پیام آذری

آخرين مطالب

«روحانی» در راه اردبیل/ رئیس جمهور دست پر می‌آید؟ مقالات

«روحانی» در راه اردبیل/ رئیس جمهور دست پر می‌آید؟
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل - انتظارها برای حضور رئیس جمهور و هیئت همراه در اردبیل به پایان رسید تا در روز چهارشنبه «روحانی» میهمان اردبیلی‌ها شود.

 بعد از سال‌ها، انتظار برای سفر «روحانی» به اردبیل و دیدن مشکلات استان و مردم از نزدیک به پایان رسید. اهالی خونگرم و البته محروم استان اردبیل که از سالیان گذشته منتظر سفر رئیس جمهور و نگاه مثبت و مضاعف دولت به این استان مستعد بودند، روز چهارشنبه پذیرای حسن روحانی و چند تن از وزرا خواهند بود.
پیش از این خبرهای مختلفی در خصوص سفر رئیس جمهور به اردبیل در اواخر تابستان سال جاری به گوش می‌رسید که بنا به دلایل مختلف این سفر به تأخیر افتاد تا گمانه‌زنی‌ها در خصوص حضور هیئت دولت در اوایل پاییز تقویت شود اما این امکان باز هم فراهم نشد تا اینکه مسئولان استانی از فراهم شدن شرایط این سفر در روز چهارشنبه 11 دی ماه خبر دادند.
بهره برداری از صدها پروژه عمرانی و اقتصادی، افتتاح واحدهای تولیدی، بازدید از وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی استان، توجه به افزایش اعتبارات برای بهسازی و تکمیل بزرگراه‌ها، بررسی آخرین وضعیت ریل گذاری و اتمام راه آهن اردبیل - میانه، اندیشیدن تمهیدات ویژه برای توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان با استفاده از قابلیت مرزی استان اردبیل، تکمیل شهرک‌های صنعتی، افتتاح نخستین پل تمام شیشه‌ای جهان در هیر، بازدید از قابلیت‌های گردشگری استان و ده‌ها برنامه دیگر از جمله برنامه‌های سفر روحانی و وزرا به استان خواهد بود.
روحانی در جمع مردم اردبیل سخنرانی نخواهد کرد
طبق برنامه اعلام شده، روحانی در سفر خود به اردبیل در جمع مردم سخنرانی نخواهد کرد.
برودت هوا و فشردگی برنامه‌ها و بازدیدهای متعددی که در جریان سفر به استان پیش بینی شده از جمله دلایل اتخاذ این تصمیم اعلام شده است.
افتتاح 18 پروژه آبخیزداری در اردبیل همزمان با سفر رئیس جمهور
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر از افتتاح 18 پروژه آبخیزداری و منابع طبیعی با اعتبار 130 هزار و683 میلیون ریال همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل خبر داد.
شهامت هدایت افزود: 17 مورد بند سنگی ملاتی با حجم عملیات 45 هزار و 693 متر مکعب در تمامی شهرستان‌های استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و پاسگاه حفاظتی «آرپا تپه سی» در منطقه «فندقلو» با حجم عملیاتی 350 متر مربع و با اعتبار پنج هزار و 139 میلیون ریال در سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. وی با به فال نیک گرفتن حضور رئیس جمهور در منطقه، ادامه داد: در سال جاری 27 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه به اجرای پروژه‌های آبخیزداری به استان اردبیل اختصاص داده شد که تا کنون 94 در صد از عملیات اجرای پروژه‌ها انجام شده است.
وی یادآور شد: آبخیزداری مهم‌ترین راهکار برای مقابله با خشک‌سالی بوده فراهم کردن زمینه رونق تولید، توسعه اقتصادی و اجتماعی، کنترل روان آب‌ها و تقویت سطح آب سفره‌های زیرزمینی از مزیت‌های اجرای طرح‌های آبخیزداری محسوب می‌شود که امیدواریم سفر رئیس جمهور به استان منشأ خیر و برکت بوده و شاهد رونق گیری بیش از پیش برنامه‌های عمرانی در حوزه منابع طبیعی باشیم.
بهره برداری از 100 پروژه عمرانی شهری در اردبیل
شهردار اردبیل نیز در خصوص سفر روز آتی رئیس جمهور به استان اردبیل گفت: با هزینه‌ای بالغ بر 167 میلیارد تومان افتتاح 100 پروژه عمرانی در نقاط مختلف شهرستان اردبیل در حوزه مسائل شهری پیش بینی شده است.
لطف‌اللهیان یادآور شد: از جمله مهمترین افتتاح‌های انجام یافته در سفر روحانی به استان، بهره برداری از خیابان‌های 45 و 55 متری، پروژه‌های متعدد تفریحی در دریاچه شورابیل و پروژه مسکونی خدماتی شهریار است.
به گفته وی در حضور وزیر کشور مراسمی در روز چهارشنبه به میزبانی هتل کوثر دریاچه شورابیل برگزار خواهد شد تا در این مراسم بهره برداری از طرح‌های عمرانی مورد نظر را شاهد باشیم.
78 طرح تولیدی در حوزه کشاورزی اردبیل افتتاح می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل به خبرنگار مهر گفت: همزمان با سفر دکتر روحانی به استان اردبیل افتتاح 87 طرح عمرانی و تولیدی در حوزه‌های مختلف کشاورزی پیش بینی شده است.
نیکشاد یادآور شد: افتتاح‌ها بیشتر مربوط به حوزه‌های آب و خاک، صنایع تبدیلی، بخش عشایری و گلخانه‌ها خواهد بود.
وی ادامه داد: 10 هزار هکتار از شبکه آبیاری فرعی خدا آفرین با اعتباری بالغ بر 320 میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی مصوب شده که با اجرای شبکه‌های اصلی توسط وزارت نیرو این سطح از شبکه در کنار شبکه‌های آبیاری زهکشی و فرعی آماده بهره برداری خواهد بود.
نیکشاد عنوان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان اردبیل عملیات اجرایی توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای نیز که زمینه اشتغال بیش از دو هزار و 800 نفر را فراهم خواهد کرد، مهیا می‌شود.
وی به دیگر طرح‌های مد نظر تولیدی در استان در حوزه کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: احداث کارخانه روغن کشی گیاهی از دیگر پروژه‌های مهمی بوده که با تحقق آن زمینه اشتغال بیش از 200 نفر فراهم خواهد شد.
برنامه ریزی ویژه برای استقبال از روحانی در اردبیل
استاندار اردبیل نیز در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده گفت: تلاش کردیم تا در این سفر برنامه‌های مناسبی تدوین و پیش بینی شده و اعتبارات مورد نیاز برای شهرستان‌های استان جذب شود.
بهنام‌جو ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های استان از جمله مهمترین مطالبات مردمی بوده تا بتوان با استفاده از این بستر احیای واحدهای صنعتی، گردشگری و رونق اقتصادی و کارآفرینی را در منطقه شاهد باشیم.
به گفته وی در جریان این سفر تلاش خواهیم کرد تا برای تمامی مسیرهای مواصلاتی استان با تداوم رایزنی‌ها اعتبارات مناسبی جذب کنیم.
بهنام‌جو یادآور شد: روند چهار خطه کردن جاده‌های استان به میزان سالیانه 50 کیلومتر و تداوم این اقدام برای افزایش امنیت جاده‌ها از دیگر پیگیری‌های مهم خواهد بود.
وی ادامه داد: از جمله مهمترین افتتاح‌هایی که در سفر رئیس جمهور به استان شاهد آن خواهیم بود، بهره برداری از کارخانه کامیون سازی مشگین‌شهر، بیمارستان پارس آباد، کارخانه نساجی و فاز دوم نئوپان خلخال و سد احمد بیگلو است.
اهالی رنج کشیده اردبیل امیدوارند تا سفر روحانی به اردبیل زمینه ساز تحول آفرینی مضاعف در توسعه منطقه شود.
مردم این استان که همواره قدرشناسی خود را از مسئولان به منصه ظهور رسانده و همواره پشتیبان نظام در تمامی عرصه‌ها بودند، این بار منتظر نگاه مثبت دولت در حمایت بیش از پیش از برنامه‌هایی هستند که محرومیت را از منطقه ریشه کن سازد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/182660/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

رئیس جمهور پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

چرا امیرعلی نبویان به رائفی‌پور نامه نوشت؟

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پویش کاشت 1500 اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت 7 کشور خارجی

غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

کشف 17 قبضه سلاح کمری در پیرانشهر

زن ادبیلی، قاتل شوهر سابقش شد

زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

41 مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند

برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!

کشف 17 قبضه کُلت کمری در پیرانشهر

افزایش 38 درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی

کشف 17 قبضه کلت کمری در پیرانشهر

سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو؛ تتوی رو دست تتلو چه بود؟

عکس/ تصاویری زیبا از مزارع کلزا در بوکان

اهدای 7 سری جهیزیه در بستان‌آباد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان استان اردبیل

شکوفه های بهاری در مشگین شهر