پیام آذری

آخرين مطالب

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی:

دلیلی برای برگزار نکردن نمایشگاه کتاب آذربایجان‌غربی وجود ندارد گفتگو

دلیلی برای برگزار نکردن نمایشگاه کتاب آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در تراز فرهنگ غنی استان از برنامه‌های سالانه این اداره‌کل به شمار می‌رود و دلیلی برای برگزار نکردن نمایشگاه کتاب آذربایجان‌غربی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز دوشنبه در گفت‌وگویی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است نمایشگاه کتاب استان را به بهترین شکل ممکن برگزار کند و برگزار نشدن نمایشگاه تا این زمان، معلول علل و عواملی است.
وی بیان کرد: تشخیص زمان و مکان مطلوب برگزاری، امکان‌سنجی برای حضور بیشتر ناشران در نمایشگاه، امکان هماهنگی لازم با روسای نمایشگاه کتاب کشور و مقامات وزارت برای حضور در مراسم افتتاحیه و امضای تفاهم‌نامه با مسوول نمایشگاه‌های استان جهت منظور کردن زمان برپایی نمایشگاه کتاب در تقویم نمایشگاه استان، تامین اعتبار لازم برای برپایی نمایشگاه و انتخاب بهترین زمان ممکن برای حضور جامعه هدف جهت استقبال از نمایشگاه کتاب از قبیل بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس و کم‌رنگ شدن تقریبی فعالیت‌های کشاورزی از جمله علل و عوامل مهم در برپایی نمایشگاه کتاب استان محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: بهترین زمان برای برگزاری نمایشگاه کتاب استان با توجه به مولفه‌ها، پایان فصل کاری کشاورزان و شروع به کار مراکز آموزشی در نیمه دوم مهرماه است اما امسال به دلیل تقارن با نمایشگاه کتاب تبریز در این بازه زمانی طی هفته اول و همچنین نمایشگاه خودرو در استان طی هفته دوم نمایشگاه در این زمان‌ها برگزار نشد.
نخواستیم نمایشگاه را برای رفع تکلیف برگزار کنیم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ما نخواستیم به هرشکل ممکن و تنها به عنوان رفع تکلیف به برگزاری نمایشگاه اقدام کنیم بنابراین برگزاری آن در بهترین شرایط ممکن در دستور کار قرار گرفت.
حجت‌الاسلام خدایاری افزود: از نظر مکانی برای برگزاری نمایشگاه کتاب به ظاهر مشکلی نداریم ولی محل موجود در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه چندان مناسب نیست و امکان داشت دراین مکان به دلیل بارش و وضعیت جوی به کتاب‌ها آسیب برسد؛ همچنین این مکان در فصل تابستان نیز به دلیل گرما مشکلات دیگری در پی دارد و علاوه بر این از نظر کارشناسان نیز این مکان برای نمایشگاه مناسب نیست.
وی افزود: لازم به ذکر است علاوه بر نمایشگاه کتاب نمایشگاه محصولات دیجیتالی نیز همزمان با آن برگزار می‌شود و این بخش به سالن ویژه نیاز دارد که در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه امکان برپایی آن وجود ندارد.
حجت الاسلام خدایاری اظهار داشت: قرار است همه‌ساله نمایشگاه کتاب طی زمان مشخصی (مهرماه) در محل نمایشگاه‌های دایمی (پارک جنگلی) برگزار شود و در این خصوص با مسوولان نمایشگاه‌های دایمی استان و همچنین نمایشگاه‌های کشور تعاملاتی صورت گرفته‌است.
وی ادامه داد: نمایشگاه‌ دایمی پارک جنگلی دارای امکانات مناسب اعم از محل استراحت، نماز، بوفه و سایر امکانات بوده و به عبارتی از استاندارد لازم برخوردار است.
تعیین تقویم 10 ساله برای نمایشگاه کتاب استان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تعیین تقویم 10 ساله برای نمایشگاه کتاب استان از اهداف دیگر این اداره‌کل بوده و هدف این است که نمایشگاه کتاب استان بُعد بین‌المللی پیدا کند؛ چنانکه علاقه‌مندان زمان و مکان برگزاری آن را بدانند به صورت فعال در آن نمایشگاه حضور یابند.
حجت‌الاسلام خدایاری با بیان اینکه هیچ دلیلی برای برگزار نکردن نمایشگاه کتاب در سال جاری وجود ندارد، گفت: مولفه‌هایی برای برپایی موفقیت‌آمیز کتاب لازم است که اگر این نمایشگاه با توجه به آن مولفه‌ها برپا شود بدون تردید نمایشگاه جامع و مفید خواهد بود؛ بنا نیست در سال جاری نمایشگاه کتاب نداشته باشیم بلکه هدف این است بهترین نمایشگاه را داشته باشیم و نتایج مورد نظر را به دست آوریم.
وی به بررسی علل و عوامل توفیق نداشتن نمایشگاه کتاب استان در برخی سال‌ها و نتایج موفقیت‌آمیز آن در سال‌های دیگر اشاره کرد و گفت: سعی بر این است تا با مطالعه این علل و عوامل، کمبودها و ضعف‌ها را شناسایی و برطرف کنیم تا انگیزه برای برگزاری نمایشگاه در سنوات بعدی مضاعف شود.
وی افزود: وجود بیش از 70 هزار دانشجو و بیش از 550 هزار دانش‌آموز در استان ما را ملزم می‌کند بستر و زمان مناسبی برای حضور این قشر در نمایشگاه کتاب فراهم کنیم زیرا آنان کتاب‌های مورد نیاز خود را از این نمایشگاه به راحتی خریداری می‌کنند و ‌به عبارتی نمایشگاه فرصت خوبی برای دسترسی آسان و خرید مناسب کتاب برای آنان است.
وی افزود: وقتی حجم بالای مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه را دانشجویان تشکیل می‌دهند بنابراین نباید از این قشر غافل شد زیرا آنان با استفاده از این فرصت کتاب‌های مورد نظر خود را با تخفیف خریداری می‌کنند.
وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه در بازه زمانی دیگر با تصمیم کارشناسان مربوطه صورت گرفته‌ و سعی بر این است تا ناشران دیگر استان‌ها آزادانه در این نمایشگاه حضور یابند و به تبادل‌نظر با هم‌صنفان خود بپردازند.
نمایشگاه کتاب استان اواخر بهمن ماه برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: نمایشگاه کتاب استان اواخر بهمن ماه و اوایل اسفندماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های دایمی ارومیه برگزار خواهد شد و حمایت مسوولان و مقامات عالی استان شامل استاندار، نماینده ولی‌فقیه و رییس سازمان مدیریت‌ و برنامه‌ریزی از برپایی آن قابل قدردانی است.
حجت‌الاسلام خدایاری با بیان اینکه 900 ناشر در نمایشگاه کتاب تبریز حضور داشتند، افزود: انتظار می رود نمایشگاه کتاب استان نیز شاهد حضور ناشران متعدد باشد زیرا حضور ناشران مختلف اعتبار نمایشگاه را بالا می‌برد؛ هر اندازه موضوعات کتاب‌ها نیز متنوع باشد به همان اندازه استقبال و قدرت انتخاب مردم نیز افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به فروش 12 میلیاردی کتاب در نمایشگاه کتاب تبریز، گفت: انتظار می‌رود فروش کتاب در نمایشگاه کتاب استان بیشتر شود و در مقام مقایسه به سطح قابل قبولی برسد زیرا نمایشگاه کتاب تبریز با عنایت به عمده مولفه‌های برپایی نمایشگاه برگزار می‌شود و خروجی آن را از طریق حجم فروش و حجم مراجعه مردم می‌توان اندازه‌گیری کرد؛ صرف‌نظر از تفاوت‌هایی که از جهت حجم جمعیت، ترکیب، مرکزیت و برخی جهت‌های دیگر فیمابین دو استان وجود دارد، نمایشگاه آذربایجان‌غربی نیز باید از فروش و مراجعه منطقی برخوردار باشد.
  برخی از دلواپسان در فضای مجازی مطالبی در خصوص برگزاری نشدن نمایشگاه کتاب استان طی سال جاری منتشر می‌کنند.
 
 

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/178037/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران 3 کشور

جریمه 23 میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف

نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود

120 روستای سردشت دارای تنش آبی هستند

سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از 15 هزار قطعه فلامینگو بود

برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه

پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک

رهاسازی 77 میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است

اطلاعیه قطع گاز در شهرستان هوراند و کلیبر

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود

پرسپولیس قهرمان در تبریز؛ کریم باقری هم به تراکتور می‌رود؟

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

اختصاص 80 هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی

آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه

توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

جدیدترین اخبار از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی/ زهرا مینویی چه نوشت؟

پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تجلیل از رحیم علی‌آبادی پیشکسوت کشتی اردبیل در جام صفوی

پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

21 هزار داوطلب در اردبیل وارد کارزار کنکور شدند

976 میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد

976میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد

توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه

نصب 3 کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی

رهاسازی 77 میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری

دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده

بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده

طرح اضطراری برای برقراری آب در 28 روستای سیلزده زرآباد آغاز شد

افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

261 هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد

انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه

تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه

ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا

آبیاری 80 درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ

نصب 25 کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​

تصادف زنجیره‌ای عجیب در روگذر مدرس ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه

رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی

بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی

میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید

به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر