پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی خبر داد

افزایش 27 درصدی میزان ثبت نام برای انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی سياسي

افزایش 27 درصدی میزان ثبت نام برای انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که ثبت نام برای شرکت در انتخابات مجلس نسبت به دوره قبل در استان افزایش 27 درصدی داشته است، افزود: این موضوع نشان از انتخاباتی پرشور دارد که امیدواریم با نقش آفرینی رسانه‌ها و گروه‌های مرجع، شاهد مشارکت گسترده‌تری باشیم.

علیار راستگو در نشستی با اصحاب رسانه استان با بیان این‌که در مجموع، ثبت نام 794 داوطلب برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم نهایی شده است، افزود: فرآیند ثبت نام چهار داوطلب(سه داوطلب از تبریز و یک داوطلب از مراغه) نیز هنوز نهایی نشده است.
وی با بیان این‌که از مجموع کل داوطلبان، 88 نفر(11 درصد) خانم بوده است، گفت: بیشترین تعداد ثبت نام با 336 داوطلب مربوط به حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو بوده و سپس مرند و جلفا با 71 داوطلب، مراغه و عجب‌شیر با 58 داوطلب و میانه 49 داوطلب، بیشترین ثبت نامی‌ها را دارند.
رئیس ستاد انتخابات استان با بیان این‌که در سطح استان برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی 41 نفر ثبت نام کرده است، افزود: در تبریز نیز برای هر کرسی(شش کرسی) 56 نفر ثبت نام کرده و بیشترین مدرک تحصیلی نیز مدرک فوق لیسانس با 635 داوطلب بوده است؛ همچنین 98 داوطلب با مدرک دکتری و 20 داوطلب نیز با مدرک حوزوی ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با بیان این‌که 168 داوطلب سابقه ایثارگری داشته و 32 داوطلب نیز دارای سابقه نمایندگی در ادوار مجلس بوده‌اند، گفت: 172 داوطلب دارای سابقه داوطلبی بوده و بیشترین فراوانی سنی نیز با 189 داوطلب مربوط به گروه سنی 36 تا 40 سال و کمترین فراوانی سنی نیز با دو داوطلب مربوط به گروه سنی 71 الی 75 ساله است.
وی با تاکید بر این‌که داوطلبان عموما از قشر جوان هستند، چراکه 147 داوطلب در گروه سنی 41 تا 45 و 115 داوطلب نیز در گروه سنی 30 تا 35 ساله قرار دارند، افزود: بیشترین فراوانی شغلی نیز با 304 داوطلب مربوط به شغل کارمندی است؛ همچنین 61 داوطلب از گروه شغلی فرهنگیان، 18 داوطلب با شغل پزشکی، 65 داوطلب استاد دانشگاه، 12 داوطلب روحانی و همچنین 72 داوطلب بازنشسته در انتخابات مجلس یازدهم در سطح استان نام نویسی کرده‌اند.
راستگو با بیان این‌که بیشترین میزان نام‌نویسی با "ثبت نام 307 داوطلب" در روز آخر ثبت نام در سطح استان انجام شده است، افزود: کمترین میزان نام نویسی نیز در روز اول با "ثبت نام 32 داوطلب" انجام شده است.
حدود 3000 شعبه اخذ رای و بیش از 50 هزار دست‌اندرکار انتخابات در آذربایجان شرقی
وی با بیان این‌که از 19 نماینده فعلی استان 14 نفرشان برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرده‌اند، تاکید کرد: نزدیک 3000 شعبه اخذ رای و بیش از 50 هزار نفر عوامل و دست‌اندرکار در روز انتخابات انجام وظیفه خواهند کرد.
رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر رصد کارناوال‌های داوطلبان برای ثبت نام، گفت: هرگونه تجمعی که باعث اخلال در روند کار شود، خلاف قانون بوده و در برخی شهرستان ها نیز چنین مواردی وجود داشت که به داوطلبان مربوطه پیام داده و در مورد رعایت قانون تذکر دادیم.
وی با اشاره به آمار ثبت نام در 13 مرکز انتخابیه سطح استان، گفت: از مرکز انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو 366 داوطلب، هشترود و چاراویماق 41 داوطلب، اهر و هریس 47 داوطلب، مراغه و عجب‌شیر 58 داوطلب، میانه 49 داوطلب، شبستر 37 داوطلب، کلیبر، خداآفرین و هوراند 33 داوطلب، ورزقان 18 داوطلب، ملکان 32 داوطلب، سراب 33 داوطلب، مرند و جلفا 71 داوطلب، بستان آباد 24 داوطلب و بناب 14 داوطلب برای انتخابات مجلس یازدهم نام نویسی کرده‌اند. البته ثبت نام چهار نفر نهایی نشده و درصورت نهایی شدن به آمار فعلی افزوده خواهد شد.
وی با تاکید بر این‌که بررسی صلاحیت داوطلبان از 17 آذر (به مدت 10 روز) در هیات های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه شروع شده است، افزود: طبق برنامه زمانبندی انتخابات پیش می‌رویم و حتی هیات‌های اجرایی را نیز دو روز پیش از اتمام زمان تعیین کرده‌ایم.
راستگو با بیان این‌که 22 دی تا 11 بهمن ماه زمان ابلاغ مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان توسط فرمانداران مربوطه و دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهارنظر قطعی و نهایی شورای نگهبان است، افزود: طی 15 تا 21 بهمن ماه نیز به شکایت داوطلبان رسیدگی شده و به نتایج به وزارت کشور اعلام خواهد شد؛ در روز 23 بهمن اسامی نهایی نامزدهای تایید شده منتشر شده و از 23 تا 30 بهمن نیز زمان تبلیغات انتخاباتی است.
وی با تاکید بر این‌که قانون انتخابات در سال 95 اصلاح شده و برای اولین بار در این دوره با اصلاحات انجام شده انتخابات مجلس را برگزار می‌کنیم، افزود: انتخابات مجلس را همانند دوره دهم بصورت نیمه الکترونیکی برگزار خواهیم کرد.
وی با تاکید بر این‌که هیچ گونه مورد خاص و مشکلی در روند ثبت نام از داوطلبان در استان وجود نداشت، بیان کرد: مشارکت در انتخابات از بعد بین المللی و داخلی بسیار بااهمیت بوده و اگر وکیل مردم با مشارکت بالا به مجلس راه یابد با پشتکار بیشتری از مسایل دفاع خواهد کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که تبلیغات پیش از موعد رصد و ثبت می‌شوند، گفت: تمامی دستگاه های کشور باید در انتخابات بی طرف بوده و طبق قانون جدید انتخابات، اعضای هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و عوامل انتخابات حق ابراز نظر در رابطه با جریانات سیاسی و اشخاص را ندارند.
وی بیان کرد: از مجموع داوطلبان استان، 110 داوطلب در ستاد انتخابات کشور نام نویسی خود را انجام داده‌اند.

افزایش 18 درصدی ثبت نام در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو
وی با تاکید بر این‌که ثبت نام در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با 366 داوطلب نسبت به دوره قبل شاهد افزایش 18 درصدی است، افزود: در دوره قبل از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو 283 داوطلب ثبت نام کرده بودند؛ همچنین میزان ثبت نام بانوان در استان نیز افزایش 28 درصدی داشته است، چراکه در دوره قبل 64 خانم ثبت نام کرده بودند.
رئیس ستاد انتخابات استان با تاکید بر این‌که سایز مجاز برای عکس تبلیغاتی داوطلبان در زمان تبلیغات حداکثر 10 در 15 سانتی‌متر بوده و مابقی آثار نیز حداکثر 50 در 70 سانتی‌متر است، افزود: صدای بلندگوهای تبلیغاتی نباید در بیرون از محل تبلیغات شنیده شده و همچنین راه‌اندازی کارناوال نیز ممنوع است. خوشبختانه در قانون جدید، محدوده تبلیغات هم برای نامزدها و هم طرفدارانشان لحاظ شده است.
وی با تاکید بر این‌که کاندیداها باید توانمندی‌ها و شایستگی خود را بدون تخریب دیگری بیان کنند، افزود: مردم نیز باید با وظایف نمایندگان آشنا شده و رسانه‌ها باید در جهت رساندن جامعه به بلوغ در حوزه مسایل قانونی تلاش کنند.
وی با تاکید بر این‌که کمیته ای تشکیل داده‌ایم و فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی را به دقت رصد می‌کنیم، گفت: از زمان ثبت نام افراد به عنوان داوطلب، کلیه فعالیت های وی رصد شده و پلیس فتا نیز بصورت روزانه از فعالیت‌های مجازی گزارش می‌دهد. باید اخلاق را در انتخابات رعایت کنیم.
مرتضی محمدزاده، دبیر ستاد انتخابات استان نیز در نشست اظهار کرد: طبق اصلاحیه قانون انتخابات در سال 95، فعالیت های مجازی و تبلیغات پیش از موعد صراحتا در قانون اعلام و لحاظ شده و در این مورد سکوت یا خلا قانونی نداریم.


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/175784/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزار نفری ارومیه

رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران

کنایه متس هوملس به حذف تیم‌های لیگ برتری: خوب درو کردیم، دوستان کشاورز من!

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

عملیات وعده صادق از برکات وجود ارتش و سپاه مقتدر است

اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است

عملیات عمرانی بزرگترین پروژه مسیر گشایی تاریخ تبریز

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود

کنایه امام جمعه اردبیل به ادعای حمله اسرائیل به اصفهان /مگر کوادکوپتر قدرت دارد که مسیر دو هزار کیلومتری را طی کند؟

سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است

راهپیمایی مردم تکاب در حمایت از عملیات وعده صادق برگزار شد