پیام آذری

آخرين مطالب

گزارش ایسنا از دومین روز مسابقات مناظرات دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور در تبریز علمي

گزارش ایسنا از دومین روز مسابقات مناظرات دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور در تبریز
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان شرقی دومین روز از سومین دوره مسابقات مناظره‌ی دانشجویی ویژه‌ی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در تبریز، در حالی برگزار شد که از بین 16 تیم مراکز علمی –کاربردی استان‌ها، هشت تیم به مرحله‌ی بعدی این مسابقات راه یافته بودند.

از صبح روز سه شنبه رقابت مناظره‌ای بین هشت تیم استان‌های مرکزی، البرز، چهارمحال بختیاری، کرمانشاه، تهران غرب، کرمان و آذربایجان شرقی آغاز شد.
ظهر روز سه شنبه بعد از اتمام رقابت مناظره‌ای بین هشت تیم، چهارتیم استان کرمانشاه، تهران غرب، البرز و اصفهان به مرحله‌ی نیمه نهایی راه یافتند و در پایان دو تیم استان کرمانشاه و البرز به مرحله‌ی فینال راه یافتند.
در ادامه با نماینده‌ی دانشجویان تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات گفت‌وگو کردیم.
نماینده دانشجویان تیم ماد جهاد دانشگاهی کرمانشاه
حسن خدا کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در دو دوره‌ی مسابقات مناظرات دانشجویی استان کرمانشاه شرکت کردم ولی این اولین دوره‌ی کشوری است که در آن شرکت می‌کنم.
وی با بیان این‌که مسابقات مناظرات دانشجویی از سطح قابل توجهی برخوردار است، گفت: تمامی تیم‌ها دارای اطلاعات کافی هستند و با قدرت زیادی درمسابقات شرکت کردند.
وی بیان کرد: طبق اذعان تیم‌هایی که تجربه‌ی حضور در دوره‌های قبلی مسابقات کشوری داشتند، سطح این مسابقات نسبت به دوره‌های قبلی بسیار بالا بوده و امتیازات داوری نیز نشان می‌دهد که تیم‌ها با اختلاف بسیار کمی نسبت به یکدیگر نتایج برتری را کسب می‌کنند .
نماینده دانشجویان تیم ماد جهاد دانشگاهی کرمانشاه ضمن قدردانی از میزبانی مسئولان علمی کاربردی از تیم ها در شهر تبریز، گفت: در این چند روزی که میهمان شهر خون گرم تبریز بودیم به شدت مورد لطف عزیزان قرار گرفتیم، همکاری های لازم با ما انجام گرفت وتمامی امکانات مورد نیاز نیز در اختیار تیم‌های شرکت کننده در مسابقات مناظرات دانشجویی قرار گرفت.

از مسئولان علمی کاربردی انتظار داریم گزاره‌های مناظرات را محدود نکرده و گستره‌ی گزاره‌ها را افزایش دهند
وی در خصوص گزاره‌های مناظرات مسابقات مناظرات دانشجویی، اظهار کرد: گزاره‌های این مسابقات از سطح کمی و کیفی بسیارخوبی برخودار بودند.
نماینده تیم ماد استان کرمانشاه با بیان این‌که از مسئولان علمی کاربردی انتظار داریم گزاره‌های مناظرات را محدود نکرده و گستره‌ی گزاره‌ها را افزایش دهند، افزود: با گسترش گزاره‌ها تا حدودی حس مطالبه گری دانشجویان افزایش می‌یابد، در دوره‌های قبلی بیشتر گزاره‌ها در خصوص مباحث اقتصادی بود ولی این دوره بیشتر موضوعات مربوط به علمی کاربردی است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره تاکیدات فراوانی نسبت به توسعه‌ی کرسی‌ها آزاد اندیشی دارند، معتقدم ما می‌توانیم با شرکت در کرسی‌ها آزاد اندیشی و دیالوگ به توسعه برسیم، زمانی که در فضای دیالوگی قرار می‌گیریم تفکرات و ایده‌های افراد با یکدیگر برخورد می‌کند و اصلا مهم نیست تیم‌ها نظرات یکدیگر را بپذیرند.
وی بیان کرد: این دوره از مسابقات بیشتر مربوط به مرکز علمی کاربردی بود، به همین دلیل منفعت آن ارتقا و بهبود سیستم آموزشی بود.
نماینده دانشجویان تیم رادمین قند کرج استان البرز
مهدی هنرمند راد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که ما تاکنون در چهار دوره‌ی مناظرات استانی و دو دوره‌ی سطح کشوری شرکت کردیم، گفت: سطح سومین مسابقات مناظرات دانشجویی از لحاظ کمی و کیفی بسیار مطلوب است.

وی افزود: شهر تبریز دربرگزاری این مسابقات میزبان بسیار خوبی بود و از تمامی تلاش و زحمات عوامل برگزار کنندگان این مسابقات قدردانی می‌کنیم.
هنرمند راد با بیان این‌که گزاره‌های مسابقات، گزاره‌های خوبی بودند، افزود: پیشنهاد می‌کنم گزاره‌ها از لحاظ کیفی تا حدودی از چارچوب دانشگاه‌های جامع خارج شود تا بتوانیم در خصوص سایر دانشگاه‌ها نیز تحت قالب گزاره‌های اقتصادی و اجتماعی بحث کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه جامع دانشگاهی است که با سایر دانشگاه رقابت می‌کند و معتقدم می‌توان این رقابت را در گزاره‌های مسابقات مناظره‌ای نیز نشان داد.
نماینده دانشجویان تیم رادمین قند کرج استان البرز با بیان این‌که دانشگاه جامع علمی کاربردی رسالت کاربردی و مهارت پروری را برعهده دارد، گفت‌: برگزاری این مناظرات دانشجویی برای ایجاد مهارت گفت‌وگو و تحقق رسالت‌ اصلی دانشگاه است و قطعا می‌تواند در اهداف توسعه مهارتی دانشگاه موثر واقع شود.
مهارت پروری دانشگاه می‌تواند ارتباط صنعت و دانشگاه را افزایش دهد
وی با اشاره به مطالبات اصلی دانشجویان از مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی، اظهار کرد: با توجه به این‌که بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی کارآفرین هستند و بیشتر در صنعت مشغول به کار هستند قطعا توسعه‌ و و حمایت از آن‌ها می‌تواند در جامعه موثرواقع شود.
وی با تاکید بر این‌که مهارت پروری دانشگاه می‌تواند ارتباط صنعت و دانشگاه را افزایش دهد، تاکید کرد: با برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی می‌توان افراد مستعد دانشگاه را شناسایی و به افراد کارآفرین نیز معرفی کرد.
نماینده تیم شیخ بهایی اصفهان: سطح مناظرات بسیار بالا بود
محمدجواد کرباسی، نماینده ی تیم شیخ بهایی از نجف آباد اصفهان در گفت‌گو با ایسنا، به نحوه ی انتخاب گزاره ها اشاره کرد و افزود: قطعا در انتخاب گزاره ها وسواس زیادی به خرج داده شده و به نوعی دغدغه های واحد مرکزی دانشگاه علمی-کاربردی در آنها گنجانده شده بود، تیم هایی که در این مناظرات شرکت کردند، مطالعات و تحقیقات بسیار زیادی در مورد این گزاره ها انجام داده و با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت کردند.

نماینده ی تیم شیخ بهایی استان اصفهان در ادامه از مسئولین برگزاری مسابقات تقاضا کرد که بعد از اتمام مسابقات، فیلم های مناظرات را در اختیار مسئولان مربوطه قرار دهند تا بینش دانشجویان نسبت به مسائل و گزاره های موجود، در تصمیم گیری های آتی مورد ملاحظه قرار گیرد.
وی افزود: به عنوان اولین دوره شرکت در مرحله کشوری، تجربه ی بسیار خوبی برای ما بود و سطح مسابقات و کیفیت میزبانی آذربایجان شرقی در سطح بسیار بالایی قرار داشت.
کرباسی با بیان اینکه برگزاری چنین مسابقاتی به تقویت شیوه ی استدلال و بیان دانشجویان کمک شایانی می کند، افزود: نحوه ی استدلال و بیان نیز به اندازه ی دانش علمی و فنی دانشجویان دارای اهمیت است و دانشگاه علمی کاربردی با برگزاری این مسابقات توانسته گام بلندی در راستای تقویت این مهم بردارد.
وی در ادامه نیز از مسئولان ذیربط تقاضا کرد تا هماهنگی های لازم برای شرکت تیم های برتر در رقابت با سایر دانشگاه های کشور انجام شود تا ریشه های این گونه مناظرات و مسابقات در دانشگاه علمی-کاربردی پایدار شود و انگیزه ی مضاعفی نیز برای دانشجویان باشد.
نماینده‌ی تیم جهاد دانشگاهی یک از واحد تهران غرب استان تهران
حمیدرضا مهدی زاده درگفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که شانزده تیم شرکت کننده در این دوره از مسابقات از بین فیلم های ارسالی به هیئت برگزاری مسابقات گزینش شده بودند، گفت: سطح مسابقات این دوره را نسبت به دوره ی قبلی، بهتر ارزیابی می‌کنم.

وی در ادامه افزود: گزاره های انتخاب شده در این دوره، بیشتر در حوزه ی اقتصادی بودند، درحالی که می توانستند از مسائل سیاسی و اجتماعی نیز در تبیین گزاره ها استفاده کنند؛ چرا که دانشگاه جامع علمی-کاربردی با توجه به حیطه ی فعالیتی خود، می تواند در تمامی مسائل جاری ورود پیدا کند و راهکارهایی را برای حل مشکلات ارائه دهد.
وی در ادامه خطاب به مسئولان گفت: انتظارداریم مسئولان پس از پایان یافتن مسابقات، راهکار های ارائه شده را تبدیل به کتابچه ای کنند تا برای استفاده در اختیار حوزه های مربوطه قرار گیرد و معقتدم عیار موفقیت دانشگاه جامع علمی-کاربردی در برگزاری چنین مسابقات و مناظراتی، بازخورد خروجی این مناظرات در تصمیمات آتی مسئولان این دانشگاه است.
نماینده هیئت داوران مسابقات مناظرات دانشجویی
حمید رضا بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور به میزبانی تبریز، اظهار کرد: این مسابقات مانند نهالی است که در طول سه سال در دانشگاه علمی کاربردی تا حدودی رشد کرده است، برهمین اساس اکنون نباید انتظاری در سطح بالا از آن داشته باشیم.
این سه دوره از مناظرات دانشجویی در بین دوره‌ها از نظر کیفیت و فعالیت تیم ها در سطح بسیار بالایی قرار دارد

وی ادامه داد: بنده که حدود هشت سال در دوره‌های مختلف مناظره‌ی دانشجویان ایران فعالیت دارم، اذعان می‌کنم، این سه دوره از مناظرات دانشجویی در بین دوره‌ها از نظر کیفیت و فعالیت تیم ها در سطح بسیار بالایی قرار دارد.
برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی جزو فعالیت‌های فاخر فرهنگی محسوب می‌شود
بابایی با بیان این‌که دانشگاه علمی کاربردی فضای بسیار خوبی برای دانشجویان ایجاد کرده تا در کنار یکدیگر به رقابت سالم بپردازند، گفت: با وجود اینکه سه دوره از برگزاری دوره‌های قبلی مناظرات دانشجویی می‌گذرد ولی معتقدم پختگی خوبی در این دوره از مسابقات وجود داشت.
وی با بیان این‌که برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی جزو فعالیت‌های فاخر فرهنگی محسوب می‌شود و برای اجرای آن نیز باید زحمات زیادی کشیده شود، افزود: امیدوارم در دوره‌های آتی نیز بتوانیم به نحو احسن در اجرا و بهبود فرآیندهای آن عمل کنیم.
وی بیان کرد: سیستم مناظره تجربه‌ی بسیار خوبی است و معتقدم در این هشت سال این موضوع پخته شده است، خوشبختانه دانشگاه علمی کاربردی این مسابقات را به صورت بومی برگزار کرده و سیستم مناظره را مبتنی بر شرایط دانشگاه بومی سازی کرده است.
مسئولان از نتایج این مناظره به نحو احسن استفاده کنند
نماینده هیئت داوران مسابقات مناظرات دانشجویی با تاکید بر این‌که مسئولان از نتایج این مناظره به نحو احسن استفاده کنند، گفت: علاوه بر این‌که مناظره کار بسیار فاخر فرهنگی است، از سویی مسئولان می‌توانند از نتایج موضوعات بومی آن استفاده کنند.
وی بیان کرد: مناظره سطح مطالعه افراد را بالا برده و سرمایه‌ی اجتماعی را در درون بخش‌ها و دانشجویان از طریق مشارکت و تحمل دیگران و انسجام گروهی تقویت می‌کند.
بابایی با بیان این‌که بحث مهارت آموزی و توانمند سازی در دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا می‌شود، افزود: معتقدم می‌توان نتایج دانشجویان در این مناظرات را مطالعه کرده و براساس آن راهکارهای خوبی در حوزه‌های مختلفی برای حل مشکلات ارائه داد.
وی ادامه داد: ما با تمام توان خود می توانیم مسابقات را در سطح کشور گسترده تر کنیم البته هنوز این موضوع در سطح کشور جای کار دارد، قطعا هر چه بتوانیم افراد را به انجام چنین مطالعات و همکاری های مشترکی سوق دهیم نتایج خوبی را به دست خواهیم آورد.
بابایی یادآور شد: از اساتید دانشگاه ها می خواهیم با دانشجویان همکاری بیشتری در آموزش نحوه ی مناظره و نحوه همکاری های مشترک داشته باشند، مسئولان زمینه را بیشتر فراهم کنند تا دانشجویان بیشتری وارد این حوزه ها شده و رشد کنند تا بعد از فارغ التحصیلی مهارت مناظره به خوبی در جامعه تحقق کنند.
وی با بیان این‌که اکنون بسیاری از دانشگاه ها در حوزه‌ی عام مسابقات مناظره‌ای وارد عمل شدند ولی برخی نیز این مناظرات را جدی نمی‌گیرند، گفت: مسئولان باید جهت توسعه ی آن در سطح دانشگاه ها به صورت جدی اهتمام داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری از مناظرات به عنوان کار فاخر فرهنگی یاد و همواره به این موضوع تاکید می‌کنند، درواقع خواستار رشد همه جانبه ی دانشجو، استاد و دانشگاه هستند، قطعا رشد شخصیتی علمی و همه جانبه ی دانشگاه زمانی رخ می دهد که تمامی مسئولان دانشگاهی نسبت به ارتقای آن تلاش کنند و لازمه‌ی ارتقای آن نیز پرداخت به چنین برنامه ها است.
وی ضمن قدردانی از مجموعه علمی کاربردی آذربایجان شرقی به ویژه تبریز در جهت برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی، گفت: عوامل اجرایی آذربایجان شرقی در این چند روزانصافا به صورت شبانه روز به دانشجویان خدمت کرده و همکاری خوبی با میهمانان و داوران داشتند.
براساس این گزارش؛ سومین دوره ی مسابقات کشوری مناظره دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی به میزبانی آذربایجان شرقی و شهر تبریز، از تاریخ هفدهم آذرماه تا نوزدهم آذرماه در باشگاه فرهنگیان تبریز در حال برگزاری است.
روز سه شنبه هشت تیم در مسابقات مناظرات دانشجویی با یکدیگر به رقابت پرداختند. ساعات اولیه روز سه شنبه، تیم نیروی انتظامی چهارمحال بختیاری با تیم رادمین قند کرج به رقابت پرداختند که رادمین قند کرج برنده این رقابت شد.
همچنین تیم امیر کبیر استان مرکزی با تیم کرمانشاه به رقابت پرداختند که برنده‌ی این رقابت، تیم استان کرمانشاه شد.
در ادامه نیز تیم آذربایجان شرقی با تیم غرب تهران به رقابت پرداخت که برنده‌ی این رقابت تیم غرب تهران شد.
تیم کارمانیای کرمان در مقابل شیخ بهائی اصفهان در مقابل تیم پویش قرار گرفت که تیم استان اصفهان برنده‌ی این مناظره شد.
بعد از اتمام دور اول مسابقات و اعلام نتایج اولیه، چهار تیم از بین هشت تیم برای شرکت در مرحله نیمه نهایی مسابقات مناظرات دانشجویی راه یافتند، گزاره‌های مرحله‌ی نیمه نهایی مسابقات مناظرات دانشجویی به شرح زیر اعلام شد:
گزاره‌ی تیم تهران غرب به عنوان مخالف با تیم استان البرز به عنوان موافق : دانشگاه جامع علمی کاربردی برای ارتقاء کیفی آموزشها ، بایستی درکنار آموزشهای مهارتی تولید دانش فنی و فناوری را جز ء برنامه های اصلی خود قرار دهد.
گزاره‌ی تیم کرمانشاه به عنوان موافق با تیم استان اصفهان به عنوان مخالف : توسعه آموزشهای مهارتی عامل اصلی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است.
در پایان مرحله‌ی نیمه نهایی، دو تیم استان کرمانشاه و البرز به مرحله‌ی فینال مسابقات مناظرات دانشجویی راه یافتند.



انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/176039/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟