پیام آذری

آخرين مطالب

330 میلیارد ریال صرف تکمیل پروژه‌های بهداشت و درمان اردبیل می‌شود اقتصادي

330 میلیارد ریال صرف تکمیل پروژه‌های بهداشت و درمان اردبیل می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل از اختصاص 330 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه علوم پزشکی استان خبرداد.

دکتر قدرت اخوان‌اکبری روز سه‌شنبه افزود: 95 پروژه بهداشتی در استان در حال تکمیل بود که از این تعداد تاکنون 55 پروژه به بهره‌برداری رسیده و در 2 سال آینده نیز مابقی این پروژه‌ها افتتاح خواهند شد.
وی به افتتاح بیمارستان شهدای پارس‌آباد با 160 تخت و صرف اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 200 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: بیمارستان ترومای اردبیل پس از گذشت چند سال با هزینه کرد یک‌هزار میلیارد ریال راه‌اندازی شد و به زودی عمده بخش‌های بیمارستان فاطمی اردبیل به این مجموعه منتقل خواهد شد.
او همچنین از احداث بیمارستان 500 تختخوابی نجف‌زاده و 540 تختخوابی سایت دانشگاه به عنوان بیمارستان یک‌هزار تختخوابی خبر داد و اظهارداشت: تلاش می‌کنیم تا بیمارستان مشگین‌شهر را به 120 تخت ارتقا داده و به وضعیت کمی و کیفی آن رسیدگی کنیم.
به گزارش ایرنا، همزمان با سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل در روز 11 دی ماه ، 11 پروژه بخش بهداشت و درمان استان با یک هزار و 820 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی چهار پروژه مهم دیگر آغاز ‌شد.
در جریان سفر یک روزه حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به استان اردبیل، بیمارستان ١6٠ تختخوابی شهدای پارس‌آباد مغان و مرکز تروما و سوانح سوختگی بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل به عنوان 2 پروژه مهم بخش درمان این استان بهره‌برداری شد.
همچنین در جریان این سفر کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی (ع) اردبیل، توسعه بخش بستری بیمارستان ولیعصر (عج) مشگین‌شهر، بخش سی.تی.آنژیو بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل، مرکز غربالگری سرطان و شیمی درمانی پارس‌آباد، مرکز خدمات جامع سلامت شهر سرعین، مرکز خدمات جامع سلامت شهر عنبران و نیز سه باب مرکز بهداشتی و درمانی روستایی به بهره‌برداری رسید.
بیمارستان 160 تختخوابی شهدای پارس‌آباد نیز که پیش از این به شکل آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده و تجهیز شده بود، امروز به شکل رسمی افتتاح ‌شد.
همچنین در جریان سفر رییس‌جمهوری به اردبیل، مرکز ترومای اردبیل با 120 تحت بیمارستانی که قابلیت افزایش تا 160 تخت بستری را دارد، به بهره‌برداری ‌رسید.
عملیات اجرایی این طرح مهم از سال 86 آغاز شده و تا سال 94 بیش از 130 میلیارد ریال برای احداث ساختمان هزینه شده ولی از سال 94 به بعد، با سرعت بخشی به عملیات احداث ساختمان و خرید تجهیزات، این طرح بیمارستانی تکمیل شده است.
برای احداث مرکز ترومای اردبیل که در 15 هزار و 328 متر مربع احداث شده، در مجموع 870 میلیارد ریال هزینه شده و برای تجهیز آن نیز 500 میلیارد ریال صرف شده است.
همچنین در جریان سفر رییس‌جمهوری، بخش سی.تی.آنژیوگرافی بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل نیز در 200 متر مربع زیربنا و با نصب و راه‌اندازی پیشرفته‌ترین دستگاه سی.تی.آنژیوگرافی به بهره‌برداری ‌رسید.
دستگاه سی.تی.آنژیوگرافی بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل جزو دستگاه‌های پیشرفته و مجهز بشمار می‌رود که نظیر آن در بسیاری از بیمارستان‌های مطرح کشور وجود ندارد.
این دستگاه پیشرفته 128 اسلایسی بیش از 300 میلیارد ریال ارزش دارد و برای آنژیوگرافی از عروق قلبی با تزریق وریدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این دستگاه در عکسبرداری از عروق مغزی، قلبی و محیطی کاربرد داشته و با راه‌اندازی و فعال شدن آن، از اعزام بیماران به مراکز بیمارستانی استان‌های دیگر جلوگیری می‌شود.
همچنین در جریان سفر رییس‌جمهوری به اردبیل توسعه بخش اورژانس بیمارستان ولی‌عصر شهرستان مشگین‌شهر با 30 تخت به بهره‌برداری ‌رسید.
علاوه بر این در این سفر، کلینیک امام علی (ع) شهر اردبیل که در سه هزار و 100 متر مربع و با صرف 50 میلیارد ریال احداث شده و فعالیت غیررسمی خود را از حدود پنج ماه پیش آغاز کرده است، به صورت رسمی افتتاح ‌شد.
در بخش زیرساخت‌های بهداشتی استان اردبیل نیز، در جریان سفر رییس‌جمهوری، خانه بهداشت روستای خیارک اردبیل و نورمحمد کندی پارس‌آباد بهره‌برداری ‌شد.
علاوه بر این در جریان سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل، کارخانه الکل‌سازی و نیز مرکز خصوصی دیالیز بیماران کلیوی با 30 تخت بستری که توسط بخش خصوصی احداث شده است، به بهره‌برداری ‌رسید.
علاوه بر افتتاح طرح‌های مهم حوزه سلامت و بهداشت استان اردبیل در جریان سفر رییس‌جمهوری، عملیات اجرایی فاز اول بیمارستان یکهزار تختخوابی شهر اردبیل با 540 تخت در محل سایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان آغاز ‌شد.
همچنین در جریان این سفر، عملیات احداث دانشکده پیراپزشکی و خوابگاه 400 نفره دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در شهر اردبیل شروع شد.
علاوه بر این، عملیات احداث مرکز جامع فوریت‌های پزشکی استان در شهر اردبیل و نیز مرکز دیالیز بیماران کلیوی 400 نفره با سرمایه‌گذاری 80 میلیارد ریالی یک خیر حوزه سلامت آغاز ‌شد.
برچسب‌ها
دانشگاه علوم پزشکی ایران اردبیل بهداشت و سلامت

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/186303/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همدم تازه منوچهر هادی پس از یکتا ناصر/ ویدئو

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه

محرومیت 6داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

افزایش 10 درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

جابجایی حدود 1 هزار و 500 نفر مسافر از شهرستان نمین

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

مطهری سرمربی موقت تراکتور شد

مربی پیشین پرسپولیس سرمربی موقت تراکتور شد

فوری | مربی تیم ملی، سرمربی تراکتور شد | تصمیم غیرمنتظره؛ پرونده یحیی بسته نشده!

تراکتور انتخاب کرد: حمید مطهری در تبریز

آخرین خبر از توافق یحیی و تراکتور؛ دستیار سابق گل‌محمدی در راه تبریز

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

اشتباه زبانی عجیب مهران مدیری در برنامه اسکار/ ویدئو

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

بیش از هزار و 200 سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد

وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

پاکو خمس: هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم

تشکیل 982 پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند

زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند

فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)

کمک 2910 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی 22 درصد افزایش یافت

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

تالاب قره‌گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

با این رفتار، همیشه از جاری هات سرتر و جلوتری

نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در تبریز گشایش یافت

کارخانجات آرد اردبیل زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد(عکس)

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

عضویت 106 هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از 162 هزار کودک در آذربایجان‌غربی

روایت اپراتور اورژانس از تماس زنی که خبر نداشت 9 ماهه باردار است

صحنه تماشایی از پلیس وظیفه‌‌شناس میانه‌ای به یک پیرمرد عصا به دست