پیام آذری

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی خبر داد:‏

افتتاح 24پروژه در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی همزمان با دهه فجر اجتماعي

افتتاح 24پروژه در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی همزمان با دهه فجر
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی از افتتاح 24 پروژه عمرانی با اعتبار 215 میلیارد ریال همزمان با ‏دهه فجر در شهرک های صنعتی استان خبر داد. ‏

به گزارش خبرنگار مهر ، سیدمرتضی نیرومند عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان گفت: تا پایان دی 98، 56 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب، 46 مورد در حال بهره برداری، هفت شهرک و ناحیه تخصصی، یک شهرک فناوری به بهره برداری رسیده و دو مرکز خدمات فناوری و کسب و کار به بهره برداری رسیده در استان داریم.
وی ادامه داد: در طول 10 ماهه سال جاری، 230 فقره قرارداد منعقد شده شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش 30 درصدی روبرو بوده است؛ همچنین تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده 107 واحد بود که نسبت به مدت مشابه سال شاهد افزایش 30 درصدی بوده ایم .
بهره برداری از 107 واحد صنعتی در سال 98
نیرومند با اشاره‌ای به 107 واحد صنعتی جدید در استان گفت: این تعداد با سرمایه‌ای معادل سه هزار و 798 میلیارد ریال و اشتغال زایی هزار و 578 نفر به بهره برداری رسیده و با توجه به پیگیری‌های انجام یافته تعداد 85 واحد صنعتی که به دلیل مشکلات مختلف در سال‌های قبل تعطیل شده بودند، مجدداً راه اندازی شده و با میزان اشتغالزایی 739 نفر به چرخه بازگشتند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با تفکیک این تعداد واحد بر اساس نوع صنعت گفت: 30 درصد در حوزه مواد شیمیایی، 25 درصد غذایی، 28 درصد فلزی، 9 درصد سلولزی، شش درصد کانی غیرفلزی و دو درصد نساجی فعالیت می‌کنند.
حاشیه سازی برای صنایع غذایی به ضرر استان
وی با اشاره به قطب بودن استان در حوزه مواد غذایی گفت: امروز دشمنان صنایع غذایی را هدف قرار داده اند که تمرکز این مواد در آذربایجان شرقی بیشتر از دیگر استان‌ها بوده و هر گونه مشکل در این حوزه، زمینه ساز ایجاد موج عظیم بیکاری خواهد شد.
نیرومند ادامه داد: با بهره برداری از واحدهای صنعتی در سال جاری، 711 نفر در حوزه مواد غذایی، 254 نفر شیمیایی، 328 نفر در فلزی، 110 نفر سلولزی، 40 نفر کانی‌های غیرفلزی و 35 نفر نیز در واحدهای نساجی مشغول به کار شده اند.
82 درصد واحدهای صنعتی استان فعال هستند
وی تعداد کل واحدهای صنعتی استان را دو هزار و 464 مورد دانسته و گفت: 82 درصد این واحدها فعال و 18 درصد آنها غیرفعال هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در خصوص ظرفیت تولید واحدهای فعال گفت: 39 درصد واحدها با ظرفیت تولید زیر 50 درصد، 37 درصد با ظرفیت تولید 50 الی 70 درصد و 24 درصد نیز با ظرفیت تولید بالای 70 درصد فعالیت می‌کنند.
کمبود نقدینگی علت اصلی تعطیلی واحدها
نیرومند کمبود نقدینگی را علت اصلی تعطیلی واحدهای غیرفعال دانسته و گفت: فقدان بازار، اختلاف شرکا، تأمین مواد اولیه و ماشین آلات در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی در خصوص طرح‌های توسعه‌ای شهرک‌های صنعتی نیز گفت: در طول سال جاری این شرکت نسبت به اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود با انعقاد قرارداد بالغ بر 346 میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی اقدام کرد که با اجرای این طرح‌ها به میزان دو هزار و 269 هکتار به اراضی صنعتی استان افزوده شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ‏افزود: به مناسبت دهه فجر، چهار شهرک شهید سلیمی، سنگ شهر، آیت الله هاشمی و اسکو واگذاری خواهند بود.
افتتاح 24 و کلنگ زنی 6 پروژه عمرانی
وی در خصوص افتتاح پروژه‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی به مناسبت دهه فجر نیز گفت: در این ایام، 24 پروژه عمرانی با اعتبار 215 میلیارد ریال افتتاح شده و شش پروژه عمرانی با اعتبار 194 میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.
نیرومند همچنین از افزایش 180 درصدی اعتبار پروژه‌های عمرانی سال 98 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه ریالی به پیمانکاران بدهی نداریم.
وی با اشاره‌ای به فعالیت‌های در جریان حوزه شهرک سازی این شرکت گفت: ایجاد شهرک صنعتی سراب 2، شهرک صنعتی تخصصی مس ورزقان، فناوری چرم و کفش، ناحیه صنعتی خواجه، ملکان و تأمین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از جمله این فعالیت‌ها است.
تأمین 200 مگاوات برق مورد نیاز شهرک‌های صنعتی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ‏در خصوص تأمین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان گفت: در شهرک‌های صنعتی استان 412 مگاوات برق تأمین شده و نیاز به تأمین یک هزار و 242 مگاوات برق برای راه اندازی و توسعه واحدهای صنعتی در این شهرک‌ها برای سال‌های آینده وجود دارد که با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم 200 مگاوات برق مورد نیاز شهرک‌ها را تأمین کنیم که اگر این روند ادامه یابد شاهد حل مشکل کمبود برق طی سه، چهار سال آینده خواهیم بود.
وی با اشاره به توجه ویژه شرکت به مسائل زیست محیطی گفت: در این راستا، احداث تصفیه خانه فاضلاب ناحیه صنعتی ملکان و شهرک صنعتی عالی نسب در دهه فجر انجام گرفته و عملیات اجرایی تصفیه خانه چهار شهرک صنعتی آغاز می‌شود.
نیرومند از فعالیت 9 شهرک خصوصی در استان خبر داد و گفت: 9 هزار و 718 نفر در این شهرک‌ها مشغول فعالیت هستند.
شناسایی 40 خوشه صنعتی در استان
وی از شناسایی 40 خوشه صنعتی در استان خبر داد و گفت: صنایع کوچک کمترین مشکل را در زمان تحریم‌ها دارند و از طرفی نیز هر منطقه‌ای، صنعتی مختص به خود را دارد که اگر مورد توجه قرار گیرد، می‌تواند در این شرایط اقتصادی، مشکل گشا باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوشه صنعتی مبلمان و لوازم خانگی را از جمله این صنایع دانست و گفت: این خوشه‌های صنعتی در راستای حمایت و ساماندهی واحدهای تولیدی لوازم خانگی کجاباد تبریز با بیش از 100 واحد کارگاهی و اشتغالزایی پنج هزار نفر و واحدهای تولیدی مبلمان مناطق روستایی اردکلو و چاواش مرند با 800 واحد کارگاهی با اشتغالزایی سه هزار و 100 در حال پیگیری هستند.
صادرات 86 میلیون یورویی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط
وی با اشاره به صادرات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان گفت: در 10 ماهه سال جاری 86 میلیون یورو صادرات توسط این واحدها انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 21 درصدی بوده ایم .
نیرومند همچنین از صادرات 7.8 میلیون یورویی توسط کنسرسیوم‌های صادراتی استان در 10 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 10 درصدی در این حوزه بوده ایم که می‌توان گفت بزرگترین کنسرسیوم صادراتی کشور مربوط به تبریز است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/188628/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیگر خردسال فیلم خانه ابری محصول سال 1365 بعد از 38 سال/ تصاویر

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟

صعود بانوی قایقران آذربایجان‌غربی به نیمه‌نهایی مسابقات روئینگ انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه

ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه

پروازهای فرودگاه تبریز به حالت عادی برگشت

رئیس‌جمهور استان سمنان را ترک کرد

سورپرایز قیمت طلا برای عروس و دامادها

وعده صادق تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود

آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری

جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه 31 فروردین

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی 31 فروردین

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد

50 هکتار اراضی ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر

ماجرای انفجار در تبریز فعال شدن پدافندها بود

عادی شدن وضعیت پرواز‌های فرودگاه تبریز

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز؛ از اصفهان تا تبریـز؟

امحای 113 تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

پیروزی 15 بر صفر تیم شرکت گاز آذربایجان غربی در زنجان

تولید سالانه بیش از 100 هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب

14 سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است

پرداخت 24 میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

آب شرب روستا‌های کیله و بالابان پیرانشهر تأمین شد

ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

تغییر چهره «گلنار» سریال گلیدخت بعد 3 سال

اولتیماتوم یک ماهه به تکمیل تصفیه خانه پساب مشگین شهر

رفع تصرف 50 هکتار از اراضی ملی در بوکان

امسال 93 هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود

رفع نشتی مخزن هوائی روستای گلمرز شهرستان ارومیه

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

تصاویری از سیلاب در شهرستان زرآباد

تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر

بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب

بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه

بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده

دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت‌به رگبار باران و رعدوبرق هشدار داد

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان