پیام آذری

آخرين مطالب

روایت روزهای کرونایی در زیر سقف خانه ها مقالات

روایت روزهای کرونایی در زیر سقف خانه ها
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/آذربایجان غربی پویش مردمی "قرنطینه خانگی" به شکل رسمی از اسفندماه همواره از طریق صدا و سیما و سایتهای خبری و فضای مجازی با هشتگهای #قرنطینه،# من در قرنطینه و# قرنطینه_ کرونا شناخته شده است که به واسطه وجود" کرونا" مهمان ناخوانده ای که فرصت باهم بودن اقوام و گشت و گذار را از مردم گرفت و زندگی را مختل کرده است راه انداخته شده است. شیوع کرونا شرایطی بوجود آورد که مردم برای جلوگیری از بیماری خود را در خانه ای که از گذشته های دورمامن اسایش نامیده می شد قرنطینه کنند اما گاه همین چهار دیواری آسایش نیز تبدیل به زندانی ملال آور میشود وقتی قرار است همه روزت را در خانه بگذرانی!

بانی سفید یک کارمند و پدر خانواده 4 نفری است که از سرگرمی های روزهای قرنطینه در گفت و گو با ایسنا می گوید: پسرکوچکم علاقه زیادی به آشپزی دارد و این علاقه مندی او باعث می شد آشپزی مردهای خانه یکی از سرگرمی هایمان در ایام قرنطینه باشد.
این پدر خانواده اگرچه تماشای فیلم و بازیهای فکری را از تفریحات دیگر خود و خانواده اش عنوان کرد اما بی حوصلگی های قرنطینگی را یک چالش اساسی دانست و ادامه داد: اگر چه بسیار توصیه شده بود که از خانه خارج نشویم و دائما کارشناسان و مسئولان به قرنطینه خانگی تاکید داشتند اما روزهایی میشد که با خانواده 4 نفری خود به باغ شخصی خود می رفتیم تا از طبیعت استفاده کنیم و قدرتی برای ادامه قرنطینه بگیریم.
خانم قاسمی شهروند دیگری نیز از تجارب روزهای کرونایی خود و خانواده اش در گفت و گو با ایسنا گفت: همیشه فکر می کردم اگر مدت زیادی در خانه بمانم کلی کار در خانه وجود دارد که انجام دهم اما این روز با وجود فرصت زیاد گاه بی حوصلگی ها امان از من و خانواده ام می برد.
وی با ابراز تاسف از اینکه از برخی همسایه ها و آشنایان می شنیدم که اهمیتی به قرنطینه نمی دهند و دائم درگردش و خرید هستند، افزود: در هفته نهایتا 2 بار برای خریدهای ضروری با ماسک و دستکش خارج می شدم و مستقیم به خانه برمیگشتم و حتی گاهی وسوسه گشت وگذار ذهنم را درگیر میکرد.
این مادر 50 ساله با اشاره به سرگرمی هایش با 2 دختر جوان خود تصریح کرد: از کانالهای آشپزی در فضای مجازی دنبال غذاها و شیرینی های جدیدی که تابه حال تجربه پخت نداشتیم می گشتیم و هر چند رور یکبار درست میکنیم ودر گروه خانوادگی در فضای مجازی به اشتراک می گذازیم و ساعتها با فامیل به گفت وگو و بگو بخند سپری می کنیم.
وی بااشاره به اینکه یکی ازعلاقه مندی های وی قالی بافی بوده و قالی نیمه تمامش بر سر داراز مدتها پیش خاک می خورد، ادامه داد: در این مدت روزانه چند ساعتی به بافتن قالی مشغول شدم که علاوه برگذران وقت و بافتن قالی نیمه تمام، کرونا باعث شد دختران نیز علاقه مند شوند و با من پای دار بنشینند و قالیبافی یاد بگیرند.
قاسمی در ادامه با یان اینکه توجه به تعمیرات جزئی خانه و وسایل از سرگرمی های همسرم شده است، افزود: قرنطینه خانگی باعث شد همسرم نیزازاین فرصت برای مطالعه استفاده کند.
خبازی از شهروندان دیگر اهل ارومیه با اشاره به سختی های دوران قرنطینه گفت: کرونا باعث شد دیگر نتوانم به دیدن اقوام بروم اما گاه برای رفع این دلتنگی از طریق فضای مجازی به شکل تصویری در ارتباط بودیم.
وی از دیگر مشکلات دوران قرنطینه را بخور و بخواب و تنبلی و چاقی عنوان کرد و افزود: بعد ازانجام کارهای روزمره و خیاطی و تماشای تلویزیون ساعتی را به نرمش و ورزش در منزل از طریق اپلیکیشن ورزشی که نصب کرده ام، سپری می کنم که علاوه بر گذاران وقت و تحرک برای سلامتی، بر روحیه ام نیز اثر مثبتی گذاشته است.
این بانوی جوان ادامه داد: در این مدت از طریق فضای مجازی مهارت جدید نیز یادگرفتم وعلاوه برآموزشهای شبکه های اجتماعی به صورت آنلاین نیز در دورهای آموزشی شرکت کردم.
فریدی پدر 3 فرزند نیز در گفت و گو با ایسنا با اشاره به چالشها و تجارب روزهای قرنطیه خانگی خانواده خود افزود: اگرچه روزهای قرنطینه به سختی سپری می شود اما با همکاری مادر خانواده کارهای متفاوتی با بچه ها انجام دادیم که این قرنطینه برای خانواده ما فرصتی مغتنم برای وقت گذراندن با فرزندانمان تبدیل شده است که شاید مدتها بود به دلیلی مشغله از توجه به آنها غافل شده بودیم.
وی ادامه داد: گرچه بچه ها گاه بی حوصله شده وبیرون رفتن را بهانه ای برای بداخلاقی های خود می کنند اما با اجرای نمایش عروسکی، پانتومیم و بازی های قدیمی مثل اسم و فامیل زمانهای شادی را برای هم ایجاد کردیم.
کووید 19 ویروسی است که به سرعت در حال انتشار است و متخصصین امربا توجه به نبود واکسن و داروی مختص این بیماری، رعایت الزامات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی را راهکار بسیار مفیدی در قطع زنجیره انتقال اعلام کردند اگرچه بسر بردن در چنین شرایطی چالشهای بسیاری در بین خانواده ها و رده های سنی متفاوت به دنبال داشته است اما این میهمان ناخوانده‌ای به زودی از بین خواهد رفت و خاطرات تلخش را نیز با خود خواهد برد، و باید این فرصت‌های کرونایی را مغتنم شمرده و زمان بیشتری را برای در کنار خانواده بودن اختصاص دهیم و قدردان نعمت‌هایی که غرق در آن بودیم و گاهی نادیده می گرفتیم، باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/208466/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری در کانادا

شهریار شعر ایران را بیشتر بشناسید

همدم تازه منوچهر هادی پس از یکتا ناصر/ ویدئو

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه

محرومیت 6داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

افزایش 10 درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

جابجایی حدود 1 هزار و 500 نفر مسافر از شهرستان نمین

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

مطهری سرمربی موقت تراکتور شد

مربی پیشین پرسپولیس سرمربی موقت تراکتور شد

فوری | مربی تیم ملی، سرمربی تراکتور شد | تصمیم غیرمنتظره؛ پرونده یحیی بسته نشده!

تراکتور انتخاب کرد: حمید مطهری در تبریز

آخرین خبر از توافق یحیی و تراکتور؛ دستیار سابق گل‌محمدی در راه تبریز

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

اشتباه زبانی عجیب مهران مدیری در برنامه اسکار/ ویدئو

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

بیش از هزار و 200 سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد

وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

پاکو خمس: هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم

تشکیل 982 پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند

زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند

فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)

کمک 2910 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی 22 درصد افزایش یافت

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

تالاب قره‌گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

با این رفتار، همیشه از جاری هات سرتر و جلوتری

نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در تبریز گشایش یافت

کارخانجات آرد اردبیل زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد(عکس)

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

عضویت 106 هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی