پیام آذری

آخرين مطالب

گزارش ایسنا از جلسه شورای اسلامی شهر تبریز؛

زمزمه‌های بازگشت اسوتچی به جمع شورایی‌ها/ بررسی احکام برنامه پنج ساله شهرداری تبریز اجتماعي

زمزمه‌های بازگشت اسوتچی به جمع شورایی‌ها/ بررسی احکام برنامه پنج ساله شهرداری تبریز
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان شرقی جلسه‎‌ی امروز شورای اسلامی شهر تبریز در حالی برگزار شد که اعضای آن در سوگ محمداشرف نیا یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز که در 21 آذرماه سال جاری، دعوت حق را لبیک گفت، سیاه پوش شده و دقایقی را در سوگ وی، به عزاداری پرداختند.

شهرام دبیری- رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای جلسه اظهار کرد: متاسفانه هفته‌ی گذشته شاهد درگذشت دوست و همکار عزیزمان آقای اشرف نیا بودیم، ایشان از مدیران با تجربه‌ی استان بود و همواره در سمت‌های مختلف فعالیت داشت.
وی با بیان این‌که مهندس اشرف نیا از مدیران پاک دست و توانمند استان بود که برای مردم آذربایجان شرقی خدمت زیادی کرده بود، افزود: مهندس اشرف نیا ستون و پشتوانه‌ای برای ما در شورا بود و یاد و خاطره‌ی او برای ما تا ابد باقی خواهد ماند، این مصیبت را به تمامی مجموعه شهرداری و شورا تسلیت عرض می‌کنم.
وی با اشاره به انجام مکاتبات با فرمانداری تبریز جهت تعیین عضو علی البدل شورا، اظهار کرد: نامه‌ای به فرمانداری ارسال خواهیم کرد تا هر چه سریع‌تر عضو علی‌البدل را معرفی کنند، امیدواریم آقای محمدحسن اسوتچی که سابقه عضویت در شورا را دارند، جانشین خوبی برای مهندس اشرف نیا باشد.
در ادامه‌ی جلسه، احد فلاحی، مدیرعامل آرامستان‌های شهرداری تبریز، در سوگ مهندس اشرف نیا، در صحن علنی شورای شهر تبریز به مداحی پرداخت.
دستور نخست جلسه مبنی بر بررسی احکام برنامه پنج ساله شهرداری تبریز جمع بندی شده توسط مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز مطرح شد.
محمدباقر بهشتی- عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ارتباط با دستور نخست جلسه، اظهار کرد: این احکام چشم اندازی 12 ساله برای شهرداری است، در این احکام مواردی مطرح شده که وظیفه ی شهرداری نیست، بلکه جزو ضروریات است.
وی افزود: احکام برنامه پنج ساله شهرداری در زمینه‌های مختلف تهیه و با 144 ماده تهیه شده و در آن نظرات اعضای شورای در کمیسیون‌های مختلف نیز پرسیده شده است.
وی یادآور شد: این برنامه شامل حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، ایمنی و مدیریت بحران، حمل و نقل، ساختاری و سازمان، فناوری و هوشمند سازی، فنی و عمرانی، مالی و سرمایه گذاری، محیط زیست و خدمات شهری، معماری و شهرسازی، توسعه گردشگری و پایش و ارزیابی است.
محمد فرج قلیزاده- عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این رابطه، بیان کرد: بدنه شهرداری مانند دولت سنگین و فربه شده است و فرآیندهای اجرایی آن با وجود ساختاری قدیمی، نیازمند شفاف سازی و کوچک سازی است.
وی با بیان این‌که در این برنامه تنها در حوزه آتش نشانی کوچک سازی انجام شده است، ادامه داد: طبق ماده ، 36شهرداری موظف است، نسبت به طرح امکان سنجی و خرید لوازم آتشنشانی اقدام کند.
غلامحسین مسعودی ریحان- عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه، ضمن تسلیت درگذشت مرحوم اشرف نیا، اظهار کرد: مهندس اشرف نیا عمر و زندگی، وقت و وجود خود را تا آخرین لحظه‌ وقف نظام جمهوری اسلامی کرد، امیدوارم اجر الهی نصیب ایشان شود.
وی در خصوص تدوین احکام برنامه پنج ساله شهرداری، گفت: بنده از همان ابتدا به تدوین برنامه‌ی مشخص تاکید داشتم؛ چرا که در غیراینصورت دچار روزمرگی می‌شویم، اکنون بعد از گذشت دو سال می‌خواهیم این برنامه را تصویب کنیم البته تصویب آن ممکن است تا پایان سال ادامه داشته و حتی در دوره‌های بعدی نیز برنامه را بدون بررسی کنار بگذارند.
وی اضافه کرد: به نظر می رسد اگر در این برنامه، کارهای همگانی و عمرانی با بخش خصوصی همکاری داشته باشد، شاهد نتایج بهتری خواهیم شد.
وی خاطرنشان کرد: معتقدم اگر اساتید دانشگاه و نخبگان با دید باز و تطبیق برنامه‌ی سایر کشورها، برنامه‌ها را تدوین می‌کردند، قطعا نتایج خوبی به دست می آوردیم البته تلاش آقای بهشتی و عزیزان را زیر سوال نمی برم.
فریدون بابایی اقدم- عضو شورای اسلامی شهر تبریز، در این رابطه با بیان این‌که تدوین برنامه پنج ساله برای شهرداری، برنامه بسیار خوبی است ولی معتقدم نباید نقش سایر ارگان‌ها را در این برنامه نادیده بگیریم، گفت: نقش ارگان‌های نظارتی نیز باید در کنار برنامه‌ی پنج ساله‌ی شهرداری پررنگ شود.
سونیا اندیش-عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه ضمن تسلیت درگذشت عضو فقیه شورای اسلامی شهر تبریز- مرحوم محمد اشرف نیا، اظهار کرد: از آقای بهشتی و تیم همراه‌شان که برای طراحی احکام در حوزه‌ها تلاش کردند، قدردانی می‌کنم، ولی سوال اساسی بنده در این خصوص این است؛ آیا در مجموعه شهرداری، ساز و کار لازم برای اجرای دقیق این برنامه وجود دارد ؟.
وی ادامه داد: احکام در این برنامه به خوبی طراحی شده است ولی معتقدم تطبیق خوبی با سیستم شهرداری تبریز ندارد.
وی با بیان این‌که تغییراتی باید در احکان این برنامه ایجاد شود، گفت: آیا شهرداری در راستای کارکنان فصلی چه اقداماتی می تواند انجام دهد؟ معتقدم برخی از موارد مطرح شده سازگاری ندارد، پیشنهاد می‌کنم انجمنی برای کارکنان فصلی تشکیل شده و از طریق آن به مشکلات این قشر رسیدگی شود.
ایرج شهین باهر- شهر دار تبریز نیز در این جلسه ضمن تسلیت درگذشت مرحوم اشرف نیا، گفت: مهندس اشرف نیا برای ما الگو بود و بهترین روزهای عمر خود را صرف خدمت به مردم و کشور کرد، امیدوارم بتوانیم ادامه دهنده‌ی راه این بزرگوار شویم.
وی در رابطه با تدوین برنامه پنج ساله برای شهرداری، اظهار کرد: هدف این برنامه از بین بردن روزمرگی است که شهرداری دچار آن شده است، در برخی موارد مفاد، ماده‌ها با جزئیات مطرح شده است که معتقدم با بررسی کلی‌، تکالیف شهرداری نیز تعریف می‌شود.
مناسب سازی برای معلولین به شکل واقعی در شهر تحقق نیافته است
وی در ادامه با بیان این‌که مناسب سازی برای معلولین به شکل واقعی در شهر تحقق نیافته است ، گفت: معتقدم فضای شهر دوست دار کودک هنوز برای حضور کودکان آماده نشده است، در برخی بندها این احکام، به جزئیات زیادی پرداخت شده که باید با تکالیف کلی تری به شهرداری سپرده شود .
در ادامه 20 مورد مربوط به حوزه اجتماعی و فرهنگی با رای اعضا تصویب شد و مقرر شد؛ احکام این برنامه، بعد از گذشت شش ماه، با تصویب شورا قابل تغییر باشد.
دستور دوم جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز؛بررسی لایحه شهرداری تبریز در خصوص مرکز خرید جواهر
دستور دوم جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز بررسی لایحه شهرداری تبریز در خصوص مرکز خرید جواهر در دست بررسی قرار گرفت.
شهردار منطقه 2- باقر خوشنواز، با ارائه گزارشی در خصوص وضعیت مرکز خرید جواهر و سهم شهرداری تبریز از این مرکز، گفت: شهرداری مالک کل مجتمع تجاری جواهر است و تمامی واحد ها به صورت سرقفلی واگذار شده است.
وی ادامه داد: این مجتمع به مساحت4810 مترمربع و تعداد62 باب واحد و 10 هزار متر مربع زیر بنا، متعلق به شهرداری است، درخواست‌های لازم را برای مدیریت واحد این مرکز خرید مانند سایر مراکز خرید از جمله ستاره باران و لاله پارک، ارائه کردیم.
سونیا اندیش- نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این رابطه با بیان این‌که این موضوع بارها در کمیسیون سرمایه گذاری مطرح شده و جلسه‌هایی در راستای این مجتمع با هیات امنا برگزار شده است، گفت:توجه به موضوع تردد و پارکینگ در این پروژه مغفول مانده است، پیشنهاد می کنم شهرداری نسبت به سهم خود با دانشگاه تبریز وارد مذاکره شده و آن مرکز به دانشگاه منتقل شود.
وی افزود: مجتمع جواهر می‌تواند به محلی برای انتشارات و مراکز علمی دانشگاه تبریز تبدیل شود.
در پایان مقرر شد؛ این لایحه پس از بررسی مجدد به صحن ارجاع داده شود.
در پایان جلسه نیز خانواده مرحوم محمد اشرف‌نیا در صحن علنی شورا حضور یافتند، خانم سزاوار، همسر مرحوم اشرف نیا ضمن قدردانی از ابراز همدری اعضای شورای شهر تبریز گفت: مهندس اشرف نیا همواره در طول حیات خود، صادقانه خدمت کرد.
مرحوم اشرف نیا از جانبازان سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس پس از تحمل یک دوره بیماری سخت ریوی در 21 آذرماه در سن 67 سالگی به لقا الله پیوست.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/176792/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد

قتل یک مرد به دست همسر سابقش در اردبیل

دستگیری زنی که شوهر خود را با سلاح سرد به قتل رساند

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد

افزایش 45 درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد

اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها

سرو قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند

مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول

تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید

عملیات بازگشایی گردنه تته در مسیر پاوه به سرو آباد

برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند

اولین حرف‌های یحیی در مورد تراکتور!

تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور

برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی

واگذاری 30 هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی

(ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان

دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

تبدیل روشنایی خیابان آذربایجان شهرستان شاهین دژ به LED

250 زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند

حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس 2024

تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی

منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات تتلو که بود؟

اشک‌های عاشقانه امیرعلی نبویان برای همسرش بهار/ ویدئو

آذربایجان‌ غربی گرم‌تر می‌شود

حکم قطعی پرونده فساد مدیریت شهری تکاب صادر شد

افزایش تدریجی دمای هوا در استان اردبیل

نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است

اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت

افزایش 32 درجه‌ای دمای هوا در اردبیل

حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

آبرسانی به 6 روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود

حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو

نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی

«در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد

یحیی گل‌محمدی سکوتش را شکست؛ مشکلی برای کار ندارم و آماده خدمت به جوانان کشورم هستم!

واکنش یحیی به حضور در تراکتور و ممنوعیت کار کردن

سکوت گل‌محمدی درباره مذاکره با تراکتور شکست

تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟

مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار

مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند

245 هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

تغییر چهره «مریم افشار» سریال در پناه تو بعد 29 سال در 58 سالگی

محمد صادقی از ایران خارج شد

خیلی راحت این پاکت هارو درست کنید