پیام آذری

آخرين مطالب

شهردار اردبیل:

شهروندان از تجمع در شهرداری‌ها پرهیز کنند اجتماعي

شهروندان از تجمع در شهرداری‌ها پرهیز کنند
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/اردبیل شهردار اردبیل گفت: عملیات گندزدایی و استریلیزه اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

حمید لطف‌اللهیان هشتم اسفند در نودوپنجمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: کمیته‌ای در شهرداری با هدف پیشگیری و مقابله با کروناویروس تشکیل شده که به صورت روزانه ماموریت‌ها و فعالیت‌های ابلاغ شده به صورت استانی و شهرستانی را پیگیری می‌کند تا آرامش شهروندان و رضایت آنها فراهم آید.
وی خاطرنشان کرد: ما کارهای‌مان را به دور از ایجاد هرگونه اضطراب و دل‌نگرانی در بین همشهریان به صورت منظم و روزانه انجام می‌دهیم که یکی از اصلی‌ترین این ماموریت‌ها تبیین و تشریح رعایت موازین بهداشتی و تلاش برای ارتقای دانش و آگاهی عموم شهروندان است تا با آشنایی بیشتر با کروناویروس مقابله کنند.
شهردار اردبیل با بیان اینکه از هفته پیش تبلیغات محیطی و آموزش شهروندان در کاهش آسیب‌ها و تلفات این بیماری شروع شده و این روند همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد، افزود: با ارسال پیامک به شهروندان سعی می‌کنیم آنها را در جریان نکات مهم آموزشی و رعایت موازین بهداشتی قرار دهیم.
لطف‌اللهیان گفت: در کنار ارتقای دانش و آگاهی شهروندان عملیات گندزدایی در ناوگان حمل و نقل عمومی شروع شده به طوری که بعد از اتوبوس‌ها از امروز گندزدایی در تاکسی‌ها نیز آغاز شده و رانندگان موظفند در ارائه خدمات از دستکش‌های یکبار مصرف استفاده کنند تا سلامت عموم جامعه تضمین شود.
وی تصریح کرد: به اندازه کافی مواد شوینده و بهداشتی به ویژه کلر تامین شده تا سازمان آتش‌نشانی در مواقع ضروری در محلات، اماکن عمومی و پارک‌ها نسبت به گندزدایی و پاکسازی اقدام کنند.
شهردار اردبیل گفت: این اقدامات با هماهنگی مراکز بهداشتی و درمانی و اعلام دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود تا ارتقای سلامت عمومی شکل گیرد.
لطف‌اللهیان با هشدار به شهروندان در جلوگیری از تردد در مکان‌های شلوغ و پرتراکم اضافه کرد: ما تدبیری اندیشیده‌ایم تا در همه اتاق‌های ساختمان شهرداری همکاران ما از مواد ضدعفونی کننده و گندزدا به صورت روزانه و در نوبت استفاده کنند.
وی اظهار کرد: شستشوی مرتب دستگیره‌ها و آسانسور و محیط‌های پرتراکم در دستور کار قرار گرفته که با توصیه‌های بهداشتی و درمانی امیدواریم سلامت شهروندان از این طریق تامین شود.
شهردار اردبیل به روزهای پرتراکم شهرداری و مراجعه شهروندان برای استفاده از تخفیف‌های ایام پایانی سال اشاره و خاطرنشان کرد: ما از شهروندان خواسته‌ایم از تجمع در ساختمان شهرداری مناطق مختلف پرهیز کنند و درخواست خود را به صورت کتبی با درج شماره تماس ارائه کنند تا همکاران ما در واحدهای درآمد، مالی و شهرسازی نسبت به پاسخگوئی و اعمال تخفیف‌ها اقدامات قانونی را انجام داده و مراحل مختلف را به صورت غیرحضوری انجام دهند.
لطف‌اللهیان گفت: شهروندان نباید نگران استفاده از تسهیلات ویژه شهرداری در بهره‌مندی از تخفیف‌های ایام پایانی سال باشند چرا که ما تا آخرین نفر و درخواست کننده اعمال این تخفیف‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم.
وی افزود: کمیته بهداشتی شهرداری به صورت مرتب فعالیت‌های مختلف در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را رصد می‌کنند تا با ارائه گزارش روزانه به شورای شهر و مسئولان ذیربط بستر ارتقای سلامت تک تک افراد جامعه و شهروندان مهیا شود.
شهردار اردبیل از توافق با اداره کل زندان‌های استان برای کمک به این مجموعه در احداث ساختمان جدید و اعمال تخفیف ویژه در صدور پروانه خبر داد و بیان کرد: این کمک در حقیقت همراهی بیشتر با این مجموعه در ارتقای خدمات به زندانیانی است که چشم‌انتظار مساعدت و همراهی مطلوب‌تر و کیفی‌تر هستند.
لطف‌اللهیان از احداث گرمخانه در پارک گلمغان اردبیل خبر داد و افزود: در کنار احداث سرای محله در پارک گلمغان که با همکاری و مساعدت راه و شهرسازی استان اردبیل عملیاتی شده با همراهی بهزیستی گرمخانه برای نگهداری افراد بی‌سرپرست و فاقد سرپناه به ویژه کودکان و نوجوانان احداث می‌شود که در بازه زمانی سه ساله این پروژه عملیاتی خواهد شد.
وی گفت: هرچند ساخت گرمخانه از وظایف شهرداری در ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی است، بهزیستی در این زمینه پیشقدم شده و ما با تامین زمین و صدور پروانه رایگان این نهاد حمایتی را در احداث گرمخانه به متراژ 400 مترمربع در پارک گلمغان همراهی می‌کنیم و امیدواریم در جوار سرای محله با احداث این مجموعه افراد فاقد سرپناه از این مکان استفاده کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/197416/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟