پیام آذری

آخرين مطالب

آشنایی با منتخبان مجلس یازدهم در جنوب آذربایجان‌غربی سياسي

آشنایی با منتخبان مجلس یازدهم در جنوب آذربایجان‌غربی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مهاباد- جنوب آذربایجان‌غربی شامل 9 شهرستان است و در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 52 نامزد با هم در این حوزه‌ها رقابت کردند تا 6 نفر را به عنوان منتخب راهی مجلس کنند.

این حوزه‌های «مهاباد»، «نقده - اشنویه»، «بوکان»، «سردشت - پیرانشهر»، «میاندوآب» و «تکاب - شاهین‌دژ» را شامل می‌شود و از مجموع منتخبان شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی چهار نفر سابقه حضور در مجلس را دارند، سه منتخب سابقه 2 دوره حضور در مجلس را دارا می‌باشند و یک نفر از آنان هم‌اکنون نیز از حوزه مهاباد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است.
از بین منتخبان جنوب آذربایجان‌غربی «علی زنجانی حسنلوئی» با کسب ٧٨ هزار و 6٧٣ رای در حوزه انتخابیه نقده و اشنویه، بیشترین آرا را به خود اختصاص داد و «حسن همتی» با کسب 12 هزار و 566 رای در حوزه انتخابیه تکاب و شاهین‌دژ با کمترین رای وارد مجلس شد.
در بین منتخبان جنوب آذربایجان‌غربی منتخب حوزه بوکان با 62 سال سن، پیرترین و منتخب شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر با 36 سال سن، جوان‌ترین منتخب است و منتخب حوزه‌های مهاباد، بوکان، تکاب - شاهین‌دژ و سردشت - پیرانشهر کُردزبان و منتخب شهرهای میاندوآب، اشنویه و نقده نیز آذری‌زبان هستند.
«محمودزاده» برای سومین بار در بهارستان ماندگار شد
«جلال محمودزاده» نماینده مردم مهاباد در دوره‌های هشتم و دهم و منتخب مردم این شهر برای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است که در طول این سه دوره در مجموع بیش از 96 هزار رای از مردم این شهرستان کسب کرده است.
«جلال محمودزاده» متولد سال 1345 روستای «شهرزور» در بخش خلیفان مهاباد و دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد رشته کشاورزی است، وی مدت 17 سال مسوول مرکز خدمات کشاورزی «مکریان‌شرقی» (گوک‌تپه) و مسوول مرکز خدمات کشاورزی «کانی‌بازار» خلیفان مهاباد بود.
وی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های پیرانشهر و مهاباد، عضو رسمی مدیران کیفیت آسیا و اقیانوسیه، ارزیاب ویژه طرح‌های عمرانی وزارت جهاد کشاورزی، عضو رسمی شبکه مطالعاتی ترویج کشاورزی کشور، بازرس ویژه بانک کشاورزی، مدیر نمونه استان در هفت سال متوالی، کارشناس نمونه کشاورزی کشور و مسوول مرکز خدمات نمونه کشور را در کارنامه خود دارد.
وی برای نخستین بار در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی وارد عرصه انتخابات در مهاباد شد و در این دوره به عنوان رقیب اصلی «عبدالرحیم نوربخش» نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در این شهرستان بود که توانست حمایت حداکثر مردمی این شهرستان را جلب کند و با 30 هزار و 790 رای برای نخستین‌بار به عنوان نماینده مردم مهاباد به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.
«محمودزاده» در دوره نهم مجلس شورای اسلامی هم از داوطلبان این شهرستان بود اما تایید صلاحیت نشد و با این وجود نیز با حمایت خود از یکی از نامزدها به صورت غیرمستقیم در نتیجه انتخابات این دوره تاثیرگذار شد.
وی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز برای دومین بار وارد کارزار انتخابات شد و در این دوره رقابت سختی با «کیوان امیدفر» و نماینده مردم مهاباد در دوره نهم مجلس شورای اسلامی داشت و سرانجام توانست با رای حداکثری 46 هزار و 856 نفر به بهارستان راه پیدا کند.
در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مهاباد، «جلال محمودزاده» با کسب 36 درصد آرای ماخوذه، دوباره به عنوان منتخب این شهرستان رای لازم را برای حضور در مجلس کسب کرد و در این دوره از مجموع 53 هزار و 645 رای ماخوذه، با 19 هزار و 304 رای توانست بیشترین تعداد آرای این حوزه را به خود اختصاص دهد.
در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی علاوه بر «محمودزاده»، 2 نفر از نمایندگان ادوار مختلف این شهرستان و 6 نامزد دیگر باهم رقابت کردند و «سلام ستوده» با 9 هزار و 419 رای، «عبدالرحیم نوربخش» با هفت هزار و 632 رای، «عثمان احمدی» با پنج هزار و 404 رای، «رضا اسمعیلی» با سه هزار و 491 رای و «مهناز ایروانی» نیز با 2 هزار و 466 رای در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
«سلیم احمدی‌افشار» با یک‌هزار و 643 رای، «سیدمسعود مصطفایی» با 514 رای و «منصور اسماعیل‌پور »با 181 رتبه‌های بعدی را در این حوزه انتخابیه به خود اختصاص دادند.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 170 هزار نفر در مهاباد واجد شرایط رای دادن بودند و برای این دوره 120 شعبه اخذ رای شامل 59 شعبه شهری و 61 شعبه روستایی در این شهرستان تعیین شده‌ بود.
«حبیب‌زاده» منتخب مردم بوکان در مجلس یازدهم
«انور حبیب‌زاده‌ بوکانی»، اصولگرا که در دوره‌های پنجم و هفتم نیز به عنوان نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی حضور داشت متولد 1336 بوکان است و در انتخابات دوره‌ یازدهم مجلس شورای اسلامی با شعار «بوکان برای همه، همه برای بوکان» وارد کارزار انتخابات شد.
«حبیب‌زاده» که در بین مردم بوکان به «حاجی انور» مشهور است، دارای مدرک کارشناسی مدیریت است و علاوه بر حضور 2 دوره در مجلس شورای اسلامی رایزن اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق مهمترین پست وی به شمار می‌آید.
در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوکان 35 داوطلب برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ثبت‌نام کرده بودند که از بین آنان هشت نفر تایید صلاحیت شدند و چهار نفر از گردونه رقابت انصراف دادند.
سرانجام در دوم اسفند و در روز انتخابات، از مجموع 52 هزار و 700 رای اخذ شده صحیح در این شهرستان، «انور حبیب‌زاده بوکانی» با 26 هزار و 965 رای به عنوان منتخب مردم این شهرستان انتخاب شد و پس از وی «سلیمان فیضی» با 18 هزار و 623 رای در جایگاه دوم، «ناهید نادری» با 2 هزار و 29 رای در جایگاه سوم و «محی‌الدین متمدی» با 733 رای در رده چهارم قرار گرفتند.
برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 159 شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم بوکان در نظر گرفته شده بود که 87 صندوق از این تعداد شهری و 72 صندوق روستایی بود و 187 هزار نفر در این شهرستان واجد شرایط رای‌دادن بودند.
«عیسی‌زاده» برای سومین بار به بهارستان راه یافت
«مهدی عیسی‌زاده» متولد 1341 میاندوآب و دارای مدرک کارشناس کشاورزی و کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی است وی نماینده حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بود و عضو جبهه پایداری است.
وی با شعار «دفاع، معیشت، رفع بیکاری با تلاش جهادی» در کارزار تبلیغاتی دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه میاندوآب وارد شد و با کسب 43 درصد آرا، منتخب مردم این شهرستان برای حضور در خانه ملت شد.
حوزه انتخابیه میاندوآب تا دوره دهم مجلس شورای اسلامی با حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب مشترک بود و 2 نماینده از این حوزه راهی مجلس می‌شد که در اوایل آغاز به‌کار مجلس دهم تفکیک حوزه انتخابیه میاندوآب به تصویب رسید و در دوره یازدهم یک نماینده از میاندوآب و یک نماینده از شاهین‌دژ و تکاب راهی مجلس می‌شوند.
در این حوزه انتخابیه، 30 داوطلب نام‌نویسی کرده بودند که از بین آنان 11 نفر تایید صلاحیت شدند که سه نفر قبل از شروع انتخابات انصراف دادند و در بین هشت نفر باقی‌مانده «مهدی عیسی‌زاده» با کسب 43 هزار و 16 رای از مجموع 100 هزار و 323 رای ماخوذه پیروز انتخابات شد.
در این حوزه انتخابیه «علی احمدی» با کسب 36 هزار و 976 رای در رده دوم قرار گرفت، «معصومه خلیل‌زاده » با 6 هزار و 753 رای، «مهدی مقدم» با سه هزار و 654 رای، «غلامرضا کبیری» با 2 هزار و 836 رای، «رقیه ایمانی» با 2 هزار و 558 رای، «بهنام تقی‌زاده حیدرآباد» با 882 رای و «جلیل نورمحمدی» با کسب 219 رای رده های سوم تا هشم را به خود اختصاص دادند.
206 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در این حوزه انتخابیه بودند که 10 هزار و 876 از آنان را رای اولی‌ها تشکیل می‌دادند.
«زنجانی» برای دومین بار منتخب مردم نقده و اشنویه در مجلس شد
«علی زنجانی حسنلوئی» متولد سال 1344 در شهرستان نقده است وی نماینده مردم شهرستان‌های نقده، اشنویه در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی بود و اصولگرا است.
وی دارای 24 سال سابقه اجرایی در مجموعه‌های نظارتی و بازرسی در استان‌های تهران و آذربایجان‌غربی بوده و دوران استانداری «وحید جلال‌زاده» به عنوان مشاور استانداری آذربایجان‌غربی و مدیرکل سازمان اتباع و مهاجرین خارجی مشغول خدمت بود.
وی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای دومین بار به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخاب شد و شعار وی در این دوره «اتحاد سولدوز» بود.
براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، از مجموع 128 هزار و ٧٣١ رای ماخوذه «علی زنجانی حسنلوئی» با کسب ٧٨ هزار و 6٧٣ رای در جایگاه نخست و «باباخان اسکندری» با 5٠ هزار و 5٨ رای در جایگاه بعدی قرار گرفتند.
در مجموع ١٨٠ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه نقده - اشنویه مستقر شده بودند که از این تعداد ١١١ شعبه به عنوان مرکز حوزه انتخابیه در شهرستان نقده آرای مردم این شهرستان را جمع ‌آوری کرد.
حوزه نقده و اشنویه که دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است، بعد از ارومیه با نام‌نویسی 69 نفر داوطلب، دومین حوزه پرتعداد از لحاظ آمار ثبت‌نام‌شدگان بود، اما با ریزش کاندیداهای انصرافی، رقابت تنها میان 2 نفر باقی ماند.
در طول دوره تبلیغات هفت نفر دیگر از کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انصراف رسمی خود را اعلام کرده‌ بودند و در روز رای‌گیری نیز «طاهر پورمراغه» با حضور در فرمانداری نقده انصراف خود را از حضور در انتخابات اعلام کرد.
«حسین‌پور» برای نخستین بار راهی مجلس شد
«کمال حسین‌پور» متولد سال 1362 در شهرستان پیرانشهر و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است و به عنوان جوان‌ترین نامزد راه یافته به مجلس در جنوب آذربایجان‌غربی برای نخستین بار به عنوان منتخب حوزه انتخابیه سردشت و پیرانشهر راهی مجلس شد.
«حسین‌پور» در این دوره با شعار «من برای کار و اعتماد از دست رفته آمده‌ام» و «کاندیدای نسل نو» وارد کارزار انتخابات شد و از مجموع 70 هزار و 988 رای ماخوذه، توانست با 35 هزار و 697 رای بیشترین تعداد آرای این حوزه را به خود اختصاص دهد.
در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سردشت و پیرانشهر هشت نامزد با یکدیگر برای کسب یک کرسی به رقابت پرداختند و 162 هزار نفر در این شهرستان‌ها واجد شرایط رای بودند.
در این حوزه انتخابیه «معروف خلیلی» با 12 هزار و 805 رای، «احمد علی‌پور» با هفت هزار و 955 رای، «کاوه حیاک» با سه هزار و 869 رای و «علی محمدیان» با سه هزار و 411 رای در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
«هاجره قادری» با 2 هزار و 520 رای، «اسماعیل شمسی» با 289 رای و «فاروق رسولی» نیز با 181 رای رتبه‌های بعدی را در این حوزه انتخابیه به خود اختصاص دادند.
در مجموع 222 شعبه اخذ رای برای این حوزه پیش‌بینی شده بود که از این تعداد 124 شعبه در سردشت و 98 شعبه نیز در پیرانشهر قرار داشت.
«همتی» منتخبی که با 78 رای از رقیبش پیشی گرفت
«حسن همتی» متولد سال 1350 در تکاب است وی دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا بوده و با شعار «وحدت، عدالت و خدمت صادقانه» وارد کارزار انتخابات شد و با کسب بیشترین آرای جمع‌آوری شده به عنوان نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.
«همتی» با کسب 12 هزار و 566 رای از مجموع 60 هزار و 402 رای ماخوذه و تنها با اختلاف 78 رای نسبت به نفر دوم موفق شد به خانه ملت راه پیدا کند.
پس از وی «محمدجواد سبحانی‌فر» با 12 هزار و 488 رای، «سهراب محمدزاده» با کسب هفت هزار و 460 رای، «علی‌اصغر محمدی» با 6 هزار و 644 رای، «جواد مولودی» با 6 هزار و 258 و «رحمان حمدی» با 2 هزار و 403 رای به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
«صغری بزرگی» با 2 هزار و 12 رای، «خدیجه مهدوی» با یکهزار و 998 رای، «پرویز صفرعلی» با یکهزار و 514 رای، «علیر نصیری» با یکهزار و 474 رای، «نبی‌الله پاکمنش» با یکهزار و 286 رای و «ناصر جهانی» با یکهزار و 247 رای به ترتیب در رده‌های بعدی جای گرفتند.
«خلیل شکری» با 874 رای، «هادی خدایی» با 635 رای، «محمود غفوریان» با 569 رای، «عباس پاشایی» با 485 رای، «روح‌اله اخوان» با 257 رای و «داود شاهی» با 232 رای نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در «شاهین‌دژ - تکاب» 18 نامزد با یکدیگر برای کسب یک کرسی به رقابت پرداختند.
شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب در مجموع بیش از 180 هزار نفر جمعیت دارند.
در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی 2 میلیون و 379 هزار و 656 نفر واجد شرایط رای دادن بودند، در این دوره از انتخابات 137 نفر در این استان برای رسیدن به 12 کرسی مجلس یازدهم با هم رقابت کردند.
برچسب‌ها
مهاباد انتخابات مجلس شورای اسلامی جلال محمود زاده
پروندهٔ خبری
انتخابات مجلس در آذربایجان غربی

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/197399/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تغییر چهره «ابرا» سریال یاغی بعد 3 سال در 22 سالگی/ تصاویر

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

اخلاق آیت‌الله "مروج" همچون کلاس درسی برای همگان بود

واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به اردبیلی‌ها

دستگاه‌های اجرایی مرتبط تکمیل به‌موقع پل جدید انجیرلو را به‌صورت مستمر پیگیری کنند

اعمال تمهیدات ترافیکی رژه 29 فروردین از ساعت 24:00 سه شنبه

رشد 161 درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی

راه‌اندازی 2 آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی

آذربایجان‌غربی در جمع 10 استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت

کاهش ورودی آب سدهای بزرگ آذربایجان شرقی

اجتماع دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیر در حمایت از وعده صادق

ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی در اولین تجربه حضور در ورزشگاه

علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند

پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل

رژه یگان‌های ارتش در سلماس

آمادگی کامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی برای عبور از پیک تابستان 1403

لحظه سرریز شدن سد در مهاباد + ویدئو

آئین نکوداشت مصطفی قلیزاده علیار در آذربایجان‌غربی برگزار شد

عامل تیراندازی و مصدومیت یک شهروند در بوکان دستگیر شد

کاهش 48 درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

کنایه خانم بازیگر به مسئولان صداوسیما: گذشته‌مان از آینده بهتره‌

قابی جالب از حضور «نیکا» سریال پایتخت در شهربازی استکهلم

تیپ متفاوت بازیگر «پدر سالار» در یک مراسم/ عکس

تغییر چهره «الیزابت داعشی» سریال پایتخت بعد 6 سال در 31 سالگی/ تصاویر

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

واگذاری زمین به 400 خانوار اردبیلی در قالب طرح جوانی جمعیت

توزیع بیش از 214 میلیون متر مکعب گاز از جایگاه‌های سوخت اردبیل

اختصاص 300 میلیارد ریال برای بهسازی خیابان‌ها

پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی در اردبیل

صرفه جویی 14 میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی

پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در 24 ساعت گذشته

تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی

توسعه شاخصهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در دستور کار

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در 28 فروردین

دستگیری عامل تیراندازی و مصدومیت یک شهروند در بوکان

4.6 میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند

حذف باکس های جمع آوری زباله از معابر تبریز

بیش از 14‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند

اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه

تجلیل از پیشکسوتان فرماندهی آماد و پشتیبانی شمال‌غرب ارتش

افزایش 24درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا

افزایش سرعت اینترنت ایران علیرغم کاهش رتبه

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

ثبت ملی 25 اثر تاریخی استان اردبیل

علما در طول تاریخ با تبیین حق و حقیقت هدایتگر مردم بوده‌اند

انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی

عامل تیراندازی مصدومیت یک شهروند در بوکان دستگیر شد

بازیکن استقلال در آستانه جدایی