پیام آذری

آخرين مطالب

نهادینه‌سازی فاصله‌گذاری با بازی کووید - 19 مقالات

نهادینه‌سازی فاصله‌گذاری با بازی کووید - 19
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان‌غربی به زودی یک بازی اندرویدی برای نهادینه‌سازی فاصله‌گذاری فیزیکی رونمایی می‌کند تا بر اساس سیاست‌های ستاد ملی، گامی اساسی برای فرهنگ‌سازی در سبک زندگی همراه با کرونا برداشته شود.

کاربر در این بازی برای همزادپنداری بیشتر، نقش ویروس کرونا را بازی می‌کند و شیوه‌های انتقال را از طریق تصویرسازی ذهنی تجربه می‌کند اما در نهایت با این محصول آموزشی و سرگرم‌کننده به تغییر رفتار و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی سوق داده می‌شود.
موسس استودیو «گونای» ارومیه و برنامه‌نویس بازی کووید- 19 می‌گوید: ایده اصلی بازی از حدود یک ماه قبل و با این تفکر شروع شد که خیلی‌ها تصور درستی از زنجیره انتقال ویروس ندارند و فکر می‌کنند که اگر با افراد مطمئن رفت‌وآمد کنند، مبتلا نمی‌شوند یا تاثیر مهم خودشان در قطع زنجیره انتقال را نادیده می‌گیرند.
«کیوان ملک‌محمدی» اضافه کرد: بر همین اساس در این بازی ضمن سرگرم‌ کردن مردم، هدف اصلی ارایه تصویر واضح و درستی از زنجیره انتقال ویروس است.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مطالب آموزشی رسانه‌های ارتباط جمعی در حال تبدیل شدن به کلیشه است، بیان کرد: ایفای نقش ویروس کرونا توسط کاربر از ایده‌های هیجان‌انگیز این بازی است و به این ترتیب کاربر وقتی خودش در نقش ویروس برای مبتلا کردن انسانها تلاش می‌کند، متوجه زنجیره انتقال می‌شود.
وی ادامه داد: وقتی کاربر در جاهایی به دلیل رعایت شدن فاصله یا استفاده از ماسک نمی‌تواند ویروس را منتقل کند، تاثیر فاصله و استفاده از ماسک در شیوع بیماری را بیشتر لمس می‌کند.
برنامه‌نویس: بازی کووید - 19 حدود 10 روز قبل کلید خورد و تولید آن با حمایت مالی کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان‌غربی، روند جدی‌تری به خود گرفت
به گفته وی کارهای اجرایی این بازی از حدود 10 روز قبل با تشویق برخی از دوستانش کلید خورد و در ادامه نیز کارگروه فضای مجازی آذربایجان‌غربی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مقابله با این بیماری هم جهت حمایت از پروژه و اثرگذاری آن به عنوان تهیه‌کننده وارد کار شد تا تولید روند جدی‌تری به خود بگیرد.
وی اضافه کرد: ژانر بازی در سبک «هایپر کژوال» است و برنامه‌نویسی آن در موتور «یونیتی» انجام و سعی شده است تا گرافیک و گیم‌پلی بازی برای کاربران فضایی روان و خوشایند باشد.
به گفته وی بازی در عین سادگی پیچیدگی‌های فنی خاص خودش را دارد که به منحصر به فرد بودن آن منجر شده است؛ به عنوان مثال زنجیره تصادفی اتصال انسان‌ها در این بازی شبیه‌سازی شده است و در ابتدای بازی انسان‌ها فاصله‌ی نزدیکتری به هم دارند و در ادامه‌ی بازی فاصله‌ی انسانها از هم بیشتر می‌شود که به افزایش آگاهی مردم در اثر رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی اشاره دارد.
وی اضافه کرد: در جایی که ویروس نتواند راهی برای انتقال از یک شخص به شخص دیگه پیدا کند، نابود می‌شود؛ همینطور در شروع بازی و بعد از هر باخت پیغامی آموزنده برای یادآوری برخی نکات بهداشتی و آماری به کاربران ارائه می‌شود.
دبیر کارگروه استانی هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی آذربایجان‌غربی نیز گفت: هدف اصلی بازی کووید – 19 غلبه بر ویروس کرونا و نهادینه کردن فاصله‌گذاری فیزیکی در سطح جامعه است.
مصطفی محمودی با بیان اینکه تنها راه غلبه بر بیماری کرونا رعایت فاصله‌گذاری است، افزود: در ابتدای بازی فاصله انسان‌ها از هم کم است و راحت‌تر منتقل می‌شود ولی در طول زمان و با افزایش آگاهی انسان‌ها، فاصله‌گذاری بیشتر رعایت و پیشروی سخت‌تر می‌شود.
دبیر کارگروه فضای مجازی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: همزاد پنداری مناسبی در این بازی وجود دارد و ‌تغییر رفتار کاربر در طول بازی دنبال می‌شود.
رییس کارگروه فضای مجازی و کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اینکه این بازی تا یک هفته دیگر رونمایی می‌شود، بیان کرد: در شرایط فعلی فعالیت این کارگروه و حتی شورای اطلاع‌رسانی استان و سایر کمیته‌های مرتبط بر محور مقابله با کرونا متمرکز است و این بازی اندرویدی بر اساس رویکرد ستاد استانی و ستاد ملی مقابله و مدیریت بیماری کرونا تهیه می‌شود.
حجت‌الاسلام ناصر خدایاری بیان کرد: در سایه مدیریت یکپارچه این کارگروه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی برای مقابله با کرونا، کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد استانی با ایجاد و حمایت از قرارگاه رسانه‌ای در زمینه تولید محتوا شامل کلیپ، انیمشن، تیزر و پوستر به منظور انتشار در رسانه‌ها موفق عمل کرده است.
وی ساخت 20 تیزر 15 ثانیه‌ای و پخش آنها از تلویزیون شهری، چاپ و نصب 25 بنر آموزشی در رابطه با ویروس کرونا، تولید بیش از 200 محتوا با محوریت «در خانه بمانیم»، انتشار فراخوان جشنواره‌ هنرهای نمایشی با موضوع «در خانه بمانیم»، صدور فراخوان جشنواره طراحی پوستر ویژه طراحان گرافیک را از جمله سایر فعالیت‌های این کمیته عنوان کرد.
حجت‌الاسلام خدایاری ادامه داد: در همین راستا فراخوان جشنواره تولید محتوا با عنوان «پیام‌رسانان سلامت» با محوریت آگاهی‌رسانی، امیدبخشی، مراقبت فردی و مسوولیت اجتماعی با موضوع عکس خبری، متن، اینفوگرافی، کلیپ نیز منتشر شده است.
به گفته وی شرکت «گون‌آی» ارومیه که یک شرکت مطرح در سطح بین‌المللی است، در زمینه انیمیشن و بازی فعالیت می‌کند و در صورت حمایت می‌تواند آثار موثر و ارزشمندی را تولید و عرضه کند.
به گزارش ایرنا استودیو گونای ارومیه به صورت رسمی از سال 1388 شروع به فعالیت کرد و در سال 1390 اولین بازی ایرانی با بیش از یک میلیون دانلود را تولید کرد؛ موفقیت در جشنواره‌های مختلف داخلی و خاجی و تولید بیش از 25 عنوان بازی از جمله موفقیت های این شرکت به شمار می رود.
برچسب‌ها
کرونا آذربایجان غربی فضای مجازی
پروندهٔ خبری
سهم اهالی فرهنگ در مهار کرونا آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/207868/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمونه هایی از تمرینات هوازی استپر (+تصاویر)

وداع با تهوع بعد از ورزش: رازهایی برای یک تمرین لذت بخش

سوزش پس از ماساژ: اثرات طبیعی یا مشکل جدی؟

کاهش درد و افزایش انرژی با طب فشاری: معرفی بهترین روش‌ها

راهنمای کامل انتخاب روغن برای ماساژ: آیا می‌دانید چه روغنی برای شما مناسب است؟

ماساژ و مدیتیشن: دو روش قدرتمند برای پاکسازی چاکراها

فواید ماساژ درمانی برای قلب + نحوه انجام آن

آشنایی با اصول و تکنیک‌های موثر ماساژ گواشا

معرفی بهترین تمرینات ترکیبی برای کاهش زمان تمرین و افزایش اثربخشی

چگونه استقامت عضلانی را افزایش دهیم؟

راهنمای کامل برای حجم گرفتن عضلات پا: تمرینات، تغذیه و راهکارهای موثر

وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند

احداث 462 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی

اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

تمرینات کاتابولیک و آنابولیک: راهکارهای موثر برای افزایش عضلات و کاهش وزن

سارم در بدنسازی: معجزه یا فاجعه؟

همه چیز درباره حجم کثیف: مزایا، معایب و جایگزین های آن

سوپرست‌های چالش‌برانگیز سرشانه: راهی برای عضله‌سازی انفجاری

مراسم چهارشنبه سوری

آداب مسلمانان کشورهای مختلف درماه رمضان

آشنایی با فلسفه عیدی دادن در عید نوروز؛ زیباترین رسوم ایرانی ها

آشنایی با مراسم نوروز در هشت کشور جهان

آشنایی با آیین‌های سیزده به در (سیزدهمین روز نوروز)

سفر رنگارنگ به دنیای غذاهای سنتی سمنان: تجربه‌ای اصیل و به یاد ماندنی

چگونه باکلاس غذا بخوریم؟: راهنمای داشتن رفتاری آراسته سر میز غذا

رموز و اسرار سلسله شانگ

پایتخت های باشکوه هخامنشیان : سفری به دوران امپراتوری هخامنشیان

نگاهی عمیق به ایران میانه‌: از تحولات اجتماعی تا رونق فرهنگی

نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب

عجایب هفتگانهٔ جمشید: رازهایی از دنیای باستانی ایران

فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی

رازهای نهفته در دل عصر آهن

فروش حواله خودرو وارد فاز جدید شد/ 4.5 میلیارد بده تانک بگیر!

بحرین مک لارن را خرید؛ خودروساز معروف انگلیسی در مالکیت کشور کوچک حاشیه خلیج فارس

آیین نامه اسقاط خودروهای فرسوده ابلاغ شد

رکورد قیمت حواله خودروهای جانبازان در 1403؛ 13 میلیارد بده مرسدس 22 میلیاردی بگیر!

خودروهای برقی در پیچ‌وخم واردات/ سرنوشت واردات خودروهای برقی در سال جدید چه می‌شود؟

قیمت جدید خودرو محاسبه شد؛ خودروی کارخانه‌ای گران می‌شود؟

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد؛ یک درصد برای مازاد 3 و نیم میلیارد تومان

اورژانس هوایی ارومیه بیمار 74 ساله را نجات داد

واکسیناسیون چهار هزار زائر بیت‌الله الحرام در آذربایجان شرقی آغاز شد

مالیات خودرو در سال 1403 اعلام شد

قیمت جدید پژو پارس اعلام شد+ جدول

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین 47میلیون تومان بود

پس از وعده عادلانه کردن قیمت‌ها توسط رئیسی، شکاف قیمت کوییک 13 برابر شد!

کارشناس خودرو: چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس/ چه کسی قیمت را بالا برد؟

اینفوگرافیک| با بودجه 500 میلیون تومان چه خودروهایی در بازار ایران می‌توان خرید؟

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در جعفرآباد مغان