پیام آذری

آخرين مطالب

اولین انتخاب این نسل آگاه در گام دوم انقلاب سياسي

اولین انتخاب این نسل آگاه در گام دوم انقلاب
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- رای‌اولی‌ها از مشتاق‌ترین اقشار جامعه برای خلق حماسه‌ای دیگر در 2 اسفند هستند و با بلوغ سیاسی و آگاهی نسبت به شرایط کشور برای حضور پرشور و شعور در پای صندوق‌های رای لحظه شماری می‌کنند.

فردا بیش از 2 هزار و 100 شعبه اخذ رای آذربایجان‌غربی شاهد حضور جمعی از 2 میلیون و 379 هزار و 656 واجد شرایط رای استان در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد بود که 135 هزار و 26 نفر از آنان برای نخستین‌بار در تعیین سرنوشت جامعه سهیم می‌شوند.
طبق قانون، افراد با 18 سال تمام و بیشتر ‌می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و متولدان 22 خرداد 1378 تا 2 اسفند 1380 رای‌اولی‌های انتخابات مجلس یازدهم محسوب ‌می‌شوند.
رای‌اولی‌ها در کشور سهمی‌ پنج درصدی و در آذربایجان‌غربی سهمی‌5.7 درصدی از کل واجدان شرایط دارند که اغلب بیشترین میزان اخذ رای نیز از این قشر دیده ‌می‌شود که این امر شور و شعور نوجوانان و جوانان برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رای را نشان ‌می‌دهد.
احساس غرور، شور و شوق حضور، هیجان، دلهره و پویایی و تحرک تنها بخشی از ویژگی‌هایی‌است که رای‌اولی‌ها با نزدییکی به زمان برگزاری انتخابات با آن مواجه هستند.
این جوانان ‌می‌خواهند برای نخستین‌بار به شکل عملی وارد عرصه تصمیم‌گیری برای آینده خود شوند و شعور سیاسی خود را بسنجند و این حضور آنان بی‌شک شور و نشاطی خاص را به انتخابات ‌می‌بخشد که توام با خودباوری و اعتماد به نفس برای آنان خواهد بود.
«الینا رحمانی» یکی از رای‌اولی‌های ارومیه‌ای در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: خوشحالم در کشوری زندگی ‌می‌کنم که برای من امکان حضور در انتخابات در کمال آزادی و امنیت فراهم ‌است و برای حضور در روز انتخابات لحظه‌شماری ‌می‌کنم.
وی افزود: هدف از حضور در انتخابات بیان همدلی و وحدت ‌است و عدم حضور در این عرصه فرصت را برای بدگویی بیگانگان فراهم ‌می‌کند.
وی اضافه کرد: نامزدهای انتخاباتی اگر پیروز شوند، باید بیشترین تلاش را داشته باشند تا آینده‌ای خوب و مطلوب برای نسل آینده رقم بزنند.
وی پیشرفت شهر و آبادانی شهر را مهم بیان کرد و ادامه داد: نباید نامزدها با رسیدن به مجلس، آبادانی شهر را به فراموشی بسپارند زیرا ما خواهان نماینده‌ای هستیم که در چهار سال آینده بتواند جامعه‌ای پیشرفته و مطلوب را برای ما ایجاد کند.
این نوجوان ارومیه‌ای، مهمترین معیار خود را برای یک انتخاب مطلوب و برای یک نامزد اصلح، التزام به ولایت فقیه دانست و گفت: تقید به آموزه‌های دینی در انتخاب یک نامزد ‌می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
نوید شفیعی دیگر رای‌اولی اهل ارومیه که به گفته خود، شناسنامه‌اش را تا روز انتخابات در جیب خود نگهداری ‌می‌کند، گفت: فردا یکی از روزهای خاص در زندگی من‌ است و در ساعت‌های اولیه برای رای دادن به سر صندوق ‌می‌روم.
وی افزود: این حق من‌ است که در این انتخابات شرکت کنم و به هیچ وجه نمی‌خواهم که این حق را از خود سلب کنم.
وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی این حق را به همه مردم بالای 18 سال داده‌است تا سخن خود را در قالب رای به مسوولان انتقال دهند و این رای ‌می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.
این نوجوان ارومیه‌ای در خصوص توقع خود از نمایندگان نیز اظهار کرد: گوش دادن به حرف یک موکل وظیفه نماینده و وکیل ‌است و نمایندگان باید در دوره نمایندگی به حرف همه موکلان شان که مردم شهر هستند، گوش دهنند و به مشکلات جمعی آنان رسیدگی کنند.
وی با اشاره به انتخاب نامزدی مستقل از بین سایر نامزدها گفت: در انتخابم سعی ‌می‌کنم فردی مستقل را انتخاب کنم تا در مجلس دچار درگیری‌های سیاسی و جناح بازی‌های مختلف نشود.
وی با بیان اینکه یک نماینده باید منافع مردم را بر منافع آنی و قدرت‌طلبانه خود ترجیح دهد، گفت: در انتخاب خود سعی ‌می‌کنم با مشورت از افراد داناتر نظیر هم‌کلاسی‌ها و معلمانم در این راه گام بردارم تا بعدها از انتخاب‌هایی که کرده‌ام، به جای پشیمانی، راضی باشم.
وی افزود: تحصیل‌کرده بودن و دارا بودن قدرت بیان بالا از معیارهای من برای انتخاب یک نماینده ‌است.
سعید محمدی یک دیگر ار رای‌اولی‌ها نیز گفت: انتخابات به نوعی سهیم شدن در آینده‌ای‌ است که برای ما ساخته ‌می‌شود و حضور در آن را به نوعی از چندین ماه قبل و حتی در چندین سال گذشته در انتخابات مجلس شوراهای دانش‌آموزی تجربه کرده‌ایم.
وی که دانش‌آموز مقطع دوازدهم ‌است، اظهار کرد: داشتن هدف مهمترین شاخصه برای ورود به عرصه اننتخابات است و بدون هدف نمی‌توان به انتخابی درست دست زد.
وی انتظار خود از نامزدهای انتخاباتی را پرهیز از تخریب دیگر نامزدها عنوان کرد و افزود: عمل کردن به وعده‌ها مهمترین خواسته‌ای ‌است که ما از نامزدها داریم و عملگرا بودن آنان نیز می‌تواند به ایجاد شور و نشاط در جامعه کمک کند.
این دانش‌آموز بیان کرد: یک نامزد انتخاباتی باید دارای قدرت بیان و مهارت سخنوری باشد، از رهبری تبعیت کند و قدرت دفاع از حق مردم را داشته باشد.
وی درباره وظایف یک نماینده نیز گفت: نماینده باید بتواند با توجه به شرایط و زمان، قوانینی تصویب کند که منافع جمعی تامین شود و به مسایل جزئی نپردازد.
وی انتخاب آگاهانه را نیز انتخابی بر مبنای مطالعه رزومه نامزدها عنوان کرد و ادامه داد: اهداف و آرمان‌های نامزد انتخابی را ‌می‌توان در سخنرانی‌های وی جستجو کرد.
وی افزود: باید به سخنان یک نامزد انتخاباتی به دقت توجه شود و بعد از حلاجی، تصمیم به انتخاب گرفته شود زیرا یک رای، ارزشی بیش از صدها شام تبلیغاتی دارد.
وی درباره بهترین نوع تبلیغات برای نامزدها نیز گفت: بهترین نوع تبلیغات و معرفی یک نامزد انتخاباتی، تبلیغ رسانه‌ای‌ است زیرا این اقدام، فرصت مشترک را برای همه نامزدها فراهم ‌می‌کند تا اهداف و برنامه‌های خود را بیان کنند.
این دانش‌آموز رای‌اولی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را محیطی نامطلوب برای معرفی نامزدها دانست و گفت: اغلب در کانال‌ها و شبکه‌های مجازی روی یک فرد خاص و پرقدرت تمرکز ‌می‌شود و این انصاف نیست.
وی درباره تاثیر نتایج مشارکت مردم در انتخابات در داخل و خارج از کشور نیز گفت: درک و شعور اجتماعی و سیاسی مردم بسیار بالاست و آنان شاهد هستند که کشورهای بیگانه چگونه کشور ما را تحت فشار قرار داده و به همین علت برای ناکام ماندن دشمنان، در این دوره انتخابات پرشکوه‌تر شرکت ‌می‌کنند.
وی ادامه داد: پایه و اساس قدرت کشور عوامل داخلی و به ویژه مردم هستند و هر چه پشتیبانی مردم از دولت و نظام بیشتر باشد، کارشکنی دشمنان بی‌اثرتر ‌می‌شود.
12 نفر از آذربایجان‌غربی راهی مجلس شورای اسلامی‌خواهند شد که سهم ارومیه سه نماینده و هرکدام از حوزه‌های میاندوآب، شاهین دژ – تکاب، ماکو- شوط – پلدشت – چالدران، خوی – چایپاره، سلماس، نقده – اشنویه، مهاباد، بوکان و پیرانشهر - سردشت یک نماینده‌ است.
برچسب‌ها
آذربایجان غربی مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی
پروندهٔ خبری
انتخابات مجلس در آذربایجان غربی

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/196019/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟