پیام آذری

آخرين مطالب

استاندار:

مشارکت مردم آذربایجان‌غربی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عالی است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: همکاری مردم استان در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به خصوص در روز جاری قابل قدردانی و عالی است و توقع داریم تا این همکاری تا 20 فروردین ماه جاری ادامه داشته باشد.

«محمدمهدی شهریاری» روز چهارشنبه در بیست‌وسومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی همچنین از همه کسانی که در این ایام به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی و فعالیت هستند، قدردانی کرد.
وی اضافه کرد: خدمات کادر بهداشتی، درمانی و خدماتی دانشگاه علوم پزشکی، بسیجیان، عوامل انتظامی و ارتشی، صدا و سیما، سازمان‌های مردم‌نهاد، هلال‌احمر، شهرداری‌ها و اعضای ستاد استانی و فرمانداران، خیران و غیره عالی است.
وی بیان کرد: طی روزهای اخیر جلسه‌ای از طریق ویدئوکنفرانس با رییس‌جمهوری داشتیم و مسایل و مشکلات استان را مطرح کردیم که مورد توجه قرار گرفت و دستورهایی صادر کردند که باید پیگیری کنیم؛ همچنین چند جلسه از طریق ویدئوکنفرانس هم با وزیر کشور داشتیم.
مصوبه‌های بیست‌وسومین جلسه ستاد استانی چه بود؟
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به مصوبه‌های این جلسه اظهار داشت: فردا، پنجشنبه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اجرای طرح بسیج غربالگری ملی برگزار کرده و ابعاد مختلف اجرای طرح در استان را تبیین می‌کنند.
شهریاری اضافه کرد: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مورد تاکید قرار می‌گیرد و همه فرمانداران و دستگاه‌های ذیربط باید اجرای این طرح تا 20 فروردین را با جدیت دنبال کنند؛ اداره‌کل ارزیابی عملکرد استانداری نیز بر روند اجرای این طرح در سطح استان نظارت می‌کند.
وی اظهار داشت: اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، دانگشاه علوم پزشکی استان و اداره‌کل نظارت و بازرسی استانداری آذربایجان‌غربی نیز هماهنگی لازم برای توزیع بهینه اقلام بهداشتی را به عمل می‌آورند و گزارشی از کمبودها بر اساس اولویت را در جلسه بعدی ارایه می‌دهند.
به گفته وی ادارات استان طی روز پنجشنبه، 14 فروردین با توجه به قرار گرفتن در بین دو تعطیل و لزوم کاهش تعداد کارمندان برای مقابله با کرونا در حد کشیک فعالیت می‌کند و دلیل حضور محدود کارمندان نیز پیگیری موارد ضروری احتمالی است.
«شهریاری» با اشاره به برخی دیگر از مصوبه‌های بیست‌وسومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی، بیان کرد: تجربه‌های مدیریتی و بحران ستاد استانی نیز جهت استفاده از آینده، ثبت و توسط دستگاه‌های ذیربط مستندسازی می‌شود.
وی همچنین ارسال صورتجلسه‌های ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا به تمامی دستگاه‌های عضو شورای اداری را مورد تاکید قرار داد.
«شهریاری» همچنین بیان کرد: برخی از مردم نیز از برداشت پول از حساب‌هایشان از سوی بانک‌ها به دلیل تسویه اقساط بانکی نیز گله‌مند هستند و معاونت اقتصادی استانداری این موضوع را باید پیگیری کند زیرا این اقدام بانک‌ها کاملا خلاف است و مصوبه‌های ستاد ملی مقابله و مدیریت بیماری کرونا را نقض می‌کند.
وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی نیز هزینه لازم برای اختصاص تنخواه به فرمانداری‌های استان برای مقابله با کرونا را تامین کرده و اختصاص یارانه برای حمل و نقل عمومی استان را برآورد می‌کند.
وی در رابطه با اطلاع‌رسانی در مناطق روستایی نیز بیان کرد: مسوولان می‌توانند اطلاعات لازم را به دهیاری‌ها بدهند تا به مردم برسانند اما فضای مجازی نیز از نفوذ مناسبی در این مناطق برخوردار است و از این فضا می‌توان برای آگاه‌سازی استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از اقلام بهداشتی برای عموم جامعه توصیه نمی‌شود، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی از طریق حضور کارشناسان در صدا و سیمای استان، نسبت به آموزش عمومی و بیان جمعیت هدف استفاده از اقلام بهداشتی اقدام کند.
استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: تجهیزات مورد نیاز بهداشتی برای افرادی که در کارگاه‌های تولیدی فعالیت دارند، باید تامین شود و کمیته بهداشت کارگری باید کمبودهای احتمالی را اعلام کند.
به گفته وی ماسک‌های تولیدی استان نیز مقرر شد تا جهت طی روند «استریل‌سازی» با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان به شعبه سازمان انرژی اتمی در شهرستان بناب از توابع آذربایجان‌شرقی ارسال شود.
رییس ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی افزود: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز مقرر شد تا اقلام بهداشتی نیروهایی که در ورودی و خروجی شهرها به غربالگری مشغول هستند را پیگیری و تامین کند.
شهریاری بیان کرد: تامین ماسک «ان 95» برای کادر درمانی استان نیز مورد پیگیری قرار می‌گیرد تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد و جلسه هماهنگی فرمانداران شمال استان نیز به زودی برگزار می‌شود.
وی با اشاره دیگر مصوبه‌های این جلسه، تصریح کرد: اداره‌کل نظارت و بازرسی استانداری آذربایجان‌غربی در خصوص توزیع تجهیزات بهداشتی توسط شرکت‌های پخش در جلسه بعدی گزارشی ارایه می‌کند.
شهریاری بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و هلال‌احمر استان نیز در اسرع وقت با مسوولان شهرستان ماکو و سازمان منطقه آزاد ماکو جلسات هماهنگی در خصوص غربالگری اتباع ایرانی - که پس از اخذ مجوزهای لازم از سفارت ایران در ترکیه و از طریق مرز بازرگان وارد کشور می‌شوند- برگزار کنند.
وی یکی از راهکارهای تسهیل پذیرش این مسافران در مرز بازرگان را راه‌اندازی سریع نقاهتگاه در نقطه صفر مرزی عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در ترکیه، این افراد باید با دقت غربالگری شوند.
به گزارش ایرنا بیست‌وسومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی که همزمان با 13 فروردین در محل استانداری برگزار شد، حدود سه ساعت به طول انجامید.
آذربایجان‌غربی طی حدود یک ماه گذشته همواره در مقایسه با سایر استان‌ها کمترین میزان ابتلا را داشته و با وجود توجه به پدافند غیرعامل و مهیاکردن تخت‌های بیمارستانی در جای‌جای استان، تعداد زیادی از این تخت‌ها با اجرای اقدامات پیشگیرانه و همراهی مردم خالی مانده است.
اگرچه ویروس کرونا ناشناخته و کنترل روند شیوع آن به شدت با رفتار مردم استان در هم آمیخته است اما تعداد بهبودیافتگان و افزایش نیافتن نامتعارف مبتلایان و فوتی‌ها نشان از آن دارد که این بیماری در آذربایجان‌غربی افسارگسیخته نیست و روی مدار مدیریت قرار دارد.
آذربایجان‌غربی از روز هشتم اسفند سال گذشته با شناسایی نخستین مورد ابتلا به بیماری کرونا در ردیف استان‌های درگیر این بیماری قرار گرفت اما از جمله آخرین استان‌هایی بود که وارد لیست شد و در ایام نخست نیز، روند بیماری سرعت بسیار کمی‌ داشت.
برچسب‌ها
ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/202526/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان‌آباد

مرد تبریزی زنش را آنقدر سوزاند تا خاکستر شود/ دخترش از ترس 2 بار خودکشی کرد

نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد

استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد

استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری

برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها

کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی

با 20 نفر سپاه این شهرستان شکل گرفت

محموداباد، میزبان مسابقات فوتبال مناطق امید‌های کشور

هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه

مروری بر چند خبر از گوشه و کنارآذربایجان غربی در 60 ثانیه

اجرای ماده 65 احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو

یک فوتی در تصادف محور ارومیه - مهاباد

گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا

خسارت سیل به قشلاق ذاخر شهرستان اهر

قیمت حواله سهند در بازار چقدر است؟

استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است

آبگرفتگی در معابر اهر بر اثر بارش باران و تگرگ + فیلم

فردا برق مناطقی ازشهر پلدشت قطع می شود.

افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی

روزجمعه ؛ قطعی برق درارومیه

فردا قطعی برق در پلدشت

رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی

به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

قطعی گاز در ارومیه

معدوم سازی حدود 2 تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه

یک محکوم به قصاص در آذربایجان‌ غربی از طناب دار رهایی یافت

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور

سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم/ برخی تصور می‌کنند با یک اقدام اجرایی می‌توانند مسئله حجاب را حل کنند

تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد

کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند

الحاق 150 هکتار زمین به محدوده شهر هشترود

مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد

آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز

استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان

5 مصدوم در پی برخورد دو پیکان در محور میانه خلخال

تجهیز 28 بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری

آزادی 250 زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت

ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است

5 مصدوم در پی برخورد 2 پیکان در محور میانه خلخال

افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی

رگبارهای موقتی باران و رعد وبرق در آذربایجان غربی

پیش‌بینی برداشت بیش از 11 هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی

کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

تغییر چهره «ترانه مهاجر» سریال لیسانسه ها بعد 8 سال

تاکید بر لزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان