پیام آذری

آخرين مطالب

اهمیت مشارکت‌پذیری از دیدگاه علما سياسي

اهمیت مشارکت‌پذیری از دیدگاه علما
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- علمای شیعه و سنی در آذربایجان‌غربی و استان موسوم به «سرزمین اقوام و ادیان الهی» مشارکت حداکثری در انتخابات 2 اسفند را نشانه بلوغ فکری و عمل به وظیفه شرعی، عقلی و اجتماعی می‌دانند و از پشتوانه‌سازی برای نظام از طریق حضور حداکثری در پای صندوق رای سخن به میان می‌آورند.

بدون‌شک تاثیر مشارکت‌پذیری مردم در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و در دو بعد داخلی و خارجی قابل بررسی است اما علمای این استان از میان آنها چندین مورد از جمله بهره‌مندی مردم از حقوق قانونی، ضمانت امنیت و اقتدار نظام و تولید قدرت نرم را مورد تاکید قرار می‌دهند.
مشارکت در انتخابات نشانه بلوغ فکری است
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشارکت در انتخابات نشانه رشد سیاسی و بلوغ فکری یک ملت است و اقتدار کشور در عرصه بین‌المللی را مضاعف می‌کند.
آیت‌الله شیخ جواد مجتهد شبستری با بیان اینکه شرکت در انتخابات استفاده از حق و حقوق قانونی است، افزود: با توجه به شرایط خاص کنونی و تبلیغات منفی دشمنان برای تحریم انتخابات، این حق تبدیل به یک وظیفه شرعی، عقلی و اجتماعی تبدیل شده است که باید به آن عمل کرد.
وی اظهار داشت: ملت با استفاده از این حق می‌تواند پاسخ کوبنده‌ای به دشمن بدهند و با شرکت گسترده در انتخابات مهر تاییدی بر نظام اسلامی و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بزند.
وی ادامه داد: تک‌تک آرای ملت نشانه ‌آگاهی بالای آنان است و کسی نباید چنین تصور کند که رای وی ارزشی نخواهد داشت بلکه یقین داشته باشد که رای در سرنوشت‌اش تاثیرگذار است.
آیت‌الله شبستری با اشاره به تعدد قومیت‌های مختلف در آذربایجان‌غربی اعم از مسیحی و مسلمان، شیعه و سنی و آشوری و ارمنی گفت: ساکنان استان باید بدانند رای‌شان و حضورشان در پای صندوق‌های رای موجب سرخوردگی دشمن و عزت روزافزون کشور در عرصه‌های بین‌المللی می‌شود.
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: حضور پرشور مردم در انتخابات تجلی علاقه و اراده ملت ایران به سرنوشت خویش است.
وی با بیان اینکه‌ انتخابات در هر موقعیت و شرایطی امر مهمی است، بیان کرد: در شرایط کنونی ‌با توجه به وجود برخی مشکلات معیشتی در جامعه دشمنان از وضعیت موجود سوءاستفاده کرده و با القای ناامیدی، مردم را به حضور نیافتن در انتخابات تشویق می‌کنند بنابراین در چنین شرایطی باید با حضور پرشور در این رویداد مهم سیاسی به فتنه‌های دشمنان پاسخ محکمی داده شود.
وی با بیان اینکه شرکت گسترده در انتخابات ضامن امنیت و اقتدار کشور است، افزود: هر زمان مردم در صحنه‌های مختلف حضور پررنگی داشته باشد، به همان میزان دشمن عقب‌نشینی می‌کند.
تاکید بر موقعیت‌شناسی
امام جمعه بوکان معتقد است که در شرایط کنونی کشور به علت هجمه‌های گوناگون دشمنان نظام، نیاز به حضور حداکثری مردم در انتخابات بیش از پیش احساس می‌شود.
ماموستا ملاعباس احمدی اظهار داشت: حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی موجب عزت روزافزون، اقتدار بیش از پیش و امنیت کشور و نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.
وی با بیان اینکه حضور در پای صندوق‌های اخذ رای تجدید میثاق با شهیدان است، افزود: عزت و عظمت کنونی ایران اسلامی مرهون رشادت‌های شهدای والامقام و رزمندگانی است که برای دفاع از انقلاب اسلامی از ارزشمندترین هستی خویش گذشتند.
وی تاکید کرد: حضور مردم در صحنه انتخابات به نوعی حمایت از نظام و انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود لذا مسوولان باید تمامی شرایط را برای مشارکت حداکثری و حضور پرشور و باشکوه مردم و تمام سلایق در انتخابات پیش‌رو فراهم کنند.
مشارکت حداکثری قدرت نرم تولید می‌کند
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی نیز گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نوعی قدرت نرم تولید می‌کند و به عبارتی نشانگر وفاداری ملت به آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره)، قبول قانون اساسی و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت‌الاسلام کریم حسین‌خانی ادامه داد: دشمنان برای دلسردی مردم تلاش می کنند و رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند: «کار دشمن دلسرد کردن مردم است و دوستان ما باید مواظب باشند در میدان دشمن بازی نکنند».
وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر مشارکت در انتخابات تاکید کرده‌ و فرموده‌اند حتی افرادی که اعتقادی به انقلاب و نظام ندارند، تحت عنوان میهن‌دوستی وعلاقه‌مندی به وطن و خوداتکایی در انتخابات شرکت کنند.
وی با بیان اینکه انتخابات هدیه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شده، اظهار داشت: ملت ایران سال‌هاست مشق دموکراسی را تمرین می‌کند و دل به دشمن نمی سپارد.
حجت‌الاسلام حسین‌خانی اضافه کرد: ملت ایران در 41 سال اخیر با تحمل تمام سختی‌ها همواره به پشتیبانی از نظام و انقلاب پرداخته و نقشه‌های دشمنانن را خنثی کرده‌اند؛ هر اندازه دشمنان برای ناامید کردن مردم تلاش کرده‌اند، به همان میزان نتیجه عکس گرفته‌اند.
وی افزود: مجلس عصاره فضایل ملت است و نقش آن در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی وهمچنین مناسبات و ارتباطات بین‌المللی انکارناپذیر است.
پشتوانه‌سازی برای نظام با حضور در پای صندوق رای
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: درصد بالای مشارکت ملت در انتخابات پشتوانه‌ای قوی برای نظام به شمار می‌رود و باعث می‌شود مسوولان در سطح بین‌المللی با اقتدار حضور یابند و از منافع کشور دفاع کنند.
آیت‌الله عسگر دیرباز افزود: در حالی که اگر مشارکت کمتر باشد، نه تنها استکبار جهانی قدرت‌نمایی بیشتری خواهد داشت بلکه مسوولان نیز دلگرمی برای فعالیت بیشتر را از دست خواهند داد.
وی افزود: شرکت در انتخابات حقوق سیاسی، عقلی و دینی ملت ایران است و آنان باید از این حق خود استفاده کنند.
رییس دانشگاه جامع قم با بیان اینکه یکی از مولفه‌های امنیت اعتماد مردم به نظام است، گفت: برهمین اساس هراندازه مشارکت مردم درانتخابات بیشتر باشد، به همان میزان مقوله امنیت در کشور پررنگ‌تر خواهد شد.
وی افزود: همراهی مردم با حاکمیت زمینه‌ساز امنیت است و این همراهی در انتخابات بیشتر از هر زمان دیگری خود را نشان خواهد داد.
آیت‌الله دیرباز اظهار داشت: طی سال‌های اخیر دشمنان تلاش کرده‌اند تا بیش از هر زمان دیگر همراهی و پشتیبانی ملت از نظام را کمرنگ جلوه دهند ولی مردم همیشه به ندای امام راحل و رهبر معظم انقلاب لبیک گفته‌اند و برای دفاع از منافع ملی همیشه مشارکت داشته‌اند که نمونه بارز آن حضور اکثریت مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال بود.
آیت‌الله دیرباز ادامه داد: از آنجا که پیام انقلاب اسلامی به مستضعفان جهان ایستادگی در برابر ظلم است، به همین دلیل همواره استکبار جهانی و در راس آن رژیم صهیونیستی به مقابله با انقلاب و پیام آن می‌پردازد ولی ملت ایران همانند گذشته در مسیر انقلاب و نظام حرکت کرده و با وجود برخی مشکلات بار دیگر حماسه‌ای عظیم در انتخابات 2 اسفند خلق خواهد کرد.
ملت ایران در آزمون بزرگ انتخابات نیز پیروز می‌شود
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه معتقد است که ملت ایران بار دیگر با حضور پرشور در این صحنه، توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی مشارکت در این دوره از انتخابات را بسیار مهم و حیاتی دانست و اظهار داشت: اگر در آن غفلت شود، در برابر خون شهدا جوابی نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه حضور ملت ایران و استان در راهپیمایی روز 22 بهمن دشمن‌شکن بود، اضافه کرد: این حضور که پشتیبانی ملت از نظام مقدس جمهوری اسلامی را به اثبات رساند، شایسته قدردانی است.
  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز 2 اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود و مردم آذربایجان‌غربی 12 نماینده را در این روز راهی مجلس می‌کنند.
اثبات مجدد پشتیبانی ملت از نظام
امام جمعه مهاباد نیز با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو، بیان کرد: ملت ایران در روز 2 اسفند مسوولیت بسیار بزرگی برعهده دارند زیرا در این روز با مشارکت خود در برگزاری پرشور انتخابات می‌توانند پشتیبانی خود از نظام جمهوری اسلامی را دوباره اثبات کنند.
ماموستا ملاعبدالسلام امامی اضافه کرد: مشارکت مردم در این انتخابات می‌تواند این واقعیت را برای دشمنان مشخص کند که ملت حق‌شناس ایران در این برهه حساس از تاریخ کشور با نظام جمهوری اسلامی همراه و همگام هستند.
  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه هفته جاری دوم اسفند امسال برگزار می‌شود و از این استان 12 نفر راهی مجلس یازدهم می‌شوند که از این تعداد، سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هرکدام از حوزه های انتخابیه 9 گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران» در شمال استان و «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» در جنوب استان است.
 

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/195746/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد

افتتاح طرح‌های هادی در 7 روستای خوی

توزیع بیش از چهار هزار و 400 تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس

پتروشیمی ارومیه در جمع پردرآمدترین پتروشیمی‌های بورسی کشور

بررسی تخصصی طرح هوشمند سازی کنتورهای آب مشترکین آذربایجان غربی

جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی

مربی بعدی تراکتور کیست؟؛ گزینه‌های سرشناس به صف شدند

پایان اختلافات؛ نصرالله خواجه‌ گیری در تمرین استقلال حاضر شد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

سحر تبر جدید رونمایی شد/ من وحشی ام پلنگ وحشی/ ویدئو

مردان سلبریتی که کچلی آن ها را خوش قیافه تر و موفق تر کرد

وزش باد جنوبی اردبیل را در می‌نوردد

جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود

اهدای 47 سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی

تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است

بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است

افزایش تدریجی دمای هوا آذربایجان‌غربی

اتفاقی عجیب برای تماشاگران زن در تبریز

پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال

ادای احترام نیروهای مسلح به شهیدان گلزار شهدای وادی رحمت تبریز

دستیار یحیی و حضور ویژه در تمرین تراکتور

یک شایعه جذاب در تبریز: مربی موفق تیم ملی در تراکتور؟

تداوم حمایت مردم آذربایجان شرقی از عملیات «وعده صادق»

عصرانه خبری شهرهای ایران در 28 فروردین‌

اعزام تیم کوراش بانوان آذربایجان شرقی به مسابقات قهرمانی کشور

فریب وعده‌های جابه‌جایی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نخورید

تعمیرات و نگهداری سدها باید عملیاتی شود

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز سه شنبه بیست و هشتم فروردین

مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی

لبریز شدن سد مهاباد بر اثر بارندگی‌های شدید (فیلم)

عملیات غرور آفرین «وعده صادق» طوفان‌الاقصی دیگری برای رژیم صهیونیستی است

تجمع دانش آموزان ارومیه در حمیات از عملیات وعده صادق

پایش82 درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت

عملیات غرورآفرین «وعده صادق» طوفان‌الاقصی دیگری برای رژیم صهیونیستی است

کاهش آمار تصادف امسال در محورهای ارتباطی شهرستان مهاباد

35 بازیکن و مربی از آذربایجان‌غربی به اردوهای تیم‌های ملی والیبال دعوت شدند

جاده گچساران به زیدون و دیلم برای 12 ساعت مسدود می شود

سهم سی درصدی والیبال آذربایجان غربی از اردوی تیم ملی

اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستان 1403 درآذربایجان غربی

اجرای 20 کیلومتر مسیرگشایی در معابر تبریز

سرمربی تیم فوتبال تراکتور تا پایان فصل مشخص شد

کندوان؛ پنجمین روستای پربازدید ایران

نصرالله به تمرین استقلال بازگشت

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود