پیام آذری

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار10ساله شد/تکرار وعده های بی سرانجام اجتماعي

تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار10ساله شد/تکرار وعده های بی سرانجام
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه – تقاطع غیرهمسطح جاده ترانزیتی سه راهی محمدیار در نقده که یکی از شاهراه های ارتباطی آذربایجان غربی به شمار می رود با وجود گذشت 10 سال از کلنگ زنی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

خبرگزاری مهر - گروه استانها: امید تنزیلی: سه راهی محمدیار که به جاده مرگ نیزشهرت دارد هر روز به دلیل تردد صدها دستگاه ماشین باری و تزانزیتی شاهد تصادفات و تلفات زیاد جاده ای است، حوادثی که طی این سالها با وجود خسارات مادی و انسانی زیاد نتوانسته نظر مسئولان را برای اتمام تقاطع غیرهمسطح آن جلب کند!
بر اساس آمارهای غیررسمی سالانه بیش از 100 نفر از هموطنان در اثر بروز حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند، در راستای کاهش این آمارها سال 89 کلنگ احداث تقاطع غیرهمسطح در این سه راهی بر زمین زد شد اما با گذشت نزدیک 10 سال هنوز این طرح به سرانجام نرسیده است.
این طرح که در زمان کلنگ زنی قرار بود طی دو سال با تخصیص اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان احداث و به بهره برداری برسد همانند سایر طرح های عمرانی استان و کشور اسیر وعده های تکراری و بی سرانجام مسئولان شده و بهره برداری آن به دلیل بالا رفتن هزینه های احداث در هاله ای از ابهام است.

کمبود و نبود اعتبار مانع بهره برداری تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار شده است
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت این طرح به خبرنگار مهر طرح احداث تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار را از بزرگترین پروژه های راهسازی استان دانست و افزود: مراحل ساخت این تقاطع به علت کمبود اعتبار و مشکل معارض به کندی پیش می رود.
طی سالهای اخیر مکاتبات زیادی در راستای حل مشکل اعتباری تقاطع غیرهمسطج سه راهی نقده انجام شده اما به دلیل پیشرفت فیزیکی کم این طرح مورد توجه قرار ندارد عبدالکریم حسین زاده با بیان اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار یکی از مهمترین پروژه های شهرستان و استان آذربایجان غربی به شمار می رود ادامه داد: با ضرورت اجرای این طرح به دلیل کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و تسهیل در امر تردد خودروهای ترانزیتی باید اعتبارات مورد نیاز این طرح تامین و روند احداث آن تسریع شود.
وی با ابراز تاسف از اینکه اعتبارات موردنیاز این طرح هنوز تخصیص نیافته است اظهارداشت: در طی سالهای اخیر مکاتبات زیادی در راستای حل مشکل اعتباری این طرح انجام شده اما به دلیل پیشرفت فیزیکی کم این طرح مورد توجه قرار ندارد.
حسین زاده با بیان اینکه طرح های نیمه تمامی در اولویت توجه دولت قرار دارد که بالای 50 درصد پیشرفت فزیکی داشته باشد در حالی که این طرح پیشرفت فیزیکی قابل توجهی ندارد گفت: هم اکنون این طرح بلاتکلیف و راکد رها شده است و باید با توجه به مدیریت حوادثی که این محور شاهد هستیم این طرح هر چه سریعتر اتمام یابد.
اظهارات نماینه نقده و اشنویه در حالی صورت می گیرد که رئیس اداره راه و شهرسازی وقت نقده تغییر پی درپی پیمانکار را از مهمترین دلایل راکد بودن این طرح عنوان کرده است.

معارض ملکی عامل اصلی کندی روند اجرای تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار
مدیرکل توسعه اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت این طرح به خبرنگار مهر گفت: تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار یکی ازبزرگترین پروژه های عظیم اداره راه استان دانست و افزود : در حال حاضر مراحل ساخت این تقاطع به علت کمبود اعتبار و مشکل معارض به کندی پیش می رود.
با گذشت نزدیک 10 سال از کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار هم اکنون این تقاطع غیرهمسطح تنها 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارد عبدالله حسینی با بیان اینکه این طرح در سال 89 با اختصاص اعتباری بالغ بر دو میلیارد و هشت میلیون تومان کلنگ زنی شد افزود: با گذشت نزدیک 10 سال از کلنگ زنی این طرح هم اکنون این تقاطع غیرهمسطح تنها 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی خاطرنشان کرد: در قالب اجرای این طرح نیز احداث سه دستگاه پل عابر پیاده با هدف استاندارد سازی روستاهای واقع در حاشیه جاده های اصلی از محل منابع مالی نگهداری و حفاظت از راهها اجرایی می شود.
مدیر کل توسعه اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اعلام اینکه شش میلیارد ریال برای ساخت این تعداد پل عابر پیاده نیاز است عنوان کرد: این سازه های فلزی نقش ویژه ای در روان سازی ترافیک تامین امنیت عابران و همچنین جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ایفا می کند.
وی اضافه کرد: یکی از نیاز های تکمیل فرایند تقاطع سه راهی محمدیار، جاده محمدیار – بناب است که باید هر چه سریعتر به اتمام برسد که همزمان با این طرح کلنگ زنی شده است و از طرف مقابل 17 کیلومتر نیز کار شده است اما هنوز بخاطر معارض ملکی چه در جاده محمدیار بناب و یا تقاطع غیر همسطح کار را برای مجریان طرح خیلی سخت کرده است.
مدیر کل توسعه اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی یاد آور شد: اعتباری افزون بر 60 میلیارد ریال برای آن اختصاص داده شده که تاکنون تنها سه میلیارد و 700 میلیون ریال برای آن هزینه شده است.
با پایان یافتن این طرح که یکی از پرترددترین جاده های استان است شاهد کاهش بسیاری از تصادفات و سوانح جاده ای در سه راهی نقده - محمدیار خواهیم بود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/176511/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟