پیام آذری

آخرين مطالب

در جلسه قرارگاه زیستی عنوان شد؛

مورد مثبت کرونا در مرند گزارش نشده است اجتماعي

مورد مثبت کرونا در مرند گزارش نشده است
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مرند – جلسه قرارگاه زیستی و پدافند غیرعامل شهرستان مرند تشکیل شد و در آن راهکارهای لازم برای پیشیگری از شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر ، داود گرشاسبی، ظهر امروز در جلسه قرارگاه زیستی و پدافند غیرعامل شهرستان مرند با موضوع بررسی راهکارها و اقدامات پیشگیری از ویروس کرونا تاکید کرد: نباید اصرار به برگزاری نماز جمعه داشته باشیم چرا که می‌تواند منشأ شیوع بیماری باشد.
وی با اشاره به اینکه یک تنش محلی در کشور شکل گرفته است، افزود: وقتی به این میزان نسبت به ورود اتوبوس از قم به شهر مرند حساسیت داریم، باید از برپایی هرگونه اجتماعات نیز جلوگیری کنیم.
فرماندار ویژه مرند اذعان داشت: ویروس کرونا در کشور ما 25 درصد کشته داده است و اگر آمار مبتلایان افزایش پیدا کند، سونامی کشته شدگان به وجود خواهد آمد، همگان باید به وظیفه خود عمل کنند و باید جدی بگیریم تا جلوی شیوع این ویروس گرفته شود.
گرشاسبی شیوع ویروس کرونا را توطئه بیولوژیکی دانست و گفت: هر کسی در هر مسئولیتی که هست باید پیشگیری کند و یک رفتار انسانی است، ما 15 کشور هم مرز داریم اما چرا این ویروس در قم شیوع پیدا کرده است، برای اینکه قم مرکز زیارتی است و از تمام شهرها به آنجا رفت و آمد می‌کنند.
وی تاکید کرد: منافع ملی ما در خطر است و یک کارزار اقتصادی در دنیا علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته است، هر موضوعی که برای پیشگیری لازم است باید انجام داد و نباید منتظر ابلاغیه و دستورالعمل ماند.
معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت: باید مسافران و اتوبوس‌های مسافربری ورودی به تحت کنترل قرار بگیرند.
جمعه بازار مرند تعطیل است
فرماندار ویزه مرند ضمن توصیه به خبرنگاران اذعان داشت: رسانه‌ها و خبرنگاران در فضای مجازی در جهت حمایت از منافع ملی تلاش کرده و در حوزه پیشگیری و آموزش، جامعه را به آرامش دعوت کنند.
وی افزود: خبرنگاران در حوزه گزارش گیری از مردم و انتقال به مبادی ذیربط همکاری کنند، چرا که آنها دارای شبکه عظیمی از خبرگیری هستند.
گرشاسبی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی تک تک شهروندان را افزایش دهند و به آنها آموزش دهند تا شهروندان، ادای وظیفه کنند و اگر با مورد مشکوکی رو به رو شدند اطلاع دهند.
فرماندار ویژه مرند در بخش دیگری خواستار افزایش بازرسی‌های قرارگاه زیستی شهرستان شد.
وی عنوان کرد: اگر به اجماع برسیم باید جمعه بازار مرند تعطیل شود وگرنه باید اقدامات پیشگیرانه اجرایی شود و تلاش کنیم آموزش‌های بازدارنده به مردم ارائه دهیم که در جمعه بازار و بازار دستفروشان حاضر نشوند.
گرشاسبی تصریح کرد: جمعه بازار شهر مرند این هفته تعطیل خواهد بود و اطلاع رسانی لازم برای آگاهی مردم صورت بگیرد.

پیام آذری

مردم مراسم ازدواج را به زمان دیگری موکول کنند
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند، ابراز داشت: از مردم می‌خواهیم مراسم ازدواج را به تاخیرب بیندازند و در صورت ضرورت برپایی عقد، تنها به خطبه خوانی بسنده کرده و مراسم جشن را به زمان دیگری موکول کنند.
صمد طاهری افزود: از دامپزشکی می‌خواهیم نظارت بر فروش دام زنده نظارت کافی داشته باشند تا تحت کنترل باشد.
وی تاکید کرد: توصیه می‌کنیم جمعه بازار مرند تعطیل شود تا پیشگیری‌های لازم صورت بگیرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند ابراز داشت: با رانندگان ترانزیت جلساتی برگزار کردیم و توجیه شده اند ، آرایشگاه‌های زنانه نیز می‌تواند منشأ انتقال ویروس باشد که باید نکات بهداشتی رعایت شود.
طاهری همچنین اذعان داشت: مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک به کرونا با شماره ثابت 42238147 تماس بگیرند.
وی تاکید کرد: 30 درصد تخت‌های بیمارستان مرند هماهنگ شده و آمادگی داریم اگر موردی بود تحت کنترل قرار بگیرد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند، پیشگیری را شاه کلید طلایی جلوگیری از ویروس کرونا دانست و تاکید کرد: باید 14 روز دوره طلایی قرنطینه و رعایت نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا خطر احتمالی شیوع ویروس رفع شود.
تردد اتوبوس مسافربری مرند – قم لغو شود
همچنین فرمانده سپاه ناحیه مرند نیز با اشاره به ضرورت همکاری تمام دستگاه‌های اداری و مردم برای مقابله با ویروس کرونا ابراز داشت: علاوه بر مصوبات و تشکیل جلسات و فعال کردن کارگروه‌ها دردی از جامعه حل نمی‌کند باید روی اقدامات عملی تمرکز کرد.
محمدرضا هنرور افزود: چرخه قرارگاه زیستی شهرستان باید بازبینی شده و در صورت نیاز اصلاح شود.
وی تاکید کرد: مسافرانی از شهر قم وارد برخی روستاهای شهرستان مرند شده اند که در این زمینه شبکه‌های بهداشت روستاها باید فعال شوند و فضای مجازی به عنوان آگاهی دهی، وارد عمل شوند.
فرمانده سپاه مرند اظهار داشت: باید مشخص شود که آیا آزمایش‌های ویژه کرونا در شهرستان مرند انجام می‌شود یا نه ما به عنوان قرارگاه زیستی اطلاعی در این موضوع نداریم، آیا مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها بخش ویژه کرونا را از دیگر بخش‌ها جدا کرده اند یا نه.
هنرور همچنین بر ضرورت مدیریت افکار عمومی تاکید کرد و اظهار داشت: اخبار و محتوا از شبکه بهداشت و درمان دریافت شده و در فضای مجازی منتشر شوند تا مردم آگاهی‌های لازم را پیدا کنند، باید با عزم ملی به مقابله با این ویروس بپردازم.
وی با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در مدارس تاکید کرد: مدارس باید قبل از حضور دانش آموزان در کلاس درس، فضای مدرسه را ضدعفونی کنند، سرویس‌های مدراس نیز که بسیاری از آنها چندین دانش آموز را سوار می‌کنند، نکات را رعایت کنند.
فرمانده سپاه ناحیه مرند درخواست کرد تردد اتوبوس مسافربری مرند – قم به مدت حداقل 10 روز لغو شود.
هنرور همچنین گفت: سربازان سپاه بومی هستند اما اگر در مراکز نظامی، سربازان غیربومی وجود دارند، به آنها مرخصی داده و پس از بازگشت، تحت آزمایش قرار بگیرند.

پیام آذری

تعطیلی جمعه بازار مرند نیازمند همکاری دستگاه هاست
شهردار مرند نیز از نصب بنرها و پوسترها با موضوع پیشگیری در شهر خبر داد و گفت: این اقدام در نقاط حساس شهر انجام شده اما آمادگی داریم اگر دستگاه‌های دیگر نیز اطلاع رسانی در این زمینه دارند همکاری کنند.
حسین کاوه تاکید کرد: ضدعفونی های لازم روزانه انجام می‌شود، تعطیلی بازار جمعه نیز نیازمند همکاری دیگر نهادهاست و باید برای تعطیلی آن تمهیداتی صورت بگیرد.
وی افزود: بازار دستفروشان نیز در حال آماده سازی است و تا 2 روز دیگر آغاز می‌شود، اما اگر قرار است تعطیل شود، باید از الان اعلام شود.
همچنین شهردار زنوز نیز گفت: برگزاری مراسم تحریم و نذورات در مساجد تا اطلاع ثانوی لغو شده و نماز جماعت نیز در فضای عمومی برگزار می‌شود.
مقدم زاده اظهار داشت: مواد ضدعفونی کننده از سوی شهردازی زنوز در اختیار دستگاه‌های اداری قرار گرفته است، به قهوه خانه‌ها نیز تاکید شد که از لیوان‌های یک بار مصرف به جای استکان استفاده شود، قلیان نیز در قهوه خانه‌های این شهر استفاده نمی‌شود.
اتوبوس‌های ورودی به مرند کنترل می‌شوند
رئیس اداره راهداری شهرستان مرند هم در این جلسه اظهار داشت: اتوبوس‌های ورودی به شهر مرند از امروز قرار شده تحت کنترل باشند، طبق سامانه، ساعت ورود را به شبکه بهداشت اطلاع می‌دهیم تا مسافران با تب سنج کنترل شوند.
کاظم زاده افزود: ما موافق تعطیلی اتوبوس مسافربری مرند به قم یا تهران نیستیم، اما باید مسافران ورودی به شهر تحت کنترل قرار بگیرند.
امیددهی و آرامش نیاز ضروری جامعه است
همچنین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند عنوان کرد: احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است باید به جامعه امید داد.
علیپور افزود: آموزش عمومی و امیددهی به جامعه برای رهایی از احساس ترس، باید به صورت هنرمندانه و توسط رسانه‌ها و خبرنگاران ارائه شود.
وی افزود: برخی آمارهای غلط ارائه شده در فضای مجازی که از سوی کانال‌های معاند و ضدانقلاب با هدف تخریب خدمات دولت و سپاه، صورت می‌گیرد، باید پاسخ داده شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند تصریح کرد: با احتکارکنندگان اقلام و لوازم بهداشتی نیز به شدت برخورد می‌شود و روز گذشته نیز با یک مورد برخورد شد.
علیپور تاکید کرد: بازرسی‌ها باید با شدت انجام شود تا به ویژه در نانوایی‌ها، آشپزخانه‌ها و اغذیه فروشی‌ها، نکات بهداشتی رعایت شود.
مسئول دفتر امام جمعه مرند نیز با اشاره به اینکه نماز جمعه در سخت‌ترین شرایط گذشته نیز برگزار شده است، گفت: برنامه میزبانی که هر هفته با حضور دانش آموزان در نماز جمعه مرند برپا می‌شود، تعطیل شده است.
حجت الاسلام حبیب کریمی افزود: افرادی که وارد حسینیه و محل برگزاری نماز جمعه می‌شوند، تست اولیه از آنها صورت بگیرد.
همچنین حجت الاسلام رحیم اختیاری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند گفت: هرگونه تجمع و مراسم در امامزاده‌های شهرستان مرند لغو شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/197301/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟