پیام آذری

آخرين مطالب

استاندار: 55 درصد بیماران کرونایی آذربایجان‌شرقی بهبود یافته‌اند اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر جدیت کادر درمانی و پزشکی استان برای مداوای بیماران کرونایی، گفت: تاکنون 55 درصد از مجموع این بیماران در شهرهای مختلف استان بهبود یافته اند که این امر نشانه ای واضح از جدیت سیستم مراقبتی شبکه سلامت است.

محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، مجموع فوت شدگان استان ناشی از ویروس کرونا را 166 نفر اعلام و اضافه کرد: طبق آخرین آمارها در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی بیش از یکهزار و 600 نفر است که از این تعداد افزون بر 800 نفر بهبود یافته و مراحل درمان تکمیلی خود را می گذارنند.
وی با بیان اینکه تمامی بیمارستان های استان آمادگی پذیرش بیماران کرونایی را دارند، سیستم درمان ایران و آذربایجان شرقی را بسیار قوی توصیف کرد و افزود: بدون تردید کشور ما از زیرساخت های بسیار مناسب برای مقابله با این ویروس را دارد و تاکنون نیز آمارها نشان می دهد بهترین نوع مدیریت را در ایران شاهدیم که به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی خواستار بهره مندی از تجربیات ایران برای مقابله با این ویروس شده است.
پورمحمدی آمار قابل ملاحظه بهبود یافتگان کرونا در آذربایجان شرقی را گامی موثر و مفید در راه مبارزه با این ویروس قلمداد کرد و اظهار داشت: این در حالی است که آمارهای جهانی تنها 20 درصد بهبودی در میان مبتلایان به کرونا را نشان می دهد که این عدد در ایران معادل 30 درصد است که رتبه آذربایجان شرقی در این حوزه بالاتر از متوسط کشوری است.
وی اجرای طرح غربال گری در آذربایجان شرقی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان و بسیج را بسیار خوب برشمرد و گفت: این طرح با جدیت خاصی پیگیری می شود و تاکنون از جمعیت بیش از 4 میلیونی استان بیش از 82 درصد که 3 میلیون و 200 هزار نفر را شامل می شود در این طرح غربال گری شده است و به جز شهرستان های تبریز و میانه در سایر شهرستان ها بیش از 90 درصد مردم غربال گری شده اند.
پورمحمدی میزان مشارکت مردم شهرستان های تبریز، میانه و مراغه در طرح غربال گری را به ترتیب 68 و 85 درصد اعلام کرد.
وی ادامه داد: بر اساس نتایج به دست آمده در اجرای این طرح تاکنون تعداد 110 هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی دارای بیماری های زمینه ای و جسمانی تشخیص داده شده اند که از این تعداد 77 هزار نفر از طریق تماس های تلفنی تحت مراقبت هستند و از این تعداد نیز 30 نفر در بیمارستان های استان بستری و تعداد 102 نفر نیز درمان سرپایی شده اند.
پورمحمدی هدف اصلی از اجرای طرح غربال گری ویروس کرونا را عدم مراجعه بیماران احتمالی به بیمارستان ها و مراکز درمانی اعلام کرد تا به این طریق بسترهای لازم برای خدمات رسانی بهتر و مناسب تر به بیماران قطعی در مراکز درمانی فراهم شود.
وی با اشاره به اجرای دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی در آذربایجان شرقی با بیان اینکه این طرح نیز به خوبی در سراسر استان اجرایی می شود، افزود: نماد کامل اجرای این طرح مهم ملی روز گذشته و در جریان 13 بدر اتفاق افتاد که آحاد مردم با رعایت مقررات اعمال شده نشان دادند که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا هم راستا و همگام با مسوولان حرکت می کنند.
پورمحمدی با تاکید بر اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی تا 20 فروردین ماه اجرا می شود، پیش بینی کرد اگر شرایط به شیوه کنونی ادامه یابد، این طرح تا اواخر فروردین و شاید اوائل اردیبهشت ماه تداوم یافته و سپس شرایط مبارزه با ویروس کرونا به سمت مدیریت کنترل شده هدایت شود.
وی با بیان اینکه مشکلات ناشی از عدم رعایت برخی مقررات در چهارشنبه آخر سال و روزهای منتهی به پایان سال هنوز پابرجاست، اظهارکرد: از 5 فروردین تاکنون روند صعودی مبتلایان و فوت شدگان ویروس کرونا تا حدودی کاهش یافته است به گونه ای که حداکثر 9 نفر فوتی و 90 ابتلا را روزانه شاهد بوده ایم.
استاندار آذربایجان شرقی وضعیت کلی بیماری کرونا در استان را دارای شیب کند افزایشی اعلام کرد و گفت: اکر روند کنونی در روزهای اینده ادامه یابد به آینده بسیار خوش بین هستیم.
پورمحمدی به موضوع تصمیم گیری ستادهای استانی کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه تصمیمات کلان در این زمینه توسط ستاد مرکزی گرفته می شود، اختیارات استانداران با وظایف محوله را نامتناسب خواند و اظهار داشت: این اختیارات به هیچ عنوان با مسوولیت های استانداران که باید پاسخگوی تمام مسایل استان باشد، همخوانی ندارد و این امر نیز به نوع و نظام مدیریت بخشی کشور باز می گردد.
وی با بیان اینکه اختیارات استانداران در حوزه ویروس کرونا محدود است، گفت: مدیریت متمرکز در این زمینه حاکم است و البته تصمیمات ستاد مرکزی لازم الاجراست.
پورمحمدی به انتقادات صورت گرفته در تعدادی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی از نوع مدیریت کرونا در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: ما از رسانه ها انتظار داریم در مواقع بحرانی به دنبال هم افزایی باشند نه اینکه درصدد خرده گیری بوده و مسایل جزیی را بزرگ جلوه داده و استان را دچار حاشیه کنند چون معتقدیم رسانه ها جزیی از ستاد کرونای استان هستند و البته چنین نیز بوده و خواهد بود.
وی انتقاد را حق اصلی و مسلم رسانه از مدیران خواند و با بیان اینکه مدیریت آذربایجان شرقی به هیچ عنوان از انتقاد فرار نمی کند، اظهار داشت: باید بین انتقاد و فحش و ناسزا تفاوت قایل شد که متاسفانه در روزهای اخیر تعدادی از افراد که نام خود را خبرنگار گذاشته اما در هیچ رسانه ای نه به عنوان خبرنگار، نه به عنوان عکاس و حتی دبیر فعالیت ندارند، از نام خبرنگار سوء استفاده کرده اند که در این مواقع ما مجبور به برخورد هستیم .
برچسب‌ها
ویروس کرونا آذربایجان شرقی تبریز وزارت کشور

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/202645/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

رئیس جمهور پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

چرا امیرعلی نبویان به رائفی‌پور نامه نوشت؟

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پویش کاشت 1500 اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت 7 کشور خارجی

غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

کشف 17 قبضه سلاح کمری در پیرانشهر

زن ادبیلی، قاتل شوهر سابقش شد

زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

41 مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند

برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!

کشف 17 قبضه کُلت کمری در پیرانشهر

افزایش 38 درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی

کشف 17 قبضه کلت کمری در پیرانشهر

سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو؛ تتوی رو دست تتلو چه بود؟

عکس/ تصاویری زیبا از مزارع کلزا در بوکان

اهدای 7 سری جهیزیه در بستان‌آباد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان استان اردبیل

شکوفه های بهاری در مشگین شهر

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل