پیام آذری

آخرين مطالب

تداوم تحصیل علم از طریق مجازی در آذربایجان‌شرقی علمي

تداوم تحصیل علم از طریق مجازی در آذربایجان‌شرقی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز- تعطیلات مدارس در سال جاری بیش از سال های گذشته بود و به دنبال تعطیلات بارشی، شیوع کرونا ویروس موجب خانه نشینی دانش آموزان و دانشجویان شد و از آنجا که تحصیل و علم و دانش تعطیل بردار نیست، معلمان و دبیران استان آذربایجان شرقی همگام با مسوولان آموزش و پرورش استان کلاس های درسی مجازی را برگزار کردند و دانش آموزان در ایام تعطیل می توانند از طریق مجازی آموزش های خود را ادامه دهند.

خانم قربانیان دبیر ریاضی ناحیه 5 تبریز که در حال تدریس درس سوم و چهارم از فصل 3 هندسه 2 از طریق فضای مجازی است، معتقد است معلمی فقط سر کلاس بودن و تدریس و آموزش کتاب‌ها و محتوای درسی نیست و معلم در هر مکان و زمان برای پیشرفت دانش آموزان خود فداکاری و جان فشانی می کند.
سوسن نظری، مدرس پایه هفتم دبیرستان یکتای میانه که در حال تولید محتوا برای درس عربی است هم می گوید: فضای مجازی ظرفیت مناسبی برای تداوم تحصیل علم و دانش است و باید از این ظرفیت استفاده بهتری شود.
هر چند صدا و سیما هم در این زمینه از ظرفیت خود استفاده کرده است و از طریق شبکه آموزش حلقه ارتباطی البته یکطرفه بین معلمان و دانش آموزان ایجاد کرده است، اما بی شک در شیوه های نوین آموزشی ارتباط تعاملی اهمیت ویژه ای دارد و فضای مجازی این امکان را فراهم می کند تا دانش آموزان هم سووالات خود را با معلمان در میان بگذارند.
البته پیش از این پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از احتمال تغییر تقویم آموزشی مدارس خبرداده بود اما وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش داریم با آموزش‌های مجازی، عقب افتادگی درسی دانش‌آموزان به دلیل تعطیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا را جبران کنیم.
  محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: نمی خواهیم در تقویم آموزشی تغییر ایجاد شود و تا خرداد ماه باید سال تحصیلی تمام و تقویم زمانی رعایت شود.
بر این اساس همراهی و در واقع حضور دانش آموزان در کلاس های مجازی اهمیت بیشتری پیدا می کند و جوانان و نوجوانان باید فرصت پیش آمده را قدر بدانند و در این روزهای تعطیل با گشت و گذار بیهوده در فضای مجازی وقت خود را تلف نکنند.
راه اندازی مدرسه مجازی آذربایجان شرقی
در کنار تعدادی از معلمان استان که از آغاز تعطیلات اجباری کمر همت بستند و از راه دور و دنیای مجازی به دانش آموزان خود درس می دهند روز گذشته از مدرسه مجازی آذربایجان شرقی رونمایی شد تا متولیان آموزش و پرورش استان هم ردپایی از خود در این گام آموزشی به یادگار گذارند.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: سامانه اینترنتی آموزش رایگان برای دانش‌آموزان استان با عنوان مدرسه مجازی( فرصت برابر – آموزش مداوم) راه‌اندازی شده است.
عاشور اکرمی در مراسم رونمایی این مدرسه مجازی گفت: بر اساس مفاد برنامه درسی ملی، رعایت زمان آموزش طبق برنامه درسی مصوب الزامی بوده و لازم است که بر اساس ماده 96 آیین نامه اجرایی مدارس برنامه ریزی های لازم برای جبران کاهش ساعت های آموزش ناشی از تعطیلات اضطراری انجام شود.
معاون آموزش متوسطه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: بر این اساس و با توجه به افزایش تعطیلات اضطراری در سال تحصیلی جاری، سیاست گذاری و هماهنگی هرچه بیشتر برای بهره گیری از امکانات و فرصت های موجود در راستای استمرار آموزش در خانه، توسعه عدالت آموزشی و ایجاد فرصت های متنوع یادگیری ضرورت داشته و اداره کل آموزش و پرورش استان با درک اهمیت موضوع به دنبال شناسایی و استفاده از ظرفیت های موجود در این راستا می باشد.
وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی با ایجاد ستاد فرصت برابر- آموزش مداوم طی کارشناسی های انجام شده و مذاکره با متخصصین این حوزه مدرسه مجازی را در این استان ویژه تعطیلات اضطراری راه اندازی کرد.
اکرمی اهداف این آموزش مجازی را توسعه عدالت آموزشی و فرصت های برابر یادگیری، جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان، جبران زمان آموزش با توجه به تعطیلات اضطراری، ارایه تکالیف مکمل و جبرانی دروس، رفع اشکالات احتمالی دانش آموزان و ایجاد فرصت های متنوع یادگیری برشمرد.
معاون آموزش متوسطه استان افزود: مخاطبین این مدرسه مجازی دانش آموزان دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش تمامی نواحی و مناطق استان هستند.
رییس ستاد هماهنگی فرصت برابر، آموزش مداوم استان آدرس سامانه اینترنتی آموزش رایگان برای دانش آموزان استان راhttps://apexonline.ir با رمز عبورyaali معرفی کرد و گفت: تا پایان خرداد ماه 99 برای دانش آموزان استان دروس ارائه شده بارگزاری خواهد شد.
اکرمی همچنین از فعالیت سامانه دیگری به آدرس https://farazdanesh.com در همین راستا خبر داد و افزود: این سایت نیز بدون پسورد بوده و تمامی مطالب آموزشی رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه محتوای بارگزاری شده برای استفاده دانش آموزان نیاز به دانلود نیست و به محض کلیک روی فایل پخش می شود بنابراین کمترین هزینه اینترنتی را خواهد داشت.
وی با تاکید بر ارائه رایگان این خدمت برای دانش آموزان تمامی دوره های تحصیلی استان آذربایجان شرقی گفت: مطالب ارائه شده کاملا با دروس دوره های تحصیلی مطابقت داشته و زیر نظر گروههای درسی استان تولید و بارگزاری می شود.
  مطالب تمامی دروس دوره های مختلف تحصیلی در حال تدوین بوده و در روزهای آتی در همین سایتها برورسانی خواهد شد.
راه اندازی سامانه آموزش مجازی دانشگاه تبریز
دانشگاه تبریز هم که مادر دانشگاه های آذربایجان شرقی محسوب می شود در این زمینه عقب نمانده و اقدام به راه اندازی سامانه آموزش مجازی کرده است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز با اشاره به برخی اقدامات و تمهیدات این دانشگاه در زمینه آموزش مجازی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و بر اساس بخشنامه‌ها و تأکید مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سامانه آموزش مجازی (LMS) دانشگاه تبریز راه اندازی شده است.
باب الله حیاتی افزود: در این سامانه، امکان برگزاری 30 کلاس مجازی همزمان با ظرفیت 1000 نفر مهیا شده و راهنمایی‌های لازم به صورت کامل و تصویری در خصوص کار با سامانه LMS نیز برای استادان و دانشجویان در سایت گروه آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه به آدرس http://vu.tabrizu.ac.ir قرار داده شده است.
وی با اشاره به ارایه آموزش‌های لازم در خصوص کار با سامانه به کارشناسان IT دانشکده‌ها، گفت: استادان و دانشجویان پس از مطالعه فایل‌های راهنما چنانچه مشکلی در کار با سامانه داشته باشند، می‌توانند با کارشناسان IT دانشکده مربوطه تماس گرفته و یا مشکلات خود را با ایمیل vut@tabrizu.ac.ir مطرح کنند.
به هر حال با حس و حال نگرانی و شرایط اضطراری که در کشورمان حاکم هست کوچکترین خبر خوبی از روال عادی جریان زندگی می تواند حالمان را خوب کند و برای اکثر جامعه که عضو خانواده بزرگ آموزش و پرورش هستند خبرهای علمی و آموزشی و تربیتی می تواند امیدبخش و روحیه آفرین باشد.
 

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/198640/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

شاخص کیفی 22 شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد

کشف کالا‌های قاچاق 56 میلیاردی در اردبیل

برگزاری 55 برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل

پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد

توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل

مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد

پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد

توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است

تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر

پویش کاشت یکهزار و 500  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز

تراکتور به مصاف ذوب‌آهن می‌رود

یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود

داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند

گره عجیب نهضت ملی مسکن

ساخت 500 کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم

غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست

ساخت 50 مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها

اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (12ماهه سال 1402)

کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی

آذربایجان‌غربی 1803 اثر ثبت شده ملی دارد

دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه

گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی

استقبال از نخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌ غربی

مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل مهر و موم شد

مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در 28 روستای سیل زده

دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود

ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر

رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست

اعتبار 40 میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز

اعتبار 40 میلیارد تومانی برای احیای مقبرهالشعرای تبریز