پیام آذری

آخرين مطالب

رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان آذربایجان شرقی تاکید کرد:

موقعیت جغرافیایی ایران و وضعیت کشورهای همسایه، مهم ترین مشکل در جذب گردشگر اجتماعي

موقعیت جغرافیایی ایران و وضعیت کشورهای همسایه، مهم ترین مشکل در جذب گردشگر
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان شرقی رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان آذربایجان شرقی معتقد است که موقعیت جغرافیایی ایران و وضعیت کشورهای همسایه، مهم ترین مشکل جذب گردشگر در ایران محسوب می شود.

محمد شهداد در کارگاه آموزشی مهارت ها، آداب و رفتار حرفه ای در صنعت گردشگری با بیان که امنیت کشورهای همسایه نقش مهمی در گردشگری دارد، گفت: در حالیکه اغلب کشورهای گردشگر پذیر، همسایگان امنی دارند، در ایران همسایگان ما جزو ناامن ترین کشورها به حساب می آیند و بیشترین مرز را با عراق، افغانستان و پاکستان داریم.
وی ادامه داد: افرادی که وضعیت گردشگری ایران را با ترکیه مقایسه می کنند باید توجه کنند که ترکیه احاطه شده با دریا و وصل به اروپا است و هم چنین امنیت کشورهای همسایه شمالی آن و ایران بالاست. مشاهده می شود که رشد گردشگری این کشور در قسمت های هم مرز با سوریه و عراق چندان بالا نیست و نشان می دهد که موقعیت جغرافیایی تا چه حد در گردشگری نقش ایفا می کند.
وی افزود: از طرفی با توجه به جاذبه های بی نظیر ایران، موقعیت جغرافیایی کشور در صورت درک صحیح و تخصصی از صنعت گردشگری مزیت محسوب می شود که می توان زمینه پیشرفت کشور را فراهم کرد و رفتار حرفه ای یکی از موارد مهم در این امر است.
وی با اشاره به تعریف مفهوم رفتار در گردشگری، توضیح داد : رفتار مجموعه ای از حرکات فیزیکی، احساسات، تفکرات، بازخورد ها و به طور کلی فعالیت های ذهنی، احساسی و فیزیکی گردشگران را در مقصد گردشگری شامل می شود و از سویی روحیه گردشگر و جامعه میزبان، محیط و آب و هوا نیز تاثیر گذار است.

پیام آذری


به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اهمیت رفتار حرفه ای با گردشگران افزود: به منظور برخورد صحیح با گردشگر باید درک صحیح از خود رفتار گردشگر و شیوه رفتار با گردشگر را داشته باشیم. بدانید که در صنعت گردشگری فقط حرفه ای ها دوام می آورند و مسافر در قبال پرداخت پول، توقع بالاترین کیفیت و خدمات را دارد.
وی افزود: از نظر یک راهنمای گردشگری، رفتار حرفه ای باعث می شود که تجربه سفر، یک تجربه لذت بخش باشد و به نظرم این تجربه، مهم ترین موردی است که مقصد گردشگری به مسافر ارایه می دهد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بخش های صنعت گردشگری، گفت: حمل و نقل، اقامت، جاذبه ها، غذا و پذیرایی، آژانس ها و توراپراتورها، تورلیدرها و مردم محلی یا جامعه محلی بخش های مهم گردشگری را تشکیل می دهند که همه ی این موارد در کنار هم چرخ توسعه گردشگری را می چرخانند.
وی مهم ترین مشکل در جاذبه های گردشگری ایران را نبود محتوا، توضیحات مناسب جاذبه ها و رفتار غیر حرفه ای شاغلان در این محل ها دانست و افزود: در طول دوران کاریم متوجه شده ام که حرفه ای ترین برخورد با گردشگر در اماکن مذهبی اتفاق می افتد چراکه راهنمایان و شاغلان این اماکن با خوش رویی پذیرای گردشگران هستند و به زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی و ... با آنان صحبت می کنند و مطالب را توضیح می دهند.
وی هم چنین در خصوص ویژگی های رستوران های حرفه ای در صنعت گردشگری، گفت: هیچ رستوران حرفه ای برای گردشگران خارجی یک بشقاب پر از برنج را سرو نمی کند و در عوض ابتدا از تورلیدر همراه او در مورد کشور گردشگر سوال می کند تا پرچم این کشور را بر روی میز سرو غذا قرار دهد. منوهای این رستوران ها علاوه بر توضیح مواد تشکیل دهنده هر غذا، تصویری از غذا را در منو آورده اند تا مسافر به راحتی بتواند تصمیم بگیرد.

پیام آذری


وی افزود: بر خلاف تصور ما محدودیت های ایران از نظر سرو برخی غذاها و نوشیدنی برای گردشگران جالب است و آنان درباره قوانین کشور ما اطلاع دارند که به نظرم این ها نوعی فرصت محسوب می شود.
وی با اشاره به رفتار حرفه ای آژانس های مسافرتی، بیان کرد: بزرگ ترین مشکل آژانس های ما این است که خود کارمندان در مورد تور و مسیرها اطلاعی ندارند و بدون توجه به وضعیت راه ها، فرهنگ مقصد سفر و روحیه مسافر بر اساس جست و جو در اینترنت و گوگل مپ بسته سفر را می بندند.
وی حضور گردشگر در میان مردم محلی را شیرین ترین و خوش ترین بخش سفر دانست و افزود: البته آموزش آداب معاشرت برای جامعه میزبان و گردشگران مهم است و گاهی در سفرهایم میبینم که مردم به توریست ها خیره می شوند، به آن ها می خندند، مسخره می کنند، می گویند چرا به ایران آمده ای ایران که چیزی ندارد و پشت سر هم تقاضای عکس سلفی می کنند که این ها اصلا خوشایند گردشگر خارجی نیست.
وی افزود: معمولا گردشگران خارجی حریم خصوصی برای خود دارند و اجازه نمی دهند که کسی به این حریم وارد شود در حالیکه می‌بینم که مردم محلی با دیدن بچه کوچک گردشگران می خواهند که او را بغل کنند که این ها اصلا خوشایند آنان نیست.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی یک تورلیدر حرفه ای، بیان کرد: تورلیدر باید نسبت به روحیات و رفتار تمام مسافران دقیق باشد و بتواند خواسته و مشکلات آنان را به موقع رفع کند تا در حد توان تجربه سفر لذت بخشی را برای مسافران خود رقم بزند.

پیام آذری


هم چنین در این کارگاه معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت گردشگری دانشگاهی، گفت: جامعه دانشگاهی ایران با جمعیت چند میلیونی می تواند نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری ایفا کند. دانشگاه های ایران در بیش از صدها شهر، تاسیسات، خوابگاه‌‌ها و مراکز پذیرایی و اقامتی-رفاهی به ارزش هزاران میلیارد تومان دارند و متاسفانه با وجود این حجم از امکانات و زیرساخت‌ها، گردشگری دانشگاهی مغفول مانده است.
احد حاجی بلند تاکید کرد: با توجه به پتانسیل های بالای استان آذربایجان شرقی، باید نگاه ویژه به گردشگری شود و توجه به ویژگی های رفتاری مثبت و منفی جامعه میزبان در آن بسیار مهم است.
بر اساس این گزارش؛ کارگاه آموزشی مهارت ها، آداب و رفتار حرفه ای در صنعت گردشگری ویژه 40 نفر از دانشجویان رشته مدیریت جهانگردی دانشگاه تبریز به همت مرکز گردشگری سهند وابسته به معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی و با همکاری شهرداری منطقه هشت تبریز در محل موزه بازار و مشاغل تبریز برگزار شد.

پیام آذری


پیام آذری


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/195813/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سمفونی رنگ‌ها در مدرسه هدایت ارومیه

نبود تیر برق در محله‌ای از روستای اوغلی تبریز

ساخت 50 درصدی مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

کشف کالاهای قاچاق 5/6 میلیاردی در اردبیل

مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل مهروموم شد

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم

تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند

برگزاری آزمون سراسری در پلدشت

معرفی 30 بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو

1200 میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز

رسمی؛ ژاوی در بارسلونا ماندنی شد

کشف 360 هزار دینار تقلبی در مراغه

فوت پیرمرد 70 ساله بر اثر برخورد قطار

برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی

آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی

80 درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است

معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت

به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض 50 گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی

آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی

سنجش بینایی بیش از 162 هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

شاخص کیفی 22 شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد

کشف کالا‌های قاچاق 56 میلیاردی در اردبیل

برگزاری 55 برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل

پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد

توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل

مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد

پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد

توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است

تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر

پویش کاشت یکهزار و 500  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز

تراکتور به مصاف ذوب‌آهن می‌رود

یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود

داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند

گره عجیب نهضت ملی مسکن

ساخت 500 کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم

غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست

ساخت 50 مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها