پیام آذری

آخرين مطالب

معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد

حمایت از راه اندازی پارک تخصصی علم و فناوری کشاوری جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی علمي

حمایت از راه اندازی پارک تخصصی علم و فناوری کشاوری جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی
  بزرگنمايي:

پیام آذری -  رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در راستای توسعه همکاریهای مشترک دیدار کردند.
 در این دیدار که با حضور معاونان واحد در محل استانداری صورت گرفت، بهنام شهدی معاون استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی استان مجموعه علمی و دانش محور بزرگی است اظهار کرد:باید از خدمات علمی و گسترده جهاد دانشگاهی استان در راستای توسعه استان به نحو شایسته بهره برد.
وی افزود: فعالیتها و دستاوردهای اخیر پژوهشی جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی مایه شعف و خوشحالی است و امیدواریم با این فعالیتهای درخشان منشاء تحول و توسعه در استان باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اعلام اینکه نیازمند کمکهای جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف توسعه استان هستیم، افزود:فعالیتهای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی سنجیده شده، مدیریت شده و برنامه ریزی شده راهبری و هدایت می شود که این امر یکی از ویزگی های بارز موفقیت جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف می باشد.
وی با تقدیر از اقدامات و تلاش جهاد دانشگاهی استان مبنی بر راه اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی اظهار کرد: نیازمند استفاده از علم و تجارب مفید جهاد دانشگاهی استان هستیم لذا حمایت از راه اندازی و توسعه پارک علم و فناوری کشاورزی توسط جهاد دانشگاهی در اولویتهای استانداری قرار دارد.
شهدی با اشاره به اینکه اقتصاد استان بر مبنای کشاورزی استوار است، اظهار کرد: باید با برنامه ریزی مدون زیرساختهای الکترونیکی از جمله کشاورزی مبتنی بر موبایل، اینترنت اشیا، بازاریابی کشاورزی را وارد بحث کشاورزی در آذربایجان غربی کنیم که جهاد دانشگاهی می تواند ورود موثری در این حوزه داشته باشد.
همچنین دکتر امین رستم زاده، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از دستاوردهای این نهاد انقلابی در استان اظهار کرد:این نهاد انقلابی با بهره گیری از اعضای هیات علمی مجرب و گروه های تخصصی پژوهشی آمادگی خود را در راستای شناسایی و رفع مشکلات استان و توسعه اقتصادی بعنوان یکی از بازوان علمی و اجرایی استانداری اعلام می دارد.
وی با اشاره به اینکه خلق الگوهای فناورانه متناسب با ادبیات این مرزبوم از ویژگی‌های بارز جهاد دانشگاهی است، اظهار کرد: رویکرد جهاد دانشگاهی ارزش آفرینی و ارزشمند کردن عملی علم و فناوری حاصل از اندیشه جوانان متعهد و متخصص متناسب با ظرفیت های بومی منطقه است.
رستم زاده با اشاره به پیشنهاد راه اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی از سوی این نهاد خاطرنشان کرد: استاندار محترم و نمایندگان مردم ارومیه در مجلس و سایر مسئولان نامه نگاریها و پیگیریهای متعددی در اینخصوص انجام داده اند که امیدواریم در اینده ای نزدیک این اتفاق مبارک علمی در استان از سوی جهاد دانشگاهی محقق شود چرا که معاونت پژوهشی با سه گروه پژوهشی در حوزه تخصصی و بین رشته ای کشاورزی و برنامه های معاونت آموزشی و فرهنگی و اشتغال در این مزیت نسبی استان و مرکز رشد کشاورزی حسب برنامه توسعه واحد هدف گیری تخصصی و عملی در این حوزه دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی لزوم توجه جدی به تولید فناوری های بومی متناسب با نیازهای استان وکشور اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در یک بستر علمی با احصاء نیازهای علمی و پژوهشی سعی در رفع این نیازها نموده که الگویی از یک جهاد علمی در عرصه عمل را در کشورایجاد می کند.
وی با اشاره به اینکه پایه و اساس فعالیتهای علمی و پژوهشی و اموزشی، مبنای فرهنگی دارد، اظهار کرد: یکی از برکات جهاد دانشگاهی تلفیق علم و فناوری با فرهنگ ایرانی اسلامی در راستای عمل به منویات رهبری و ترسیم جامعه مبتنی بر توسعه و پیشرفت اسلامی است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اهم شاخص های فعالیتهای مختلف صورت گرفته در حوزه های مختلف این نهاد اظهار کرد: طراحی، تدوین و ارائه طرح های پژوهشی در قالب 3 گروه تخصصی پژوهشی و یک مرکز خدمات تخصصی و اجرای50 رویداد شاخص فرهنگی به 15 هزار نفر به ساعت از دانشجویان دانشگاههای استان در حوزه فرهنگی، تحصیل 700 دانشجو در 10 رشته مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، ارائه خدمات آموزشی تخصصی مهارتی به 42 هزار نفر از مردم استان و خدمات پزشکی تخصصی به شهروندان در مرکز تخصصی دیابت و ترمیم زخم پای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و جلوگیری از قطع عضو 250 نفر مبتلایان به بیماری دیابت، ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی و انجام بیش از 500 نوع آزمایش در آزمایشگاههای تخصصی جهاددانشگاهی استان و ارائه خدمات تخصصی و پیشگیری در 2 دفتر تسهیلگری در مناطق حاشیه نشین ارومیه بخش کوچکی از اهم اقدامات جهاد دانشگاهی در آذربایجان غربی می باشد.
رستم زاده در خاتمه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور در چند ماه گذشته مبنی بر حمایت از توان علمی و دستاوردها و خدمات تخصصی این نهاد از آمادگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برای انجام ماموریت های مشخص تخصصی بر اساس پتانسیل علمی، تخصصی و تجربی واحد برای توسعه علمی استان خبر داد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/176072/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟