پیش بینی می‌کنم که مجلس آینده، مجلسی مقتدر، انقلابی و در جهت تحقق آرمان های انقلاب باشد.
وی با بیان این‌که جزو اولین افرادی بودم که بحث شفافیت را در مجلس اعلام کردم، افزود: نماینده مجلس باید در حرف و رفتار شفاف و صادقانه باشد، در سایت خانه ملت نیز از جمله نمایندگانی هستم که بحث شفافیت آرا اعمال کرده ام و همواره در این رابطه تلاش خواهم کرد تا به قانون بدل شود.
کارمند آموزش و پرورش و دارنده مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی دیگر داوطلبی است که با هدف کمک به حل مشکلات جامعه از طریق وضع قوانین وارد گود انتخابات می‌شود. به گفته خودش به صورت مستقل وارد این عرصه شده است.
دانشجوی ترم آخر دکتری عمران دیگر داوطلبی است که جهت ثبت نام وارد شد. وی که سابقه شهرداری مناطق تبریز را در کارنامه خود دارد هم اکنون عضو نظام مهندسی استان و عضو هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان است.
وی در جمع خبرنگاران گفت: به طور رسمی عضو هیچ حزب یا جریان خاصی نیستم و از لحاظ اعتقادی فردی ارزشی بوده و از لحاظ عملکردی نیز معتقد به اصلاح هستم و از نمایندگان ادوار و داوطلبان نمایندگی نیز برای مناظره در راستای ایجاد شفافیت و کمک در راستای انتخاب نماینده اصلح دعوت می کنم.
وی با بیان این‌که قانون اساسی ظرفیت‌های بسیاری دارد که دچار غفلت شده است، افزود: کشور ما در حال توسعه بوده و به نگاهی توسعه گرا نیاز دارد و با انحصار طلبی این توسعه اتفاق نمی افتد و برای تحقق آن نیازمند پوست اندازی و نقش آفرینی جوانان هستیم.
متولد 57 با مدرک کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دیگر داوطلب ثبت نام کننده مجلس یازدهم شورای اسلامی است. او فعالیت رسانه‌ای را در کارنامه خود دارد و خدمت به مردم را از جمله اهداف خود عنوان کرد و گفت: در چهار حوزه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و جامعه برنامه‌هایی دارم.
برچسب‌ها
آذربایجان شرقی ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/175537/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور؛ ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از دلیل مرگ او

جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد

قلع و قمع 2 مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای باروج یامچی

اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در آذربایجان شرقی

مسامحه دستگاه‌های متولی حجاب پذیرفتنی نیست

پیش‌بینی تولید 14 میلیون تن گندم در کشور

دادستان اردبیل: پوشیدن لباس‌های خلاف شرع، جرم است

اجرای محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در اردبیل

کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد

کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب

راهیابی والیبالیست‌های مهاباد و بوکان به اردوی تیم‌ملی

تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه

پیام‌ تبریک فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به مناسبت 29 فروردین روز ارتش

کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت

ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است

56٠ واحد مسکونی نیروهای ارتش در ارومیه در حال اجراست

فیلم جدید حسن فتحی و شهاب حسینی از فردا می‌آید

خشم عجیب پوچتینو: خاک بر سر مدیر نشست خبری!‏

برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان میانه در 21 اردیبهشت

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

47 سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد

برر سی طرحهای محرومیت زدایی در نقده

376 میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت

تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی

اعطای 44 سری جهیزیه به نوعروسان و زوجهای جوان در پیرانشهر

ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه

نیروهای مسلح کشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارند

دو پینگ‌پنگ باز اعزامی به رقابت‌های انتخابی المپیک مشخص شدند

نیما عالمیان مجوز حضور در انتخابی المپیک را گرفت

برادران عالمیان در مسیر سهمیه المپیک پاریس

برادران عالمیان در راه انتخابی المپیک

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

حواشی «مست عشق» همچنان ادامه دارد/ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

مبادرت باشگاه‌ها و مدارس والیبال جهت اخذ مجوز فعالیت الزامی است

جذب و هزینه 57 درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط

(تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

انتقاد فرماندار بستان آباد ازوضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی دام

رهاسازی 30 قطعه کبک در دامان طبیعت مرند

فریدون مشیری؛ شاعر زندگی/ ویدئو

راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل

تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود

محکومیت سه میلیارد ریالی قاچاقچی احشام در سلماس

مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه

جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلفدر ارومیه

مشارکت مردم شاه کلید موفقیت بنیاد مسکن

جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلف در ارومیه

راهیابی دو والیبالیست از مهاباد و بوکان به اردوی تیم ملی

ثبت 246 میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی

قدردانی امام جمعه اشنویه از عملیات وعده صادق