پیام آذری

آخرين مطالب

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

ممنوع‌التصویر بودن رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز کذب است/ممنوعیت توقف در پارک‌ها اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ادعای ممنوع‌التصویر بودن رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز کذب محض است.

علیار راستگو در نشست خبری ستاد استانی مبارزه با کرونا در واکنش به مطالب پخش شده در فضای مجازی مبنی بر ممنوع‌التصویر بودن رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دلیل اعلام عدم پذیرش پیشنهاد قرنطینه توسط ستاد استانی کرونا در تلویزیون، اظهار کرد: چنین چیزی اصلا مطرح نیست و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، چنین پیشنهادی را می‌توانست به وزیر بهداشت و درمان هم بکند.
وی با بیان اینکه درگیری با ویروس کرونا نیز نوعی جنگ است، گفت: رمز پیروزی در دوران جنگ، اطاعت از فرمانده بود، الان نیز با اطاعت از فرمانده می‌توان به موفقیت رسید.
به گزارش ایسنا، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه در خصوص رویداد زندان تبریز، بیان کرد: پس از هماهنگی و صحبت با مقام‌های قضایی مرتبط، مقرر شد تا روابط عمومی دادگستری استان، خبری در این خصوص منتشر کند.
وی، تاکید کرد: وظیفه ما اطلاع رسانی درست است، در غیر این صورت مردم از جای دیگری پیگیری خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش، توضیح در خصوص کمبود برخی اقلام بهداشتی به دنبال شیوع کرونا را وظیفه کمیته اقتصادی ستاد مبارزه با کرونا عنوان کرد و گفت: 43 واحد تولیدی در استان خط تولیدی‌شان را تغییر داده و به تولید مواد ضدعفونی کننده اختصاص داده‌اند، اما روزانه بیش از 4000 ماسک و 8000 دست کش فقط در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز استفاده می‌شود.
راستگو در ادامه از کاهش 500 هزار لیتری مصرف بنزین در استان بعد از اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا خبر داد و افزود: مصرف بنزین قبل از اجرای این طرح، حدود دو میلیون و 700 هزار لیتر بود و این نشان از استقبال مردم از اجرای این طرح است.
وی در ادامه از استقرار نیروهای پلیس و نیروهای انتظامی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها در روز سیزده بدر خبر داد و گفت: از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم برای حفظ سلامتی خودشان و دیگران در خانه‌هایشان بمانند، توقف و اتراق در پارک‌ها، مراکز تفریحی و تفرجگاه‌ها در سیزدهم فروردین ماه ممنوع است.
وی، اضافه کرد: کلیه پارک‌ها، بوستان‌ها، مراکز تفریحی و تفرجگاه‌ها تعطیل بوده و توقف در بیرون شهر و در کنار بلوار و جاده نیز ممنوع بوده و پلیس وظیفه اعمال قانون دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برگزاری همه ساله مراسم نیمه شعبان، اظهار کرد: گرامیداشت و پخش شیرینی و شربت در چنین روزی آرزوی قلبی ما بوده، اما امسال شرایط متفاوت‌تر است و در نظر بگیریم که با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، چه اتفاقی خواهد افتاد.
وی با اشاره به اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا از ساعت 12 جمعه هفته گذشته، گفت: از زمان اجرای این طرح بیش از 25 هزار خودرو از پلیس تذکر گرفته و به محل سکونتشان بازگشته‌اند.
وی، افزود: 99 خودرو توقیف شده و 650 فقره جریمه صادر شده است.
راستگو در ادامه از صدور بیش از 30 هزار اخطاریه به اصناف و پلمب بیش از 580 صنف به دلیل عدم رعایت نکات ارایه شده، خبر داد.
راستگو خاطرنشان کرد: در مجموع 1509 نفر در سه شیفت کاری و در 89 ایستگاه در راستای اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا همکاری می‌کنند.
وی با ارائه توضیحاتی در خصوص طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا، گفت: ممنوعیت تردد خودرو یکی از ممنوعیت‌های اجرا شده پس از این طرح است؛ به طوری که افراد بومی هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیر بومی و غیر ساکن به آن ممنوع است.
وی متذکر شد: بومی یا غیربومی بودن افراد با دو رقم اول کد ملی، شماره پلاک و شماره بیمه نامه رانندگان قابل تشخیص بوده و توسط تیم‌های مستقر در ایستگاه‌ها ارزیابی می‌شود.
وی، متذکر شد: پلیس کاری به افراد خارج از شهری که از آزادراه، کنارگذر و اتوبان عبور کنند، ندارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ محدودیتی برای خودروهای امدادی، خدماتی، نظامی و حامل بار مانند کالاهای اساسی مردم، نداریم.
وی، متذکر شد: خودروی افراد غیر ساکن 500 تومان جریمه و یک ماه توقیف می‌شود.
وی ممنوعیت و محدودیت فعالیت برخی صنوف را از دیگر ممنوعیت‌های طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: تامین کنندگان مایحتاج مردم مانند فروشگاه‌ها، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌ها، دامپزشکی‌ها، سوپرمارکت‌ها، سبزی فروشی‌ها، میوه فروشی‌ها و مراکز فروش محصولات پروتئینی مانند ماهی و مرغ فروشی و قصابی‌ها، جایگاه‌های سوخت و تاسیسات و تعمیرات منازل مراکز پخش دارو و مواد غذایی دایر خواهند بود.
وی اضافه کرد: در خصوص مشاغلی مانند خشکشویی‌ها، دفاتر پیشخوان و دفاتر الکترونیک قوه قضاییه نیز باید استان تصمیم بگیرد.
راستگو، اظهار کرد: ادارات و بانک‌ها نیز با یک سوم ظرفیت دایر هستند، به این معنی که دو سوم کارکنان می‌توانند دور کاری کنند.
وی با اشاره به اجرای بسیج ملی مقابله همگانی با ویروس کرونا و همکاری خوب مردم آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این طرح با همکاری سپاه و بسیجیان با مراقبان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود و از این نظر جزو استان‌های خیلی سبز در کشور هستیم.
وی با بیان اینکه در مجموع میزان مشارکت در بسیج ملی در استان ما 80 درصد است، گفت: میزان مشارکت در شهرستان تبریز 68 درصد بوده و به غیر از این شهرستان، کار غربالگری و بسیج ملی در شهر سایر شهرستان‌ها انجام شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر و قدردانی از سپاه و بسیجیان استان، اظهار کرد: بسیجی‌های استان پای کار بودند و با تمامی نیرو و امکانات ضدعفونی و گندزدایی تبریز و شهرستان‌ها را برعهده گرفتند.
وی با بیان اینکه چهار بیمارستان پشتیبان بیمارستان‌های دولتی هستند که بیماران کرونایی را پذیرش می‌کنند، اظهار کرد: ایجاد نقاهتگاه 150 تخت خوابی برای سپری کردن دوران نقاهت بیمارانی که مکان مناسبی در خانه‌هایشان ندارند، از دیگر اقدامات است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اجرای طرح کاهش زنجیره‌ انتقال کرونا مطالبه اکثریت مردم بود و بیش از 80 درصد مردم را رعایت می‌کنند، اما آن 20 درصد باقیمانده مدام در حال نقل و انتقال هستند.
راستگو، اظهار کرد: طبق گزارشات دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تجمع‌های چهارشنبه سوری و خرید شب عید منجر به افزایش موارد مثبت و فوتی‌ها شد.
راستگو در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برگزاری جلسات ستاد ملی کرونا اظهار کرد: این جلسات با حضور استانداران از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور به طور منظم تشکیل می‌شود و با ستاد ملی در ارتباط هستیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/202301/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دورهمی بهاری دو بازیگر زن خاطره‌انگیز

تهران گردی جالب «ستایش» در کنار خواهر و همسرش با تیپی بهاری

احداث 3180 واحد مسکونی در شهرک خراسان اردبیل

احداث سه هزار و 180 واحد مسکونی در شهرک شهید خراسانی اردبیل

87 پروژه گردشگری در استان اردبیل درحال اجرا است

کوهنوردان مفقودی دره جرمی ارومیه نجات یافتند

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف جاده اهر - مشگین شهر

یک کشته در برخورد خودرو با تیر برق در سردرود تبریز

بمب بزرگ تراکتوری‌ها ؛ سرمربی سابق گرت بیل در راه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

روشی جالب برای قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

جان‌باختن 2 نفر بر اثر گازگرفتگی در مرند

تاوان سنگین تالار و رستوران متخلف در اردبیل

داروهای نهفته در دل طبیعت کوه سبلان شفابخش و روح افزا

نهضت تجلیل از معلمان فراگیر شود/عزم جمعی برای پاسداشت معلمان

جشنواره نمایش اسب اصیل ایرانی در اردبیل

اهداف کاری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در سال 1403 مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی سالی با در آمد مالی خوبی را پشت سرگذاشت

کشف 30 دستگاه ماینر در شهرستان پلدشت

اجرای 60 طرح محرومیت زدایی در شهرستان پلدشت

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه

ملاقات مردمی استاندار آذربایجان غربی

بازار گرم گیاهان بهاری در مهاباد

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه اول اردیبهشت

چندش‌ترین سالاد دنیا

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی اول اردیبهشت

نساجی به بقا در لیگ برتر امیدوار شد

بمب بزرگ تراکتوری‌ها؛ سرمربی سابقب گرت بیل در راه تبریز

جان باختن 2 نفر بر اثر گازگرفتگی در مرند

خودروهای متخلف در تبریز توقیف می‌شوند

تبریک تولد 85 سالگی رهبر انقلاب؛ رهبران معاصر با آیت‌الله خامنه‌ای قابل مقایسه نیستند

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف جاده اهر - مشکین شهر

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

شاهرخ استخری در بلژیک؛ از تیپ و چهره تازه تا طعنه به شبکه آی فیلم/ تصاویر

نجات 2 کوهنورد مفقودی در ارتفاعات دره‌جرمی ارومیه

سرمربی جدید تراکتور امروز مشخص می‌شود

هواداران خواستار اخراج کادر مدیریت و دروازه‌بان تراکتور شدند

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

ایجاد 9 سایت الگویی برنج در محمودآباد

راهپیمایی مردم ارومیه و یزد درحمایت از عملیات وعده صادق

نجات کوهنوردان مفقودی دره جرمی ارومیه

مرگ تلخ 2 مرد در داخل چادر مسافرتی

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

رونمایی «بهبود فریبا» سریال پایتخت از تیپ و چهره جدیدش در 50 سالگی

تازه‌ترین اخبار از مناطق سیل‌زده بلوچستان/ برق وصل شد