پیام آذری

آخرين مطالب

نگاهی به سوابق و گرایش سیاسی منتخبان مجلس یازدهم استان اردبیل اجتماعي

نگاهی به سوابق و گرایش سیاسی منتخبان مجلس یازدهم استان اردبیل
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل- شمارش آرای مردم در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل پایان یافته و هفت منتخب استان برای حضور در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در این دوره از انتخابات علی نیکزاد، سید کاظم موسوی(نماینده دور هشتم) و صدیف بدری(نماینده دور دهم) از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، عباس جهانگیرزاده از حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان، ولی اسماعیلی(نماینده دور هشتم) از حوزه انتخابیه گرمی مغان، محمود عباس‌زاده مشگینی از حوزه انتخابیه مشگین‌شهر و سیدغنی نظری از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر به عنوان منتخبان مردم به مجلس راه یافتند.
در این دوره از انتخابات، در مجموع 974 هزار نفر در استان اردبیل واجد شرایط رای دادن بودند که بیش از 50 درصد آنها در پای صندوق‌های رای حاضر شده و به 85 نامزد حاضر رای دادند.
برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل، یک‌هزار و 295 شعبه اخذ رای دایر شده بود که اخذ رای با فعالیت 22 هزار نفر عوامل اعم از اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت، بارزسی، نیروهای انتظامی و امنیتی در سلامت کامل انجام شد.
اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با سه نماینده، پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با یک نماینده، خلخال و کوثر با یک نماینده، مشگین‌شهر با یک نماینده و گرمی مغان با یک نماینده و در مجموع هفت نماینده است.
سوابق اجرایی، تحصیلی و مدیریتی نامزدهای راه یافته به مجلس از استان اردبیل و نیز تعلقات و گرایش های سیاسی آنها به شرح زیر است:
علی نیکزاد ثمرین:
منتخب حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین
علی نیکزاد ثمرین زاده 1344 اردبیل، از زمان تصدی استانداری اردبیل توسط احمدی نژاد در سال 1373 خدمت خود را به عنوان مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل آغاز کرده است.
وی از سال 1376 تا 1378 سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل بوده است.
نیکزاد پس از آن تا سال 1383 رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل بوده و از سال 1383 تا 1384 به عنوان معاون عمرانی استانداری لرستان خدمت کرده و با روی کار آمدن احمدی نژاد در دولت نهم، از پاییز 1384 تا 1387 در سمت استانداری اردبیل خدمت کرده است.
وی در سال 1387 به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور انتخاب شده و در سال 1388 و در دور دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی به کابینه دولت دهم راه یافت.
نیکزاد در دولت دهم با حفظ سمت از سال 1389 تا 1390 سرپرستی وزارت راه و ترابری وقت را نیز بر عهده داشت و پس از ادغام دو وزارتخانه، از سال 1392 تا پایان دولت در سال 1394 به عنوان وزیر وزارت تازه تاسیس راه و شهرسازی به کار مشغول شد.
وی در سال 1391 برای مدتی کوتاه سرپرستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را هم بر عهده داشت.
منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در پنجمین همایش ملی مدیریت جهادی کشور نشان مدیر برگزیده جهادی ایران را دریافت کرد.
علی نیکزاد در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 با صدور حکمی توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی او معرفی شد.
وی که در انتخابات دوره یازدهم از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین به مجلس راه یافته، به رغم همکاری در دولت های گذشته اعم از اصلاح طلب و اصولگرا، در اردوگاه اصولگرایان جای گرفته و در این انتخابات، تشکل‌های مختلف سیاسی اصولگرا او را در فهرست خود به عنوان نامزد موارد حمایت گنجاندند.
نیکزاد پیش از انتخابات مجلس و از سال 1392 به بعد به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل گروه توسعه ساختمان تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مشغول به کار بوده است.
علی نیکزاد در انتخابات روز گذشته، از مجموع 215 هزار و 961 رای ماخوذه، با 117 هزار 612 رای به عنوان منتخب اول به مجلس یازدهم راه یافت.
حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی
منتخب حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین
حجت الاسلام سید کاظم موسوی زادهٔ 1347 در شهرستان گرمی بوده و پیش از حضور در عرصه سیاست، از روحانیان خوشنام و مردمی شهر و استان اردبیل بوده است.
وی در دوره مجلس هشتم وارد رقابت انتخاباتی شده و از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین راهی خانه ملت شد.
موسوی که دارای فوق لیسانس حقوق جزا و جرم‌شناسی است، در دوره مجلس هشتم در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری عضویت داشته و در دو دوره گذشته انتخابات، به رغم راه یافتن به دور دوم در انتخابات همین حوزه، از راهیابی به مجلس بازماند.
وی که همواره نامزد مورد حمایت جریان اصولگرا در استان اردبیل بود، در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی با فاصله کم از رقیب لیست امیدی خود عقب افتاد.
موسوی در چهار سال گذشته به عنوان مشاور وزیر دادگستری در امور ایثارگران و کارشناس ارشد سازمان بازرسی کل کشور خدمت کرده و در این دوره از انتخابات نیز در اغلب فهرست‌های انتخاباتی اصولگرایان به عنوان نامرد انتخاباتی مورد حمایت قرار گرفت.
سیدکاظم موسوی در انتخابات روز گذشته از مجموع 215 هزار و 961 رای ماخوذه با کسب 59 هزار و 516 رای به عنوان منتخب دوم به خانه ملت راه یافت.
صدیف بدری
منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین
صدیف بدری متولد سال 1351 شهرستان گرمی پس از اتمام تحصیلات رشته مهندسی عمران دانشگاه امام حسین(ع) تهران و کارشناسی ارشد مهندسی عمران- سازه از دانشگاه تبریز از سال 1377 در شرکت جهاد خانه سازی استان آذربایجان شرقی شروع به کار کرده و از سال 1379 به مدت سه سال به عنوان معاون معماری و شهرسازی شهرداری منطقه 2 کلانشهر تبریز بوده است.
وی به عنوان عضو سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی و عضو هیات مدیره و دبیر این سازمان تخصصی در تبریز ادامه خدمت کرده و پس از 12 سال فعالیت در کلانشهر تبریز، از سوی اعضای شورای اسلامی شهر گرمی، به عنوان شهردار گرمی انتخاب شد.
بدری پس از حدود هفت ماه فعالیت از این سمت استعفا کرده و به عنوان معاون شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل منصوب شد.
وی پس از حدود یکسال، به عنوان مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل منصوب شده و در ادامه به عنوان رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل منصوب شد.
بدری ابتدای سال 1390 به سمت شهردار اردبیل انتخاب شده و فعالیت‌های عمرانی چشمگیری در تمام حوزه‌ها، مناطق و محلات شهر انجام داده و در اردیبهشت سال 92 به عنوان شهردار برتر ایران انتخاب شد.
بدری در پس خدمات شهری چشمگیر، وی در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین شده و به عنوان منتخب اول و مورد حمایت جریان اصولگرایی در کنار دو رقیب مورد حمایت لیست امید به خانه ملت راه یافت.
وی که هم اکنون نماینده شهرستان‌های اردبیل، نمین، نیر و سرعین محسوب می شود، در دوره مجلس دهم عضو هیات رئیسه و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس بوده است.
در انتخابات روز گذشته، صدیف بدری با کسب 53 هزار و 708 رای از مجموع 215 هزار و 961 رای ماخوذه، به عنوان منتخب سوم حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین به مجلس یازدهم راه یافت.
ولی اسماعیلی:
منتخب مردم شهرستان گرمی مغان
ولی اسماعیلی متولد 1351 شهرستان گرمی مغان بوده و از چهره های شاخص جریان اصولگرایی به شمار می رود.
منتخب مردم شهرستان گرمی برای مجلس یازدهم، در دوره هشتم مجلس نیز نماینده این حوزه انتخابیه در خانه ملت بوده است.
وی در دوره حضور در مجلس هشتم، عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، سخنگوی فراکسیون اصولگرایان کشور، عضو و سخنگوی هیات رئیسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای سراسر کشور و رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون مجلس بوده است.
اسماعیلی همچنین در مسئولیت‌هایی همچون رئیس اداره سیاسی وزارت کشور، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل ارزیابی عملکرد مدیران این وزارتخانه، مشاور اقتصادی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خدمت کرده است.
وی دارای لیسانس مدیریت از دانشگاه تهران، فوق لیسانس علوم سیاسی و دانشجوی دکتری علوم سیاسی است.
بنا به گزارش ستاد انتخابات شهرستان گرمی، در انتخابات روز گذشته در مجموع 42 هزار و 391 نفر آرای در پای صندوق های رای حاضر شده و بالاترین میزان مشارکت را در میان پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل رقم زدند.
در این انتخابات، در شهرستان گرمی بیش از 52 هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند که در رقابت دیروز بیش از 80 درصد این جمعیت مشارکت کردند.
در انتخابات دیروز، ولی اسماعیلی که مورد حمایت احزاب و جریانات اصولگرایی بوده و در فهرست همه این گروه‌ها جای گرفته بود، با کسب 24 هزار و 169 رای از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی به مجلس شورای اسلامی راه یافت.
عباس جهانگیرزاده
منتخب مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان
عباس جهانگیرزاده متولد 1338 روستای گوشلو شهرستان پارس‌آباد مغان فعالیت خود را از سال 1360 به عنوان آموزگار شروع کرده و در سال 1380 از آموزش و پرورش به وزارت کشور منتقل شده و به مدت پنج سال در سمت معاونت فرمانداری و مدتی نیز به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان بیله‌سوار مشغول فعالیت بوده است.
وی که دارای مدرک کارشناسی مدیریت و کارشناسی ارشد مهندسی مدیریت است، در سه دوره گذشته نامزد انتخابات از این حوزه انتخابیه بوده و از داوطلبانی بوده که با اقبال مردمی مواجه شده ولی از راهیابی به مجلس بازمانده است.
جهانگیرزاده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با وجود رقابت سنگین در بین 17 نامزد توانست آرای مردم سه شهرستان حوزه انتخابیه را کسب کرده و به مجلس راه یابد.
در این انتخابات شورای عالی اصلاح طلبان استان او را به عنوان نامزد مورد حمایت خود معرفی کردند ولی وی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به صورت مستقل وارد رقابت انتخاباتی شده و تعلق جناحی خاصی ندارد.
عباس جهانگیرزاده در انتخابات روز گذشته با کسب 24 هزار و 772 رای از مجموع 108 هزار و 406 رای ماخوذه به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان به مجلس شورای اسلامی راه یافت.
محمود عباس‌زاده مشکینی
منتخب مردم حوزه انتخابیه مشگین شهر
محمود عباس‌زاده مشکینی متولد 1348 مشگین‌شهر، پیش از این به عنوان مدیرکل شهری و روستایی استانداری اردبیل بوده و در دوره خدمت احمدی نژاد در سمت استانداری اردبیل در این سمت از 1372 تا 1376 خدمت کرده است.
وی پس از هشت سال و با انتخاب محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهوری، در دوره دولت نهم و دهم مدیر کل سیاسی وزارت کشور بوده است.
وی همچنین دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب، استاندار ایلام و عضو هیات رئیسه مجمع استانداران کشور در دوره احمدی نژاد بوده و پس از آن نیز به عنوان مشاور رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه خدمت کرده است.
با توجه به موفقیت های عباس زاده مشکینی در استان ایلام، با تصمیم هیات دولت لوح زرین استانداران کشور به محمود عباس زاده مشکینی اعطاء شد.
عباس زاده مشکینی که از چهره های مطرح جریان اصولگرایی در کشور به شمار می‌رود، همواره مورد حمایت جریانات اصولگرایی بوده ولی در انتخابات دور قبل از حوزه انتخابیه مشکین شهر نتوانست به مجلس راه یابد.
وی سابقه روزنامه‌نگاری داشته و از فعالان دانشجویی دههٔ 60 و از اعضای شاخص و قدیمی جامعه اسلامی دانشجویان به شمار می رود.
این سیاستمدار نزدیک به احمدی نژاد، در این دوره از انتخابات در فهرست اغلب تشکل ها و احزاب سیاسی اصولگرایی قرار گرفته و جزو افراد مورد حمایت جبهه پایداری و تشکل موسوم به جمنا بوده است.
عباس زاده مشکینی در انتخابات روز گذشته از مجموع 72 هزار و 652 رای ماخوذه، با کسب 32 هزار و 254 رای به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه مشگین‌شهر به مجلس یازدهم راه یافت.
سیدغنی نظری
منتخب مردم خلخال و کوثر
سیدغنی نظری خانقاه متولد 1354 خلخال بوده و فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه اصفهان، لیسانس حقوق از دانشگاه پیام نور و فوق لیسانس زبان و ادبیات عرب از دانشگاه تهران و فوق لیسانس حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه پیام نور است.
وی که هم‌اکنون دانشجوی دکتری حقوق است، پیش از این علاوه بر تدریس در مراکز دانشگاهی، مدیر حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و معاون فرهنگی و هنری و نیز معاون اداری و مالی این اداره کل بوده است.
نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد در استان اردبیل، مشاور رییس و مدیرکل حراست دانشگاه‌های پیام نور استان اردبیل، معاون اداری، مالی، فرهنگی و دانشجویی و نیز معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور استان اردبیل از جمله سوابق اجرایی او در سال های گذشته بوده است.
نظری که سابقه روزنامه نگاری نیز دارد و نشریه‌ای به نام پیام خلخال را نیز منتشر کرده، عضو شورای سردبیری فصلنامه دارالارشاد بوده است.
وی در دوره گذشته انتخابات مجلس نتوانست از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر به خانه ملت راه یابد.
سیدغنی نظری در انتخابات روز گذشته توانست با کسب 22 هزار و 698 رای از مجموع 48 هزار و 950 رای ماخوذه، از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر به خانه ملت راه یابد.
وی که به صورت مشخص تعلق جناحی و تشکیلاتی خود را اعلام نکرده، در این دوره از انتخابات در فهرست انتخاباتی تشکیلات موسوم به جمنا قرار داشته و اغلب احزاب و تشکل‌های سیاسی اصولگرا از او اعلام حمایت کردند.
به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دیروز همزمان با سراسر کشور در پنج حوزه انتخاباتی استان اردبیل برگزار شد و 85 نامزد انتخاباتی برای به دست آوردن هفت کرسی مجلس شورای اسلامی رقابت کردند.
به گفته بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل، بیش از 22 هزار نفر اعم از اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای انتظامی و امنیتی در برگزاری انتخابات مشارکت داشتند.
استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با سه نماینده، حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با یک نماینده، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر با یک نماینده، حوزه انتخابیه مشگین‌شهر با یک نماینده و گرمی مغان با یک نماینده بوده و در مجموع هفت نماینده در خانه ملت دارد.
برچسب‌ها
مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم استان اردبیل
پروندهٔ خبری
انتخابات مجلس در اردبیل

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/196425/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز

تبریز در امنیت و آرامش کامل

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فوری/ فعال شدن پدافند هوایی در تبریز /علت صدای انفجار در غرب تبریز چه بود؟ +جزئیات

اصابت موشک به اصفهان صحت دارد؟ /علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

آرامش کامل در آسمان تبریز

تحویل هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات

منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در تبریز | منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

شلیک پدافند، منشا صدای انفجار در تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

شلیک پدافند به شیء مشکوک منشا صدای انفجار در تبریز بود

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!