پیام آذری

آخرين مطالب

هزینه های میلیاردی تشنگان قدرت برای تصاحب کرسی مجلس مقالات

هزینه های میلیاردی تشنگان قدرت برای تصاحب کرسی مجلس
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز – با نزدیک شدن به انتخابات، رقابت و تبلیغ داوطلبان ورود به مجلس، بیشتر شده و برخی از آن ها با بداخلاقی و قانون گریزی و هزینه های میلیاردی، به دنبال تصاحب کرسی مجلس هستند.

 با وجود اینکه بیش از 2 ماه تا برگزاری انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی باقی مانده، اما بیشتر کسانی که عزم خود را برای حضور در این انتخابات جزم کرده اند ، نه تنها از الان، بلکه از سال گذشته فعالیت انتخاباتی غیررسمی خود را شروع کرده اند ؛ برخی از این شخصیت‌ها تا سال گذشته، در محافل مختلف اجتماعی و سیاسی حضور چندانی نداشتند، اما امروز از فرصت برپایی هر مجلس، جلسه و نشست بزرگ و کوچک و مجلس ختم استفاده می‌کنند تا در چشم باشند.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز 26 فروردین امسال، در قالب ماده 28 طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را تصویب کردند که مطابق آن، ماده‌ای با عنوان ماده 56 مکرر 2 به قانون انتخابات افزوده شد.
بنا بر این قانون، تبلیغات نامزدها 15 روز قبل از روز اخذ رأی آغاز و تا 24 ساعت پیش از آن ادامه می‌یابد و هر گونه فعالیت تبلیغاتی داوطلبان خارج از مهلت مقرر جرم بوده و مرتکب آن، به مجازات درجه 6 قانون مجازات اسلامی، به استثنای حبس محکوم می‌شود؛ با این حال، برخی از این کاندیدهای انتخابات مجلس که از قانون مداری و اخلاق دم می‌زنند اما به همین آسانی، قانون مصوب مجلس را زیرپا می‌گذارند.
رفتار نامزدها زیر نظر مردم است
یک شهروند تبریزی می‌گوید: نامزدها و نمایندگان باید متوجه باشند که مردم تیزبین هستند و رفتارهای گذشته و امروز آنان را با هم مقایسه می‌کنند.
او ادامه می‌دهد: برخی از این افراد که در جاهای مختلف مسئولیت داشتند، تا دیروز برای مردم قیافه می‌گرفتند، اما امروز گشاده رو شده و خود را خادم سینه چاک مردم نشان می‌دهند، باشد، اما نمی‌دانند که مردم هوشیار هستند و رفتار سابق و فعلی آنها را زیر نظر می‌گیرند.
اسکندری یکی دیگر از شهروندان با انتقاد از سیاسی عمل کردن برخی از این کاندیداها تصریح می‌کند: بعضی از نامزدها به روستاها و نقاط محروم سر می‌زنند و در محافل جمعی سخنرانی می‌کنند و از حل مشکلات مردم سخن می‌گویند اما یکی نیست از آنها بپرسد، چرا در گذشته به مناطق محروم سر نزدند و پیگیر کار مردم نشدند؟

وی با اشاره به اینکه برخی از این کاندیدها وعده‌هایی می‌دهند که خارج از وظایف نمایندگی است، از مردم می‌خواهد در چنین محافلی، از نامزدها حساب کشی کرده و سوابق اجرایی افراد را مدنظر قرار دهند.
هزینه‌های میلیاردی و جیب بزرگ برای مجلس
معمولاً یک سال به انتخابات مانده، فضای مجازی، حالت انتخاباتی به خود می‌گیرد و حتی در بیشتر مواقع، فضا از حالت نقد به تخریب می‌رسد.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و میتینگ و تبلیغات زودهنگام و بهنگام در شناساندن توان نامزدهای مجلس به شمار می‌رود، یک راهکار ساده برای حفظ ارزش‌های الهی و انسانی و اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی مجلس، این است که داوطلبان کرسی بهارستان، قانون انتخابات را رعایت کرده و در بستر ظرفیت این قانون، تنها به تبلیغ ظرفیت و توان خود بپردازند.
نامزدهای داوطلب حضور در عرصه رقابت انتخابات، باید بدانند که در چه شرایط اقتصادی و سیاسی حساسی پا به عرصه رقابت و خدمت گذاشته اند و اگر تردیدی در انجام وظیفه نمایندگی ملت دارند، کار را به کاردان بسپارند و یا اگر شخصی را در انجام وظیفه بهتر از خود می‌بینند، خاضعانه برای حضور در این حیطه از او دعوت کنند.
از طرفی هزینه میلیاردی برخی از کاندیداها در ایام تبلیغات، نشان می‌دهد که آنها نه تشنه خدمت بلکه تشنه قدرت هستند و جیب بزرگی را برای مجلس دوخته اند که البته با توسعه دموکراسی و تجربه‌های چندین ساله برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی، مردم به خوبی، سره را از ناسره تشخیص می‌دهند.
کاندیداهای انتخاباتی از تصویر بنده برای تبلیغات استفاده نکنند
اما بداخلاقی‌های انتخاباتی، صدای نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی را هم درآورد؛ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: آقایان به ما لطف دارند و با من عکس می‌گیرند اما خواهش می‌کنم در تبلیغات انتخابات از عکس من استفاده نکنند، تا مردم احساس نکنند که من از شخص خاصی حمایت می‌کنم.

وی تاکید کرد: داوطلبان انتخاباتی باید بدانند که هر کسی که از سوی شورای نگهبان تائید شود، حق تبلیغات دارد اما تقوای انتخاباتی را رعایت کرده و خود را معرفی و از تخریب دیگران پرهیز کنند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه بنده چندین ماه است که شاخص‌های نماینده اصلح را از طریق تریبون نماز جمعه مطرح کرده ام ، اذعان داشت: باید از میان کاندیداها فرد اصلح، معتقد به منویات رهبری و متخصص را انتخاب کنیم.
تبلیغات زودهنگام کاندیداها رصد می‌شود
رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی نیز  با بیان اینکه تبلیغات زود هنگام کاندیداها رصد می‌شود، افزود: ستادی برای امنیت انتخابات پیش بینی شده که بر عهده معاونت سیاسی استانداری است که در آن تمامی فعالیت‌های غیرمجاز کاندیداها رصد و پیگیری می‌شود.
علیار راستگو تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور باید بی طرف باشند اعضای هیئت‌های اجرایی حتی نمی‌توانند اعلام نظر کنند، برای متخلفین هم مجازات و هم جریمه مشخص شده است.
وی افزود: در صورت مشاهده تخلف استفاده از امکانات دولتی برای معرفی یا تبلیغ نامزدهای انتخاباتی بدون شک با متخلفان برخورد خواهد شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین تصریح کرد: ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی همه تلاش خود را به کار گرفته تا زمینه لازم را برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و با حضور حداکثری فراهم کند که برای تحقق این مهم، کاندیداها نیز باید با رعایت قانون و احلاق ما را یاری کنند.
بداخلاقی‌های انتخاباتی، تنها شامل حال داوطلبان انتخابات نمی‌شود، بلکه هواداران آنها، جریان‌های سیاسی که در عرصه انتخابات ورود پیدا می‌کنند و در انتخابات موضع گیری دارند و از همه مهم‌تر رسانه‌ها هم ممکن است دست به بداخلاقی بزنند و فضای انتخابات را آلوده کنند.
اما مردم، ناظر اصلی انتخابات و عملکرد و رفتار نامزدهای انتخاباتی هستند، کاندیداهایی که با کمترین بداخلاقی وارد عرصه انتخابات می‌شوند، نزد مردم از اعتبار بیشتری برخوردار خواهند بود، مردم به خوبی درک می‌کنند و انتخاب درست را در روز 2 اسفندماه انجام خواهند داد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/177324/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرپرست جدید جمعیت هلال احمر اهر معرفی شد

طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل

این زن شوهر سابقش را به طرز فجیع کشت / در اردبیل رخ داد

نصب 360 تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب

رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود

استمرار طرح مسیرگشایی‌ در شهر خوی

قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403

پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان

مسیرگشایی 45 متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است

جابه‌جایی 559 هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)

راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی

اجرای 80 پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

نصب سیستم روشنایی جدید در 12  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی

تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان

ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه

جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد

تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز

سازمان لیگ: ورزشگاه یادگار امام تبریز برای حضور بانوان ایمنی ندارد

منادی شفاف سازی در تولیت

معایب دستگاه جوش لیزر

همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید

اظهارنظر جالب پاکو خمس درباره احساس امنیت در ایران | سرمربی صاحب‌نام دوباره به ایران برمی‌گردد؟

علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است

تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت

آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان

مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است

دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران

هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

سد مهاباد در آستانه سرریز

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز

هزار و 61 کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد

افزایش 85 درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه

تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول

حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + نامه

فعالیت 4761 نانوایی در آذربایجان غربی

نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز

نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه‌ یادگار امام

بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو

علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند

علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند

قطعی گاز؛ فردا در ارومیه

الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است

هفته سوم آوریل؛ از درمان وزوز گوش تا قصه آتش و انسان

شخصیت شناسی افرادی که خانه بهم ریخته ‎ای دارند

حضور کشتی‌گیران 3 کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

احداث بیش از 560 مسکن خیرساز در استان اردبیل