پیام آذری

آخرين مطالب

تلاش دانشگاه علمی کاربردی برای تربیت نیروی آچار به دست علمي

تلاش دانشگاه علمی کاربردی برای تربیت نیروی آچار به دست
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان شرقی دانشگاه جامع علمی کاربردی از زمان آغاز فعالیت، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا نیروهای آچار به دست و آماده کار، تحویل جامعه بدهد، در این راستا این دانشگاه نمایشگاه "اشتغال و توسعه کارآفرینی" را در تبریز برگزار کرده است.

وحید عسکری‌خواه، رئیس مرکز علمی کاربردی کمپرسور سازی تبریز در حاشیه نمایشگاه "اشتغال و توسعه کارآفرینی" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز "نوآوری کمپرسور و صنایع وابسته" در مرکز علمی کاربردی کمپرسورسازی تبریز فعال بوده و با استقرار گروه‌های دانشجویی و کارآفرینان در این مرکز سعی می‌کنیم تا حد توان در راستای کارآفرینی قدم برداریم.
وی افزود: هم‌چنین در تلاشیم تا این مرکز نوآوری را به مرکز رشد تبدیل کنیم تا دانشجویان بتوانند برای عملی کردن ایده‌های خود و کارآفرینی و اشتغال، وام‌هایی با بهره کم از شرکت‌های مستقر در این مرکز دریافت کرده و شرکت‌های دانش بنیان تاسیس کنند.
وی با اشاره به اقدامات این مرکز در حوزه پژوهش و تالیف مقاله، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا تایم کلاس‌های عملی این مرکز را افزایش دهیم و در راستای رسالت دانشگاه علمی کاربردی و با اتکا بر پژوهش و علم، 60 درصد کلاس‌ها را به صورت عملی برگزار کنیم.
عسکری‌خواه با اشاره به موفقیت فارغ التحصیلان این مرکز، بیان کرد: فارغ التحصیلی داریم که دانشجوی دوره دکتری در دانشگاه امیرکبیر بوده و در دوره‌های کاردانی و کارشناسی در مرکز کمپرسورسازی تبریز در عرصه پژوهش فعالیت می‌کرد.

پیام آذری


وی با اشاره به وجود کانون "دانش آموختگان" در این مرکز، گفت: دانش آموختگان می‌توانند با عضویت در این کانون، پس از رایزنی‌ها با شرکت‌های مختلف، مشغول به کار شوند.
وی با اشاره به بازارکار خوب رشته‌های این مرکز، اظهار کرد: دانشجویان رشته "HSE" این مرکز همواره پس از فارغ التحصیلی جذب کار می‌شوند؛ دانشجویان رشته مکانیک نیز می‌توانند با دریافت مجوز از سوی نظام مهندسی، کسب و کار راه بیندازند.
رئیس مرکز علمی کاربردی کمپرسورسازی تبریز، علاقه مندی را رمز موفقیت در رشته‌های فنی مهندسی دانشگاه علمی کاربردی دانست و افزود: دانشجویان فارغ التحصیل مراکز فنی مهندسی پس از دریافت مدرک به راحتی وارد بازار کار می‌شوند اما اگر علاقه نداشته‌ باشند فقط وقتشان در این راه تلف می‌شود.
وی فلسفله وجودی دانشگاه علمی کاربردی را آموزش مهارت عنوان کرد و گفت: تمامی رشته‌های علمی کاربردی باید در راستای صنعت باشند تا دانشجو بتواند تمامی مراحل درس‌های تئوری را به صورت عملی فرا بگیرند.
67 درصد فارغ التحصیلان مرکز علمی کاربردی مدیریت صنعتی تبریز جذب بازار کار می‌شوند
رئیس مرکز علمی کاربردی مدیریت صنعتی تبریز نیز در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، از جذب حدود 67 درصدی فارغ التحصیلان این مرکز به بازار کار خبرداد.

پیام آذری


صمد رضاپوری با اشاره به فعالیت سه ساله مرکز "نوآوری و کارآفرینی" در مرکز علمی کاربردی مدیریت صنعتی، گفت: در این مرکز نوآوری با دراختیار قراردادن فضای مناسب و تشکیل هفت گروه تخصصی کارآفرین، استارتاپ‌های (رویداد شتاب) مختلفی برگزار کرده است.
وی افزود: با اشاره به برگزاری استارتاپ این مجموعه در روز 14 و 15 اسفند، گفت: حدود 30 دانشجوی فارغ التحصیلی که از مرکز علمی کاربردی مدیریت صنعتی تبریز فارغ التحصیل شده‌اند، کارخانه‌های بزرگی را تاسیس کرده که امکانی برای حضور و فعالیت دانشجویان این مرکز در این کارخانه‌ها را شامل می‌شود.
وی با اشاره به آمار بالای جذب کار دانشجویان این مرکز، اظهار کرد: "ناصر خیاط" فارغ التحصیل این مرکز در حوزه لوازم خانگی بوده که در سال 96 و 97 کارآفرین برتر سال شد؛ در سال 98 نیز دومین کارآفرین برتر از فارغ التحصیلان این مرکز در حوزه کفش است.
رضاپوری متذکر شد: به طور متوسط سالانه 50 ایده در این مرکز مطرح می‌شود که تعدادی انتخاب شده و به مرحله رقابت راه می‌یابد اما می‌توان با افزایش علاقه دانشجویان، میزان تولید ایده و نوآوری را ارتقا داد.
وی با اشاره به وجود رشته‌های مدیریت کسب و کار، حسابداری، بیمه و بازاریابی در این مرکز، گفت: این رشته‌ها از بازارکار خوبی برخوردار بوده و فارغ التحصیلان به راحتی صاحب کسب و کار می‌شوند.
وی در خاتمه با بیان این‌که دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه نسل سوم و کاربردی است، گفت: دانشگاه علمی کاربردی با اساتید صاحب تجربه و دانش کاربردی، رشته‌هایی با شانس بالای جذب بازار کار و امکان تحصیل برای شاغلان فرصت تحصیل مناسبی را برای هرکسی فراهم می‌کند.
راه اندازی مرکز "نوآوری و شکوفایی" حوزه صنعت در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز نیز در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، از راه اندازی مرکز "نوآوری و شکوفایی" در حوزه صنعت با آموزش‌های کوتاه مدت در این مرکز خبر داد و افزود: این مرکز نوآوری می‌تواند در حوزه اشتغال پایدار مبتنی بر فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه امری مهم تلقی شود.

پیام آذری


مهدی صادق‌زاده تبریزی در حاشیه نمایشگاه "اشتغال و توسعه کارآفرینی" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سابقه 20 ساله تاسیس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز، گفت: این مرکز با فعالیت آموزشی، فنی و مهارتی به عنوان یکی از اولین مراکز تاسیس شده دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان است که در راستای تحقق اهداف "دانشگاه نسل سوم و کارآفرین" فعالیت می‌کند.
وی افزود: این مرکز به دنبال توسعه رشته‌های فنی و مهارتی مرتبط با نیاز بازار کار بوده و با توانمند سازی دانشجویان و اساتید در راستای توسعه مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای، دانش و نگرش دانشجویان و اساتید را افزایش می‌دهد تا در راه توسعه اشتغال و کارآفرینی قدم بردارد.
وی با اشاره به اهمیت توسعه کارآفرینی، اظهار کرد: در این زمینه قطعا از ظرفیت دانشجویان مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز استفاده می‌شود.
صادق‌زاده هدف از برگزاری و حضور در نمایشگاه "اشتغال و توسعه کارآفرینی" را حمایت از کارآفرینان مرکز آموزش خانه کارگر تبریز دانست و ادامه داد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای فروش محصولات، نوآوری‌ها و اختیارات این مرکز است.
وی ارتقای سطح علمی و پژوهشی جوانان را امری ضروری دانست و افزود: در این راستا باید ایجاد انگیزه و معرفی کارآفرینانی که با استفاده از توانمندی‌ها و آموزش‌های علمی و کاربردی وارد بازار کار شده‌اند را اولیت کاری خود قرار ‌دهیم.
وی با بیان این‌که دانشگاه‌ها برای حرکت در راستای توسعه جامعه، باید کارآفرینانه عمل کنند، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در این راستا به عنوان یک دانشگاه کارآفرین و نسل سوم در جامعه مطرح بوده که باید نقش دانشگاهی خود در ایجاد فرهنگ کارآفرینی در بین دانشجویان و اساتید، تجاری سازی دانش، فرآیند انتقال و تبدیل فناوری، ارتباط نزدیکتر با صنعت و جامعه، اشتغال و توسعه مهارت‌های دانش آموختگان و آماده سازی آن‌ها برای بازارهای جهانی را به خوبی ایفا کند.
سرپرست مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز اظهار کرد: توسعه کسب و کارهای اینترنتی، نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها، حمایت از طرح‌های حوزه مکانیک و متالوژی، ریخته گری و برق در برنامه کاری این مرکز است.
وی در خصوص توصیه به دانشجویان گفت: به معنای واقعی کلمه دانشجوی علمی کاربردی شوند و در حین تحصیل خود به کسب مهارت‌ها همت و دقت بیشتری کنند تا پس از فارغ‌التحصیلی فقط مدرک به دست نباشند و بتوانند با اشتغال‌زایی و دانش خود، تولید ثروت کنند.
وی با اشاره به تلاش این مرکز برای سوق دانشجویان به سمت خوداشتغالی و کارآفرینی، گفت: دراین راستا دفتر کارآفرینی مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز فعال بوده و دروس نظری و عملی همراه با آموزش‌های مهارتی پتانسیل انجام کارهای مشخصی را به دانشجویان می‌دهد تا با راه اندازی کارخانه‌های کوچک، مهارت‌های خود را تبدیل به ثروت کرده و در جامعه نقش موثری را ایفا کنند.
به گفته وی رشته‌های فعلی فنی و مهارتی این مرکز شامل کاردانی فنی متالوژی ریخته گری، کاردانی فنی مکانیک ماشین افزار، کاردانی فنی نقشه کشی صنعتی، کاردانی فنی برق صنعتی، کاردانی فنی مکانیک خودرو و کاردانی فنی حسابداری صنعتی بوده و در رشته‌های مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز شامل مهندسی فناوری طراحی و نقشه کشی صنعتی، مهندسی فناوری متالوژی ذوب فلزات، مهندسی فناوری مکانیک ماشین افزار، مهندسی فناوری اطلاعات امنیت شبکه، مهندسی حرفه‌ای و حسابداری صنعتی است.
نمایشگاه "اشتغال و توسعه کارآفرینی" از ساعت 9 الی 19 روز 28 لغایت 30 بهمن ماه در محل مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز دایر بوده و برای بازدید عموم آزاد است.

پیام آذری


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/195762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش 1.5 برابری اشتغال‌زایی در آذربایجان شرقی هدف گذاری شده است

فرار راننده سمند از صحنه تصادف در تبریز

فرماندار: توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید

55 برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود

توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه

آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر

آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟

راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز

آذربایجان به ایران الحاق نمی‌شود، چون اسرائیل کنار ماست!

معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی

رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه

شنبه؛ حضور استاندار آذربایجان‌غربی در سامانه سامد

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی

برگزاری 7 میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی

ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری

حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است

پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود

برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

رییس سازمان سنجش آموزش کشور: برخی ابزار‌های جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند

قدردانی از همکاری و مشارکت مردم و مسئولان از اجرای طرح نور در آذربایجان غربی

علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند

پرداخت 907 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی

رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

مرحله دوم رهاسازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه آغاز شد

طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد

اختصاص یک هزار و 780 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر

عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل

عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود

ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است

آغاز رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد

همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند

افزایش 38 درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی

رقابت 2 هزارو 500 داوطلب رشته ریاضی فیزیک در آذربایجان غربی

توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است