پیام آذری

آخرين مطالب

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی:

ثبت نام 794 داوطلب نمایندگی مجلس قطعی شده است/حضور 83خانم در لیست اجتماعي

ثبت نام 794 داوطلب نمایندگی مجلس قطعی شده است/حضور 83خانم در لیست
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز- رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از قطعی شدن ثبت نام 794 داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه های انتخاباتی آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علیار راستگو ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در خصوص اخرین وضعیت ثبت نام نامزدها برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به جز چهار نفر که روند تکمیل ثبت نام آن ها به پایان نرسیده، ثبت نام 794 نفر در استان نهایی شده است که 11 درصد از این تعداد یعنی 83 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
ثبت نام 56 نفر برای هر کرسی مجلس در حوزه تبریز
وی ادامه داد: تعداد ثبت نامی ها از حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز مجموعا 336 نفر است که طبق آمار برای هر کرسی مجلس، 41 نفر در استان ثبت نام کرده اند که در تبریز نیز این رقابت در بین ثبت نامی ها 56 نفر برای هر کرسی است که قاعدتا پس از تایید صلاحیت ها، این تعداد تفاوت خواهد داشت.
راستگو با اشاره ای به تعداد ثبت نامی ها در دیگر حوزه های استان نیز گفت: در هشترود و چاراویماق 41 نفر، اهر و هریس 47 نفر، مراغه و عجب شیر 58، میانه 49، شبستر 37، کلیبر، خداافرین و هوراند 33، ورزقان 18 ، ملکان 32، سراب 33، مرند و جلفا 71، بستان آباد 24 و برای بناب 14 نفر به عنوان نامزد انتخابات مجلس اینده ثبت نام کرده اند.
وی در خصوص آمار تحصیلات دانشگاهی نامزدهای انتخاباتی نیز گفت: 635 نفر دارای تحصیلات فوق لیسانس، 98 نفر دکترا، 20 نفر تحصیلات حوزوی و یک تعدادی هم دارای مدرک لیسانس هستند.
32 داوطلب دارای سابقه نمایندگی در ادوار مختلف
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: از بین ثبت نام کنندگان 168 نفر دارای سابقه ایثارگری، 32 نفر سابقه نمایندگی در ادوار مختلف و 172 نفر سابقه داوطلبی در انتخابات گذشته را دارند.
وی افزود: بیشترین گروه سنی مربوط به سنین 36 تا 40 سال می شود که 189 نفر را تشکیل می دهند، کمترین گروه سنی نیز به سنین 71 الی 75 سال و با دو نفر داوطلب مربوط می شود.
رکورد روز آخر با ثبت نام 327 نفری
راستگو بیشترین ثبت نام داوطلبان را روز اخر با تعداد 327 نفر دانست و گفت: کمترین ثبت نام نیز مربوط به روز اول و با 32 نفر می شود.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به افزایش تعداد ثبت نامی ها نسبت به دوره گذشته گفت: در تعداد ثبت نام ها در استان نسبت به دوره گذشته 27 درصد و در شهر تبریز 18 درصد افزایش داریم.
افزایش 28 درصدی ثبت نام بانوان نسبت به دوره گذشته
وی از ثبت نام 110 نفر از داوطبان استان در ستاد انتخابات کشور خبر داد و گفت: همچنین حضور و ثبت نام بانوان نسبت به دوره قبل 28 درصد افزایش داشته است.
راستگو ادامه داد: پیش بینی می کنیم سه هزار شعبه اخذ رای در استان داشته باشیم که اگر به صورت میانگین در هر حوزه در حدود 17 نفر شرکت کنند، 50 هزار نفر دست اندرکار خواهیم داشت.
رییس ستاد انتخاباتی استان با اشاره ای به تفاوت ستادهای انتخابیه اصلی و فرعی گفت: در کل استان 46 حوزه انتخابیه داریم که برای هر 46 حوزه، هیات نظارت و اجرایی تشکیل شده و فرایندهای انتخاب در این حوزه ها انجام می شود که از این تعداد، 13 حوزه، حوزه اصلی است.
وی ادامه داد: مراکز اصلی هفت ماموریت در انتخابات دارند که مراکز فرعی آن ها را ندارند، ثبت نام از کاندیداها، بررسی صلاحیت، ابلاغ رد یا تایید صلاحیت، انتشار آگهی اسامی تایید صلاحیت ها، تجمیع آرا، انتشار آگهی آرای کاندیداها و رسیدگی به شکایت داوطلبان برای رسیدگی به روند انتخابات از ماموریت های اصلی این مراکز هستند.

راستگو با بیان اینکه کار بررسی و صلاحیت کاندیداها از 17 آذر ماه شروع شده است، گفت: بعد از روند بررسی های صورت گرفته در نهایت فرماندار مرکز حوزه، 23 بهمن ماه، لیست افرادی را که در این حوزه می توانند تبلیغات خود را شروع کننده را منتشر کرده و نامزدها از 24 بهمن می توانند تبلیغات خود را شروع کنند که این تبلیغات تا 24 ساعت قبل از ساعت اخذ رای ادامه خواهد داشت.
قوانینی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی
وی با اشاره ای به برخی قوانین تبلیغاتی نامزدهای نهایی که در دهه سوم بهمن انجام می شود، گفت: طبق قانون عکس های نصب شده توسط نامزدها حداکثر در اندازه 10 در 15 متر و بقیه آثار نیز در اندازه 50 در 70 خواهد بود؛ از سوی دیگر تشکیل هر گونه کارناوال نیز ممنوع است و هم طرفداران و هم کاندیداها حق از بین بردن حیثیت و تخریب طرف مقابل را ندارند.
راستگو افزود: تمامی دستگاه های کشور باید در این انتخابات بی طرف باشند و حتی در قانون جدید انتخابات آمده که اعضای هیات های اجرایی و نظارتی نمی توانند در مورد جریانات سیاسی اعلام نظر کنند.
با تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی هم برخورد می شود
رئیس ستاد انتخابات استان در خصوص تبلیغات زودهنگام برخی نامزدها در شبکه مجازی گفت: همه ممنوعیت هایی که قانون شمرده در شبکه مجازی نیز ممنوع بوده و مرتکب آن ها، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند که برای نظارت در این امر، کمیته ای با عضویت پلیس فتا تشکیل شده است که همه این ها در بررسی صلاحیت ها تاثیرگذار خواهند بود.
وی ادامه داد: همه داوطلبان نمایندگی مجلس باید اخلاق را رعایت کند و از همین جا از تک تک افراد می خواهیم با صداقت و درستی عمل کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/175811/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟