پیام آذری

آخرين مطالب

ماجرای سرگردانی دانشجویان در ترمینال تبریز چه بود؟ اجتماعي

ماجرای سرگردانی دانشجویان در ترمینال تبریز چه بود؟
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان شرقی دانشگاه‌های استان به منظور اتخاذ تمهیدات لازم برای حفظ سلامتی دانشجویان و پیشگیری از شیوع بیماری‌های تنفسی به مدت یک هفته کلاس های خود را تعطیل کردند، به دنبال تعطیلی دانشگاه‌ها بدون اطلاع قبلی، دانشجویان مجبور به تخلیه‌ی خوابگاه‌ها شده‌ و جهت مراجعه به شهرهای خود در پایانه‌ی مسافربری تبریز حضور یافتند ولی اتوبوسی برای عزیمت به شهرشان پیدا نکردند.

یکی از دانشجویان در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از عملکرد مسئولان دانشگاهی، اظهار کرد: مسئولان دانشگاه با تشکیل جلسه، ساعت 9 صبح امروز تمامی کلاس‌های دانشگاه تبریز را تعطیل اعلام کردند، در حالی که ما همان ساعت در کلاس‌ درس حضور داشتیم.
وی بیان کرد: بعد از اعلام تعطیلی دانشگاه به مدت یک هفته، اکثر دانشجویان برای سفر به شهرهای خود به ترمینال تبریز مراجعه کردند ولی نتوانستند برای رفتن به شهرهای خود بلیت اتوبوس تهیه کنند.
وی با انتقاد از نبود بلیت اتوبوس و قطار در پایانه‌ی مسافربری و راه آهن تبریز برای سفر به سایر شهرهای کشور، گفت: معلوم نیست این مسئولان با چه منطقی این تمهیدات را اتخاذ کردند، هیچ اتوبوس و قطاری برای بازگشت دانشجویان به شهرهایشان وجود ندارد، همه سردرگم شدیم.
وی ادامه داد: حدود دو ساعتی می‌شود که در ترمینال تبریز سرگردان و علاف مانده‌ایم هیچ اتوبوسی وجود ندارد، برخی خودروهای شخصی و دربست هم برای انتقال مسافر به تهران، 250 هزار تومان دریافت کردند، دانشجویان چگونه چنین هزینه‌ی هنگفت را پرداخت کنند؟
یکی دیگر از دانشجویان با بیان این‌که حدود دو ساعتی می‌شود که در ترمینال تبریز منتظر تهیه‌ی بلیت اتوبوس هستیم، گفت: هیچ اتوبوسی در این ترمینال برای انتقال دانشجویان به شهرهای خود وجود ندارد، اکنون نیز به امید تهیه‌ی بلیت اتوبوس منتظر هستیم.
یکی دیگر از دانشجویان که قصد بازگشت به شهر بناب را دارد، در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از نبود بلیت اتوبوس در ترمینال تبریز، اظهار کرد: با تخلیه‌ی خوابگاه دانشگاه، از ساعات اولیه‌ی صبح جهت برگشت به شهرمان به ترمینال مراجعه کردیم پس از تهیه‌ی بلیت اکنون چهار ساعتی می‌شود که اینجا منتظر اتوبوس هستیم.
وی ادامه داد: دانشجویانی که مقصدشان شهرهای نزدیک بود، تا حدودی موفق به تهیه بلیت اتوبوس شدند ولی دانشجویان اهل شیراز، همدان و تهران هنوز موفق به تهیه‌ی بلیت اتوبوس نشده‌اند.
یکی دیگر از دانشجویان در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: با توجه به لغو یکی از کلاس‌های درس، از شب گذشته برای برگشت دو روزه به شهرم، بلیت اتوبوس را به طور اینترنتی تهیه کردم ولی شماره‌ی سریال آن از طریق پیامک ارسال نشد، امروز نیز به دلیل نبود شماره سریال بلیت، هنوز نتوانسته‌ام سوار اتوبوس شوم.
وی ادامه داد: هیچ اطلاع قبلی از لغو کلاس‌های درس و تعطیلی دانشگاه نداشتیم، صبح امروز با اعلام مسئولین دانشگاهی، از تعطیلی دانشگاه به مدت یک هفته باخبر شدیم.
یکی دیگر از دانشجویان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساعت 8 صبح امروز کلاسمان برگزار بود ولی ساعت 9 و نیم به محض اتمام کلاس، حراست دانشگاه از طریق بلندگو لغو تمامی کلاس‌های دانشگاه را اعلام کرد.
وی افزود: مسئولان دانشگاه بدون اطلاع قبلی، دانشگاه را به مدت یک هفته تعطیل اعلام کردند و این اقدام باعث تخلیه‌ی خوابگاه‌ها و سردرگمی دانشجویان در ترمینال تبریز شده است.
وی با بیان این‌که هنوز موفق به تهیه‌ی بلیت اتوبوس نشده‌ایم، گفت: متاسفانه اتوبوس‌ها مسافران بین راهی را نمی پذیرند، برای سفر به ابهر مجبور به تهیه بلیت تهران هستم با این حال بعد از دو ساعت علافی هنوز موفق به خرید بلیت اتوبوس نشده‌ام.
دانشجویان از طریق خط جدید به شهرهای خود منتقل می‌شوند
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که اکثر اتوبوس‌های برون استانی و تهران ترمینال تبریز بعد از ساعت 18 حرکت می‌کنند، اظهار کرد: اتوبوس‌هایی که قصد سفر به خارج از استان را دارند از ساعت 18 تا ساعت یک بامداد شروع به حرکت می‌کنند.
اروجعلی علیزاده افزود: اکنون کمبود اتوبوس در ترمینال تبریز وجود ندارد و این مشکل نیز به دلیل زمان حرکت اتوبوس‌ها ایجاد شده بود، چرا که رانندگان در ساعات قبل از ظهر در حال استراحت بوده و حدود 80 درصد اتوبوس‌های تهران نیز بعد از ساعت 18 و 19 حرکت می‌کنند.
وی بیان کرد: حدود 700 اتوبوس در ترمینال تبریز مختص سفرهای خارج استانی است و در حال حاضر نیز هیچ کمبود اتوبوسی برای انتقال دانشجویان وجود ندارد.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان ادامه داد: دانشجویان عزیز ابتدا باید با شماره‌ی 141 تماس می‌گرفتند تا هماهنگی‌های لازم برای مراجعه‌ی دانشجویان به ترمینال انجام می‌شد.
وی از راه اندازی خط جدید اتوبوس در ترمینال تبریز برای انتقال دانشجویان دانشگاه‌های تبریز به شهرهای خود، خبر داد و گفت: از ساعت دو نیم ظهر، انتقال دانشجویان عزیز از طریق خط جدید اتوبوس‌ به شهرهای خود آغاز شده است و هیچ مشکلی در تردد اتوبوس‌های ترمینال وجود ندارد.
بر اساس این گزارش، تصاویر زیر مربوط به دانشجویانی است که پس از اعلام تعطیلی دانشگاه‌ تبریز از خوابگاه‌های خود خارج شده و جمعی از آنان برای بازگشت به شهرهای خود به ترمینال تبریز مراجعه کردند.

پیام آذری


پیام آذری


پیام آذری


پیام آذری


پیام آذری


پیام آذری


پیام آذری


پیام آذری


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/196703/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا امیرعلی نبویان به رائفی‌پور نامه نوشت؟

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پویش کاشت 1500 اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت 7 کشور خارجی

غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

کشف 17 قبضه سلاح کمری در پیرانشهر

زن ادبیلی، قاتل شوهر سابقش شد

زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

41 مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند

برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!

کشف 17 قبضه کُلت کمری در پیرانشهر

افزایش 38 درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی

کشف 17 قبضه کلت کمری در پیرانشهر

سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو؛ تتوی رو دست تتلو چه بود؟

عکس/ تصاویری زیبا از مزارع کلزا در بوکان

اهدای 7 سری جهیزیه در بستان‌آباد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان استان اردبیل

شکوفه های بهاری در مشگین شهر

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند